..: Eurostar přepravil o 8% více pasažérů :..

Paris / AFP - V prvních 6 měsících letošního roku, použilo služby Eurostaru z Belgie, resp. Francie do Velké Británie o 8% více zákazníků. Podle sdělení provozovatele spojení, bylo přepraveno vlaky Eurostar celkem 3,68 milionů cestujících. Obrat činil 355 milionů €, což je o 14% více než loni. Zvýšil se také podíl na dopravě v Bruselu a Paříži, což je prý zapříčiněno rostoucími cenami pohonných hmot pro letadla a relativně vysoká dochvilnost (86%).


CSPSV | 20.7.2005 (11:15)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Belgie Francie Spojené království


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
23.07.2005 (20:14)  
ad nobody 22.7.
Zlatá slova – bohužel ono "globální jízdné" – základní otázka je, zda to není v rozporu s průhledností s tím, za co zákazník platí, je především výmysl "produktových" manažerů; ÖBB to ve svých materiálech presentují, jako "vynikající věc", kde máte všechno pohromadě.
O kvalitě myšlení produktových manažerů ČD > spíše škůdců osobní přepravy svědčí i tato věta z odpovědi na stížnost na pravidelné přeplňování vlaku 708 v pátek :
"Dle rozboru prodaných rezervačních dokladů bylo zjištěno, že v pátky ve všech vozech zbývá ještě dostatečně velká kapacita míst k sezení."
Protože se prodá málo "předražených místenek", tak je pro O16 vlak "málo" obsazen, ve skutečnosti jsou obsazena všechna místa a ještě jsou cestující naštosováni v uličkách. Ti kteří si náhodou místenku koupili se musí prodírat přes stojící cestující, kteří "ovšem ve vlaku necestují …" a pak se musí dohadovat s cestujícími, kteří sedí na prodaných místech, která však nejsou označena jako prodaná …
Podobně debilním produktem je "globální cena" u SC, kde není patrné za co se platí … místo toho, aby půvab SC spočíval v tom, že ten vlak mezi Prahou a Ostravou Svinovem nikde nestaví, takže tam může být jenom jeden zaměstnanec ČD, který za 3.42 hodiny stačí provést konktrolu jízdenek … tak se vybírá globální jízdné, vyšší než zákaznické jízdné 1. třídy + EC příplatek … dvojka by se tam taky uživila … aniž by bylo patrné, za co ten rozdíl jízdného je …
registrovaný uživatel Nobody
22.07.2005 (15:41)  
To -pvo-: Opravdu nevim, kde jste dosel k temto nesmyslnym cenam. Zpatecni letenka Praha - Rim stoji i s poplatky u Alitalie cca 7500 az 9500 Kc podle data odletu. Napr. Smartwings nebo Swiss jsou o dost levnejsi. Naopak jen 3denni ED pro FS 2.tr. stoji 4239,50 plus Praha - Tarvisio zpatecni se slevou cca 2000,-. Plus nejaky ten priplatek na Eurostar, lehatko ap. a cena je shodna.
Pripojuji jizdni rad toho "rychleho" spojeni:
Praha hl.n. 17:15 R 266
München Hbf 23:26

München Hbf 23:40 NZ 289 (priplatek)
Verona Porta Nuova 5:02

Verona Porta Nuova 5:31 IC 585
Bologna Centrale 7:16

Bologna Centrale 7:46 ES 9425 (priplatek)
Roma Termini 10:30
Takovyto spoj je jen pro opravdove zeleznicni fandy, nikoliv pro obycejne cestujici. Navic opet jen 14 minut v Mnichove.
Nemec mozna nekomu zaplatil nocleh, ale o Rakusanovi ci Italovi pochybuji. Tedy konkretne: Kdyz ujede pripoj ve Vidni v 19:30, tak jede jeste alespon jeden pozdejsi vlak do Italie (posledni pripoj neujel), ale jede jen do Benatek a tam musite presedat na ES (mistenka, priplatek a prislusne komplikace), ale hlavne globalni jizdenka vam platila na predchozi vlak (tedy lehatko uz nemusi byt v dalsim vlaku vubec volne a celou globalni cenu zaplatite znovu, protoze jizdenka na urcity vlak vam uz bez nahrady propadla - stalo se!)
registrovaný uživatel Petr´ V  mail  
22.07.2005 (14:46)  
Rozhodujícím faktorem (pro většinu lidí z ČR) je cena, takže pokud použiji příklad Praha-Řím:

Pokud člověk umí aspoň trochu jazyk, tak si je schopen zajitit levnou přepravu i vlakem. Třeba SparNight do celé Itálie z Rakouska za 29€, 39€,...nákup možný přes internet - dá se namítnout, že je nakoupení komplikované, ale u letadel (pokud člověk nejde na přepážku je to stejné). Dále se dá využít EuroDomino a transferní jízdenka přes Rakousko.

Když člověk jede přes noc, tak mu ani těch 17 hodin nepřijde.

Jinak letenka z Prahy do Říma a zpět s Alitalia stojí 23.000,00 CZK, a to je skara rozdíl. Na nízkonákladové se nelze spolehnout, že budou, když člověk musí letět a to i měsíc předem.

Navíc DB zajišťují ubytování, pokud ujede cestujícímu poslední vlak, znám 2 lidi, kterým se to stalo.
registrovaný uživatel Nobody
22.07.2005 (14:30)  
Priklad Kolin - Londyn myslim neni zcela typicky pro cestovani po Evrope (zvlaste z Ceska), dovolil bych si tedy nabidnout jiny priklad. Cesta z Prahy do Rima. Podle jizdniho radu nejkratsi cesty trvaji pres 17 hodin a jsou kvuli nekolika prestupum (navic v nevyhovujici dobu) prakticky vyloucene. Jediny trochu rychlejsi spoj s prestupem ve Vidni jede 18 a pul hodiny, ve Vidni je jen 26 minut na prestup, proto je nutne kvuli jistote jet uz z Prahy o 2 a pul hodiny drive. Z prijezdem na cas do Rima! pak cesta trva jen 21 hodin. Kdyz vam totiz ujede ve Vidni vlak s globalni cenou, tak jste namydleni a nikdo od zeleznic vam nezaplati nocleh pri ztrate pripoje jako to delaji normalni aerolinie, jejichz cena je temer shodna z cenou vlaku. S cenou nizkonakladovych aerolinii se to samozrejme neda vubec srovnavat, ty se vsak chovaji stejne jako drazsi draha - vykaslou se na vas. Otazka tedy zni: Je lepsi sedet pohodlneji v kupe (pripadne si priplatit lehatko) a trmacet se 21 hodin nebo letet mene pohodlne jen 2 hodiny za nesrovnatelne nizsi cenu s nizkonakladovymi aeroliniemi? O nejakych problemech s prestupy na vlaky s globalni cenou ani nemluve. Tento priklad je myslim zcela ukazkovy pro vetsinu mest v Evrope. Namitka, ze nemohu cestou z letadla vystoupit a pak pokracovat u vlaku s globalni cenou take neobstoji a vetsina platicich cestujicich stejne jede jen z mista A do mista B tak, jak to splnuje i letecka preprava. Vlak je samozrejme pouzitelny na mensi vzdalenosti, kde se casova vyhoda letadla ztraci nebo je dokonce zaporna. Pak je jasne, ze vlakem do Italie jedou jen morechtivi zeleznicari se zajezdem od CK CD nebo lide, kteri maji fobii z letecke prepravy. S temi ruznymi globalnimi cenami, priplatky, povinne mistenkovymi spoji ap. si draha podrezava vetev, protoze tim potira i svoji posledni vyhodu oproti ostatnim dopravam, tj. operativnost. Ta spocivala v tom, ze jste si koupil jizdenku 5 minut pred odjezdem a jel, nebo jste mel jizdenku a rozhodl se jet drivejsim ci pozdejsim vlakem jine kategorie. Pripadne si zkuste koupit v Cesku v predprodeji mistenku a priplatek na ES v Italii, kdyz nevite, do ktereho vlaku budete prestupovat neb vyse zpozdeni je vam predem neznama nebo behem prestupu s vyplazenym jazykem poletite do pokladny si koupit mistenku (uz treba nebude) a priplatek na pripojny vlak, nebot v Cesku ho z ARESu nebylo mozno vymamit. Na zaver jednu vyhodu vlaku oproti letadlu je, ze mate i objemnejsi zavazadla stale k dispozici a pod svym dohledem a nikdo s nimi nezachazi jako s odpadky.
registrovaný uživatel Petr´ V  mail  
22.07.2005 (13:38)  
z ČR bych to využil pouze jako BahnFan, ale jako běžný cestující bych sáhnul po letadle (z časových důvodů), ale bydlet v Severním Porýní-Vestfálsku tak jasně beru vlak!
registrovaný uživatel comar 
22.07.2005 (12:07)  
Nobody: nedavno jsem letel se SkyEurope a nikdy vic. Nizkonakladove spolecnosti jsou obcas docela strasne. Rozhodne se nebudu mackat v nejakem letadle, kdyz muzu jet v pohodlnem Eurostaru.
Taky malokdo vi, ze k jizdenkam z/do Bruselu je v cene cesta vlakem z/do jakehokoliv belgickeho nadrazi. Diky tomu jsem loni usetril pres 50€. To vam nenabydnou ani normalni letecke spolecnosti, natoz potom nizkonakladove.
registrovaný uživatel Nobody
22.07.2005 (11:58)  
Pro -pvo-: Toto vsechno je pravda, ale i tyto vlaky maji zpozdeni (Eurostar z Londyna temer vzdy), a pak se musi pockat v Bruselu na dalsi pripoj nejdrive za dve hodiny a zpozdeni roste zavratne (a to jen v lepsim pripade, kdyz neodjede posledni pripoj).
registrovaný uživatel Petr´ V  mail  
22.07.2005 (10:33)  
Jistě, ale vlakových jízdenek za 49,00€ je dáno do prodeje víc, než letenek za 19,00€.

Ty 3 hodiny rozdílu se krásně smažou, protože jste zapomněl uvažovat check-in, který trvá více než 1 hodinu a odbavení po příletu také. Jako nízkonákladovka musí také GermanWings čekat na odlety (standardní doba zpoždění je 30 minut), když letěli známí z Londýna tak i 4 hodiny...
registrovaný uživatel Nobody
21.07.2005 (22:50)  
Z Kolina do Londyna vlakem lze nejlevneji s London Spezial (Köln-London one-way) za 49 €. S Germanwings lze letet z Kolina do Londyna i za 19 € vcetne poplatku. To jsou samozrejme ty nejnizsi ceny - podivejte se ale kolik cini bezne ceny u obou doprav. I po pripocteni cen doprav na letiste a z letiste je letadlo levnejsi. Cesta na letiste z Koeln Hbf necelou ctvrthodinu, cesta z Gatwicku na Victoria Station neco pres pul hodiny, delka letu 1:20, cisty cas celkem neco pres 2 hodiny. Zatimco z Kolina Thalysem (prip. ICE) s prestupem v Bruselu na Eurostar trva cesta do Londyna (Waterloo) pres pet hodin. Rozdil je pres 3 hodiny, ktere jsou dostatecnou vatou pro ruzna dalsi pridavna zdrzeni u letecke dopravy. Toto je myslim typicka ukazka toho, jak to zeleznice vseobecne nemaji lehke a musi se o zakazniky pretahovat a ne zustavat na pozicich prvni poloviny 20. stoleti, kdy jina rozumna alternativa dopravy na delsi vzdalenosti neexistovala.
registrovaný uživatel comar 
21.07.2005 (16:24)  
JPB: Check-in na €* je minimalne 30min, na mezinarodnich letech musi byt clovek minimalne hodinu predem. Kdyz srovnam opruz na Waterloo a na letisti Paris Orly, tak ma eurostar jasne narvch. Na Orly jsou priserne vzdalenosti. Od vchodu k letadlu jsem musel minule ujit asi 2 kilometry.
A srovnavat to s autem nebo autobusem je uplne mimo. Trva to dvakrat az trikrat dyl. Navic jsem pri me posledni ceste z Anglie cekal na trajektu 4 hodiny pred francouzskym pobrezim, protoze v Calais bylo jen jedno funkcni molo.
Netvrdim, ze nastupovani do eurostaru je idealni, ale musi tam byt mnohem vetsi bezpecnostni opatreni. Anglicane jsou v tomto dost paranoidni. Navic je to ve srovnani s jinymi druhy dopravy jeste prijatelne.
Srovnavat eurostar s rychlikem Praha-Brno je uplne zcestne. Je to v podstate letecka doprava, jen s tim rozdilem, ze se jezdi po kolejich.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2018 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko