..: Prezident podepsal zákon o zajištění úvěru pro České dráhy :..
Vlak - ilustrační fotoPraha - Prezident republiky Václav Klaus dnes podepsal novelu zákona o drahách a zákon o poskytnutí státní záruky za úvěr pro České dráhy. České dráhy si tak budou moci vzít od sdružení evropských železnic Eurofima úvěr 900 milionů korun na obnovu vozového parku.
Peníze by měly jít na nové příměstské jednotky. Evropská komise proti půjčce nevznesla námitky. Již dříve konstatovala, že současné vagony Českých drah jsou zastaralé a musí být nahrazeny, aby se podařilo zajistit větší dostupnost a bezpečnost železniční dopravy v Česku.
Prezidentem podepsaná novela zákona o drahách počítá například s tím, že Drážní úřad se stane orgánem dozoru nad výrobou zařízení určených pro provozování dráhy a drážní dopravy. Kontrolovat bude také drážní vozidla a provozní subsystémy na drahách.

Zdroj : České noviny (ČTK)

JRtrain Poslat mail autorovi | 14.4.2006 (23:57)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


20.04.2006 (16:04)  
Co takhle Praha-Rakovník nebo Praha-Dobříš 714+3*010? Jízdní doba 2:30.
18.04.2006 (19:19)  
2JP: Cestující jsou ochotni si připlatit, ale dráhy nejsou schopny ani zajistit vlaky odpovídající kvality. Konkrétně včera jsem jel IC 146 Hradčany z Ostravy do Prahy a koupil jsem si dokonce i místenku za 30kč a koupil jsem si místenku do "kopřivové relikvie". A to mi ani nevrátili ani 60kč za nesplnění přepravních podmínek (vůz B255 podle mě není IC) ani 30kč za nevyužitou místenku, jelikož jsem své místo prostě nenašel a to ani průvodčí. Mi není líto dát peníze za "vyšší kvalitu", mi je líto dát peníze za vyšší kvalitu, kterou nedostanu. Nakonec jsem dal 272kč za IC Hradčany v 8mikupé s naleštěnou koženkou) namísto 250kč za SC Pendolino (už nebyly místenky).
18.04.2006 (10:04)  
Nechápu, proč při tak velkých nákladech na rychlíkové vozy standardu RIC 200 neuvažují ČD o modernizace další série vozů na RIC 160. Projektová dokumentace je, a pokud by byla vůle, mohou se zanést poznatky z praxe, tj. doplnit ve velkoprostorech police pro zavazadla, rozmístit méně sedadel do velkoprostorů, přidat klimatizaci, vakuová WC. Určitě to bude levnější ... a přinejhorším může místo rychlíků jezdít více Ex souprav, které cestující jistě potěší ;-)

Stejně tak se mi líbí, jak cestující fňukají na hnusné vlaky, ale pak z nich většina sedne raději do posiláku sestaveného z "kopřivových relikvií", než by přihodilo 60 Kč (příplatek EC) na obnovu vozového parku ... je to bludný kruh. ČD přebytek financí nemají a lidi nejsou ochotní si připlatit. Kde tedy peníze vzít? Věřejná sbírka?
registrovaný uživatel Karboxilas  mail  
17.04.2006 (23:47)  
MZ: To znamená, že při současném tempu obnovy vozového parku se dřív drahám vagóny a lomotivy rozpadnou. Východisko?..
16.04.2006 (21:17)  
900 milionů korun, to je stejné jako dát slonovi jedno jablíčko a tvrdit, že je nakrmený …
Na obnovu vozidlového parku na úroveň (západo)evropského standardu je potřeba tak 100 miliard korun, což při uvažované průměrné ceně nového vozidla 40 milionů korun stačilo na 2 500 nových vozidel.
Podle výroční zprávy za rok 2004 měly ČD koncem roku 2004 celkem 4549 vozů pro osobní přepravu, takže by se obnovila zhruba polovina. Při započtení potřeby obnovy elektrických jednotek a motorových vozů se dá finanční potřeba odhadnout na 300 miliard korun …
editor nebo admin ŽP Karel Chýla  mail  
16.04.2006 (12:30)  
Jen doplním CSPSV:
Vlak je řazen:
151 + BDbm(r)see + Apee + Ampz + WRmz + Ampz + Apee + BDbm(r)see.
Čili každý tým měl úplně stejný prostor, jen o jídelní vůz se dělili.

Tenhle vlak jel až do Holešovic, odkud hokejisté cestovali na Vyšehrad do holetu Corinthia Towers Hotel.
Jely dva dlaky hned za sebou. Tenhle je tuším až ten druhý.
registrovaný uživatel CSPSV 
15.04.2006 (20:58)  
Jedná se o zvláštní vlak, který byl vypravován při hokejovém mistrovství světa v Praze na trase Praha Libeň - Ostrava Vítkovice.
15.04.2006 (14:07)  
Sakrič, zajímavá souprava na ilustračním snímku! A(p)ee, 2x Ampz, WRmz, BDbmsee ... nějaké divné ne?

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko