..: Aktuality a články - Dánsko :..

11.10.2011 - 7:00 - ČD od prosince zavedou nové přímé vozy do Kodaně

CZ-ČD 61 54 72-81 007-9 WLABmz 'Kutná Hora', foto: Josef Petrák Praha — Počínaje prosincovou změnou jízdního řádu budou České dráhy ve spolupráci s německým dopravcem DB AutoZug vypravovat nové přímé vozy, spojující Prahu s Kodaní. Půjde o lůžkový vůz ČD řady WLABmz a klimatizovaný lehátkový vůz německého dopravce. Vozy budou vedeny v kategorii EuroNight/CityNightLine (EN/CNL); mezi Prahou a Berlínem budou řazeny na vlaku EN 456 Phoenix. Do Kodaně dorazí druhý den v 10.07, přičemž samozřejmě obslouží i další města na severu Německa a v Dánsku, například Flensburg, Padborg, Kolding s přípojem do Aarhusu nebo Odense. Pokud se rozhodnete cestovat tímto směrem, budete moci využít zvýhodněné akční jízdenky SparNight v ceně od 49 eur za lehátkový vůz, od 69 eur v lůžkovém voze kategorie economy a v lůžkovém voze 1. třídy (deluxe) od 99 eur. České dráhy pořídily lůžkové vozy Siemens WLABmz v podobném provedení jako DB a zařadily je od prosince 2006 do systému nočních vlaků EN a CNL; u DB byly české vozy nasazovány i na relace mimo ČR (např. CNL Apus v relaci Miláno - Amsterdam) a nejen s českými posádkami.

Zdroj: České dráhy

DSBKøbenhavn - Letos opět nabídnou DSB svým cestujícím levnou projížďku vlakem v Dánsku - a současně šanci na krásné zážitky z cesty. Den DSB bude stejně jako loni v pátek po Dni Nanebevstoupení (což je státní svátek), tedy 18. května. Prodej místenek začal už v neděli 18.3.2007.

ICE, DBBerlín - Německé dráhy (DB) a Dánské dráhy (DSB) uzavřely dohodu o spolupráci. Zároveň obě železniční společnosti oznámily, že od 9.12.2007 začnou jezdit spoje ICE i mezi Německem a Dánskem. DB a DSB očekávají nárůst počtu cestujících do roku 2015 mezi oběma zeměmi o 30 procent.

24.2.2007 - 21:00 - Jednotka IC3 uvázla v závějích, cestující přenocovali ve vlaku

Ilustrační obrázekKodaň - Jednotka DSB IC3 uvázla večer 22.2.2007 mezi městy Thisted a Streuer ve sněhových závějích. 20 cestujících a vlakový personál byl donucen přenocovat přímo ve vlaku do druhého dne. Na palubě prý panovala dobrá nálada, jedno z dánských rádií se dokonce spojilo mobilním telefonem s cestujícími a přinášelo informace z vlaku. Teplo zajistily motory vlaku. Trať rozhrnula druhý den až nákladní lokomotiva.

zdroj: Lok-report

24.2.2007 - 17:00 - IC4 v poslední fázi testů

Ilustrační obrázekKodaň - Cestující Dánských železnic se snad konečně dočkají. Jednotky IC4, které byly dodány již před 4 lety (a doposud nevyjely do pravidelného provozu), vstoupí do poslední fáze testování mezi Aarhusem a Aalborgem. Po úspěšném testování budou tyto vlaky ihned nasazeny do běžného provozu. Výrobcem těchto vlaků je italská společnost Ansaldobreda. Rozhodnutí pro nákup těchto jednotek je spojeno s tehdejším odmítnutím další elektrifikace hlavních tratí v Dánsku. Experti tento krok s odstupem času označili za těžkou chybu.

zdroj: DSB, Lok-report

Ilustrační obrázekKodaň – ŽelPage informovala minulý týden o výběrovém řízení na provozování regionální osobní dopravy na trati Helsingor - Kodaň - Kastrup - Malmö, která vede mostem přes Öresundský průliv.

Ilustrační obrázek Kodaň - Deutsche Bahn chce podat přihlášku do vypsané mezinárodní soutěže o provozování regionální osobní dopravy na trati Helsingor - Kodaň - Kastrup - Malmö, která vede mostem přes Öresundský průliv.

Ilustrační obrázekKodaň - Po letech stagnace vnitrostátní letecké dopravy v Dánsku došlo minulý rok opět k rozmachu. Zatímco jsou nízkonákladové lety mezi Kodaní a Aalborgem stále oblíbenější, počet cestujících poklesl za poslední rok o 15 – 20%, napsal magazín Boersen. DSB chtějí tento výrazný pokles zastavit a pouštějí se do boje s nízkonákladovými leteckými dopravci. Chtějí využít cílené snižování cen a zvláštní nabídky. V minulém roce mohlo u DSB dojít k nárůstu cestujících mezi těmito městy o 0,5%, ovšem vše zabrzdila zpoždění způsobená nedostatčujícím stavem kolejí.

17.12.2006 - 18:00 - ICE do Dánska?

DSBKodaň - V západoevropských médiích proběhly informace o jednáních DB a DSB o uvedení dieselového vlaku ICE-TD (řada 605) do provozu mezi Århusem/Kodaní a Hamburkem. Vedoucí zastoupení DB v Kodani, Niels Lund, tuto informaci sice nedementoval, ale sdělil, že technické přípravy pro provoz těchto vlaků na dánské síti ještě ani nezačaly.

zdroj: Lok-report

18.7.2006 - 14:19 - DSB se uchází o německé jednotky ICE-TD

Berlin - Zástupci DB potvrdili, že probíhají jednání o pronájmu 19 vlaků ICE řady 605 Dánským státním dráhám. Ty potřebují nějak zaplnit mezeru vzniklou problémy s objednanými vlaky IC4. Jednotky ICE-TD se osvědčily během MS, kdy měly za úkol přepravovat brazilské fotbalové mužstvo. Žádná z 84 objednaných jednotek IC4 není připravena k ostrému provozu.

Zdroj: Lok-report

11.1.2006 - 10:47 - Hlavní nádraží v Berlíně a v Kodani uzavírají partnerství

Berlín / Kodaň - Deutsche Bahn a Dánské státní dráhy uzavírají kooperaci hlavních nádraží dvou hlavních měst – Berlína a Kodaně. V rámci partnerství budou vyměňovány zkušenosti v otázkách vývoje, provozu a hospodaření. Získané poznatky budou ihned využity při rekonstrukci kodaňského Hlavního nádraží. První podobné partnerství bylo uzavřeno v květnu 2005 mezi francouzským nádražím Gare du Nord a ruským Moskva Běloruskaja. Uzavírání dalších kooperací mezi evropskými nádražími je v plánu.

Zdroj : Bahnnews
Foto : stadtentwicklung.berlin.de, biglope.ne.jp

10.12.2005 - 12:03 - Na dánských kolejích opět rychleji

strucneKodaň - V srpnu letošního roku byla snížena maximální rychlost mezi dánskou Kodaní a Aarhusem na 120 km/h kvůli technickým závadám na trati. Po přezkoušení technických parametrů začaly od 28.10.2005 jezdit vlaky rychlostí až 160 km/h, avšak jízdní řád nebyl ani tak dodržován. Od pondělí 12.12.2005 bude maximální rychlost zvýšena o dalších 20 km/h na původních 180 km/h, čímž bude docíleno i dodržování jízdních dob a řádu.

Vlaky překonají vzdálenost 284 km mezi Kodaní a Aarhusem, který má i přímé vlakové spojení vlakem EC s Prahou, za 2 hod. 48 min. (kategorie Ex Lyntog) či o 20 minut déle trvá cesta vlakům IC.

Zdroj: Tisková zpráva DSB, Foto: Archiv ŽelPage

24.11.2005 - 12:32 - Modernizace IC3

Kobenhavn - Zatímco Dánské stání dráhy (DSB) získají od italského dodavatele 83 objednaných jednotek IC4 až půlce roku 2006 - o 2,5 roku později – začnou již v lednu s renovacemi staršího typu IC3. 15 let staré dieselové vlaky IC3 chtějí DSB po nástupu jednotek IC4 přesunout do regionálního provozu. Budou vybaveny moderními motory Deutz, novými sedačkami a část vozu bude přestavěna pro přepravu kol. Nové motory budou na rozdíl od těch původních chlazeny vodou. I přes problémy, které DSB zmítaly v letošním roce, se očekává zisk ve výši 726 milionů dánských korun. Obrat firmy vzrostl o 7% a příjmy o 2%.

6.8.2005 - 14:34 - DSB jsou nyní spokojeny s testovacími jízdami IC4

Kodaň - Jak jsme před nedávnem informovali, u Dánských státních drah (DSB) panovalo značné rozčarování při testech vysokorychlostní jednotky IC4 (18.7.2005 - 22:27 - Fiasko projektu IC4 u DSB). Nyní se situace začíná pomalu měnit k lepšímu. Všechny nové jednotky, které měly vylepšit vozový park DSB a zkrátit jízdní dobu, budou pravděpodobně nasazeny do provozu v letech 2007/2008. Testovací jízdy s rychlostmi do 200 km/h byly doposud prováděny na tratích Vojens – Tinglev a Hoje Taastrup – Roskilde. Testováno bylo zabezpečovací zařízení, výkon motoru a brzdy. Ukázalo se také, že vlak dosáhne rychlosti 180 km/h i při polovičním výkonu motoru. Vlaky, které již testy prošly, by měly být od roku 2006 nasazeny mezi Kodaní a Frederichshavn.

18.7.2005 - 22:27 - Fiasko projektu IC4 u DSB

Již v roce 1998 byly připraveny veškeré náležitosti ke zlepšení dopravní nabídky Dánských státních drah (DSB). Základ tvořily nové vysokorychlostní jednotky typu IC4. Nyní se zdá, že koncept DSB skončí fiaskem a ztrátou ve výši 5 miliard dánských korun. DSB informovaly ministra dopravy F. Hansena, že se uvedení nových jendotek do provozu značně opozdí (odhaduje se rok 2008). Tyto dieselové jednotky s nejvyšší rychlostí 200km/h vyrábí italská firma Ansaldobreda. První vlak IC4 dorazil do Dánska před 2 lety. Po dvou letech testů a vylepšování nepřevzaly DSB jedinou jednotku. 17.7.2005 se začaly ozývat hlasy o sankcionování DSB. Vedle vlaků IC4 byly objednány také jednotky IC2 pro regionální provoz, které též nejsou použitelné. Odborníci také poukazovali na to, že pro vysokorychlostní provoz nejsou vhodné dieselové jednotky a doporučili pokračování v elektrifikaci dánských tratí. Všude v Evropě totiž dominuje ve vysokorychlostní přepravě elektrický pohon, který je ekologický a produkuje méně hluku a splodin.

1 2 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2018 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Nabídka eShopuopen/close
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
» Přidat odkaz
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:09
zapadá v 21:06

meteo meteo
:. Novinky na VLAKY.NET
Poslední příspěvek Naše téma: Stav našich koridorů
SŽDC má v blízké době investovat 23 miliard korun do opravy osmi úseků koridorů, které už v 90. letech jednou opravené byly. Jedinou výjimkou je doposud nemodernizovaný úsek Brandýs nad Orlicí – Ústí nad ...

Poslední příspěvek Vlakem do Brna jen s komplikacemi
Pondělí 16. července. Pro někoho obyčejný pracovní den, pro někoho den dovolené, pro brněnské nádraží první den půldruhého roku trvajících dopravních omezení. Na jeho konci bude nádraží, schopné provozu ...

Poslední příspěvek Vlakom do Dobšinskej ľadovej jaskyne
Pozývame vás na nostalgickú jazdu vlakom do Dobšinskej ľadovej jaskyne 21. júla 2018 o 7:45 hod. z hlavnej železničnej stanice v Košiciach. Nostalgická jazda najromantickejšou železničnou traťou Slovenska ...