..: Aktualności i artykuły - ČR Královéhradecký :..

oredoNáchod - Dopravní společnost Oredo zahrne do nového jízdního řádu, který platí od 10.12. letošního roku, také pět nových železničních linek směřujících do Krkonoš. Dvě z nich pojedou také přes náchodský region. Podle Vladimíra Záleského, jednatele Oreda, není sice posílení železniční dopravy v oblasti Krkonoš nijak rozsáhlé, ale lepším seskupením a navýšením nynějších výkonů se podařilo docílit vzniku pěti nových linek do této oblasti.

Jednotné jízdné

Obyvatelé Náchodska mohou tedy využít vlaku na trase Trutnov - Malé Svatoňovice - Červený Kostelec - Jaroměř - Hradec Králové - Praha, případně také spoj Jablonec nad Jizerou - Jilemnice - Martinice v Krkonoších - Stará Paka - Dvůr Králové nad Labem - Jaroměř. "Významnou změnou bude rozšíření integrovaného systému do Trutnova z Náchodska, Broumovska přes Adršpach a Červený Kostelec," uvedl Záleský, který tvrdí, že právě tento integrovaný systém přinese především na Červenokostelecku a Úpicku navýšení počtu autobusových spojů. Navíc zajistí jejich lepší provázání s vlaky a zavedení jednotného jízdného, které bude platit pro vlaky i autobusy.

854 Nový železniční jízdní řád v oblasti je sestaven v pravidelných intervalech, což přináší výhody zejména pravidelným cestujícím. Jak upozorňuje jednatel Oreda, jízdní řád je snadno zapamatovatelný. " Stačí si pamatovat, že po celý den každé dvě hodiny, vždy ve čtyřicátou minutu po sudé hodině jede přímý rychlík nebo spěšný vlak do Hradce Králové a Prahy. Z této krátké informace si cestující může zapamatovat z jízdního řádu vše, co potřebuje," slibuje jednatel Oreda Záleský. Mezi Hradcem Králové a Trutnovem dojde ke zkrácení jízdní doby rychlíků o deset minut. Trasu z Hradce Králové do Trutnova ujede vlak za hodinu a čtvrt. Na všechny vlaky z krajského města budou v Trutnově navazovat vlaky do Svobody nad Úpou, která je výchozím bodem při cestě do Krkonoš.

zdroj: Náchodský deník

vyh Letohrad - Další výluka na železničních tratích v oblasti Letohradu začala dnes o půl dvanácté dopoledne v úseku Letohrad - Jablonné nad Orlicí a potrvá do 17:20, stejně jako zítra. Ve středu a čtvrtek se přesunou opraváři svršku a pražců na úsek z Jablonného do Lichkova, kde budou místo souprav vlaků převážet cestující autobusy v tomtéž čase. Kromě uvedených prací dojde zároveň na celkovou údržbu před zimním obdobím. Je to poslední výluka v letošním roce na tratích pod Orlickými horami.

zdroj: Hradecký deník

Logo ČD Ski, ČDTrutnov - Od 5.1. do 9.4.2007 budou ČD nabízet slevu VLAK+ ze všech stanic v České republice do žst. Trutnov hl. n. Při cestě do Trutnova se nárok na slevu neprokazuje, při zpáteční cestě je nutné mít jízdenku opatřenou razítkem areálu SkiPec (lze získat u řidiče skibusu či v pokladně na Javoru). Na vlaky navazují skibusy - při cestě tam je lze využít po předložení jízdenky bezplatně, zpět je nutné předložit alespoň jednodenní skipas. Návazné skibusy jezdí vždy v pátek, sobotu a neděli; navíc pak o Velikonočním pondělí. Přeprava lyží, snowboardů, bobů a sáněk je ve vlacích ČD bezplatná. Cena za jízdenku Vlak+ z Prahy do Pece pod Sněžkou a zpět včetně přepravy skibusem přijde na 224 Kč.

zdroj: ČD

423.0145Jaroměř - Železniční muzeum Výtopna Jaroměř oslavuje v sobotu 28.10.2006 20 let aktivit na záchraně železničních památek a 10 let expozice železničního muzea Výtopna Jaroměř parním vlakem taženým lokomotivou 423.0145 na trati Jaroměř - Hradec Králové - Hněvčeves - Smiřice - Jaroměř. V tento den bude též mimořádně otevřeno muzeum od 9 do 16 hod. Jízda parního vlaku se uskuteční v rámci setkání železničních muzeí severovýchodních Čech, Slezska a Saska. Setkání bylo finančně podpořeno Královéhradeckým krajem. Další informace na .

zdroj: Železniční muzeum Výtopna Jaroměř

Jaroměř - Ze železničního muzea Výtopna Jaroměř byla po devíti měsících odvezena lokomotiva 464.008. Podle informací na stránkách železničního muzea lokomotivu odvezly ČD i přes příslib, že zůstane v Jaroměři. Lokomotiva něměla platnou vnitřní revizi kotle a vyžadovala opravu, tu slíbili provést v Jaroměři sami. Zástupci železniční společnosti tvrdí, že nabídka Českým drahám stále trvá a že jsou ochotni lokomotivu neschopnou provozu uvést do funkčního stavu, nadále udržovat a pro nostalgické jízdy poskytovat ČD. Nadšenci ze Společnosti železniční (dříve KOSDD ČSVTS) strávili na opravách přes 4000 hodin a chybějící náhradní díly financovali z vlastních zdrojů.

zdroj a foto: Společnost železniční

Pardubické cvičiště, archiv KVH KralkaPardubice - Nedílnou součástí výcviku pardubického železničního pluku byla i výstavba a organizace provozu nákladních lanových drah. O tom, že zkušenosti nabyté na cvičištích u řeky Chrudimky byly využity i v náročných podmínkách našich pohraničních hor, pojednává tento článek. Upozorňuji, že se článek týká pouze lanovek vojenských, nikoliv civilních použitých na vojenských stavbách.

Hradec Králové - IDS IREDO oblast Rychnovsko byla od 1. 9. 2006 rozšířena do Chocně. Integrace se týká autobusové linky z Borohrádku a Kostelce nad Orlicí do Chocně a železniční tratě 020 v úseku Čermná nad Orlicí - Choceň. „Rozšíření integrace  do Chocně bylo poptáváno obcemi na trasách těchto linek.“ informuje Ing. Vladimír Záleský, jednatel krajské společnosti OREDO, která je organizátorem regionální dopravy v Královéhradeckém kraji.

Součástí změn bude také snížení některých cen v IREDO: „Pokud je přímá cesta kratší, než trasování železniční trati nebo autobusové linky, neměl by být cestující znevýhodněn a platit více. Proto bude zlevněna například relace z Hradce Králové do Bolehoště, Očelic, Opočna a Dobrušky. Jízdné zde zlevní o šest až sedm korun, například cena obyčejného jízdného IREDO z Dobrušky do Hradce Králové bude od září 39 korun.“ slibuje Denis Sitora, technolog společnosti OREDO, a pokračuje: „Dojde ke zlevnění i u dalších relací, například mezi Kostelcem nad Orlicí a Kvasinami bude jízdenka levnější o tři koruny, cena jízdenky bude 18 korun. Pravidelně dojíždějícím se v těchto relacích pochopitelně zlevní také časové jízdenky.“

Od 1. 9. 2006 dochází také ke změnám v autobusové dopravě. Došlo ke zrušení nevyužívaných autobusových spojů. Tyto spoje přepravovaly v průměru méně než jednoho cestujícího denně. Seznam zrušených spojů je uveden na internetových stránkách společnosti OREDO.

IDS IREDO Rychnovsko funguje od 1. 1. 2006 na území ohraničeném městy Týniště nad Orlicí, Ústí nad Orlicí, Žamberk a Dobruška. Na území IDS od spuštění došlo k navýšení počtu autobusových spojů o přiblžně 50 %. V současné době probíhá vyhodnocování efektivity systému a jeho následná optimalizace.

Zdroj: OREDO

Hradec Králové - V jízdním řádu, který začne platit v prosinci tohoto roku, dojde na některých tratích v Královéhradeckém kraji k významným změnám. Vlaky z Hradce Králové do Prahy pojedou po celý den každou hodinu. Spojení mezi Hradcem Králové a Trutnovem se zrychlí na hodinu a šestnáct minut. Dojde k zavedení taktové dopravy na tratích Chlumec nad Cidlinou – Trutnov a Jaroměř – Liberec. Naopak, na málo využité trati Kopidlno – Dolní Bousov je navrženo zajištění dopravní obslužnosti autobusy, které by mohly zastavovat nejen na vzdálených nádražích, ale také přímo v centrech obcí.

Z Hradce Králové do Prahy každou hodinu

Mezi Hradcem Králové a Prahou bude zaveden celodenní hodinový takt: „Nový jízdní řád zajistí pravidelnou dopravu po celý den, rychlíky mezi Hradcem Králové a Prahou pojedou po celý den každou hodinu. Doba jízdy bude hodina a třicet osm minut, což je u většiny vlaků o deset minut rychleji než dnes.“ informuje Ing. Vladimír Záleský, jednatel OREDO. „Záměrem Ministerstva dopravy je zatraktivnit nabídku železničního spojení s hlavním městem. Cestující získá jistotu, že kdykoliv přijde na nádraží, nejpozději do hodiny pojede vlak do Prahy.“ míní Záleský a dodává: „OREDO spolupracovalo s Českými drahami na návrhu přípojných spojů, každou hodinu bude zajištěno například spojení z Nového Bydžova do Prahy s okamžitým přestupem v Chlumci nad Cidlinou. Doba jízdy z Nového Bydžova do Prahy bude hodina a třicet minut.“

Zrychlení dopravy z Hradce Králové do Trutnova, Náchoda a Rychnova nad Kněžnou

Od prosince dojde také ke zkrácení jízdní doby rychlíků mezi Hradcem Králové a velkými městy v kraji. Změnu vysvětluje Ing. Tomáš Jurček, technolog společnosti OREDO: „Nyní probíhá přepřah lokomotiv v Jaroměři, z toho důvodu tam má vlak pobyt deset minut. V novém jízdním řádu budou rychlíky přepřahat lokomotivu přímo v Hradci Králové, tedy v Jaroměři bude možné zkrátit pobyt vlaku.“ Doba jízdy mezi Hradcem Králové a Trutnovem se tedy zkrátí: „Cesta vlakem bude kratší právě o deset minut. Trasu z Hradce Králové do Trutnova vlak ujede za hodinu a čtvrt. Zrychlí se i vlakové spojení do Náchoda, kam bude možné dojet z Hradce Králové za padesát minut.“ slibuje Jurček a dodává: „Podobná změna nastane také při cestě do Podorlicka, přepřah lokomotiv rychlíků se přesune z Týniště nad Orlicí také do Hradce Králové. Cesta z Hradce Králové do Rychnova nad Kněžnou bude vlakem trvat padesát minut, do Kostelce nad Orlicí dokonce méně než čtyřicet minut.“

Mezi Kopidlnem a Dolním Bousovem vlakem jen o víkendu

Náhrada vlaků autobusy je navržena na trati Kopidlno – Dolní Bousov. Zde je důvodem ke změně vzdálenost nádraží od center obcí a nízký počet přepravených cestujících. „Železniční trať je nevhodně trasována, stanice leží daleko od obcí, například nádraží v Libáni je téměř 2 kilometry od centra obce. Autobusy by mohly zajíždět přímo na náměstí.“

Rozšíření systému taktové dopravy na další tratě

Od prosince bude taktová doprava nově zavedena na tratích Chlumec nad Cidlinou – Trutnov a Jaroměř – Liberec. Zlepší se návaznosti v železničním uzlu Stará Paka, novinkou budou přímé vlaky Vrchlabí – Trutnov, přímo pojedou také vlaky z Jaroměře do Jilemnice nebo z Nové Paky do Liberce.

Krajská společnost OREDO zveřejnila na internetových stránkách www.oredo.cz druhý návrh železničního jízdního řádu 2006/2007.

Zdroj: tisková zpráva OREDO

OREDO - Při cestě do oblasti Orlických hor a Podorlicka se vyplatí použít veřejnou dopravu. Integrovaný dopravní systém IREDO nabízí výhodnou jednodenní jízdenku IREDO Rychnovsko za cenu 100 Kč pro jednotlivce, nebo za 200 Kč pro skupinu až 5 osob (z toho nejvýše 2 dospělí nad 15 let). Na výlet je možné vyrazit kdykoliv, vlaky z Hradce Králové odjíždí každou hodinu.

Od 1.ledna 2006 byl na území Rychnovska a Orlických hor zahájen provoz integrovaného dopravního systému pod názvem IREDO (Integrovaná REgionální DOprava). Tarif IREDO umožňuje na jednu jízdenku využít integrované vlakové i autobusové spoje. Ing.Vladimír Záleský, jednatel krajské společnosti OREDO, která je organizátorem regionální dopravy v Královéhradeckém kraji, uvádí: „Dosáhli jsme tím propojení autobusové a železniční dopravy. Například v Hradci Králové na nádraží je možné zakoupit jízdenku IREDO třeba přímo do Říček nebo Deštného v Orlických horách. Cestující pojede vlakem a v Častolovicích nebo v Rokytnici v Orlických horách přestoupí na autobus. Stejně tak je možné si při cestě zpět zakoupit jízdenku IREDO přímo do Hradce Králové.“ a dodává: „Jízdenky IREDO vydávají České Dráhy a autobusoví dopravci AUDIS BUS a ČSAD Ústí nad Orlicí. Na vybraných spojích je uznávají také dopravci CDS, OSNADO a Connex Východní Čechy.

Pro neomezené celodenní cestování všemi spoji IREDO je nabízena výhodná jednodenní síťová jízdenka IREDO. Její cena pro jednotlivce je 100 Kč, dále je nabízena její skupinová varianta za 200 Kč, která platí až pro 5 osob, z toho nejvýše 2 dospělí a až 3 děti do 15 let. Ing. Záleský vysvětluje: „Skupinová jednodenní jízdenka je ideální nabídkou pro rodiny s dětmi. Stačí si koupit jednu jízdenku a cestovat na ní celý den. Je možné navštívit více míst a pro cesty mezi nimi libovolně využít vlaky a autobusy.

zdroj: OREDO

logo CDPraha - České dráhy zvítězily ve výběrovém řízení na provozování rychlíkových spojů na trase Most - Plzeň. Na trati by měly dráhy na základě soutěže zajišťovat provoz rychlíků od prosince letošního roku. Do soutěže se kromě Českých drah přihlásil také Viamont a Connex. Uzavřela se tak část výběrového řízení.

České dráhy nabídly kromě nejvýhodnější ceny také svá "nejlepší" vozidla - motorové vozy řady 843 s vloženými a řídícími. vozy. ČD nabídnou především široký doplňkový servis dalších služeb a nabídek. Týká se to například půjčovny kol ve stanicích, slevových modelů – platných pro celou síť ČD, informačního servisu, speciálních nabídek pro skupinové cestování a další.

Dosud však není uzavřeno výběrové řízení na provozování dálkové drážní dopravy pro trať z Pardubic do Liberce. Jako u předchozího výběrového řízení nabídly ČD nejnižší cenu a nasazení řady 843. Výsledky by mely být známy nejpozději na začátku září, kdy budou ukončeny práce na novém jízdním řádu. O zakázku se také ucházejí společnosti Viamont a Connex.

Zdroj: Měšec (aktualita ze dne 26. 5. 2006, tisková zpráva ze dne 28. 4. 2006)

info - ilustracni obrazekLysá nad Labem - V návrhu JŘ 2006/2007 usilovalo Ministerstvo dopravy České republiky o podstatné zrychlení cestování v rychlících mezi Plzní a Hradcem Králové, především v jejich pokračování na Trutnov a zapojení na pražské hlavní nádraží. V této souvislosti se uvažovalo o tom, že vlaky kategorie R budou na trati 231 zastavovat pouze v Praze hl. n., Praze Vysočanech, Nymburce hl. n. a Poděbradech. Odpadlo by tak zastavování v Lysé nad Labem a ve Velkém Oseku.

Toto rozhodnutí se však nelíbilo obyvatelům dotčených měst a začali sepisovat petice. MD ČR jejich tlaku ustoupilo a ve středu 24.5.2006 oznámilo, že v železničních stanicích Lysá nad Labem a Velký Osek budou i nadále zastavovat rychlíkové spoje. Ministr dopravy Milan Šimonovský /KDU-ČSL/ navíc oznámil, že považuje zneužití projednávaného návrhu JŘ k předvolební agitaci za jednání odporující dobrým mravům.

Podobné problémy se vyskytly i na trati 170 a dotýkají se železničních stanic Zdice a Zbiroh, odkud dojíždějí cestující jak do Prahy, tak do Plzně. Obyvatelé dotčených měst také uvažují o sepsání petice. České dráhy prý nemohou návrh ovlivnit. „U rychlíkových spojů rozhoduje objednávka ministerstva,“ uvedl mluvčí drah Aleš Ondrůj.

zdroj: Ministerstvo dopravy ČR

Billboard DOh Rychnov nad Kněžnou - Před týdnem zveřejnily ČD na internetu v odkazu Nové projekty další z perspektiv - jedná se o projekt Dráhy Orlických hor. Po 100 letech opět ožívá myšlenka o prodloužení kolejí až do horských středisek. Myšlenky se upírají k lehké železniční dopravě. Podobné projekty existují i v Libereckém kraji (Regiotram Nisa) a v Jihočeském kraji (Šumavské elektrické dráhy).
Projekt Drah Orlických hor (DOh) počítá s vybudováním okružní trasy, která by vycházela i končila v Týništi nad Orlicí. Tato základní okružní trasa by měřila 88 km, z čehož 45 kilometrů by se muselo nově postavit a pro začátek se z finančních důvodů nepočítá s její elektrifikací. Motorové jednotky by celý okruh měly zvládnout za 100 minut a náklady se odhadují na 3,5 mld. Kč.
Mapa DOh Aby byl systém kompletní a zajišťoval úplnou dopravní obslužnost Orlických hor, počítá projekt DOh ještě s odbočnou trasou, která by se oddělovala v Deštném v O. h., procházela přes další významná horská střediska Zdobnici a Říčky v O. h., a napojila se v Rokytnici v O. h. na stávající regionální dráhu do Doudleb nad Orlicí a dále opět do Týniště n. O. Tato trasa by z Deštného v O. h. do Týniště n. O. měřila 67 km, přičemž novostavba představuje 24 km a odhadované náklady 1,7 mld. Kč. Tento úsek by měla motorová souprava absolvovat za 1:15 hod.
Dobrovolný svazek obcí Region Orlické hory nyní usiluje o to, aby myšlenku podpořily krajské samosprávy.

Zdroj: České dráhy, Orlické dráhy

Foto: www.orlickedrahy.cz

RegionovaHradec Králové - České dráhy počítají s tím, že motorovou jednotku Regionova nasadí od července letošního roku také na lokální tratě v Královéhradeckém kraji. Po Zlínském a Karlovarském kraji se tak stane třetím krajem v Česku, kde bude Regionova zařazena do běžného provozu s cestujícími.
Tyto jednotky budou odpovídat konceptu Regionovou Vaším krajem, kdy bude logotyp Regionova doplněn názvem Královéhradecký kraj, zobrazen bude i znak kraje a interiér bude vybaven stojany pro propagační materiály na podporu cestovního ruchu.
Jednotky Regionova nahrazují zastaralé motorové vozy 810 a přípojné vozy 010, které jsou nejrozšířenější řadou ve vlastnictví Českých drah. V současné době vlastní ČD 670 kusů těchto vozidel.

V polovině května začalo tiskové centrum ČD inovovat své služby. Nově je na internetu zveřejněna fotogalerie, informace o vrcholovém managementu, kontakty, loga společnosti, novou grafickou podobu získávají i tiskové zprávy apod. Věřím, že to přinese další zlepšení pro zpracování newsek na ŽelPage.

Zdroj: Tisková zpráva ČD

Foto: Fotogalerie ČD

423.0145Jaroměř - Železniční muzeum Výtopny Jaroměř zve zájemce na sobotu 20.5.2006, kdy se uskuteční slavnostní křest parní lokomotivy 423.0145 z roku 1937. V tento den se též uskuteční první veřejná jízda této lokomotivy po 28 letech na trati Jaroměř – Náchod – Hronov a zpět. Ve večerních hodinách proběhne v železničním muzeu „Muzejní noc“. Při této příležitosti budou vypraveny zvláštní parní vlaky na trati Jaroměř – Hradec Králové a zpět. Muzeum bude mimořádně otevřeno až do 01:00 hod. Další informace na www.spolecnost-zeleznicni.cz.

Lanovka SněžkaSněžka - Po cca měsíční údržbě se opět rozjela lanovka na Sněžku, kterou provozuje společnost Lanová dráha Sněžka, a.s.. Lanovka je v provozu od 29.4. a to denně od 8 do 19 hod.

Lanovka byla postavena jako oběžná dvouúseková s dvoumístnými odpojitelnými sedačkami. Za hodinu přepraví 250 osob při dopravní rychlosti 2,5 m/s (9km/h). Ze stanice Pec pod Sněžkou (890 m n.m.) je doba jízdy na Růžovou horu (1354 m n.m.) 11 minut, délka úseku 1560 m a dále na Sněžku 13,5 minut, délka úseku 1967 m.
Více než 50 let provozu prokázalo, že lanová dráha je pro ochranu přírody v této lokalitě přínosem. Proto v současné době probíhají intenzivní práce na přípravě výstavby lanové dráhy nové.

Zdroj a foto : Lanová dráha Sněžka, a.s.

« Nowsze wiadomości | 1 ... 5 6 7 8 9 | Starsze wiadomości »    
ŽelPage - elektroniczny magazyn kolejowy
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Publiczne używanie treści bez zgody autora nie jest dozwolone.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Logowanieopen/close
 
 
  
 
Zapomniane hasło   
Zarejestruj się   
:. Położenie pociągów CZopen/close
Położenie pociągów CZ
 
:. Szukanieopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info dla fotografówopen/close
Przydatne informacje
dlafotografów (ČR)

Słońce
wschodzi o 05:42
zachodzi o 20:17