Tanvald - Díky dotacím z EU vzniknou v Mikroregionu Tanvaldsko do roku 2010 čtyři nové železniční zastávky. V Desné budou hned dvě, další vyrostou ve Smržovce a ve Velkých Hamrech. "V Desné bude jedna nová železniční zastávka v centru města u Riedlovy vily a druhá v Pustinách. Ve Velkých Hamrech a ve Smržovce se zastávky vybudují pod sídlišti," říká autorka projektu Kateřina Preusslerová.
V Desné se vlakové nádraží nachází daleko od školy, proto vyroste nová železniční zastávka u Riedlovy vily. Blíže ke škole bude i nová železniční zastávka ve Smržovce. Zastávka v Desné - Pustinách poslouží turistům, díky nové zastávce ve Velkých Hamrech odpadne komplikovaná cesta na odlehlé vlakové nádraží obyvatelům velkého sídliště. Mikroregion Tanvaldsko dostane na zlepšení dopravy od EU 23,6 milionu korun a ze státního rozpočtu další zhruba 2 miliony korun. Více než 2 miliony korun přidají města.
zdroj: ČT24


RegioShuttle by byl asi ještě o maličko rychlejší.
Ale je nutno uznat, že podvozkové vozidlo by bylo skutečně komfornější (o hodně).
Další zrychlení trati 036 bych spíše viděl v instalování výstražného zabezpečovací zařízení na nechráněné přejezdy. Také mě připadá zbytečné počet fungujích železničních přejezdů mezi Prosečí a Vratislevicemi. A žádná Disiera by se kupovat nemusela. Nehledě na to, že mají menší kapacitu. Jinak jsou velice pohodlná. Ale na lokální trať 036 by dle mého názoru byla výkonově, rychlostně nevyužita. A domnívám se,že bude mít i vyšší spotřebu. 814 dokáže zrychlit i v úseku Proseč - Jablonec nad Nisou dolní nádraží. Veliké mínus této soupravy je jedna hnací náprava.
Nicméně co musím pochválit na jednotce Desiero např řada 612 je zrychlení. To je skutečně fantastické. Také pohodlí, odlučněnost, odpružení. Super.
to se mi nechce věřit, vždyť když jsem jel RegioShuttlem, tak se rozjelo hned, zatímco Regionova se rozjíždí fakt pomaloučku. A taky by se snad dalo kalkulovat s tím, že RS/Desiro/Talent jsou plně nízkopodlažní, takže by se urychlila výměna cestujcících a tím zkrátil pobyt ve stanicích a zastávkách...
Ok, to moje tvrzení byla nadsázka, ale stejně si nemyslím, že by vlak měl stavět na každém kilometru (a to bydlím na Lesné a tu zastávku čas od času využiju :) ). A když už vlak ve směru na Tišnov dělá ten úděsný oblouk, větší smysl by měla zastávka v Obřanech (a úplně nejlepší by bylo ze Židenic udělat tunel pod Svitavou aby vyústil na Lesné).
Jinak sorry za trochu OT, situaci v Jizerách neznám na to, abych mohl soudit, ale ten počet zastávek na km mi stejně připadá extrémní (vím, že je tam nepřerušovaná zástavba od Liberce po Tanvald, ale když jsem tam byl posledně, moc hustá nebyla - možná se to za těch 15 let dramaticky změnilo).
"Železnice by v žádném případě neměla suplovat nebo dokonce duplikovat MHD."
Kdyby se tohoto drželi ve Vídni. Nebo i v Praze...
A nemyslím si, že by důchodci v Brně z Lesné do Židenic jezdili vlakem, když už jenom pomyslím na schody, co by museli překonat v Židenicích a pak do (nejčastěji jezdícího) Bdmtee...
Železnice by v žádném případě neměla suplovat nebo dokonce duplikovat MHD!
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
