..: Aktuality a články - Spojené království :..

Red_icon, foto: Payus Poznal jsem a vím jistě, že ani nezapomenu na to, jak chutná atmosféra tohoto obřího srdce Anglie. O památkách se rozepisovat nebudu, o nich se rozepisují různí průvodci… Jen dodám, že jich spousta opravdu stojí za to vidět. Co je pro mě nezapomenutelným zážitkem, je Londýn v noci. Tepající osvětlené město, které žije každou uličkou a při mé první a moc doufám, že ne i poslední návštěvě, jsem se snažil do sebe vsáknout každou kapku jeho energie proudící v jeho uličkách. Pět dní, to je hrozně málo. Co se dá za pět dní stihnout?

2.9.2009 - 7:00 - UK plánuje nahradit vnitrostátní lety vysokorychlostní železnicí

Vysokorychlostní trať, ilustrace, foto: Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryollar#305; Velká Británie — Spojené království oznámilo plány na dosažení rychlosti 400 km/h pro vysokorychlostní železniční síť na jejím území. Motivací je potřeba odstranění vnitrostátních letů. Tento plán ohlásil mluvčí Ministerstva dopravy Spojeného království (UK Department for Transport, DFT), který řekl, že krátké linky mezi Británií a pevninskou Evropou, či domácí vnitrostátní lety by se měly postupně časem nahrazovat železniční dopravou. Tento krok je zaměřen na snížení dopravního přetížení stávajících leteckých linek, snížení cestovních dob v zemi a také na zmenšování produkce uhlíkových odpadů. Podle odhadů by se mělo touto formou dopravy přepravit až na 46 miliónů cestujících z leteckého sektoru ročně. Pro „High Speed Two“ byl na tamním ministerstvu dopravy vyčleněn zvláštní tým pracovníků, který má na starost v první fázi návrh plánů sítě. Ty by měly být předloženy nejpozději do konce tohoto roku.

Zdroj: Railway Technology

přejezd Velká Británie – Na ostrovech se nyní žije přejezdy. Podle vyjádření Network Rail bylo vloni na 7600 přejezdech zjištěno přes 3400 nebezpečně a nezákonně jednajících chodců a motoristů, což je čtyřleté maximum. Každý týden průměrně 3 motoristé a 5 chodců vlaku těsně unikne, vlaky jsou zpožděny v úhrnu o 55 dní a správci infrastruktury Network Rail vzniká škoda okolo 1,8 mil. liber – a to bez započtení nákladů na opravu vozidel, kolejí a pracovní dobu zaměstnanců.

Ilustrační obrázekCalais - Ve čtvrtek kolem 15.00 SELČ zachvátil požár soupravu vlaku RORO v tunelu pod kanálem La Manche, který spojuje Británii a Francii. Záchranáři museli evakuovat 32 lidí, z nichž 14 utrpělo lehčí zranění, převážně přiotrávení kouřem. Oheň byl zaznamenán 11 km před výjezdem na francouzské straně, tedy přibližně ve čtyřech pětinách podpovrchové trasy. Přestože se hasičům z oblasti Calais povedlo požár dostat pod kontrolu ještě v odpoledních hodinách, tunel zřejmě zůstane obousměrně uzavřen pro veškerou dopravu. Tisíce cestujících pravidelných spojů mezi Londýnem, Paříží a Bruselem tak uvízly na nádražích, zatímco u nákladních terminálů se vytvořily kolony čekajících kamionů. Nebudou-li zjištěny další komplikace, vrátí se do Eurotunelu vlaky v průběhu pátku.

16.7.2008 - 7:00 - Investice v železniční dopravě ve Skotsku

Vizualizace nových EMU Siemens pro First ScotRail Glasgow - Vládní agentura Transport Scotland se rozhodla podpořit objednávku železničního dopravce First ScotRail u společností Siemens a HSBC. Smlouva na objednávku elektrických jednotek (celkem 130 vozů) v hodnotě 200 miliónů £ (6 miliard Kč) má být podepsána během tohoto měsíce. Reaguje tak na předpokládaný nárust železniční dopravy během příštích deseti let. Hlavním místem nasazení nových souprav má být předměstský provoz v okolí Glasgow a na novém „Glasgow Airport Rail Link“, které je v současné době ve výstavbě. Soupravy mají odpovídat všem současným standardům; budou plně klimatizované, přístupné hendikepovaným osobám, nebo vybavené kamerovým systémem a přípojkami na notebook. V souvislosti s uvedením nových souprav do provozu se planují další investice do železniční sítě. Počítá se také s úpravami nádraží, nástupišť a rozvojem infrastruktury.

Zdroj a ilustrační foto: Transport Scotland

Ilustrační obrázekLondon - Již 14. listopadu 2007 se cestující mezi Paříží a Londýnem dočkají výrazné změny. Nejen že cesta mezi oběma městy zrychlí o 20 minut, ale změní se i konečná a výchozí stanice. Místo na nádraží London-Waterloo začnou vlaky Eurostar zajíždět na London-St Pancras. Je to díky nově zprovozněnému úseku VRT trati, tzv. High Speed 1 (HS1), mezi Ebbsfleet a London-St Pancras. Jedná se o poslední část vysokorychlostní trati na britském území, která je v převážné většině projektována na obvyklou rychlost 300 km/h. Celá HS1 od tunelu La Manche až po London St Pancras měří 109 km. Cestovního časy vlaků ES jedoucích mezi Paříží a Londýnem bez zastávky se zkrátí o plných dvacet minut na 2 hodiny a 15 minut. To ještě více zatraktivní tuto relaci oproti letecké dopravě, kdy již nebude fyzicky možné, aby cesta letadlem byla rychlejší než vlakem.

16.5.2007 - 16:00 - Eurostar jezdí nejpřesněji ve své historii

St. Pancras International, zdroj: EurostarLondýn - Jednotky s logem Eurostar spojující Velkou Británii s kontinentální Evropou jezdí nejpřesněji od jejich uvedení do provozu v listopadu 1994. Při sledování dodržování jízdního řádu v období 7.-13.5.2007 dojelo 98,5% spojů včas a nebo dříve. V úterý, ve středu a ve čtvrtek přijelo 100% vlaků včas a nebo dříve oproti jízdnímu řádu. V roce 2006 přijelo bez zpoždění 91,5% vlaků Eurostar, o rok dříve to bylo 86,3%. Největší změnou v letošním roce bude výchozí stanice vlaků v Londýně - tou bude místo Waterloo Station nově St. Pancras International. Jízdní doba se tak zkrátí o 20 minut (Londýn - Paříž 2:15 hod., Londýn - Brusel 1:51 hod.)

zdroj: Tisková zpráva Eurostar

Ilustrační fotoLondýn - V příštích dvou letech bude britská železniční společnost Network Rail (NR) investovat do železniční dopravy 2,44 miliardy liber. Vybudují se nové tratě a nová nástupiště, stávající nástupiště projdou výraznou modernizací. Dále NR plánují zvýšení rychlosti a kapacity vlaků.

ŽelPage on-lineLondýn - V pátek večer v severozápadní Anglii vykolejila vlaková souprava Pendolino společnosti Virgin Trains(London - Glasgow) mezi městy Oxenholme a Tebay. Nehoda při rychlosti 152 km/h, kdy celá souprava sjela z kolejí a většina vozů se poté převrátila, si mezi cestujícími zatím vyžádala 1 oběť a 77 zraněných, z toho 5 těžce.

Vlaky jedoucí z jihu do Edinburghu a Glasgow ukončí svou jízdu ve stanici Lancaster. Vlaky jedoucí opačným směrem budou zastaveny v Lockerbie.

Logo společnosti EurotunnelPaříž - Obchodní soud v Paříži schválil plán restrukturalizace dluhů společnosti Eurotunnel. Soud tak dal firmě novou šanci uzavřít nepříjemnou kapitolu a začít znovu. Naděje svitla také věřitelům, kteří chtějí získat zpět své vložené peníze.

15.1.2007 - 15:00 - Eurostar zvýšil obrat i počet přepravených cestujících

Ilustrační obrázekLondýn - Obrat společnosti Eurostar se v roce 2006 vyhoupl již na 773 mil.€, což je navýšení o 11%. K nárůstu došlo i v počtu cestujících, kteří tento vlak použili při jízdě pod kanálem La Manche. Bylo to 7,85 mil. pasažérů za rok, což je navýšení o 5,4%. Dalším tahákem pro cestující je dokončení výstavby vysokorychlostního úseku na britském území (plánováno na 14.11.2007).

zdroj: Bahn TV

Ilustrační obrázekLondýn - Ekologové a organizace cestujících útočí na britskou vládu za to, že došlo již k čtvrtému zdražení jízdného na železnici za poslední rok a tímto se snaží vyhnat cestující z vlaků. Šedesát procent "železničních" jízdenek se prodalo za neregulované ceny, které si samy určují soukromé železniční společnosti. Tyto ceny totiž stouply až o 8,4 procent, což je třikrát více než vládní inflační cíl.

24.12.2006 - 22:55 - Eurotunnelu hrozí útok teroristů

Eurotunnel Londýn - Tunel pod kanálem La Manche spojující Velkou Británii s Francií by se mohl státem terčem islámských teroristů. Ti se měli podle francouzských a britských tajných služeb snažit způsobit co největší krveprolití, které by se v nejhorším případě mělo přiblížit tomu newyorskému ze září 2001. Britské bezpečnostní služby jsou v pohotovosti po celou dobu vánočních svátků. Podle francouzských zdrojů byl útok dáván dohromady v Pákistánu. Atentátníky by měli být Angličané s pákistánskými kořeny. Podle americké tajné služby je hrozba útoku nebetyčně vysoká.

EurostarTunel pod kanálem La Manche je se svou délkou 50,5 km druhým nejdelším železničním tunelem na světě. Tunel se skládá ze dvou jednokolejných železničních tunelů a jednoho tunelu služebního. Slavnostně byl otevřen 6.5.1994. V současné době jezdí Eurotunnelem spoje Eurostar a kyvadlové vlaky mezi terminály ve Folkestone a Coquelles.

zdroj: Novinky.cz

23.12.2006 - 10:36 - O 15% více rezervací Eurostaru díky mlze nad Londýnem

EurostarLondýn - Tisíce cestujících uvízly na londýnském letišti Heathrow. Silná mlha značně komplikuje řízení letového provozu, což vede k rušení letů a mnohahodinovým zpoždědním. Této situace se snaží využít železniční dopravci. Společnost Virgin Trains, která zajišťuje vlakové spojení Londýna se Skotskem, zajistila na svých spojích dodatečných 4.800 míst kvůli rekordní poptávce. Společnost Eurostar, která provozuje vysokorychlostní vlaky z Londýna do Paříže a Bruselu zaznamenala o 15% více rezervací. V pátek byly všechny vlaky z Anglie na kontinent vyprodány, v sobotu se očekává podobná situace. Jednotky Eurostar přitom mají kapacitu 544 míst ve 2. třídě a 206 míst v 1. třídě. Denně vypraví Eurostar až 16 vlaků do Paříže a 10 vlaků do Bruselu.

zdroj: Google News, Eurostar

20.12.2006 - 9:36 - Británie o Vánocích bez železničního spojení

GNERVelká Británie - Britští poslanci žádají naléhavou rozpravu o tom, že v Británii nebude po 58 hodin o Vánocích vůbec fungovat železniční doprava a bude omezena doprava autobusová. Velká Británie a Irsko jsou jediné dvě země Evropské unie, které o svátcích vůbec neprovozují železniční a mnoha případech ani autobusovou dopravu.

Lidé tak musí použít automobil nebo letadlo. Poslední vlaky na Štědrý den vyjedou mezi osmou a desátou hodinou večerní a první vlaky budou vypraveny až dne 27.12. okolo šesté hodiny ráno. V Londýně bude omezena autobusová i podzemní doprava. Provoz autobusů ve zbytku země závisí na rozhodnutí jednotlivých provozovatelů.

zdroj: Teletext ČT

« Novější zprávy | 1 2 3 4 5 6 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:46
zapadá v 20:14