..: All news and reports - Rakousko :..

Výstavní skříň ÖBB i působiště první konkurence: Westbahn, foto: Juraj KováčVídeň/Freilassing — Z Vídně do Salzburgu za 23,80 eur; do Freilassingu zdarma, pokud chcete. Rakouský soukromý dopravce WESTbahn zahájil v neděli 11. prosince pravidelný provoz dálkových vlaků na Západní dráze a nasadil do provozu sedm šestivozových poschodových jednotek Stadler KISS v bílo-modro-zeleném barevném schématu. Bystrý pozorovatel přitom snadno identifikuje mnoho podobností ve vzájemných vztazích Rakouských spolkových drah ÖBB s WESTbahnem a Českých drah s RegioJetem. Stejně jako v ČR znamenal start IC RegioJet začátek konkurence v nedotované dálkové dopravě, otevřel nové možnosti rakouským cestujícím WESTbahn – a ne bez silného odporu státních železnic. Ačkoliv však pokus o jeho vymazání nevyšel ÖBB jen o fous, všechny plánované vlaky do nového jízdního řádu vstoupily za značného nadšení provozovatele i cestujících.

Volvo Irizar PB, DB Expressbus, foto: Student AgencyPraha/Mnichov — Dva a půl roku po spuštění linky DB Expressbus mezi Prahou a Norimberkem se schyluje k zahájení provozu dalších dvou mezinárodních linek, které budou přímo konkurencí mezinárodním vlakům provozovaných u nás Českými drahami. Už od 1. srpna 2009 je možné si na cestu do Norimberka vybrat mezi expresními vlaky ALEX provozovanými italsko-německou skupinou Netinera s ČD a autobusy financovanými Deutsche Bahn s ČD. Od 11. prosince DB zahajují spolupráci se společností Student Agency a zavedou 4 páry autobusových spojů z Prahy do Mnichova, které jsou také konkurencí pro expresy ALEX. Kromě toho přibude linka WESTbus mezi Prahou a Lincem, kde bude navazovat na vlaky dopravce WESTbahn. Všechny tři linky mají podobné atributy - povinné místenkování, komfortní vozidla a kratší jízdní dobu proti vlaku na shodné relaci.

jednotka Stadler Kiss WESTbahn, foto: oficiální foto WESTbahn GmbH Salzburg — Neděle 11. prosince 2011 se zcela jistě zapíše do dějin železniční dopravy v Rakousku. Pravidelný provoz zde totiž zahájí první soukromý dopravce v dálkové železniční dopravě. Společnost WESTbahn, která je od dubna certifikovaným dopravcem, začne za 40 dní na trati Vídeň – Salzburg nabízet své služby na komerční bázi. Jízdní řád i tarif byl již zveřejněn; k dispozici je denně celkem jedenáct párů vlaků, které při cestě obslouží stanice Wien Hütteldorf, St. Pölten, Amstetten, Linz, Wels a Attnang-Puchheim. Jízdní doba je 2 hodiny a 59 minut při dosažení průměrné rychlosti 106 km/h na 317 kilometrů dlouhé trati. Na stejné relaci nabízí státem vlastněné Rakouské spolkové dráhy (ÖBB) takřka trojnásobný počet spojů, na něž nasazuje mj. komfortní soupravy railjet (Siemens Viaggio Comfort).

WESTbus Setra S 431 DT, foto: WESTbus Salzburg — Rakouský soukromý dopravce WESTbahn, který v prosinci rozjíždí dálkové vlaky v relaci Salzburg - Vídeň, bude kromě rakouského národního dopravce ÖBB konkurovat také Českým drahám. Stane se tak prostřednictvím sesterské společnosti WESTbus, která dnes představila několik dálkových autobusových linek. Ty od 11. prosince navážou na stěžejní železniční spoje WESTbahn, a budou tak konkurovat vlakům ÖBB mezi Vídní a Klagenfurtem nebo Grazem a Linzem, ale také DB mezi letištěm Mnichov a Salzburgem. Dvakrát denně pojedou autobusy také z Linze do Prahy, díky čemuž se od prosince nabídka spojení obou měst rozšíří z dnešního jednoho páru vlaků ČD/ÖBB na čtyři přímé spoje v každém směru.

Taurus v úseku Rabensburg - Hohenau, foto: Firefighter Již několikrát jsem využil nabídku otcova zaměstnavatele – Českých drah – a vypravil jsem se s kamarádem po železnicích Evropy za sluncem, mořem či novým přátelstvím. Psal se rok 1997, když jsem se ze slunného Portugalska už sám vracel přes Rakousko domů. O právě probíhajících povodních jsem měl jen kusé informace, protože mobily v té době ještě nebyly tak rozšířené. Právě kvůli povodním byla spousta vlaků vedena po odklonové trase. Jinak tomu nebylo ani u mého spoje EC, na který jsem čekal v Hohenau, kam jsem dojel osobním vlakem z Vídně. Navzdory tomu, že vídeňská nádraží znám velmi dobře a vím, ze kterých odjíždí mezinárodní rychlíky do České republiky, rozhodl jsem se použít osobního vlaku, abych lépe poznal zdejší krajinu, která z rychlíku ubíhá moc rychle.

ÖBB Railjet - modelVídeň — Nastupující konkurence na rakouské západní dráze přináší své ovoce. Alespoň tak vnímá soukromý dopravce WESTbahn včerejší oznámení ÖBB, že do konce tohoto roku nabídne bezplatný přístup k internetu ve vybraných spojích kategorie railjet. Spolkové dráhy tak reagují na plány soukromého dopravce nabízet bezplatný Wi–Fi přístup všem cestujícím hned od začátku provozu svých vlaků na lince Vídeň – Salcburk během jízdního řádu 2011/2012. ÖBB nasadí bezdrátový internet prozatím v testovacím provozu do několika souprav railjet, v následujících letech by se ale měl rozšířit také do dalších vlaků tohoto dopravce. Nabídka tak doplní nedávné zavedení bezplatného datového přístupu v čekárnách ÖBB Club Lounge.

Plně obsazený oddíl 2. třídy jednotky Railjet ve stanici Budapest-Keleti pu., foto: Martin Kóňa Salcburk — Plný vlak, sen každého dopravce, se stává noční můrou pro Rakouské spolkové dráhy (ÖBB). Situaci nijak nezlepšila minulá sobota, kdy si železničáři na uvolnění přeplněné soupravy railjet zavolali policii, díky čemuž se na jejich hlavu snesla nejostřejší kritika za uplynulých několik měsíců. V reakci na pichlavé články nakonec dráhy reagovaly přes svou facebookovou stránku s odkazem na další skutečnosti, jež nešťastné události prvního prázdninového víkendu daly do pohybu. Nepřímo se tak na stůl opět dostává nekonečná diskuse o povinných rezervacích a posilování souprav, která v pravidelných intervalech plní i české a slovenské internetové diskuse.

4024.093 ÖBB,  Hochzirl - Leithen, foto: Martin Válek Rakousko — Velmi výhodná síťová jízdenka, díky níž může cestující jezdit přes dva měsíce po celé síti Rakouských spolkových drah (ÖBB), bude znovu v prodeji na mezinárodních pokladnách Českých drah. Jízdenka Sommerticket je určena cestujícím do 26 let. Výhodnou síťovou nabídku Sommerferien–Ticket pro cestující narozené nejpozději v roce 1992 nabízí i Tyrolský dopravní svaz. Štýrský dopravní svaz pak nabízí síťovou jízdenku Freizeit–Ticket pro víkendové cestování mezi druhým červencem a dvanáctým zářím. Tato nabídka není omezena věkem cestujícího.

ČD railjet, foto: Spiritdesign, nátěr: flegis Praha — (Aktualizováno 15.6.11 - 18:45) Dlouho očekávaný nákup je o velký krok blíže k realizaci: přesně dva roky poté, co byla na železničním veletrhu Czech Raildays veřejnosti představena netrakční jednotka Siemens Viaggio Comfort pro dálkovou dopravu, oznámily České dráhy podle zákona o veřejných zakázkách záměr uzavřít smlouvu s vybraným dodavatelem na odebrání šestnácti souprav, jež v sousedním Rakousku jezdí pod obchodní značkou Railjet. Zájem o tento typ vozidel dopravce prezentoval již vloni 16. března na tiskové konferenci, týkající se obnovy vozového parku. Měsíc poté jsme informovali také o plánech společnosti převzít opci ÖBB v objemu šestnácti jednotek, kterou se Rakouské spolkové dráhy rozhodly neuplatnit. Dlouhé měsíce dohadů o převzetí poslední dodávky z celkového počtu 67 objednaných railjetů jsou teď patrně u konce. České dráhy s velkou pravděpodobností nakoupí všech zbylých 16 souprav v celkové ceně 200 465 900 eur. Při současném kurzu tak konečná cena činí 4,838 miliardy korun, a jedna souprava tedy vyjde na 302,39 milionu korun.

380.004/Škoda 109E při testech v Hohenau, foto: Škoda TransportationVídeň — Škoda Transportation čelí nekalým praktikám konkurenčního boje – alespoň tak si výrobce třísystémové lokomotivy 109E vysvětluje kroky rakouských úřadů. V současné době finišuje proces homologace těchto strojů na síti Rakouských spolkových drah (ÖBB). Získání osvědčení interoperability v řadě evropských zemí je zároveň předpokladem toho, aby se nová lokomotiva Škodovky mohla stát konkurentem pro více západních výrobců, mimo jiné i pro firmu Bombardier. Přestože tato společnost srovnatelnou lokomotivu nevyrábí, obvinila plzeňskou Škodovku z neoprávněného užití know–how a přišla s velmi originálním řešením – na její žádost včera rakouské úřady lokomotivu zabavily.

17.5.2011 - 0:00 - ÖBB instalovaly wifi do všech Club Lounge - na řadě jsou vlaky

ÖBB wifi, foto: ÖBB Vídeň — Rakouské spolkové dráhy (ÖBB) prozradily v pondělí ráno čtenářům firemního blogu příjemnou novinku – všechny čekárny ÖBB Club Lounge pro cestující s jízdenkami 1. třídy, lůžkovými a lehátkovými rezervacemi nebo přepravující auto vlakem jsou konečně pokryty bezdrátovým internetem poskytovaným zdarma. Doposud trumfovaly rakouské prémiové čekárny své české protějšky ČD Lounge poskytovanými službami a cateringem jako pivo, limo, káva nebo gumoví medvídci zdarma, nyní se v nich stejně jako v ČR bezplatně připojíte na internet během čekání na vlak. Služba je dostupná v železničních stanicích Wien Westbf., Wien Meidling, Linz Hbf., Salzburg Hbf., Klagenfurt Hbf., Innsbruck Hbf. a Graz Hbf. Pokrytí se ale má dočkat také mnoho pokladních center a kolem stovky rakouských nádraží. „Ještě tento rok budou první vlaky ÖBB vybaveny wifi,“ slibují dráhy veřejnosti.

ÖBB Corporate Blog, ÖBB (tisková zpráva)

9.5.2011 - 7:00 - ÖBB upraví interiér bistrovozů ve všech soupravách railjet

Bistro oddíl je trochu netypický…, foto: Georgo Vídeň — Rakouské spolkové dráhy (ÖBB) se podle informací v časopisu Eisenbahn Journal Österreich rozhodly k provedení změn v bistrooddílech souprav railjet. Současné provedení s jednou dlouhou podélnou lavicí s třemi nízkými stolky a jedním vyšším samostatným se ukázalo jako ne úplně vhodné. Cestujícím druhé třídy (v první je standardem donáška na místo) neposkytují dostatek komfortu a donáška teplých jídel až na místo není při délce soupravy vždy zcela optimální. Nově tak bude v dodávaných soupravách v bistrooddílu 14 míst, jako v klasických jídelních vozech. Tato úprava bude také provedena v již dodaných 37 soupravách s nákladem 40 tisíc eur na jednu soupravu. Pro cestující v 1. třídě se nic nemění a nadále bude standardem donáška až na místo cestujícího.

Zdroj: Železničář 18/2011, Panoramaticky pohled dle 360cities.net

Představení reklamního nátěru , foto: ÖBB Vídeň — Po skladateli W. A. Mozartovi a rakouských hasičích ode dneška taurus 1116.250 vzdává hold příslušníkům rakouské policie. Nový reklamní nátěr z dílny ÖBB bude následujících dvanáct měsíců propagovat prohlubující se spolupráci Rakouských spolkových drah s federálním ministerstvem vnitra v rámci společného projektu pro zlepšení bezpečnosti ve vlacích a na nádražích. Lokomotivu v typické červeno–modro–stříbrné barevné kombinaci veřejnosti na vídeňském nádraží Praterstern slavnostně přestavila rakouská ministryně vnitra Johanna Mikl–Leitnerová a předseda představenstva ÖBB Christian Kern, kteří rovněž prezentovali výsledky dosavadní spolupráce policie a spolkových železnic.

8.4.2011 - 0:00 - WESTbahn získal bezpečnostní osvědčení dopravce

WESTbahn – Stadler KISS (vizualizace), foto: WESTbahn Vídeň — Soukromý rakouský železniční dopravce WESTbahn získal licenci k provozu. Bezpečnostní osvědčení dopravce vydal ve čtvrtek 7. dubna příslušný odbor rakouského ministerstva dopravy. Tímto krokem se pro WESTbahn stává reálný plán vstupu na rakouský trh osobní železniční dopravy s počátkem platnosti jízdního řádu 2011/2012. Do přímého souboje s Rakouskými spolkovými drahami (ÖBB) na trati Vídeň – Salcburk (nazývané Westbahn, Západní dráha), kde od 11. prosince zavede třináct párů spojů InterCity. První ze sedmi dvoupodlažních jednotek Stadler KISS by měla být hotova na začátku léta.

Zdroj: WESTbahn

380.004/Škoda 109E při testech v Hohenau, foto: Škoda TransportationBřeclav — Součástí kontraktu na dodání 20 strojů Škoda 109E pro České dráhy je i schválení pro provoz v okolních státech – na Slovensku, v Polsku, Německu, Rakousku a Maďarsku. Zatímco zkušební jízdy v osobní dopravě v tuzemsku bez vážnějších komplikací probíhají již několik měsíců, zahraniční testy Škodovku teprve čekají. První zemí, kam se stroje řady 380 podívají, bude Rakousko. V minulém týdnu stroj 380.004 podstoupil dvoudenní úvodní jízdy severně od Vídně, které byly zaměřené na ověření způsobilosti k jízdě na síti Rakouských spolkových drah (ÖBB). Podle předběžných zpráv od jižních sousedů byly verifikační jízdy úspěšné, a po jejich oficiálním potvrzení může Škoda začít s procesem schvalování třistaosmdesátek v Rakousku.

« Newer messages | 1 2 3 4 5 ... 18 | Older messages »    
ŽelPage - Czech railway webzine
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Public use not allowed without explicit permission of author.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2019 Spolek ŽelPage
:. Sign inopen/close
 
 
  
 
Forgot your password?   
Register   
:. eShop offeropen/close
:. Current train position - Czech Rep.open/close
Current train position - Czech Rep.
 
:. Searchopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Weather for Photographersopen/close
Photographing conditions
in the Czech Republic

Sun
rises at 05:57
sets at 20:13
:. New on VLAKY.NET
Poslední příspěvek 120 rokov trate Trnava – Smolenice – Jablonica – Kúty
Nedávno spomenuté 120. výročie trate Lužianky – Hlohovec – Leopoldov možeme doplniť ďalším, rovnako okrúhlym výročím. S tou traťou totiž súvisí aj trať Trnava – Smolenice – Jablonica – Kúty, ktorá predstavuje ...

Poslední příspěvek Parádní wolsztynská „Parada parowozów 2018“
Mezinárodní setkání parních lokomotiv v místě posledního pravidelného normálněrozchodného parního provozu je tradičním fenoménem. Letos se do polského Wolsztyna vydala i moje maličkost a byla svědkem již ...

Poslední příspěvek ZSSK predstavila 2. zmenu cestovného poriadku
V nedeľu 10. júna 2018 vstúpi do platnosti 2. zmena Cestovného poriadku 2017/2018 (GVD). Vďaka vlakom Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) budú ľudia z okolia hlavného mesta cestovať rýchlejšie, ekologickejšie ...