..: Lokomotivy Siemens 189 zajíždějí do ČR :..

Siemens 189 - foto SiemensSiemens - Jak jsme již informovali (27.4.), elektrické vícesystémové lokomotivy DB AG řady 189 dostaly povolení k zajíždění do Děčína. Společnost Siemens.cz k této příležitosti vydala Tiskovou zprávu, kde se mimo jé uvádí, že je snahou společností DB AG a Siemens, aby tyto vozidla byla do konce roku 2006 schválena pro provoz v celé ČR.

Německé dráhy (DB AG) budou nasazovat tyto lokomotivy do přeshraničního provozu do Děčína. Jedná se o nejmodernější vícesystémové lokomotivy ve vlastnictví společnosti Railion, dceřiné společnosti DB AG, která se zabývá nákladní dopravou.

Doposud mohla dceřiná dopravní společnost Railion mezi hranicemi a Děčínem nasazovat pouze letité lokomotivy bývalé říšské dráhy řady BR 180, které byly velmi náročné na údržbu. Moderní lokomotivy BR 189 jsou v provozu od roku 2002. Jako vícesystémová lokomotiva je vozidlo výrobce Siemens koncipováno pro celoevropské nasazení.

K dnešnímu dni je lokomotiva schválena pro provoz v Německu, Rakousku, Itálii, Švýcarsku, Chorvatsku a Slovinsku. Přípravy nebo již samotný schvalovací proces probíhají vedle České republiky také v Nizozemí, Švédsku a Polsku.

Celá Tisková zpráva


JRtrain Poslat mail autorovi | 6.5.2006 (17:23)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Evropa Německo Česká republika (celá)


  1 2      Zpráv na stránku:   
08.05.2006 (20:40)  
Ážetďák: Stejně tak řada 363, ke změně přítlaku je na sběrači umístěný malý válcovitý hydraulický... tentononc. U ostatních vícesystémových lokomotiv ČD mi není známo.

Jinak je zajímavé jak se zpráva vyjadřuje o bastardech, kteří (ti modernizovaní) patří u ČD mezi elitu.
08.05.2006 (15:42)  
Pro jízdy do Švýcarska musí mít lokomotivy jiný typ sběrače, resp. několik švýcarských lok (SBB) které jezdí s vlaky z Zürichu přes Bregenz ÖBB do Lindau DB mají sběrač používaný ÖBB – i když obě železniční správy používají stejnou napěťovou soustavu. Lok ÖBB, resp. elektrické vozy Montafonerbahn jezdí do Švýcarska jen do pohraničních stanic Busch SG a St. Margrethen, kde si vystačí s "rakouským" sběračem.
08.05.2006 (8:48)  
Pokud mne skleróza neklame, tak loko ř. 350 měly modifikované hodnoty přítlaku (na DC 10 kg, na AC 7 kg, ale možná, že už to není pravda. Pendolino má na každou napájecí soustavu vlastní sběrač.
07.05.2006 (22:19)  
Obdobně se sběrači to má řada 680.
07.05.2006 (13:11)  
Dík za info...
registrovaný uživatel MirekM  mail  
07.05.2006 (10:09)  
A v ŽM byla tato lokomotiva popsána v čísle 1/2003.
registrovaný uživatel MirekM  mail  
07.05.2006 (10:07)  
registrovaný uživatel milan 
07.05.2006 (10:06)  
BR180 je bastard
07.05.2006 (10:06)  
Duke:
V podstatě ano, ale spíše jsou jednotlivé sběrače používány v určených státech a na určených soustavách.

Např. na soustavě 3 kV(ss) v ČR a v Polsku se používají jiné sběrače (viz žilinské 140 - sice jsem viděl jet bobinu v Čadci na polský sběrač). U nás se navíc stejné sběrače používají jak pro 3 kV(ss) tak pro 25 kV.

Tato loko je btw. popsána v jednom ŽM z roku 2004, momentálně nevím přesně který. Pokud tě to zajímá a nemáš ŽM, tak si o něj můžeš napsat odtud: http://www.railvolution.net/zm/index.php?d=posta&cislo= , nebo tam možná i zjistíš které je to přesně číslo.

07.05.2006 (9:20)  
BR180, neni to nahodou oznaceni bastarda? ;)
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko