..: Nabídky železničních dopravců na léto 2014 :..

Jadran, Odb.Lučební, foto: Duhy Praha — Blížící se letní prázdniny jsou i letos impulzem pro cestování a dovolenou, což jsou věci, jež evropské železniční společnosti pravidelně podporují různými tarifními nabídkami, ze kterých jsou jednoznačně nejvýhodnější síťové jízdenky. V tuto chvíli jsou známy již nabídky Českých drah a také Švýcarského dopravního systému. Závěrem článku bychom vás také rádi upozornili na možné problémy v případě, že jste si loni v Rakousku pořídili jízdenku Sommerticket a s ní nutnou zákaznickou kartu ÖBB VORTEILScard.

České dráhy

Již v polovině dubna České dráhy představily síťovou jízdenku, zvanou již tradičně Jízdenka na léto. Na tu bude možno stejně jako loni a předloni neomezeně cestovat vlaky ČD ve druhé vozové třídě 14 po sobě jdoucích dní od 1. července do 31. srpna za cenu 990 korun pro držitele In-karty s platnou zákaznickou aplikací či pro držitele platného průkazu ISIC, nebo za cenu 1 190 korun pro cestující, kteří nevlastní In-kartu ani průkaz ISIC. Pokud si budete Jízdenku na léto kupovat k In-kartě, platí, že i letos je možné k Jízdence na léto využít časový doplatek do 1. třídy. Ačkoliv například roční varianta tohoto doplatku letos o 1000 korun podražila, ten týdenní stojí stále 250 korun. Je tedy možné cestovat již za 1490 Kč celé dva týdny v první třídě. Oproti loňsku nově však není vyplácen tříprocentní bonus za nákup této nabídky přes elektronickou peněženku na In-kartě. Stále však platí, že do povinně místenkových vlaků, tedy vlaků SC Pendolino, je nutno zakoupit vždy místenku.

Švýcarský dopravní systém

Bernina Express, foto: Swiss Travel System U příležitosti výročí 25 let Švýcarského dopravního systému byla v uplynulých týdnech představena speciální nabídka Swiss Peak Pass. Ta rozšiřuje běžnou nabídku Swiss Pass na 4, respektive 8 dnů o možnost navštívit až osm švýcarských vrcholů bez dalších doplatků (varianty na 15 a 22 dnů, respektive na měsíc tento doplatek neumožňují). Platí však, že si nemůžete koupit Swiss Pass na 8 dnů a k tomu zaplatit "vrcholový" doplatek pouze na 4 dny. Jsou tedy možné pouze tyto dvě varianty: příplatek 24 € pro variantu na 4 dny a příplatek 48 € pro variantu na 8 dnů. Oba příplatky lze zakoupit ke všem variantám nabídky Swiss Pass, takže například Swiss Peak Pass na 8 dnů pro mládež do 26 let stojí jen 288 €. Mezi vrcholy, které lze s touto nabídkou navštívit, patří mimo jiné Brienzer Rothorn (2 351 m n. m.), kam lze vyjet historickou ozubnicovou parní železnicí, či vrchol Niesen (2 362 m n. m.), na který vás vyveze pozemní lanovka. Nejvyšším vrcholem, který lze navštívit, je potom Mittelallalin (3 456 m. n. m.), na který se dostanete nejvýše položeným metrem na světě a odkud můžete pokračovat až na Allalinhorn (4 027 m n. m.).

Sommerticket

I tak by mohly vypadat vlaky z Budějovic do Vídně: Lokomotiva Taurus s vozy CityShuttle, foto: Michal Šimek Pokud jste si v loňském roce kupovali výhodnou rakouskou síťovou jízdenku Sommerticket, pak víte, že tuto jízdenku nebylo možné koupit u Českých drah, ale pouze přímo u Rakouských drah (ÖBB), které ale vyžadovaly současně pořízení či vlastnění zákaznické karty VORTEILScard<26. Jak to bude letos (tj. zda Sommerticket budou prodávat po roční pauze opět i České dráhy a jaké budou cenové podmínky), se v tuto chvíli neví, nicméně pokud si neplánujete letos Sommerticket kupovat, věnujte pozornost bodu 1.4. ve všeobecných podmínkách ke kartě, dle kterého vám Rakouské dráhy zašlou přibližně dva měsíce před skončením platnosti loni pořízené karty zásilku o pokračování karty včetně složenky a pokynů k úhradě. Na tento dopis je třeba do čtyř týdnů písemně odpovědět, zda si přejete automatické pokračování či nikoliv. Pokud tuto zprávu budete ignorovat, má ÖBB právo z vaší strany vymáhat peníze. Nutno však podotknout, že zcela identický způsob praktikuje například i německý dopravce Deutsche Bahn (DB) se svojí kartou BahnCard.

Co se týče německé letní síťové jízdenky Deutchland-Pass, na kterou bylo v loňském roce možné cestovat za velmi přívětivou cenu celý měsíc po Německu i s malým přesahem do Rakouska či Švýcarska, zatím nejsou známy žádné podrobnosti pro letošní rok. Není proto jisté, zdali německý dopravce s jízdenkou i dále uvažuje.

Zdroje: České dráhy, Swiss Travel System


miropiro | 17.5.2014 (7:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Tarify

Další z regionu Rakousko Česká republika (celá) Švýcarsko


18.05.2014 (14:20)  
To jsou nabídky jako stehno - logické, pochopitelné, výhodné... Teda když je člověk šotouš.

A dunajské nábřeží (pardon, Wienerbergstrasse) taky boduje. Až by jeden řekl, že to není centrála ÖBB, ale ÖMV...
18.05.2014 (2:52)  
Zrovna na ten Bernina Express, kterej máte na obrázku, je potřeba povinná místenka za 14 CHF/os. Na pár dalších tras asi taky.

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2017 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko