..: Pendolina jsou opravena :..
Pendolino - ilustrační fotoPraha - Soupravy rychlovlaků Pendolino, které tento měsíc odstavily technické potíže, jsou už opět opraveny, jezdí a mají předepsány zkušební jízdy bez cestujících. První dvě soupravy by měly být nasazeny 1. února, další dvě následující den. Televizi Nova to řekl ministr dopravy Milan Šimonovský. Podle ministra by měla Pendolina i s cestujícími jezdit do pátku.

Výrobce, firma Alstom, podle ministra už závadu odhalila, byla to prý skrytá závada v procesoru.
Server Aktuálně.cz dnes uvedl, že podle Bazaly je možné odstoupit od kontraktu na pendolino. Právníci drah původně měli za to, že smlouva s Alstomem je nevypověditelná. Pokud společnost neodstraní závady, které brání v užívání vlaků, budou České dráhy pravděpodobně nuceny od smlouvy odstoupit.

Zdroj : České noviny (ČTK)

JRtrain Poslat mail autorovi | 29.1.2006 (22:46)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel hnatikk  mail  
01.02.2006 (22:47)  
a proč to teda nepostavily pořáně aby se stim nemuselo nic dělat???to nechápu....:(
01.02.2006 (10:06)  
ad.Hawkey: Frantíci měli na Lyonské VRT při sklonech 35 promile problémy s údržbou klasického svršku a Atlantickou už stavěli jen s 25 promile. Změnilo se něco od té doby, nebo na úsecích s větším sklonem plácneme betonovou Rhedu???
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
01.02.2006 (5:28)  
Co se tyka VRT, dnesni normy rikaji, ze maximalni sklon je 40 promile.1 Km dvoukolejne VRT v "normalnich" podminkach stoji kolem 500 mil CZK. V pripade tunelu, mostu atd je to navyseni uz prakticky shodne pro Vmax=160 ci 300
registrovaný uživatel M 
01.02.2006 (0:44)  
V pripade zeleznicni infrastuktury neplati, ze napred nutno projekt 100% zafinancovat a az potom teprve da penize EU?
Jen se ptam...
31.01.2006 (22:44)  
Ještě pár slov. Na koridorech jsou nedražší protihlukové zdi, mosty, pak zabezpečovací zařízení, železniční svršek, spodek. Vzhledem k tomu, že naše tratě byly zralé na obnovu všeho, dá se hovořit o dost velkých nákladech na kilometr trati. Dneska už to dělá těch 200 mil.Kč/km. Hlinařina, kterou je potřeba udělat při narovnávání trati něco také stojí, avšak jsou to cifry o jeden řád nižší. Když se započtou úspory od údržby (již zmíněné ojetí kolejnic) po zkrácení trati a tím i zrušení několika stanic (viz 3. koridor) tak trať pro rychlost 160-200 nevyjde o mnoho dráž. Samozřejmě nelze zobecňovat, protože to závisí na konfiguraci terénu. Například modernizace trati do Bavorska je stejně drahá pro rychlost 120 i 200km/h. VRT na 300km/h stejným směrem už vyjde 3x dráž, protože se už nedá posadit na terén. A ještě musím připomenout úsporu výluk při stavbě a to jsou rovněž velké pálky.
Na závěr porovnání: 1km modernizované tratě vyjde v průměru na 0,5 km dálnice.
Jo a v současnosti EU jeví ochotu přispět na modernizaci železnice - myšleno výrazného zlepšení parametrů, kdežto na tzv. optimalizaci, kdy se nic nezlepší nám nikdo nedá ani Euro. Tím odpovídám na dotaz kde na to vzít.

Ještě přihodím hlášku bývalého staršího kolegy: Nejsem tak bohatý, abych si pořizoval levné věci. Tak jsme si "levně" pořídili železniční tratě (o 20% levněji) a musíme pro dosažení stejných přínosů (tedy jízdních dob) jezdit 5x dražšími vozidly.
registrovaný uživatel Johnny  mail  
31.01.2006 (22:09)  
jim: Hmmm, taky nazor. Jinak cizinec = Stranger (mimo jine)
registrovaný uživatel jim 
31.01.2006 (21:01)  
Ja vas asi nechapu proc tady o takovych kokotinach kecate . To kundolíno by se melo vratit
registrovaný uživatel jim 
31.01.2006 (20:58)  
M:Jakej cizinec?
registrovaný uživatel M 
31.01.2006 (19:16)  
Pendolina staly kolik? 7 miliard?
Kolik stoji jeden kilometr koridoru? 100 milionu? Dve ste milionu? (Od Chocne do Brna asi o HODNE vic)
A kolik je Decin-Breclav? 500 kilometru?
Rekl bych, ze uplne blbej ten cizinec nebude...
registrovaný uživatel milan 
31.01.2006 (17:11)  
Takže od 3.2. pojedou Pendolina všude! postupné nasazování začne již zítra první jednotkou, další dvě ve čtvrtek a poslední dvě v pátek
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko