..: Přejezdy jsou bezpečné, pokud se používají správně :..

přejezd Velká Británie – Na ostrovech se nyní žije přejezdy. Podle vyjádření Network Rail bylo vloni na 7600 přejezdech zjištěno přes 3400 nebezpečně a nezákonně jednajících chodců a motoristů, což je čtyřleté maximum. Každý týden průměrně 3 motoristé a 5 chodců vlaku těsně unikne, vlaky jsou zpožděny v úhrnu o 55 dní a správci infrastruktury Network Rail vzniká škoda okolo 1,8 mil. liber – a to bez započtení nákladů na opravu vozidel, kolejí a pracovní dobu zaměstnanců.

Iain Coucher z vedení Network Rail sdělil: „Každý týden vidíme, jak lidé ignorují výstražná světla nebo objíždí závory jen aby ušetřili pár minut. Takové chování má velký potenciál pro vznik škod na majetku a zdraví a nepravidelností. Vyzýváme odpovědné orgány ke zvážení vážnosti těchto přestupků a všech jejich aspektů při udílení právních postihů.

Bob Crow, generální tajemníck unie Rail, Maritime and Transport k tomu dodává: „Přejezdy jsou řešením z 19. století a ve 21. by neměly mít místo. Rok co rok dojde k tolika usmrcením a vážným zraněním. Network Rail by se měla zavázat k desetiletému programu rušení přejezdů a jejich nahrazení nadjezdy, podjezdy, lávkami a podchody, aby nadále nedocházelo ke styku chodců a motoristů s vlaky.

Podzimní televizní a radiová kampaň je znovu spuštěna. Některé šokující záběry najdete na odkazech ve zdrojích.

Zdroj: Network Rail, BBC


Zdeněk Michl Poslat mail autorovi | 13.2.2009 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Spojené království


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel MirekM  mail  
15.02.2009 (13:15)  
mouka: V kopcovitém terénu, kde vede silnice a železnice v jiné úrovni, se dělají mimoúrovňová křížení logicky častěji než na rovině, kde se musí nejméně jeden druh cesty zvednout nebo zahloubit.
registrovaný uživatel knemo 
15.02.2009 (11:13)  
Jen pro zajímavost. Při "koridoru" se v Lipníku n/B nezrušil přejezd, protože 1 slovy jeden člověk při správním řízení uvedl, že přes něj jezdí na zahradu (asi 2x ročně). Proč se také nezrušil přejezd mezi Hranicemi a Bělotínem taky nechápu. 50 metrů vedle je most, při koridoru opravovaný. Nepatrná terénní úprava by jistě byla levnější než vybudování a údržba nového přejezdu. Ten je na polní cestě.
registrovaný uživatel tenzor 
14.02.2009 (23:04)  
SYN: Já nevím, pokud má řidič pojištění, tak by tu škodu měla zaplatit pojišťovna (a limity plnění jsou hodně vysoké) a pokud ne, tak je pořád možné vymáhat škodu po viníkovi (i když je mi jasné, že někdy ani po exekuci veškerého majetku se nemusí zaplatit). Proto mě taky zaráží ty škody 1.8 milionu liber uvedené ve článku - v Británii nefunguje pojištění motorových vozidel?
Že přejezdy fungují jako přirozená selekce, je jasné, ale stejně tak těžké náklaďáky můžou vykolejit vlak a mít na svědomí fíru - proto by se každé vjetí na přejezd nákladním autem v době kdy svítí červená světla mělo posuzovat jako trestný čin obecného ohrožení (o sebrání řidičáku nemluvě).
Myslím, že mimoúrovňová řešení jsou na místě tam, kde je příliš velký provoz jak na železnici, tak na komunikaci, která trať kříží. A samozřejmě na tratích s vysokou rychlostí, ale nic nad 160 km/h v ČR není.
dopisovatel nebo člen ŽP mouka  mail  
14.02.2009 (21:16)  
Ideální je v tomto ohledu například trať Brno - Havlíčkův Brod, kde je jediný přejezd (v Tišnově). Mezi Brnem a Blanskem taky žádný není.
registrovaný uživatel SYN 
14.02.2009 (18:39)  
Predpoklad ze silenci na prejezdech eliminuji pouze sami sebe je dost nebezpecny, casto to odnesou nevinni. Dale si pripoctete ty skody vznikle poskozenim draznich vozidel, vznikajici zpozdeni kvuli vysetrovani.
A pak je tu ta zminovana mozna porucha signalizacniho zarizeni...
Proste souhlasim ze s citem, ale budovat mimourovni vic nez dnes. Koridor je dost priklad jak to nemelo byt. Kdyz delam takovou velkou akci tak by to chtelo vic duslednosti.
dopisovatel nebo člen ŽP mouka  mail  
14.02.2009 (18:11)  
mirekmir: Někdy před rokem zas nějakej ignorant na lokálce Dalovice - Merklín vrazil do motoru a zabil fíru!
14.02.2009 (9:17)  
MirekM: Už nastaly i vjezdy na otevřený přejezd, jejichž příčínou byla dlouhodobá ztráta šuntu.
registrovaný uživatel MirekM  mail  
14.02.2009 (9:10)  
M: Zatím bylo prokázáno jen mizení stojících vlaků, i když jedoucí 810 se prý taky občas ztratí.
13.02.2009 (23:50)  
Jistě existuje dost šílenců, kteří přirozeným výběrem na přejezdech skončí. To se ale jedná o menší auto, nebo o pěšího kreténa, jak bylo vidět na videu.
Co ale, když to bude větší náklaďák a za volantem tento cvok ?
A na kolejích rychlík nebo více ?
Na přehledném přejezdu u Kozmic ( trať 317 ) v padesátých, šedesátých letech vrazila Tatra 111 do pomalu jedoucího motoráčku a vyhodila jej z kolejí. Ve vlaku to několik lidí nepřežilo.
registrovaný uživatel M 
13.02.2009 (22:16)  
U toho Veseli to MOHLO byt mona i prave kvuli te clenitosti - tehda asi nejaky automaty nebyly a ridic musi vlak videt. MOZNA...

Jinak obecne k tem prejezdum - samozrejme jeste je predpokald, ze signalizace vzdy a uplne vzdy funguje. Kdyz se muzou ztracet vlaky na nadrazi, tak proc by nemohlo kleknout aji tohle. No ale snad ne...
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko