..: Realizace sériových modernizací 814-914 :..
Regionova 814+914 (foto Jiří Randa, Most, 24.11.2005)Šumperk - Na základě úspěšně prezentovaného prototypu modernizace motorového a přípojného vozu ř. 810 a 010 na řadu 814-914 vypsaly České dráhy, a.s. veřejnou soutěž na dodávku 100 motorových jednotek v průběhu 3 let, kterou vyhrála společnost Pars nova a.s.
Začátkem dubna byla završena obchodní jednání mezi Pars nova a.s. a ČD, a.s. podepsáním smlouvy. Na základě této smlouvy výrobce postupně dodá v průběhu následujících cca tří let více než 100 ks těchto jednotek. Na rok 2006 je počítáno s realizací 20 jednotek s termínem předání poslední jednotky do 30. 11. 2006. V následujících dvou letech by mělo být dodáno zbylých 80 jednotek. Počínaje květnem letošního roku budou bránu firmy Pars nova opouštět měsíčně 2 až 3 jednotky.

Prototyp soupravy, který byl představen na loňském strojírenském veletrhu v Brně, již přepravuje cestující ve Středočeském kraji k všeobecné spokojenosti jak ze strany cestující veřejnosti, tak i ze strany provozovatele ČD, a.s.
První sériová souprava opustí brány Pars nova a.s. začátkem měsíce května a potkávat bychom ji měli ve Zlínském kraji, následně pak budou dodávány jednotky i do dalších krajů.
České dráhy, a.s. zamýšlejí provozovat tyto jednotky na místních a regionálních tratích v celé republice. Krajským úřadům regionů nabídly v rámci konceptu „Regionovou vaším krajem“ ucelenou koncepci propagace krajů, turistického ruchu a ekologické železniční dopravy. Projekt se setkal v krajích s velmi příznivou odezvou.

Zdroj : Pars nova. a.s.

JRtrain Poslat mail autorovi | 29.4.2006 (16:24)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 11      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Space 
07.05.2006 (12:24)  
Děkuji za informace. Chtěl jsem si jen udělat představu, co a jak se vyplatí, ale jak vidím, byl jsem moc naivní a ono to dost dobře nejde... Resp. jde, ale ne přesně :-(
04.05.2006 (12:31)  
Stejně ČD nechápu - modernizací 810 na jednotku 814 získají z programu cca 9,5 mil. (při ceně 20mil) je to 47,5%, při nákupu nových jednotek dostanou od státu 40 mil (při ceně 80 mil) je to 50%. Z poměrového hlediska jsou tedy výhodnější nové jednotky a kritikům by záplácli huby.
03.05.2006 (21:46)  
Hawkey: on ten program na obnovu železničních vozidel je asi hlavním důvodem, proč se ČD konečně odhodlaly k modernizaci nějaké větší série, kupříkladu v podobě Regionovy. Pochybuji, že bez té dotace by do toho šly. Např. 854 a 954 jsou také dotovány. Program již z roku 2005 uvádí konkrétní částky, ale ty se budou časem a podle typů dalších vozidel zřejmě měnit a doplňovat. Zajímavá je také ta podmnínka o využití pro ZDO.
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
03.05.2006 (12:30)  
Tak kdyz uz tu byl zminen pronajem vozidel, tak aby jste si dokazali udelat predstavu. Pronajem Tauruse ES64U4 (OeBB 1216) stoji cca 35 tis Euro / mesic. V cene je servis + dily, ktere se meni po pravidelnych intervalech. V pripade neschopnosti vozidel dostanete "ihed" jine vozidlo.
03.05.2006 (10:09)  
to Space: Asi tak jak píše Deadeye, hodně záleží na mnoha faktorech, ale jestli chcete přesné čísla:

Bulharsko si objednalo 25ks Desir za 67 mil.EUR = 80 mil.Kč/ks
USA 12ks za 50 mil.USD = 95 mil.Kč/ks
Rumunsko 120ks za 320 mil.EUR = 80 mil.Kč/ks
Maďarsko 5ks za 14 mil.EUR = 84 mil.Kč/ks

Zdroj: Tiskové zprávy Siemens AG
03.05.2006 (0:08)  
to Space: On je to docela problem, vlaky nejsou rohliky ani auta. Jednak se vetsinou stavi na miru pro urciteho dopravce (interier, dovybava, klimatizace, zabezpecovacka nekdy apod.), tudiz je to neoc jako auto v zakaldni a plne vybave, cena muze byt i dvojnasobna (extrem). Navic vetsinou nakup prochazi vyberovym rizenim, takze stejne se na urcuje ad hoc, tedy pokazde jina, tak aby se obe strany namlsaly, nebo podle toho kdo jak uplati:) No a nakonec se doviji od mnozstvi ktere kdo koupi. Tudiz cena znacne kolisa, napriklad u Desira se uvadi zhruba od 55 do 80 milionu, nekde bylo videt i 100 milionu. Zalezi i zda vyrobce poskytuje dalsi sluzby a po jakou dobu a v jake siri(servis, generalky atd.), take zda se dodava i nejake pdopurne vybaveni (skoleni techniku, servisni zarizeni apod.). Ono u takovehoto druhu zbozi spis nejde o jednotkovou cenu, ale o cenu za x kusu s kompletni udrzbou na x let. Je to podobne jako kdyz by Gripeny prisli sice treba draz nez starsi F-16 ci F-18, jenze maji trikrat nizsi naroky na udrzbu a tim padem vyrazne nizsi naklady na letovou hodinu. Vojenska technika je sice neco trosku jineho, nicmene zakladni princip je stejny. Dopravce se pta kolik zaplati za treba 100 jednotek a 20 let provozu (zivotnost pred renovaci) a pak kolik ko vyjde km. Mno proto si mali dopravci stroje pronajimaji a proto male nakupy vyjdou mnohem draz. Pokud servisujete 20 nebo 100 kusu, zakladni vybaveni staci stejne, jen se rozpocita na vice jednotek. U mensich serii se vyplati zajisteni vseho vyrobcem, jenze ten to casto zapocitava treba do ceny jednotky (cast techto nakladu).
registrovaný uživatel Space 
02.05.2006 (18:41)  
Trochu mimo:

Když se tu zmiňují ceny - kde bych našel ceníky nových vozidel (jakýchkoli)? Na stránkách výrobců se zpravidla neuvádějí, odhad si můžu udělat sám a čekat na informace, kdo za kolik co koupil se mi moc nechce... Neexistují třeba fan-stránky zabývající se touto problematikou? Dík
02.05.2006 (17:55)  
1) Silniční daň platí pouze právnické osoby, s výjimkou linkových autobusů zajišťujících základní dopravní obslužnost. Její výše ve srovnání s poplatky za železniční cestu je zjevně mizivá. Obdoba je tedy čistě formální. Navrhuji tuto daň zrušit a zpoplatnit celou silniční síť pro všechny uživatele v závislosti na typu vozidla.
2) Pokud bychom zrušili ČD poplatek za dopravní cestu s tím, že za to mají nakoupit nová vozidla, diskriminovali bychom ostatní dopravce a ČD by nebyly nuceny zkvalitňovat své služby. Buď tedy odpustíme platbu všem veřejným dopravcům obdobně jako u autobusů, nebo (případně současně) poskytneme odpovídající dotace všem dopravcům tak, jako je tomu u autobusů.
3) Je potřeba dále oddělit provozování dopravní cesty od dopravce tak, aby tento nemohl diskriminovat konkurenci. Navrhuji pod SŽDC převést provozování dopravní cesty včetně budov a zázemí pro cestující, a zavést možnost sankcí od dopravců za nepořádné spravování.
02.05.2006 (16:50)  
Kámen úrazu je asi tomhle.ČD-státní podnik platí poplatek za jízdu vlaku po kolejích SDC-státní podnik podle vlakových km ,ČD uvádějí, že je to vyjde za rok na 1.5 miliardy.Tento poplatek je obdobný jako silniční daň.Jenže linkové autobusový dopravci jsou od této daňi osvobozeni.Navíc autobusový dopravce dostává slevu na nákup nových vozů 25% z pořizovací ceny a dále jednáli se o nízkopodlažní vůz je to dalších 25% tedy 50% z pořizovací ceny vozu.Autobusy jsou tak modernější a kraje tolik nestojí.Já říkám, že kdyby jsme ČD dali nabídku, my stát si ty peníze nevemem a vy za ně nakupte nová vozidla,tak máme za 10 let moderní vozový park.Jeden rok by se nakoupilo to pak tamto atd,ale jsme v ČR a tak u nás neexistuje žádný systém.
02.05.2006 (15:56)  
http://www.vagonka.cz/cover.asp?lan=cs&cat=3
a co třeba tohe? Zdá se mi to jako dobrá nájrada místo solo 810... nestačilo by nakoupit další842/843 s část. úpravami?
  1 2 3 4 5 ... 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko