..: Aktuality a články - ČR Praha :..

471015Praha - Ve dnech 9. až 12.3.2005 se koná na pražském letňanském výstavišti mezinárodní odborná výstava Eurotraffic. V prvních dvou dnech se uskuteční konference na téma Dopravní politika a přepravní trh v České republice a v Evropské unii. Pořadatelem konference je Ministerstvo dopravy ČR, odbornými garanty jsou Fakulta dopravní ČVUT či Ústav dopravního inženýrství hl. m. Prahy.
Problematika železniční dopravy přijde na řadu ve čtvrtek 10.3.2005 a bude jí věnováno 90 minut. Konference se zúčastní ministr dopravy Ing. Milan Šimonovský, ministr životního prostředí Dr. Libor Ambrozek, proděkan ČVUT Prof. Petr Moos či generální ředitel ČD Ing. Petr Kousal. Bližší informace na www.eurotraffic.cz/konference.

498022fmPraha - Zásadní rekonstrukcí projde budova Národního technického muzea v Praze (dále jen NTM). Oprava by měla být dokončena do roku 2008, kdy muzeum oslaví 100. výročí založení. Vedení muzea očekává, že již v polovině letošního roku bude dokončen nový depozitář NTM v Čelákovicích. Tyto depozitáře jsou s tratí č. 231 propojeny vlečkou. Po dostavbě depozitářů chce NTM vybudovat Železniční muzeum v depu na pražském Masarykově nádraží, ve kterém jsou nyní uloženy exponáty z bývalého depozitáře v Invalidovně.

Nove spojeniPraha - Dne 15.ledna 2005 započala po více než měsíční přestávce další etapa přeprav zeminy ze stavby Nového spojení. Vlaky jsou opět vedeny z nakladiště z pracovních kolejí u vítkovské výhybny do místa vykládky na triangl v oblasti Hostivice, kde probíhá vykládka z náspu samospádem. Narozdíl od přeprav v minulém roce, kdy souprava čítala cca 36 vozů řady Ua, je letos řazeno v první fázi vozů pouze 15. Vzhledem k poklesu počtu vozů již nejsou vlaky vedeny dvěma dvojicemi hnacích vozidel (zpravidla 2x751 a 2x742), ale pouze jednou dvojicí (751) na jedné straně a sólo lokomotivou (742) na straně druhé. Účelem akce je nezatěžovat Prahu nadměrným provozem nákladních vozidel. Předběžný konec 1. fáze letošních přeprav je stanoven na 28.2.2005. Dopravcem jsou České dráhy, a. s. www.novespojeni.cz

České dráhy - V úterý dne 18. ledna 2005 z provozních důvodů nepojede elektrická jednotka řady 680 - Pendolino na vlacích R772 / R777 v trati Praha Masarykovo nádraží - Děčín hlavní nádraží a zpět. V tento den pojedou tyto vlaky sestaveny z klasické soupravy.

Tisková zpráva ČD

1.1.2005 - 21:35 - První letošní sebevrah na kolejích

pozor Olomouc / Praha – Hned první den v Novém roce vstoupil sebevrah na koleje před jedoucí vlak. Tragická událost se stala dnes okolo půl šesté ráno mezi stanicemi Grygov a Olomouc, kdy projíždějícímu rychlíku Šohaj jedoucím z Břeclavi do Prahy vyšel vstříc po kolejích mávající muž. Strojvedoucí již vlak nemohl zastavit. Trať byla uzavřena asi hodinu.

Další smrtelná nehoda se stala v pražském metru, kdy byl přejet u stanice Florenc na trase B mladý muž. Zda šlo o náhodu, sebevraždu či jiný skutek vyšetřuje Policie ČR.

pendolinoPraha - Dnes dopoledne odjelo Pendolino 680.003 s prvními cestujícími do Ústí nad Labem. Dnešní jízda je prezentační a pouze pro pozvané hosty a novináře.
Fotografie Ivo Mahela z odjezdu jednotky z pražského Masarykova nádraží najdete ZDE.

Ilustrační foto

15.12.2004 - 20:47 - Provoz na východní části mostu nad Seifertovou ulicí zahájen

Praha - V neděli byl oficiálně zahájen provoz na druhé části mostu nad Seifertovou ulicí v Praze. Tento most nahradil staré železné konstrukce, které již nevyhovovaly a bránily by stavbě Nového spojení. Mostní ocelobetonová konstrukce má rozpětí 28 metrů, na žižkovské straně je k mostu "přilepena" bezbariérová mostní lávka pro pěší.
V první etapě (22.10.2001 - 11.11.2002) byly nahrazeny mostní konstrukce na západní straně jedním ocelobetonovým mostem.
Druhá etapa (23.5.2003 - 11.12.2004) zahrnovala výměnu zbylých konstrukcí druhou polovinou ocelobetonového mostu a také zahloubení a rozšíření Seifertovy ulice, která měla pod mostem výškově i do šířky "úzké hrdlo".
První etapa byla zakončena zatěžkávací zkouškou parními lokomotivami 475.101, 475.111, 498.106 a 556.0506. Zkouška byla úspěšná a po několika dnech byla stavba předána do užívání.
Druhou etapu ukončily taktéž zatěžkávací zkoušky parními lokomotivami 475.111, 475.179, 498.022, 555.0153. Zkouška byla úspěšná a vlaky tak mohou přes most jezdit.
Já byl na hlavním nádraží v sobotu 11.12. a Os 9508 Praha-Vršovice - Turnov jel již přes nový most. Hned za ním jel na blok montážní vůz MVTV.
Kolejiště na novém mostě má nyní pouze provizorní podobu. S realizací Nového spojení se bude jeho podoba měnit.
Na snímku je vidět lávka pro pěší a zahloubená Seifertova ulice, snímek pořízen 11.12.2004.

6.12.2004 - 21:17 - Zátěžové zkoušky nového mostu v Praze - fotoreportáž

Praha - V pondělí 6.12. se konaly zátěžové zkoušky nového mostu nad Seifertovou ulicí v Praze u hlavního nádraží. Zkoušky proběhly během dopoledních hodin (8 - 12 hod.) a prováděly se čtyřmi parními lokomotivami. Náhodní kolemjdoucí i zasvěcení fandové tak zde mohli najednou pohromadě vidět dvě Šlechtičny - 475.111 z IMC Plzeň a 475.179 z Děčína, Albatros 498.022 z Prahy a Němku 555.0153 z KHKD Praha.
Spodní - silniční část mostu byla předána do provozu za účasti vládních činitelů již na podzim tohoto roku. Horní železniční část bude po vyhodnocení zkoušek předána drahám před začátkem nového grafikonu. Oficiální výsledky zkoušek by měly být zveřejněny do čtrnácti dnů.
Fotografie Ing. Ivo Mahela

Praha-Hlubočepy - Dnes byl Obvodním soudem pro Prahu 2 odsouzen strojvedoucí Miloslav Kroužek, který 3.října 2003 zavinil srážku nákladního vlaku, který vedl (v čele ř. 742), s osobním automobilem zn. Škoda felicia, který jel jako poslední vůz ve svatební koloně v Praze-Hlubočepích. Strojvedoucí ignoroval návěstidlo s návěstí stůj a tím nedošlo k zapnutí přejezdového zabezpečovacího zařízení.
Strojvedoucí vinu přiznal.
V osobním automobilu byly těžce zraněny čtyři osoby, z nichž jedna žena následkům podlehla.
Strojvedoucí dostal od soudu 3 roky nepodmíněně za trestný čin obecného ohrožení s následkem smrti.
Žalobce i strojvedoucí si ponechali lhůtu na možné odvolání.

Nostalgie - O tomto víkendu je op?t n?kolik akcí jak na železnici, tak i v modelá?ství.
Pardubice - Z Pardubic p?es Hradec Králové do T?ebechovic pod Orebem jede v sobotu historický vlak s motorovými vozy Hurvínek ?. M131.1. Akce, nazvaná (P?ed)Mikulášská jízda za betlémy je bohužel již vyprodaná a tak p?ípadným nadšenc?m zbývá jen již pouhé fotografování historických stroj?, kterými by m?li být motorové vozy M131.1133 a M131.1228. Akci po?ádá PSHŽD.
Otava - Další zajímavostí je jízda rychlíku R790 / R791 Otava z Prahy hl.n. (6:45) do Sušice. V sobotu by m?la být souprava vlaku složena z historické lokomotivy T435.0087 a t?í osobních voz? Balm (krátké). Pam?tníci si jist? pamatují doby, kdy tyto rychlíky v tomto složení jezdily pravideln?. Rychlík zp?t ze Sušice odjíždí v 15:55 a v Praze hl.n. je v 19:33.

A pak tu máme n?kolik podzimních a p?edváno?ních modelá?ských výstav.
Plze? - 13.11.-5.12. - Výstava železni?ních model? a kolejišt?, K.Steinera 10/A, Plze? Skvr?any, po-pá 15-18hod., so, ne, sv 9-18hod.
Cheb - 20.-21.11. - 1. Výstava železni?ních model?, kolejiš? a fotografií. Od 12 do 17 hod. Americká 36. (pavilon 1ZŠ - družina) Cheb - Skalka.
?eské Bud?jovice - 20.-21.11. - Den otev?ených dve?í v KŽM, Lidická 1123, ?.Bud?jovice, (zast. 2 a 15 Nám?stí Brat?í ?apk?). Otev?eno od 10 do 17 hod.
P?erov - 20.-21.11. - Výstava model?, provoz na kolejišti, prodej. Otev?eno vždy od 9 do 17 hod.
Informace o dalších výstavách najdete ZDE

Pražská m?stská linka - Regionální organizátor pražské integrované dopravy (ROPID) a magistrát hl.m. Prahy se dohodly na další budoucnosti městské železniční linky Roztoky u Prahy - Libeň. Linka bude zachována a i počet spojů se měnit zřejmě nebude. Linka jezdí v některých denních dobách málo vytížená a tak se pro příští GVD předpokládá nasazení dvou sólo motorových vozů řady 810 DKV Praha namísto elektrických jednotek. Kapacitně sice řada 810 stačí, ale komfort bude možná tím, co ovlivní cestující, zda jet městskou linkou, nebo raději jiným prostředkem MHD, nebo dokonce pojedou autem.
Na snímku je zachycena EJ řady 452 nasazená na městskou linku dne 5.10.2004 u zastávky Praha-Sedlec, [foto: Dejv]. Jak budou vlaky vypadat uvidíme již 13.12.2004.

Praha - Jak jsme včera napsali žst. Prahu Masarykovo nádraží čeká rekonstrukce. Původně se letos na podzim mělo opravovat postupně všechny výhybky ve stanici. Jenže zřejmě nejsou peníze a akce se odsouvá. Ve hře jsou ale i jiné varianty - kromě opravy ve stávající poloze je  ještě možnost nádraží zrušit a vlaky přesměrovat na hlavní nádraží a nebo z Masarykova nádraží udělat podzemní nádraží.
V dnešní anketě se Vás ptáme:
Žst. Praha-Masarykovo nádraží zřejmě čeká přestavba. Jakou variantu byste zvolili Vy?
Možnosti: Nádraží zkrátit; Postavit podzemní nádraží; Nádraží zrušit; Nádraží nechat tak, jak je.
Minulá anketa se Vás dotazovala, jak byste odpověděli v referendu, které se konalo v Brně. Odpověď ANO znamenala nádraží v současné poloze, NE znamenalo odsun.
V neplatném referendu se pro zachování vyslovilo cca 85% lidí, v naší anketě to bylo 82% lidí (597 lidí) pro odsun bylo 128 lidí.

Praha-Bubeneč - V sobotu 23.10.2004 se konají oslavy 100 let města Bubenče.
Při této příležitosti bude jezdit kyvadlově zvláštní vlak mezi stanicemi Praha-Masarykovo nádraží - Praha-Bubeneč.
Zvláštní vlak bude z Masarykova nádraží odjíždět: 12.00; 13.00; 14.00; 15.00; 16.00; 17.00; 18.00.
Odjezdy z Bubenče: 12.25; 13.25; 14.25; 15.25; 16.25; 17.25 a v 18.25 hodin.
Souprava bude řazena takto: 423.009 + doprovodný vůz + 3xCe.
Bližší informace k oslavám naleznete na adrese: http://praha6.cz/bubenec/oslava_program.php.
Na přiloženém nočním snímku [foto: CzechDave] je zachycena lokomotiva 423.009 před odjezdem z Prahy hl.n. domů z akce 100 let trati Olbramovice - Sedlčany dne 9.10.2004

Městská linka - Podle informací ROPIDu se jedná o tom, že od nového GVD bude omezen provoz vlaků na této lince. Vlaky budou jezdit jen v přepravní špičce a uvažuje se i o variantě, kdy by zajížděly až do Úval. Důvodem změn je nízký zájem cestujících o ttuto linku spoj. Provoz linky vyjde ročně magistrát hl.m. Prahy na 7,5 mil Kč. O definitivní podobě městské linky v příštím GVD bude rozhodnuto během tohoto měsíce...
Vlaky na této lince jezdí od 19.4.2004 a jejich vozbu zajišťují třívozové jednotky řady 451/452. Na snímku je zachycena jednotka řady 452 u zastávky Praha-Sedlec.
Velmi se omlouváme za nepřesnosti v novince (jednání neproběhla, ale probíhají, roční provoz není 12 mil Kč, ale 7,5 mil Kč) , které vznikly nedorozuměním.

Praha, Seifertova ul. - Již za několik hodin bude slavnostně otevřena zahloubená a rozšířená Seifertova ulice. Pod novými mosty vedou nyní dva silniční pruhy v každém směru + samostatné těleso tramvajové trati, po kterém se jezdí již od 1.9.2004. Železniční doprava se po novém mostě projede až s novým jízdním řádem v polovině prosince. Nový most nebude sloužit jen vlakům, ale také chodcům, protože zde bude i lávka, po které bude možné nadejít Seifertovu ulici.
Provoz pro automobilovou dopravu bude zahájen 1.10.2004. Tento ten se také vrátí do své původní trasy linka PID 135, která projíždí pod mostem a jezdí z/na Florenc.
Na snímku ze 7.9.2004 je zachycen již plný tramvajový provoz v Seifertově ulici. Snímek pořídil Dejv

Starší zprávy
« Novější zprávy | 1 ... 27 28 29 30 31 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:46
zapadá v 20:14