..: Články - Česká republika (celá) :..

infoPraha - Strojvůdci odmítli zaplatit 1,72 milionu korun, které po nich požaduje vedení Českých drah za škody, které podniku měla způsobit březnová půlhodinová stávka. Řekl to mluvčí Federace strojvůdců Libor Poláček s tím, že své rozhodnutí sdělili vedení ČD písemně tento týden. ČD vyzvaly federaci, aby částku uhradila nejpozději do konce května. Podle prezidenta Federace strojvůdců Petra Čecháka je ale stávka ústavním právem všech občanů a tedy i zaměstnanců Českých drah.

Požadavek na vymáhání škod může mít podle strojvůdců také politický podtext. Dopis, kterým generální ředitel ČD Bazala vyzval strojvůdce, aby škody zaplatili, je podle Poláčka datován 19. dubna. Federace ho prý však obdržela až týden poté, co bylo poslaneckou sněmovnou již podruhé odhlasováno znění nového zákoníku práce. Proti němu strojvůdci stávkou protestovali. Podle novely by mohl zaměstnavatel uzavřít kolektivní dohodu jen s největší odborovou centrálou v podniku. To by bylo nevýhodné pro malé organizace jako jsou právě strojvůdci.
Půlhodinová stávka strojvůdců v poledne 16. března zastavila 332 vlaků, což bylo podle ČD 78 procent spojů, které měly kolem poledního jet. Protest proti novele zákoníku práce se tak dotkl 4,8 procenta z 6870 souprav, které ČD v průběhu celého dne vypravily. Vlaky nabraly v průměru zpoždění 15 až 20 minut. České dráhy si do nákladů, které chtějí po strojvůdcích uhradit, započítaly například náhradní autobusovou dopravu nebo sankce podle přepravních podmínek, mezi nimiž je 500 Kč za nepovolené zastavení vlaku nebo náhrada 200 až 300 Kč za každou minutu zpoždění. Naopak nezapočítávaly poškození dobrého jména firmy.

Zdroj : České noviny (ČTK)

Jízdní koloBrno - České dráhy chtějí více spojit železnici a kola. Cyklisty má nalákat projekt ČD Bike, který by jim měl ulehčit cestu vlakem s kolem. Nový program sdruží všechny dosavadní služby do jedné koncepce, řekl mluvčí společnosti Aleš Ondrůj. Podle něj firma ročně přepraví několik desítek tisíc cyklistů.
Lidé, kteří chtějí vyrazit na vlak s kolem, by měli mít lepší možnosti při přepravě a úschově. Dráhy chtějí zapracovat také na půjčovnách. Na českých vlakových stanicích je jich zatím 14.
Přepravu kola už nyní umožňuje naprostá většina vlaků. Přesný přehled najdou cestující v jízdních řádech. Kola přepravují dráhy i na mezinárodních spojích s Rakouskem, Německem a Slovenskem. S úložným prostorem pro kola počítají dráhy také u modernizovaných vagonů. Do roku 2008 jich má být asi padesátka.
V současnosti mohou cestující převážet kola vlakem jako zavadlo nebo mohou využít právě službu úschovy během přepravy.

Zdroj : České noviny (ČTK)

Siemens 189 - foto SiemensSiemens - Jak jsme již informovali (27.4.), elektrické vícesystémové lokomotivy DB AG řady 189 dostaly povolení k zajíždění do Děčína. Společnost Siemens.cz k této příležitosti vydala Tiskovou zprávu, kde se mimo jé uvádí, že je snahou společností DB AG a Siemens, aby tyto vozidla byla do konce roku 2006 schválena pro provoz v celé ČR.

6.5.2006 - 17:04 - Společnost ČMKS předala do Srbska již 10. lokomotivu ř.621

709.621 představená na MSV BrnoČeská Třebová - Na přelomu prvního a druhého čtvrtletí roku 2006 předala firma ČMKS holding zástupcům Srbských železnic (SŽ) v pořadí již 10. motorovou lokomotivu řady 621.1. V případě lokomotivy 621.110 se prozatím jedná o poslední vyrobenou lokomotivu této řady s tím, že v průběhu tohoto roku by se ještě měla uskutečnit dodávka dalších dvou lokomotiv. Na ně by pak měla navázat druhá desetikusová série, jejíž realizace se již připravuje.
Dodávka lokomotiv řady 621.1 je první významnou zakázkou HOLDINGU ČMKS na výrobu nových dvounápravových motorových lokomotiv. HOLDING ČMKS tak zúročuje své aktivity související s obnovou motorových lokomotiv v České republice. Projekční a konstrukční provedení lokomotivy bylo např. ohodnoceno tím, že první „srbská“ lokomotiva řady 709 – evid. čís. 621.101, která byla vystavena počátkem října 2005 na 47. mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně, zde získala v kategorii dopravních prostředků Zlatou medaili MSV 2005.

Zdroj : ČMKS

nehodaBrodek u Přerova - dnes v 13.44 hodin se ve stanici Brodek u Přerova (trať Praha-Ostrava) střetl vlak EuroCity Praha jedoucí z Varšavy do Prahy s bagrem, který vedle kolejí pracoval a jehož rameno zasahovalo do trasy vlaku (strojvedoucí sice viděl překážku, houkal, ale nestačil zastavit).
Vlak zastavil na výhybkách, bohužel tak, že byla znemožněna jízda všech vlaků směr Přerov/Ostrava.
Při nehodě nebyl nikdo zraněn, škoda na bagru byla odhadnuta na 10 tisíc korun, na lokomotivě na 50 tisíc korun. Doprava byla zcela přerušena do 15.20 hodin, kdy byl vlak EC Praha odtažen do Olomouce, odkud po výměně lokomotivy pokračoval do Prahy.

Zdroj : Drážní inspekce

Doplnění - Filip Bouška :
Železniční doprava byla přerušena přibližně 90 minut.
Zpoždění :
EC 106 - Pardubice + 141
SC 508 - Úvaly + 51
R 622 - Choceň + 90
Os 3712 - Zábřeh n. Moravě + 102
další vlaky do + 30 minut.

Odklon VSOE dne 17.9.2003 Aktualizováno - Cheb - V sobotu pokračoval VSOE dále do Německa. Z Prahy hl.n. odjel ve 14:05 a do Chebu přijel v 17:15. Mezi Prahou a Chebem byl jako obvykle tažen Olympijskou 363.078. První fotografie najdete na webu o V.S.O.E..

Regionova 814+914 (foto Jiří Randa, Most, 24.11.2005)Šumperk - Na základě úspěšně prezentovaného prototypu modernizace motorového a přípojného vozu ř. 810 a 010 na řadu 814-914 vypsaly České dráhy, a.s. veřejnou soutěž na dodávku 100 motorových jednotek v průběhu 3 let, kterou vyhrála společnost Pars nova a.s.
Začátkem dubna byla završena obchodní jednání mezi Pars nova a.s. a ČD, a.s. podepsáním smlouvy. Na základě této smlouvy výrobce postupně dodá v průběhu následujících cca tří let více než 100 ks těchto jednotek. Na rok 2006 je počítáno s realizací 20 jednotek s termínem předání poslední jednotky do 30. 11. 2006. V následujících dvou letech by mělo být dodáno zbylých 80 jednotek. Počínaje květnem letošního roku budou bránu firmy Pars nova opouštět měsíčně 2 až 3 jednotky.

Prototyp soupravy, který byl představen na loňském strojírenském veletrhu v Brně, již přepravuje cestující ve Středočeském kraji k všeobecné spokojenosti jak ze strany cestující veřejnosti, tak i ze strany provozovatele ČD, a.s.
První sériová souprava opustí brány Pars nova a.s. začátkem měsíce května a potkávat bychom ji měli ve Zlínském kraji, následně pak budou dodávány jednotky i do dalších krajů.
České dráhy, a.s. zamýšlejí provozovat tyto jednotky na místních a regionálních tratích v celé republice. Krajským úřadům regionů nabídly v rámci konceptu „Regionovou vaším krajem“ ucelenou koncepci propagace krajů, turistického ruchu a ekologické železniční dopravy. Projekt se setkal v krajích s velmi příznivou odezvou.

Zdroj : Pars nova. a.s.

Zábřeh na Moravě - ilustrační fotoBrno - Některá malá vlaková nádraží v Česku by se mohla v budoucnosti radikálně proměnit. České dráhy připravují projekt, který by měl z původní budovy nádraží vytvořit komerční plochy a pokladnu a další zázemí přesunout k nástupištím. Do konce roku by měly být vybrány lokality, kde chce podnik chystaný projekt představit, řekl dnes na mezinárodních stavebních veletrzích v Brně ředitel společnosti ČD reality Eugen Bečka.

Revitalizací už postupně prochází 58 větších vlakových stanic. Jejich oprava v rámci projektu Živá nádraží přijde na 60 miliard korun, většinu zaplatí soukromí investoři. Podobně by měl vypadat i nový projekt, jehož obdoba podle drah funguje úspěšně v některých evropských státech. Původní budovu opraví soukromý investor, který ji bude mít v dlouhodobém pronájmu. Na nádražích by pak měly vyrůst restaurace rychlého občerstvení, kavárny a obchody.
Do projektu by se mohla zapojit i města, mohou tam zřídit třeba knihovnu. Projekt je zatím jen ve stadiu úvah, přesné podmínky by mělo mít vedení ČD k dispozici ve druhé polovině roku.
Dráhy v současnosti v rámci projektu Živá nádraží rekonstruují 48 větších stanic. Chtějí z českých nádraží vytvořit komunikační centra regionu, a zpříjemnit tak zákazníkům cestování. Opravená nádraží už dráhy otevřely například v Zábřehu na Moravě nebo Ústí nad Labem.

Společnost ČD reality vznikla v roce 2004 odštěpením z Českých drah. Kromě přípravy revitalizačních projektů se částečně podílí i na jejich realizaci.

Zdroj : České noviny (ČTK)

NehodyHradec Králové - V pátek 28.4. v 6.40 hodin se mezi stanicemi Hradec Králové hlavní nádraží a Praskačka střetl osobní vlak jedoucí z Týniště nad Orlicí do Chlumce nad Cidlinou s osobním automobilem Škoda Forman. Nehoda se stala na přejezdu zabezpečeném světelnou výstražnou signalizací (bez závor), která byla v době nehody v činnosti. Při nehodě byl těžce zraněn 28 letý řidič osobního automobilu, škoda na autě činí 40 tisíc korun, na železnici 110 tisíc korun. Provoz byl obnoven v 8.46 hodin.

Staré Město u Uherského Hradiště - dnes v 7.15 hodin vyskakoval v železniční stanici Staré Město u Uherského Hradiště z rozjíždějícího se osobního vlaku Přerov-Břeclav muž (88 let) z Napajedel. Bohužel se dostal pod kola vlaku, který ho na místě usmrtil.

Zdroj : Drážní inspekce

Nehody na železniciNehody - Bohužel i o Velikonocích dochází k nehodám na železnici. V následujícím článku najdete aktuální přehled nehod od pátku 14. do pondělí 17. dubna 2006.

K velmi vážným nehodám došlo v Indonesii, kde došlo ke střetu dvou vlaků (13 mrtvých) a v Řecku, kde došlo ke střetu vlaku Intercity s nákladním autem. Vlak vykolejil a jeden vůz začal hořet (4 mrtví). Další závažnou nehodou byl střet rychlovlaku ICE v Německu nedaleko Frankfurtu. Nehoda se naštěstí obešla bez zranění a obětech na životě.

V České republice, asi jako každý den, došlo k několika střetům na přejezdech, či sražení osob v kolejišti.

Motorový vůz ř.854Praha - V prosinci se mají rozjet první soukromé rychlíky, ale dosud není jasné, kterou firmu stát na koleje pustí a za jakých podmínek. Ministerstvo dopravy se už přes půl roku nemůže o dvou zkušebních tratích rozhodnout.
Už na podzim vypsalo ministerstvo výběrové řízení na dopravce, kteří budou vozit lidi mezi Libercem a Pardubicemi a Plzní a Mostem. Soutěž není dodnes uzavřená.
Ministerstvo vede s dopravci jednání. Vyzvalo je, aby vylepšili svou nabídku. Jasno o vítězi má být v květnu.
Podle ministra Šimonovského získala nejvíce bodů nabídka soukromé firmy, která chce vozit lidi úplně novými soupravami. Problém je ale v tom, že by to stálo více než dvakrát tolik, než nabízejí České dráhy. Ty nabídly nízkou cenu, ale i nízkou kvalitu.
Ve hře jsou peníze, které stát zaplatí na dotacích, a také komfort cestujících. Za něj by muselo ministerstvo připlatit.

Soukromým dopravcům se zpoždění nelíbí. Pokud by vyhráli, měli by problém stihnout nakoupit nové soupravy, přijmout a vyškolit zaměstnance či uzavřít všechny smlouvy. Mimo ČD se o zakázku ucházejí společnosti Viamont a Connex.

Přijdou další tratě
Soutěže na provozování vlaků chce ministerstvo vyzkoušet nejprve na dvou tratích, pak uvažuje o dalších, spíše delších trasách přes větší území.
I přes potíže s prvním výběrovým řízením má takový postup prý první výsledky. České dráhy na zmiňovaných tratích už nabídly podstatně nižší cenu než dosud.
Desiro Vogtlandbahn Jde o velký byznys, stát i kraje rozdělí na dotování ztrát dopravcům ročně miliardy korun. Hlavně soukromí dopravci to však kritizují s tím, že se peníze rozdělují neprůhledně. ČD mají díky nízkým cenám a použití starých, i když často modernizovaných souprav velkou šanci na tratích zůstat i nadále. Například v Libereckém kraji podle dobře informovaných zdrojů v soutěži na tři regionální tratě zřejmě zvítězí. Soukromí dopravci už dříve označili nízké nabídky Českých drah za nereálné, ale to dráhy odmítají.

Vybrat železniční firmy, které budou provozovat vlaky, se zatím odhodlali radní jen ve dvou krajích: Libereckém a Karlovarském. Měly by to udělat všechny kraje, je to cesta, jak zjistit, co doprava skutečně stojí. Bez soutěže není žádná snaha o zlepšení služeb.

Zdroj : iDnes.cz

železniční dopravaČeská republika - Nejsilnější politické strany chtějí podporovat veřejnou dopravu na úkor individuální. Podporují ekologické druhy doprav, tedy železnici a v městské dopravě tramvaje, trolejbusy a autobusy na plyn. Všechny strany počítají se zachováním podpor na obnovu vozového parku. Strana zelených a KSČM zvažují možnost zavést MHD zdarma.

Zvýhodnění veřejné dopravy, které slibují všechny velké politické strany, považují také odborníci za nezbytné. Jen tak se zvýší její atraktivita vůči osobním automobilům. Odborníkům ale v politických programech stran chybí samostatný zákon o veřejné dopravě, který by definoval podmínky fungování integrovaných dopravních systémů. Přitom integrované systémy chtějí rozvíjet všechny silné politické strany.

České dráhyPraha - České dráhy během letošních velikonočních svátků posílí dopravu o víc než 150 mimořádných vozů s kapacitou téměř 12.000 mít k sezení. Víc vozů mají rychlíky a spoje InterCity na všech hlavních tazích již od středy a budou je mít během prodlouženého víkendu až do úterý 18. dubna. Zvýšený zájem o cestování o prodlouženém velikonočním víkendu zaznamenávají dráhy každý rok.
Dráhy doporučují všem cestujícím, aby si včas rezervovali místa v dálkových spojích, hlavně u pendolin s povinnou rezervací, která jezdí mezi Prahou a Ostravou. To se týká zejména pondělních odpoledních a úterních ranních spojů pro návrat z Moravy do Prahy. Může se stát, že kvůli vysokému zájmu cestujících už nebude možné těsně před odjezdem zajistit rezervaci pro všechny, protože místa budou vyprodaná. Rezervaci míst doporučují dráhy také u rychlíků, expresů a vlaků EuroCity a InterCity.

Zdroj : České noviny (ČTK)

Vlak - ilustrační fotoPraha - Prezident republiky Václav Klaus dnes podepsal novelu zákona o drahách a zákon o poskytnutí státní záruky za úvěr pro České dráhy. České dráhy si tak budou moci vzít od sdružení evropských železnic Eurofima úvěr 900 milionů korun na obnovu vozového parku.
Peníze by měly jít na nové příměstské jednotky. Evropská komise proti půjčce nevznesla námitky. Již dříve konstatovala, že současné vagony Českých drah jsou zastaralé a musí být nahrazeny, aby se podařilo zajistit větší dostupnost a bezpečnost železniční dopravy v Česku.
Prezidentem podepsaná novela zákona o drahách počítá například s tím, že Drážní úřad se stane orgánem dozoru nad výrobou zařízení určených pro provozování dráhy a drážní dopravy. Kontrolovat bude také drážní vozidla a provozní subsystémy na drahách.

Zdroj : České noviny (ČTK)

Záplavy - ilustrační foto (Český Těšín 24.8.2005)Aktualizovaná informace o provozu vlaků na trati Vídeň – Hohenau – (Břeclav) – platnost od 18. 4. 2006

Odjezd vlaku EC 172 (Vídeň – Praha – Berlin – Hamburk) je posunut o 78 minut dříve; na území ČR pojede podle jízdního řádu.

Na rakouských železnicích (ÖBB) trvá z důvodu zatopení tratě zastavení provozu na trati č. 901 (Břeclav – Hohenau - Vídeň) mezi stanicemi Hohenau a Gänserndorf. Přerušení provozu bude dle předběžných zpráv trvat asi do poloviny měsíce května 2006 (bude upřesněno). Z tohoto důvodu jsou zavedena mimořádná opatření v osobní dopravě, u kterých dojde od 18. 4. 2006 k dalším drobným úpravám – včetně posunu odjezdu vlaku EC 172 z Vídně.

Celá tisková zpráva ČD, a.s.

« Novější zprávy | 1 ... 3 4 5 6 7 ... 13 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 06:47
zapadá v 19:01