Křivoklát - Parní expres v čele s lokomotivou 498.022 „Albatros“ vyjel v sobotu 26. 3., v neděli 27. 3. a v pondělí 28. 3. 2005 ze stanice Praha - Braník přes stanice Praha - Vršovice, Praha Smíchov, Beroun a Křivoklát do Rakovníka.
Ve stanici Praha - Vršovice bylo v sobotu a v neděli možné z parního expresu vidět projíždějící soupravu „Pendolino“ při cestě z odstavného nádraží do stanice Praha Masarykovo nádraží. Setkaly se tak dvě generace vozidel ČD.
Jízdenky na parní expres byly v sobotu a v neděli zcela vyprodané, v pondělí zůstala některá místa neobsazena. Patrně kvůli špatnému počasí.
Na hradě byl pro cestující připraven řemeslnický jarmark, kde byli k vidění řezbáři, hrnčíři, košíkáři, perníkáři, kováři, malérečky kraslic a další řemeslníci. V prostorách hradu se konaly koncerty, divadla a dobové tance.
Ve vlaku byl zařazen bufetový vůz Bam Bistro, který byl během jízdy vlaku hodně využíván.
dá se to ale brát i z jiného hlediska, než časového: zatímco Ešus je přímým potomkem Albatrosa se soupravou Rybáků (hlavním úkolem obou byla/je ve své době vozba kapacitních osobáků na hlavních tratích), Pendolino je sice současníkem Ešusu, ale o generaci dál ve svém poslání. Poslední soupravu, schopnou držet krok se západním standardem, měly ČSD/ČD ve svém portfoliu začátkem sedmdesátých let (Vindobona v podání M 296.1 a spol.), proto si Pendolino jako možná cesta zpátky mezi elitu podle mě zaslouží trochu nadržování :)
Btw, v sobotu jsme cestou zpátky v Chuchli projeli "stůj" na oddílovém návěstidle. Mj to znamenalo, že fotografové u železničního mostu se nás dočkali až za úplné tmy, protože se to skoro hodinu řešilo.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.