Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Praha - V prosinci se mají rozjet první soukromé rychlíky, ale dosud není jasné, kterou firmu stát na koleje pustí a za jakých podmínek. Ministerstvo dopravy se už přes půl roku nemůže o dvou zkušebních tratích rozhodnout.
Už na podzim vypsalo ministerstvo výběrové řízení na dopravce, kteří budou vozit lidi mezi Libercem a Pardubicemi a Plzní a Mostem. Soutěž není dodnes uzavřená.
Ministerstvo vede s dopravci jednání. Vyzvalo je, aby vylepšili svou nabídku. Jasno o vítězi má být v květnu.
Podle ministra Šimonovského získala nejvíce bodů nabídka soukromé firmy, která chce vozit lidi úplně novými soupravami. Problém je ale v tom, že by to stálo více než dvakrát tolik, než nabízejí České dráhy. Ty nabídly nízkou cenu, ale i nízkou kvalitu.
Ve hře jsou peníze, které stát zaplatí na dotacích, a také komfort cestujících. Za něj by muselo ministerstvo připlatit.
Soukromým dopravcům se zpoždění nelíbí. Pokud by vyhráli, měli by problém stihnout nakoupit nové soupravy, přijmout a vyškolit zaměstnance či uzavřít všechny smlouvy. Mimo ČD se o zakázku ucházejí společnosti Viamont a Connex.
Přijdou další tratě
Soutěže na provozování vlaků chce ministerstvo vyzkoušet nejprve na dvou tratích, pak uvažuje o dalších, spíše delších trasách přes větší území.
I přes potíže s prvním výběrovým řízením má takový postup prý první výsledky. České dráhy na zmiňovaných tratích už nabídly podstatně nižší cenu než dosud.
Jde o velký byznys, stát i kraje rozdělí na dotování ztrát dopravcům ročně miliardy korun. Hlavně soukromí dopravci to však kritizují s tím, že se peníze rozdělují neprůhledně. ČD mají díky nízkým cenám a použití starých, i když často modernizovaných souprav velkou šanci na tratích zůstat i nadále. Například v Libereckém kraji podle dobře informovaných zdrojů v soutěži na tři regionální tratě zřejmě zvítězí. Soukromí dopravci už dříve označili nízké nabídky Českých drah za nereálné, ale to dráhy odmítají.
Vybrat železniční firmy, které budou provozovat vlaky, se zatím odhodlali radní jen ve dvou krajích: Libereckém a Karlovarském. Měly by to udělat všechny kraje, je to cesta, jak zjistit, co doprava skutečně stojí. Bez soutěže není žádná snaha o zlepšení služeb.
Zdroj : iDnes.cz
Už na podzim vypsalo ministerstvo výběrové řízení na dopravce, kteří budou vozit lidi mezi Libercem a Pardubicemi a Plzní a Mostem. Soutěž není dodnes uzavřená.
Ministerstvo vede s dopravci jednání. Vyzvalo je, aby vylepšili svou nabídku. Jasno o vítězi má být v květnu.
Podle ministra Šimonovského získala nejvíce bodů nabídka soukromé firmy, která chce vozit lidi úplně novými soupravami. Problém je ale v tom, že by to stálo více než dvakrát tolik, než nabízejí České dráhy. Ty nabídly nízkou cenu, ale i nízkou kvalitu.
Ve hře jsou peníze, které stát zaplatí na dotacích, a také komfort cestujících. Za něj by muselo ministerstvo připlatit.
Soukromým dopravcům se zpoždění nelíbí. Pokud by vyhráli, měli by problém stihnout nakoupit nové soupravy, přijmout a vyškolit zaměstnance či uzavřít všechny smlouvy. Mimo ČD se o zakázku ucházejí společnosti Viamont a Connex.
Přijdou další tratě
Soutěže na provozování vlaků chce ministerstvo vyzkoušet nejprve na dvou tratích, pak uvažuje o dalších, spíše delších trasách přes větší území.
I přes potíže s prvním výběrovým řízením má takový postup prý první výsledky. České dráhy na zmiňovaných tratích už nabídly podstatně nižší cenu než dosud.
Jde o velký byznys, stát i kraje rozdělí na dotování ztrát dopravcům ročně miliardy korun. Hlavně soukromí dopravci to však kritizují s tím, že se peníze rozdělují neprůhledně. ČD mají díky nízkým cenám a použití starých, i když často modernizovaných souprav velkou šanci na tratích zůstat i nadále. Například v Libereckém kraji podle dobře informovaných zdrojů v soutěži na tři regionální tratě zřejmě zvítězí. Soukromí dopravci už dříve označili nízké nabídky Českých drah za nereálné, ale to dráhy odmítají.
Vybrat železniční firmy, které budou provozovat vlaky, se zatím odhodlali radní jen ve dvou krajích: Libereckém a Karlovarském. Měly by to udělat všechny kraje, je to cesta, jak zjistit, co doprava skutečně stojí. Bez soutěže není žádná snaha o zlepšení služeb.
Zdroj : iDnes.cz
JRtrain | 15.4.2006 (16:02)
Související zprávy
20.04.2006 (15:04)
Ty CD maji SAMI investovat z ceho? Ze zisku?
20.04.2006 (11:15)
A někdo řekne o 814, že je to šrot! A stará předělávka nebo co! Za ty prachy je to limuzína!!!
A někde jsem četl, že ČD hodlají nakoupit i nové jednotky, ale až po dokončení dodávek 814. Což je myslím vvelmi rozumné!
A taky, že si ČD mají začít investovat sami do nových vozů a nepučovat si od Eurofimy je nesmysl - to by třeba 451 tady jezdila ještě hodně dlouho, když 471 stijí 200 mega! A třeba nové vozy 70 mil atd .....
A někde jsem četl, že ČD hodlají nakoupit i nové jednotky, ale až po dokončení dodávek 814. Což je myslím vvelmi rozumné!
A taky, že si ČD mají začít investovat sami do nových vozů a nepučovat si od Eurofimy je nesmysl - to by třeba 451 tady jezdila ještě hodně dlouho, když 471 stijí 200 mega! A třeba nové vozy 70 mil atd .....
20.04.2006 (10:30)
Ano, zivot je otazka priorit...
Nekdo chce supervlaky, ktere nebudou navazovat; nekomu staci CD, ale s navazovanim
Nekdo chce supervlaky, ktere nebudou navazovat; nekomu staci CD, ale s navazovanim
19.04.2006 (20:25)
Člověk hold musí vědět, koho si vybrat a co je ochoten zaplatit a za jaké služby.
19.04.2006 (19:14)
Web - jo, ale proste pokud je mojim vrcholnym cilem byt v den T v Praze, tak mi nepomuze ani ubytovani v 5*+ hotelu.
Mimo to, tyhle veci samozrejme navysuji ceny letenek (ale ted nerikam, ze je to dobre nebo spatne)
Low costy - tak samozrejme, v podminkach neni dane, ze kam priletite, tam musite zustat aspon 5 dni:-)) Ale tak jste to myslel to mozne neni. Jenze ten priklad s tou Haifou atp. je prave to, co je zde ted - tj. vlaky na sebe vicemene cekaji, u mezinarodnich spoju je tu jakasi charta atd. Naopak vice zeleznicnich dopravcu by se blizilo spise tem low costum a garantuju vam, ze kdyby jste z Frankfurtu leteli do Prahy s nekym jinym (ne stejna letenka; vyhodou jsou letecke tymy, takze na sebe "navazuji" i zdanlive ruzne spolecnosti) nez Haifa-Frankfurt, tak jste spali na letisti a letenku na druhe letadlo byste si cvakli nanovo...
Mimo to, tyhle veci samozrejme navysuji ceny letenek (ale ted nerikam, ze je to dobre nebo spatne)
Low costy - tak samozrejme, v podminkach neni dane, ze kam priletite, tam musite zustat aspon 5 dni:-)) Ale tak jste to myslel to mozne neni. Jenze ten priklad s tou Haifou atp. je prave to, co je zde ted - tj. vlaky na sebe vicemene cekaji, u mezinarodnich spoju je tu jakasi charta atd. Naopak vice zeleznicnich dopravcu by se blizilo spise tem low costum a garantuju vam, ze kdyby jste z Frankfurtu leteli do Prahy s nekym jinym (ne stejna letenka; vyhodou jsou letecke tymy, takze na sebe "navazuji" i zdanlive ruzne spolecnosti) nez Haifa-Frankfurt, tak jste spali na letisti a letenku na druhe letadlo byste si cvakli nanovo...
19.04.2006 (18:40)
M: Když mělo naše letadlo z Haify zpoždění (nevím kolik) a nestihnul se přípoj ve Frankfurtu, byli jsme zdarma ubytování tuším v HolidayInn, či co tam je na letišti včetně jídla ap.
Samozřejmě u nízkonákladovek to takhle nefunguje, s tím holt musíte taknějak počítat :) Ovšem s nízkonákladovkama se taky někam lítá s přestupem?
Samozřejmě u nízkonákladovek to takhle nefunguje, s tím holt musíte taknějak počítat :) Ovšem s nízkonákladovkama se taky někam lítá s přestupem?
19.04.2006 (17:00)
To nevím jak dalece to tam takhle funguje, ale do určité míry NĚKDE prý ano. Jinak já jsem nikde nepsal, že by cestujícího přepravil někdo hned a taky sem psal, že pokud nebude vhodný náhradní spoj (tedy i nebude-li mezi příslučnými dopravci uzavřená příslušná smlouva), tak je dopravce povinnem zajistit ubytování a stravu, dokud nebude moc cestující odjet (dodatek) :))
19.04.2006 (13:11)
Takze... Zaprve: Pokud jsem si zaplatil letenku za tolik a tolik, abych v Amsterdamu byl kvuli tomu a tomu a kvuli zpozdeni o to prijdu, tak me fakt ta poukazka na bagetu a plechovku koly dojme. Zadruhe: Tohle sem vubec nepatri, ja jsem psal o spojeni S PRESTUPEM. Tj. ze letadla na sebe necekaji (snad na nejake extrasupervyjimky), u lowcostu mam smulu uplne, u klasickych letim zdarma pozdeji, ale i kdyz melo prvni letadlo zpozdeni dve hodiny, tak v cili muzu byt druhy den...
Pokud jde o ten zapad, tak nevim, mozna ano, mozne ne, neposoudim, ale DOST tezce pochybuju, ze kdyz mi rychlik do Parize prijede o 20 minut pozdeji a ja potom budu pokracovat do Madridu, tak ze na me vlak do Madridu bude cekat nebo nedejboze ze se vypravi kvuli me nahradni vlak...
AndrewM: Ano, to uznavam:-)
Pokud jde o ten zapad, tak nevim, mozna ano, mozne ne, neposoudim, ale DOST tezce pochybuju, ze kdyz mi rychlik do Parize prijede o 20 minut pozdeji a ja potom budu pokracovat do Madridu, tak ze na me vlak do Madridu bude cekat nebo nedejboze ze se vypravi kvuli me nahradni vlak...
AndrewM: Ano, to uznavam:-)
19.04.2006 (9:40)
to M: Ne? Tak to nevím s kým létáte. Jistě že ne všechny společnosti to tak dělají, ale já, když jsem letěl pouze z Prahy do Amsterdamu a letadlo mělo 5 hodin zpoždění, všichni jsme od letecké spol. dostali poukázku na jídlo.
A jinak zařídit by se to tak dalo, stačilo by to dát buď do zákonu a nebo jako povinnou položku při podepsání smlouvy s dopravcem, aby mohl provozovat dopravu na našich tratích. A nejlepší by bylo, kdyby se dopravci dělili na běžné a nízkonákladové, kterým by byla omezena výše jízdného atp. a takový dopravci by neměli tuto povinnost, ostatní ale ano, ti by ale mohli jezdit mnohem dráž a to už by byl jejich problém za kolik, aby s nimy někdo jezdil.
Jinak na západě podle několika lidí, to aspoň někde, funguje tak, že když má vlak zpoždění a cestující ztratí přípoj, tak společnost ho odveze náhradním vlakem nebo jiným druhem dopravy zdarma.
A jinak zařídit by se to tak dalo, stačilo by to dát buď do zákonu a nebo jako povinnou položku při podepsání smlouvy s dopravcem, aby mohl provozovat dopravu na našich tratích. A nejlepší by bylo, kdyby se dopravci dělili na běžné a nízkonákladové, kterým by byla omezena výše jízdného atp. a takový dopravci by neměli tuto povinnost, ostatní ale ano, ti by ale mohli jezdit mnohem dráž a to už by byl jejich problém za kolik, aby s nimy někdo jezdil.
Jinak na západě podle několika lidí, to aspoň někde, funguje tak, že když má vlak zpoždění a cestující ztratí přípoj, tak společnost ho odveze náhradním vlakem nebo jiným druhem dopravy zdarma.
18.04.2006 (23:33)
To M Ale musite uznat, ze by to bylo pekny :-)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko