Toto rozhodnutí se však nelíbilo obyvatelům dotčených měst a začali sepisovat petice. MD ČR jejich tlaku ustoupilo a ve středu 24.5.2006 oznámilo, že v železničních stanicích Lysá nad Labem a Velký Osek budou i nadále zastavovat rychlíkové spoje. Ministr dopravy Milan Šimonovský /KDU-ČSL/ navíc oznámil, že považuje zneužití projednávaného návrhu JŘ k předvolební agitaci za jednání odporující dobrým mravům.
Podobné problémy se vyskytly i na trati 170 a dotýkají se železničních stanic Zdice a Zbiroh, odkud dojíždějí cestující jak do Prahy, tak do Plzně. Obyvatelé dotčených měst také uvažují o sepsání petice. České dráhy prý nemohou návrh ovlivnit. „U rychlíkových spojů rozhoduje objednávka ministerstva,“ uvedl mluvčí drah Aleš Ondrůj.
zdroj: Ministerstvo dopravy ČR
Dálší nesmysl od ČD je to že v Lysé je pro všechny rychlíky 2-minutová zastávka, když připočítáme to že vlak někdy přijede o 1-2minuty dřív(zvlášť od Prahy) tak v Lysé stojí obvykle kolem tří minut,pro hrstku lidí, kteří nastupují a vystupují je to hodně dlouhá doba. A teď se ptám nebylo by lepší udělat minutovou zastávku v Čelákovicích a minutovou zastávku v Lysé? Rychlíky by se o moc nezdržely a ČD by uspokojily větší počet cestujících.
Další názory jsou tady převést hradecké rychlíky přes Pardubice, s tím že se uspoří čas.To je naprostý nesmysl.Na ukázku jsem vyhledal obě trasy:
trať 20 Praha-Hradec km 116 čas 100 min
tratě 10+31Praha-Pardubice.-Hradec km 126 čas kolem 95min
Každý musí uznat že časově to vyjde zhruba nastejno.A navíc trasa přes Pardubice je o 10km delší. a to ani nepočítám jak je Pardubická trať vytížená nespočtem vlaků. Z toho vznikají častá zpoždění.
buďte realista, ani Pendolína by na této štrece lidi k přesunu z autobusů do vlaku dlouhodobě nemotivovala + po chvíli provozu by byla stejně ušmudlaná/zdevastovaná jako Bt..
kvalitu si může dovolit ten, kdo na ní má finance (kapitál na pořízení) + je schopen si ji udržet (těžko říci jak eliminovat prasata a vandaly mezi námi), není ale tím, co by hrálo zásadní roli v poměru mezi IAD a VHD - to je jen výmluva těch, kteří z IAD nevytáhnou paty..
ano, bylo by pěkné, kdyby vše kolem nás bylo krásné nové, ale reálně prostě nejsou a nebudou prachy na to, aby to tak bylo všude najednou.. to by měl chápat i největší idealista.. ;-)
Zastavování ve Velkém Oseku je podle mě vcelku zbytečné, moc lidí se tam nikdy nevymění a přestupy z Kolína na směr Hradec to nezachrání; s Prahou má přímé spojení Osek i tak. Na druhou stranu se při průjezdu Osekem stejně zpomaluje až na 40 km/h, takže to zdržení není nikterak velké. Zrychlení dopravy by spíše pomohla nějaká spojka Libice-Kanín-(Dobšice).
Problémem vlaku je na téhle trase - spíše než rychlost - cena, která je i se Z-kartou vyšší než u většiny autobusových spojů.
Vysledek: statisicove mesto bude mit spojeni do Prahy spinavymi Bt fkozence, ktere si muzete uzivat o polovinu delsi dobu nez autobus. At zije zeleznicni socialismus!
dá se předpokládat, že ten, kdo bude chtít ušetřit na dotacích, pomine sociální stránku věci a seškrtá spoje na dráze.. ne proto, že by to pomohlo, ale proto, aby si posílil mandát škrtat dál, protože je to přeci dráha, která užírá miliony ze státní kasy a je věčně ztrátová..
je jedno, kdo to bude, ale vyšší pravděpodobnost je u těch, kteří budou potřebovat hodně ušetřit, aby ukázali, že jsou lepší.. to hraje pro modré..
ale nechme debat o politice, šlo jen o ilustraci toho, že to možná je jinak než je to prezentováno.. ;-)
Jen se ptám na dopravní koncepce apod. (a chci pochopit tu logiku s modrým měšcem); nechci tu nadávat na představitele stran ani nic jiného.
S tím, že je to o penězích, samozřejmě souhlasím :-)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.