..: WESTbahn bude konkurovat ČD - autobusy z Lince do Prahy :..

WESTbus Setra S 431 DT, foto: WESTbus Salzburg — Rakouský soukromý dopravce WESTbahn, který v prosinci rozjíždí dálkové vlaky v relaci Salzburg - Vídeň, bude kromě rakouského národního dopravce ÖBB konkurovat také Českým drahám. Stane se tak prostřednictvím sesterské společnosti WESTbus, která dnes představila několik dálkových autobusových linek. Ty od 11. prosince navážou na stěžejní železniční spoje WESTbahn, a budou tak konkurovat vlakům ÖBB mezi Vídní a Klagenfurtem nebo Grazem a Linzem, ale také DB mezi letištěm Mnichov a Salzburgem. Dvakrát denně pojedou autobusy také z Linze do Prahy, díky čemuž se od prosince nabídka spojení obou měst rozšíří z dnešního jednoho páru vlaků ČD/ÖBB na čtyři přímé spoje v každém směru.

WESTbus bude od prosince operovat na 5 linkách:

TrasaJízd za denCestovní časCena
Vídeň - Klagenfurt23h 5529 eur
Graz - Linz22h 4019 eur
Salzburg - letiště Mnichov42h 4029 eur
Linz - Praha23h 5019 eur
Klagenfurt - Salzburg22h 5519 eur

WESTbahn, patřící z 49 % skupině Rail Holding a z 51 % autobusovému dopravci Blaguss, koncipuje své spoje nejen jako přímou konkurenci pro vlaky státních dopravců, ale zejména jako návaznou síť, která k vlakům WESTbahn dopraví cestující z jiných lokalit. Autobusy jsou na železnici navázány ve stanicích Salzburg Hbf., Linz Hbf., nebo Wien Westbahnhof. Stejně jako DB Expressbus na lince Praha - Norimberk, nabídne i nová služba moderní dvoupodlažní autobusy Setra S 431 DT, doplněné modely S 417 HD a S 415 HD (mj. pro linku Linz - Praha). Ve výbavě bude WC, klimatizace, samoobslužný nápojový automat nebo bezplatné Wi-Fi připojení.

Důvodem nasazení autobusů na relaci do Prahy je mimo jiné dopravní infrastruktura. V letošním roce urazí vlak R 200/201 Anton Bruckner trasu mezi Prahou a Lincem za 4 hodiny 59 minut, resp. 5 hodin 5 minut v opačném směru, zatímco WESTbus v prosinci zkrátí jízdní dobu na 3 hodiny 50 minut. Jízdenky na vlak i bus stojí shodně 19 eur.

Zdroj: WESTbahn, WESTbus, ŽelPage


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 13.9.2011 (12:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Dopravci

More from Rakousko Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
29.09.2011 (19:42)  
tarten : nepotřebujete vymýšlet žádné nové vozidlo. Stačí, aby se na trasu Praha - Linz nasadila Pendolina, která právě a jedině na této trase mohou s úspěchem využít své trojsystémovosti a na rakouském úseku "koněspřežky" díky naklápění výrazně zkrátit jízdní dobu. Se sedmi soupravami se hravě zvládne dvouhodinový takt.

Cena 19 EURO je sice zajímavá, ale kolik lidí jede jen a pouze mezi Prahou a Lincem. Ve většině případů se jede z/do Lince na přestup "někam dále".
Registered user mirek2 
17.09.2011 (15:05)  
Je pravdou,že spojení z Čech do Linze není žádný zázrak.Trať ČB-Linz na obou stranách hranice zrovna rychlostí nevyniká.Jezdil jsem přes ČB A Linz do Tirol,ale letos jsem raději změnil trasu vzhledem k mému bydlišti v ÚK.Raději jsem zvolil trasu Cheb - Norimberk - Mnichov - Innsbruck.Je to rychlejší,trochu dražší a hlavně spolehlivé.I když i v Německu jezdí vlaky zpožděné,měl jsem vždy dost času na přestup.
16.09.2011 (10:17)  
Problém vidím v průjezdnosti silnic mezi Benešovem a státní hranicí. Také Freistadt bývá často ucpán. Velmi často je to slyšet na pořadu ČRo-Zelená vlna. I samotná průjezdnost Českými Budějovicemi je problematická, protože nemají žádný obchvat.
Ani železnice to nemá lehké. Časté výluky v rámci výstavby 4.koridoru.
Stručně řečeno: Tento směr přepravy osobní přepravy (vlak-autobus-os.automobil) je náročný a délka cesta bývá, jak říkají moji příbuzní, těžko předvídatelná.
Proto přeji novému dopravci hodně štěstí a málo problémů. Z jeho záměru mám radost.
FRK
Registered user kave 
16.09.2011 (10:14)  
Za mých mladých let se slovo kabotáž používalo pouze pro lodní pobřežní plavbu na krátkém úseku.
Registered user PPP 
16.09.2011 (9:21)  
Laborec 425: Což je ovšem nedostatek Wikipedie :-)
Kabotáž je (zjednodušeně řečeno, tedy nechytejte mě, prosím, za slovo) provozování přepravy začínající a končící v témže státě dopravcem ze státu jiného. Jsem tedy přesvědčen, že přeprava vnitrostátních cestujících na mezinárodní lince kabotáží není. Kabotáží by byla v tomto případě třeba samostatná linka České Budějovice - Praha provozovaná Westbusem.
Registered user Laborec425  mail  
16.09.2011 (8:39)  
Tak slovo kabotáž nezná ani wikipedie :)).
15.09.2011 (17:47)  
Tak nakonec si odpovím sám - viz web MDČR
Přepravy v režimu kabotáže v rámci EU
Dopravci, kteří mají sídlo, resp. místo bydliště v ČR, mohou na území členských států EU vykonávat níže uvedené kabotážní přepravy v souladu s Nařízením Rady (ES) č. 12/98, kterým se stanoví podmínky, za nichž může dopravce nerezident provozovat vnitrostátní silniční přepravu cestujících uvnitř členského státu. Kabotáž je dle článku 3 nařízení č. 12/98 povolena pro následující dopravu:
? zvláštní linkovou dopravu za předpokladu, že se zakládá na smlouvě uzavřené mezi organizátorem a dopravcem. Tato smlouva nebo její ověřený opis je současně kontrolním dokladem. Jízdní list EU je dopravcem vyplňován jako měsíční výkaz.
? příležitostnou dopravu – kontrolním dokladem je jízdní list EU, kde je nutné vyplnit výchozí a cílové místo a datum začátku a konce jízdy.
„Použité“ jízdní listy, na které byla vykonána zvláštní linková či příležitostná doprava ve formě kabotáže má dopravce povinnost vrátit pověřeným orgánům členského státu, v němž je dopravce usazen. V ČR Ministerstvo dopravy sběrem dat o kabotážních přepravách pověřilo Sdružení ČESMAD BOHEMIA. Případné údaje o kabotážních přepravách pak hlásí MD Evropské komisi.
? linkovou dopravu za předpokladu, že je prováděna českým dopravce v některém z členských států EU v rámci mezinárodní linkové dopravy v souladu s nařízením (EHS) č. 684/92. Přičemž kabotáž nelze provádět nezávisle na povolené mezinárodní linkové dopravě. Kabotáž musí být hostitelským státem výslovně povolena a dopravce pak má tuto skutečnost uvedenou v povolení k provozování mezinárodní autobusové linky nebo má vydané zvláštní povolení.
15.09.2011 (9:20)  
Karel: Tak si poprosim cislo toho predpisu.

Pretoze do vtedy neverim ze by urady v CR, SR a Madarsku bez problemov vydavali licencie v rozpore s legislativou EU.
15.09.2011 (8:17)  
Busman: asi se to liší případ od případu - třeba si myslím, že taková Student Agency by na svých Amsterdamských a podobných linkách moc ráda vozila vnitrostátní Německo na těch sedačkách, které neprodá pro dálku. Ale v cenových relacích veřejné dopravy v SRN by to mělo za důsledek přímý cenový útok na tamní veřejně dotovanou dopravu a proto to tam obecně nepouštějí. Ono těch 50% rozdílu na mzdových nákladech a na servisování se někde projevit musí. Ostatní náklady budou podle mě srovnatelné.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko