Velká Británie – Na ostrovech se nyní žije přejezdy. Podle vyjádření Network Rail bylo vloni na 7600 přejezdech zjištěno přes 3400 nebezpečně a nezákonně jednajících chodců a motoristů, což je čtyřleté maximum. Každý týden průměrně 3 motoristé a 5 chodců vlaku těsně unikne, vlaky jsou zpožděny v úhrnu o 55 dní a správci infrastruktury Network Rail vzniká škoda okolo 1,8 mil. liber – a to bez započtení nákladů na opravu vozidel, kolejí a pracovní dobu zaměstnanců.
Iain Coucher z vedení Network Rail sdělil: „Každý týden vidíme, jak lidé ignorují výstražná světla nebo objíždí závory jen aby ušetřili pár minut. Takové chování má velký potenciál pro vznik škod na majetku a zdraví a nepravidelností. Vyzýváme odpovědné orgány ke zvážení vážnosti těchto přestupků a všech jejich aspektů při udílení právních postihů.“
Bob Crow, generální tajemníck unie Rail, Maritime and Transport k tomu dodává: „Přejezdy jsou řešením z 19. století a ve 21. by neměly mít místo. Rok co rok dojde k tolika usmrcením a vážným zraněním. Network Rail by se měla zavázat k desetiletému programu rušení přejezdů a jejich nahrazení nadjezdy, podjezdy, lávkami a podchody, aby nadále nedocházelo ke styku chodců a motoristů s vlaky.“
Podzimní televizní a radiová kampaň je znovu spuštěna. Některé šokující záběry najdete na odkazech ve zdrojích.
Zdroj: Network Rail, BBC
Že přejezdy fungují jako přirozená selekce, je jasné, ale stejně tak těžké náklaďáky můžou vykolejit vlak a mít na svědomí fíru - proto by se každé vjetí na přejezd nákladním autem v době kdy svítí červená světla mělo posuzovat jako trestný čin obecného ohrožení (o sebrání řidičáku nemluvě).
Myslím, že mimoúrovňová řešení jsou na místě tam, kde je příliš velký provoz jak na železnici, tak na komunikaci, která trať kříží. A samozřejmě na tratích s vysokou rychlostí, ale nic nad 160 km/h v ČR není.
A pak je tu ta zminovana mozna porucha signalizacniho zarizeni...
Proste souhlasim ze s citem, ale budovat mimourovni vic nez dnes. Koridor je dost priklad jak to nemelo byt. Kdyz delam takovou velkou akci tak by to chtelo vic duslednosti.
Co ale, když to bude větší náklaďák a za volantem tento cvok ?
A na kolejích rychlík nebo více ?
Na přehledném přejezdu u Kozmic ( trať 317 ) v padesátých, šedesátých letech vrazila Tatra 111 do pomalu jedoucího motoráčku a vyhodila jej z kolejí. Ve vlaku to několik lidí nepřežilo.
Jinak obecne k tem prejezdum - samozrejme jeste je predpokald, ze signalizace vzdy a uplne vzdy funguje. Kdyz se muzou ztracet vlaky na nadrazi, tak proc by nemohlo kleknout aji tohle. No ale snad ne...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.