..: SŽDC uzavřela s ÖBB dohodu o zrychlení vlaků Praha - Linz :..

EC 100 Jóže Plečnik, Velešín, foto: topič Praha — Správce české železniční infrastruktury SŽDC uzavřel se svým rakouským protějškem ÖBB Infrastruktur dohodu o zrychlení vlaků na trase z Prahy do hornorakouského Lince. Obě strany se shodly v tom, že současná nabídka spojů a jejich rychlost nedosahují hodnot, jež jsou u spojení tohoto významu očekávány. Jízdní doba rychlíků Praha - Linz se nyní pohybuje těsně pod pěti hodinami, což je způsobeno především velkým počtem zastávek, kdy mezi Českými Budějovicemi a Lincem vlak staví v každé větší stanici a slouží tak spíše jako regionální spoj, než jako vlak spojující české hlavní město s třetím největším rakouským městem. SŽDC i ÖBB věří, že do roku 2020 bude díky modernizacím tratí cesta mezi těmito dvěma městy trvat maximálně 3 hodiny a 45 minut. K dosažení tohoto času napomůže na české straně především dostavba 4. tranzitního koridoru a na rakouské straně zrušení některých zastávek a zdvoukolejnění trati St. Georgen/Gusen – Linz. Tato dohoda byla uzavřena díky rozšíření spolupráce mezi ČD, SŽDC a ÖBB při příležitosti zahájení provozu vlaků railjet z Prahy do Grazu od letošního prosince.

Zdroj: Railway Gazette


Adam Vanting Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 20.10.2014 (6:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu Rakousko Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Sim 
23.10.2014 (21:35)  
Pikehead > my to kombinovali s inlajnama, to na Lipne vcelku jde ... tedy, slo by, pokud by nebyla zminovana vyluka.
23.10.2014 (20:59)  
Sim: To chce totiž vlak doplnit kolama, pak se dá dostat leckam. Auto+vlak se kombinuje hůř... :-)
registrovaný uživatel Sim 
23.10.2014 (8:36)  
Na jednu stranu tady zelezna opona udelala sve ... na tu druhou je to pro spoustu nasincu temer bile misto na mape prave kvuli mizernemu spojeni jak po silnici, tak vlakem.

Je ovsem nutne si pripustit, ze je to beh na dlouhou trat - lidi si proste musi navyknout nejen na to, ze za hranicema me to nekousne (resp. ono to musi jit ruku v ruce s celym vyvojem spolecnosti, dokud pri beznem pouzivani telefonu behem rekneme tydenniho pobytu par km za hranicema se diky roumingu ucet vysplha na ctvrt- az pulrocni utratu vnitro, porad je potreba si urcite veci hlidat a to proste turistice ve stylu "kudy z nudy" neprospiva), ale i na to, ze uz je zde pouzitelne spojeni. A zatimco zprovoznenim kazdeho useku dalnice se ve srovnani s predchozim stavem (= bez dalnice) cesta znatelne zrychli, u vlaku tomu tak zpravidla nebyva, rozumneho zrychleni lze dosahnout az po dokonceni nekolika useku a to jeste jen v nekterych pripadech.

Dva realne priklady; ted o vikendu jsem byl autem v Ostrave a potreboval jsem do Uherskeho Hradiste; stacil jeden pohled do Idosu a bylo jasne, ze tady auto ma smysl resit jen na cestu na Svinov a po navratu zase zpatky. Pritom jsem v puvodnim planu predpokladal, ze kdyz uz auto v Ostrave mam, proste s nim pojedu. A rad jsem zmenil nazor.
Opacna situace byla letos na prelomu jara a leta; dovolena na Lipne. Na nadrazi jsme to meli z penzionu par minut chuze, takze puvodni predstava byla jednoznacna ... jenze realita vychazela tak, ze autem jsem se dostal na mene nez polovinu cestovni doby vlaku (nadrazi-nadrazi). Ponekud zklamany jsem jel tedy autem, s predstavou, ze aspon v ramci pobytu chci jezdit vlakem (minimalne proto, abych nemusel resit, jestli si dat na vylete pivko nebo ne). Bohuzel, i tady to dopadlo stejne - smerem na ciste zeleznicni destinaci Nove Udoli byla vyluka a na opacnou stranu smerovani trate, jizdni doby a navaznosti pri prestupech zpusobily, ze jsem stejne vsechno objizdel autem, vcetne vyletu do Rakouska :-(
23.10.2014 (7:42)  
Michal Bláha: Trochu to tam znám a mám za to, že zase tak drastické tam ty kopce nejsou, aby se musela nová nádraží stavět kilometry od měst. Přijde mi lepší utratit o něco více za nějaký ten násep, zářez, most či případně průkop, než stavět levně, ale bez potřebného užitku. Myslím teď obsluhu okolí stávající tratě 196. Krumlov je náročnější, tam asi bude muset stačit sjezd ke dnešní stanici a městský autobus. Kamenný Újezd a Velešín by šly vyřešit určitě, buď změnou navržené trasy anebo zachováním části té stávající s drobnými úpravami a napojením na novou. Horší je to jen u Kaplice. Přiznávám, že tady mě trochu zmátla trasa dálnice, na níž asi budou muset být značná klesání a stoupání. Dá se též řešit autobusem zhruba ke stávající stanici Omlenice.
22.10.2014 (18:25)  
Ja bych to s tou poptavkou nevidel tak cerne. Mala vytizenost silnice bude urcite do jisty miry zpusobena tim, ze kazdej, kdo chce jet z oblasti na sever od Budejovic do oblasti na zapad od Salzburgu udela nejlip, kdyz pojede autem zadarmo po nemecky dalnici. Je otazka co se stane, az zacnou nemci kasirovat. Vlakem tam nikdo jezdit nechce, protoze to je pomaly a drahy.
registrovaný uživatel Bakiy 
22.10.2014 (10:55)  
Ceskolipak: Nizka frekvence je hlavne Rybnik - Pregarten. Nikoli CB - Linz. Tedy opravdu pomerne mala potreba cestovat z Cech do Hornich Rakous. A prosim, netrap me vyrazem "Linze". Je to stejne priserny, jako kdybych ja pouzival vyraz "Ceskaleipa" nebo "Boemisch Lipa" nebo neco podobnyho...
registrovaný uživatel Bakiy 
22.10.2014 (10:46)  
Jackube, Arj.
Nizky pocet prehranicnich cestujicich neni dan tragicnosti spojeni, ale tim, ze neni potreba takto cestovat. "Mrtvo" pres hranici (os doprava), ale "zivo" (nakladni doprava) bylo uz v "praveku", stredoveku, za Marie Terezie (proc asi stavela silnici, dnesni E55(!)?), Gerstnera (proc asi stavel konku?), prvni republiky, valky, totality (zde treba pricist i politicke vlivy), i v soucasnosti. Nemyslim si, ze vybudovani "superdrahy" toto zmeni.
A tim jsme u toho, ze ano, trat optimalizovat (to se ale uz deje), ale "neblbnout". Zavadet "nadvlaky"? Kdo jima pojede? Troufnu si rict, ze skoro nikdo. Jenze pojede-li "nadvlak", nezbude misto pro regionalni vlak. Naopak, pojede-li "skrzovej" regionalni vlak, pobere i klientelu "nadvlaku" (misto patnacti lidi jich bude kvuli nizke rychlosti deset), ale nedojde tim k likvidaci regionalni dopravy. A prestavovat trat tak, aby se tam vesly zbytecne "nadvlaky", se mi zda velky plytvani...
Jak jsem uz psal, zpripojneni Lince (Tabor, CB a Rybnik zpripojnenej mame) jsem schopnej udelat uz dnes, ale za cenu zruseni zastavovani (likvidace regionalni dopravy) a znepripojneni Rybnika a CB, ale pri zdvojkolejneni nekterych useku (odpadnou prostoje pri krizovani) jsem schopnej zachovat soucasne "regionalni vymozenosti", ale i zatraktivnit trat pro dalkovou klientelu (pripoje v Linci). A opet se prakticky obejdu bez dramatickeho zvysovani tratove rychlosti...
registrovaný uživatel ceskolipak  mail  
22.10.2014 (10:27)  
Mě by zajímalo, jaký má trať skutečně potenciál.

Je nízká frekvcence cestujících ČB-Linz dána nízkou rychlostí, nebo opravdovou potřebou jezdit z Prahy a jižních Čech do Linze.

Vetší potenciál bych řekl je Praha-Plzeň-Mnichov. Jednak velikosti sídel a taky že např. na Brenner se tam člověk vlakem dostane +- stejně rychle.
22.10.2014 (9:02)  
František:
Zkoušel jste se podívat na mapu, na níž jsou vrstevnice?
22.10.2014 (7:31)  
Lesan: Jak jsem předpokládal - Krumlovská varianta polohu zastávek nemění, Kaplická ji vzdaluje Kamennému Újezdu i Velešínu a Kaplici nepřibližuje, přičemž současnou trasu ruší. Krumlovská varianta situaci v okolí stávající tratě nelepší (i kdyby se tam nakrásně vešlo víc vlaků, budou zastavovat stejně daleko od obcí) a Kaplická ji zhoršuje. Jediným přínosem je tak samotná vyšší rychlost spojení mezi ČB a Lincem, což je opravdu málo (nevyužívá se možná synergie), zvláště ve srovnání se zakreslenou trasou rychlostní silnice těsně při Kaplici. Vzniklý náskok pak může být snadno umořen jak špatnými přípoji v uzlech, tak odlehlostí nácestných zastávek od sídel. Energie vynaložená na vysokou rychlost by tak byla zmařena nepraktickým zapojením do dopravního systému. Též nechápu, proč u Krumlovské varianty není aspoň zastávka přiléhající k městu, nýbrž jen stanice v polích.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2017 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko