..: Aktuality a články :..

ilustrační foto Payus
přejezd Studénka Studénka - Moravskoslezský kraj chce zvýšit bezpečnost na železničním přejezdu ve Studénce, po kterém výrazně vzrostl provoz po srpnovém zřícení mostu do kolejiště. Po přejezdu nyní jezdí více aut a podle krajských úředníků je nebezpečný. Mluvčí hejtmanství Barbara Odstrčilíková říká, že stálý dohled by měli zajistit strážníci Městské policie Studénka a namátkový dohled či případnou odbornou pomoc poskytne i Policie ČR. Udělení dotace, která by měla být vyčerpána do konce roku 2009, už schválila rada kraje, která předpokládá ukončení stavby mostu v příštím roce.

Ilustrační obrázek Tanvald - Díky dotacím z EU vzniknou v Mikroregionu Tanvaldsko do roku 2010 čtyři nové železniční zastávky. V Desné budou hned dvě, další vyrostou ve Smržovce a ve Velkých Hamrech. "V Desné bude jedna nová železniční zastávka v centru města u Riedlovy vily a druhá v Pustinách. Ve Velkých Hamrech a ve Smržovce se zastávky vybudují pod sídlišti," říká autorka projektu Kateřina Preusslerová.

26.9.2008 - 7:00 - Den železnice s jízdenkami SONE+

SONE+ Česká republika - Poslední víkend v září bude opět již tradičně svátek všech železničářů a příznivců dráhy, kteří si v sobotu 27. září společně připomenou Den železnice. Jízdenku SONE+, která je normálně určena pro 2 dospělé a 3 děti do 15 let, může v tento den použít 5 cestujících bez ohledu na věk. Den železnice se od roku 1825 slaví každoročně 27. 9. jako vzpomínka na den, kdy na svou první cestu vyjel vlak vynálezce parní lokomotivy George Stephensona. Tento vlak spojil britský Stockton a Darlington. Program Dne železnice v jednotlivých krajích najdete na stránkách Českých drah.

zdroj: České dráhy

20.9.2008 - 18:10 - Evropský den bez aut 2008 v IDS JMK

Ilustrační fotoBrno - V pondělí 22. září se už posedmé připojí Jihomoravský kraj k Evropskému týdnu mobility. Stejně jako po minulé roky bude tento den možné v zónách 100 + 101 cestovat bezplatně městskými linkami 1 až 99. V ostatních zónách brněnské MHD a také na dalších jihomoravských linkách zapojených do IDS pak cestujícím postačí speciální pamětní jízdenka z letáku, který cestující získají zdarma v informačních kancelářích DPMB (např. Novobranská 18), jež je ovšem nutné před jízdou označit. "Kolik cestujících nabídky využije, nevíme. Měřitelné to není. Akci pojímáme hlavně jako propagaci městské dopravy," komentuje předpokládaný zájem veřejnosti mluvčí DPMB Hana Pohanová. Jihomoravský kraj je přitom jedním z nejvýraznějších příkladů integrace různých druhů veřejné dopravy v Česku. Do sítě IDS JMK je v současnosti zahrnutých i 15 vlakových linek, provozovaných dopravcem České dráhy a zahrnujících osobní a spěšné vlaky a vybrané rychlíky v regionu.

zdroj: iDNES a IDS JMK

Ilustrační obrázek Česká republika - Jedna ze 7 souprav Pendolino, 680.002, již překonala hranici miliónu ujetých kilometrů po českých kolejích. Je to stejná vzdálenost, jako kdyby objela 25x zeměkouli po rovníku, nebo dojela 2,5x ze Země na Měsíc. Soupravy Pendolino začaly jezdit ve zkušebním provozu s cestujícími koncem roku 2004. První testovací trasou bylo spojení Prahy a Děčína, kde jezdila jedna ze souprav na běžných rychlících.

Ilustrační obrázek Hulín - Drážní inspekce zahájila šetření v překvapivém případu "zmizení" vlaku z pohledu zabezpečovacího zařízení. Po příjezdu do stanice Hulín se z monitoru výpravčího náhle ztratila souprava osobního vlaku a kolej, na níž zastavila, se najednou mylně hlásila jako volná. Navzdory dřívějším úvahám o nepravděpodobnosti podobného incidentu se Drážní inspekce problémem "neviditelného" vlaku zabývá letos už podruhé. Prvním případem přitom byla tragická nehoda v Moravanech na Pardubicku před třemi měsíci, při které zahynul jeden strojvedoucí. Možnou příčinou nedávného selhání zabezpečení v Hulíně opět mohl být písek na kolejích.

Ilustrační obrázek Česká republika - České dráhy na konci prázdnin posílí vybrané vnitrostátní a mezinárodní dálkové spoje. Posílení sice nebude nijak masivní, přesto ČD chtějí nabídnout zhruba 1500 míst navíc. Nejvýznamnějším přínosem budou nedělní zvláštní vlaky, včetně jednoho spoje kategorie SC z Ostravy do Prahy. Právě posilové vlaky ČD doporučují využít, protože bývají volnější než pravidelné spoje. Pravidelné spoje potom doznají posílení o jednotlivé vozy. "Například na trase ze Slovenska do Prahy půjde o vlaky Košičan, Fatra a Detvan, další vlaky budou posíleny na tratích Jeseník - Olomouc - Brno, Plzeň - České Budějovice, Bohumín - Brno nebo Olomouc - Brno - Praha," uvádí ředitelka odboru osobní přepravy Luďka Hnulíková.

Ilustrační obrázek Česká republika - Je to již řada let, co na české koleje vyjel první pojmenovaný vlak. S nástupem kapitalismu po roce 1989 přišel také nový trend - reklamní jména vlaků. Za několik stovek tisíc či miliónů korun si můžete zaplatit název vlaku dle vlastní libosti. Cena se stanovuje dle trasy vlaku a povahy názvu. Jedinou podmínkou je, že vámi zvolený název nesmí někoho urážet či jinak vzbuzovat veřejné pohoršení. V minulých letech se cestující v Česku setkávali nejčastěji s vlaky pojmenovanými po pivovarech - expresy Budvar, Chodovar nebo Náchodský Primátor. Vyjímkou se ovšem nestala ani propagace předvolební, a tak v JŘ 2005/2006 jezdil rychlík Klidná síla, který upozorňoval na předvolební program KDU-ČSL. Podle mluvčího Českých drah Ondřeje Kubaly však zájem o tento způsob propagace klesá.

Ilustrační obrázekPraha - Na počátku tohoto roku České dráhy uvažovaly o připojení se k projektu SMS jízdenek pražského MHD. Jeho případným uvedením do praxe by bylo možné přes SMS zprávu zakoupit i jízdenku na vlak, s platností na území celého hlavního města. Po půl roce však dráhy došly k závěru, že tato novinka by výrazně zpomalila kontrolu cestujících a proto nebude aplikována v praxi.

nástupiště, TáborTábor - Do konce letních prázdnin bude první polovina rekonstrukce táborského nádraží již téměř hotová. Cestující budou moci již v půli srpna využívat nové 350 metrů dlouhé moderní nástupiště. Podle přednosty stanice Tábor Milana Vodáka dojde právě v půli srpna k ukončení prací na sudé skupině kolejí. V těchto dnech stavbaři zpevňují podloží pro nové pražce.

Ilustrační obrázek Česká republika - Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) udělil Českým drahám za zneužití dominantního postavení v nákladní dopravě pokutu 270 milionů korun. Společnost podle úřadu zvýhodňovala některé své klienty a počítala jim za svoje služby rozdílné ceny. Jde o jednu z nejvyšších pokut v historii ÚOHS. Verdikt zatím není pravomocný, firma se proti němu může odvolat.

Ilustrační obrázek Česká republika - Dceřiná společnost Českých drah ČD Cargo propustí kvůli nadbytečnosti během července přes 300 zaměstnanců. Propouštění souvisí s letošní druhou změnou jízdního řádu. Větší část propouštěných odejde přímo z provozu a zbytek zaměstnanců, převážně úředníků, propustí generální ředitelství ČD Cargo. "Děje se tak na základě provedeného interního personálního auditu," říká ředitel Odboru marketingu a komunikace Zdeněk Větrovec.

Ilustrační obrázek Česká republika - Zhruba za 8 let by cesta vlakem z Prahy do Brna mohla trvat necelou hodinu. Počítá s tím ministerstvo dopravy, které plánuje zprovoznit přes 1000 kilometrů vysokorychlostních tratí (dále VRT). Cena za jeden kilometr by se měla pohybovat mezi 300 až 600 milióny korun, ale celkovou částku lze těžko vyčíslit. Podle údajů ministerstva se nově postaví 700 až 800 kilometrů tratí a dalších 400 prodělá modernizaci. "Investiční náklady na kilometr jsou dány typem terénu," uvádí náměstek ministra dopravy Petr Šlegr. "Úseky v rovině vyjdou levněji než ty v kopcovitém terénu, kde je vyšší podíl mostů nebo tunelů".

Ilustrační obrázek Trutnov - Během minulého víkendu (5. července) spustila společnost Viamont pravidelnou osobní dopravu z Trutnova do polských měst Lubawka, Kamienna Góra, Jelenia Góra a Lwówek Śląski. Zatím budou přes hranice jezdit 3 páry vlaků jen o letních víkendech. Jan Ivanko z Viamontu říká, že spoje by měli využívat zejména turisté. Viamont provoz přes hranice obnovil poté, co převzal po ČD provoz na trati Trutnov - Žacléř. "Do Žacléře, který má s Trutnovem rychlejší spojení autobusem, již vlaky nezajíždějí. Trať jsme protáhli do Polska," uvádí dále Ivanko.

Ilustrační obrázekZlín - Železniční stanici Zlín střed čeká rekonstrukce. Po roce 2010 zde vyroste nový moderní objekt s podchodem a 3 krytá nástupiště. Z nádraží má vést přes koleje i nová lávka pro pěší. Na společném setkání se na tom shodli zástupci zlínského magistrátu, Zlínského kraje a dodavatelské firmy z Brna při plánování rekonstrukce železniční trati Otrokovice - Vizovice. Podle hlavního inženýra projektu Jiřího Pelce z firmy SUDOP Brno bude mít nové zlínské nádraží 5 nástupištních hran.

« Novější zprávy | 1 2 3 4 5 ... 24 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:42
zapadá v 20:17