..: Doplněno: V Moravanech narazila lokomotiva do stojícího vlaku 5011 :..

163.004 ve službách ČD u zast. Dobříkov u Chocně Doplněno 14:15: Moravany - Krátce před pátou hodinou ranní se stala tragická nehoda ve stanici Moravany na trati 010, spojující Českou Třebovou, Pardubice a Prahu, kde došlo ke střetu lokomotivy se soupravou osobního vlaku 5011. Ten v Moravanech stanicoval, když do něj zezadu najela lokomotiva 163.004 (ČD Cargo), jedoucí jako Lv 72641 z Řečan do České Třebové. Strojvedoucí jel do České Třebové střídat, ale bohužel již nedojel. Strojvedoucí osobního vlaku a pět cestujících utrpělo lehká zranění.

Nehoda se stala v 4:48 přímo v železniční stanici. Podle prvního šetření Drážní inspekce měl strojvedoucí vjezd do stanice povolen (na vjezdovém návěstidle svítila návěst dovolující jízdu), i když byla staniční kolej obsazena osobním vlakem. Dle svědectví cestujících, kteří stáli na nástupišti v Moravanech, jela lokomotiva až do nárazu stejnou rychlostí, vůbec nebrzdila. Strojvedoucí zůstal po srážce zaklíněn ve zdemolované kabině a na následky těžkých zranění v lokomotivě zemřel.

Provoz na trati nebyl přerušen; ostatní vlakové spoje využívají pro průjezd zbývající volné koleje. V ranních hodinách na místo nehody dorazil i nehodový vlak a vyšetřovatelé Drážní inspekce. Podle dostupných informací byl zmiňovaný stroj vybaven elektronickým rychloměrem, jehož záznamy by mohly objasnit několik sporných okolností celé nehody. Kromě lokomotivy ČD Cargo byl vážně poškozen i osobní vůz řady Bdmtee, u kterého je prakticky zničený zadní oddíl pro cestující. Pět cestujících a strojvedoucí osobního vlaku byli ošetřeni s lehkými zraněními.

Fotografie záchranných prací v místě nehody

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Foto: spolupracovník ŽP; ilustrační foto 163.004: Louis Armstrong

Doplněno o informace Drážní inspekce ČR


Huby | 19.5.2008 (19:56)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Pardubický


  1 2 3 4 5 ... 41      Zpráv na stránku:   
28.05.2008 (18:37)  
Tak přece písek. Že taková situace může nastat, o tom se ví 36 let a nic se pro to neudělalo. Tisková mluvčí PČR by se měla rodině zemřelého strojvedoucího veřejně omluvit, nejlíp prostřednictvím televize, za pronesené výroky o nerespektování návěstí stůj vjezdového návěstidla žst. Moravany. Vyjadřuji nejhlubší soustrast rodině a synu Ondřejovi
28.05.2008 (16:57)  
Proč peršing ČDCargo nejel na jinou kolej? Myslím si, že vina je na tom, že těsně při příjezdu nebyla přehozena výhybka.
28.05.2008 (16:25)  
Jen už v podstatě neaktuální splnění slibu, že budu referovat o výsledku dotazu na DI ČR ohledně zmizení tiskové zprávy o Moravanech. Dnes jsem dostal mail od Mgr. Jana Kučery, náměstka generálního inspektora Drážní inspekce. Píše v něm v podstatě to, že nevědí, čím to je, že tisková zpráva zmizela, že ji tam v pondělí znovu vystavili, když její zmizení zjistili ("na základě podnětu několika návštěvníků našeho webu"), přičemž na veřejných stránkách je vidět zpráva jedna, v administraci obě (tj. zřejmě i ta původní "zmizelá"). Obrátili se prý na dodavatele jejich publikačního prostředí, čím to je. Také mne ujistil, že " DI nikdy žádnou tiskovou zprávu z webu nestáhla, a garantuji, že se tak nestane".
registrovaný uživatel NolthA  mail  
28.05.2008 (10:27)  
No nevím ale mám pocit že pro staniční kolej je definice UBP dosti nedostatčná, chtělo by to doplnit ještě další podmínky, kdo je dokáže stanovit?
Jiří Kareš 26.05.2008 (0:28)
Lidi jestli jste četli ten canc o zákazu pískování, proberte svoje nadřízené, ať už někdo konečně hne zadkem, zvedne telefon , zavolá do AŽD, že není možné aby zabezpečovacímu zařízení 3.(nebo kolikáté) generace zmizel vlak z "dohledu" a to se nad tím ani nepozastavilo a staví si vlakové cesty vesele dál....To je totiž ta pravá vina. Ne fíra, ne písek. Teď zmizel vlak protože písek........

No a at si ten kdo bude volat na AŽD připraví dost slušný balík peněz na to aby zaplatil ty upravy .... nebo myslíte že to někdo bude dělat zadarmo???? .... chyba na jejich straně není, ESA v tomto ohledu splnuje podmínky pro provoz a tudíž jestli chce někdo upravy at je definuje a také zaplatí
27.05.2008 (13:29)  
Jiří Průša : rozdíl mezi obsazením a uvolněním koleje číslo 1 jsou dvě vteřiny...
27.05.2008 (9:26)  
asokol to ano,ale u 3 vozů jde o pochyb zanedbatelný.
registrovaný uživatel asokol 
27.05.2008 (8:50)  
Oni se taky trochu vozy pohnou, když vlak pouze odbrzdí. Nárazníky mohly být po zastavení mírně stlačené.
27.05.2008 (5:50)  
Divné moc divné kolej se uvolnina krátce poté co na ni měla být postavena další vlaková cesta. Navíc Os se "ztratil" v době kdy stál,pravděpodobnější by bylo kdyby k nabalení písku na kola došlo při rozjezdu přes "kupku" písku.
26.05.2008 (20:36)  
Prostřednictvím pana Zababy se mi dostala průběžná informace týkající se nehodové události v Moravanech dne 19.5.2008, z níž cituji :

1. Ze záznamu pořízeného zabezpečovacím zařízením ESA vyplývá následující průběh mimořádné události :
· vlak 5011 přijel do stanice Moravany a obsadil staniční kolej č. 1 ve 4:44:58. Jízda vlaku byla dovolena standardní obsluhou staničního zabezpečovacího zařízení. Při vjezdu vlaku do stanice se jednotlivé kolejové obvody postupně obsazovaly a uvolňovaly. Po zastavení vlaku na 1. staniční koleji zabezpečovací zařízení signalizovalo, že tato kolej je obsazena.
· vlak 72 461 odjel ze sousední stanice Kostěnice ve 4:45:31. Ve 4:46:21 přijalo zabezpečovací zařízení povel výpravčí postavit vlakovou cestu pro odjezd osobního vlaku 5011. Ve 4:46:50 přijalo zařízení povel výpravčí na postavení vlakové cesty pro vjezd lokomotivního vlaku 72 461 na 1. kolej. Ve 4:46:54 zabezpečovací zařízení zaznamenalo, že 1. staniční kolej je obsazena a povel výpravčí bude splněn, až budou splněny podmínky stanovené pro bezpečný vjezd vlaku.
· ve 4:46:56 je zaznamenáno, kolejový obvod 1. staniční koleje se uvolnil (ve skutečnosti osobní vlak 5011) stál stále na této koleji. Vzápětí zabezpečovací zařízení vyhodnotilo vzniklý stav tak, že jsou splněny všechny podmínky pro dovolení vjezdu lokomotivního vlaku na 1. staniční kolej a dovolilo vjezd tohoto vlaku.
· ve 4:47:03 se na vjezdovém návěstidle rozsvítilo zelené světlo „návěst VOLNO". Ve 4:47:30 minul vlak 72 461 vjezdové návěstidlo a ve 4:48 došlo ke srážce.
2. ohledáním místa mimořádné události bylo zjištěno, že strojvedoucí osobního vlaku 5011 použil při odjezdu vlaku z Kostěnic pískování. Stopy písku byly nalzeny na trati až do Moravan. Na 1. staniční koleji pak bylo nalezeno značné množství vysypaného písku, jak na temenech hlav kolejnic, tak nabaleného na volech vozidel vlaku 5011. Tím došlo k přerušení součinnosti kolejových vozidel s kolejovými obvody.
3. Byla provedena prohlídka lokomotivy osobního vlaku 5011 se zaměřením na činnost písečníků. Bylo zjištěno, že při jízdě se z písečníků nepřetržitě sype písek. Vytvořená vrstva může ovlivnit činnost kolejových obvodů. K nepožadovanému nepřetržitému pískování došlo z důvodu mechanické závady na EP ventilu.
4. Z rozboru rychloměrného záznamu lok 163.004 (Lv 72 461) vyplynulo, že záznamy jsou shodné s údaji z archivních záznamů staničního zabezpečovacího zařízení ESA 11 v ŽST Moravany. Nárazová rychlost lokomotivy Lv 72 461 na rozjíždějící se osobní vlak 5011 byla cca 62 km/h.
registrovaný uživatel JK ml. 
26.05.2008 (20:04)  
Chikatetsujin: Za nevědomost se omlouvám, na dráze nedělám, jen mě tahle nehoda jaksi osobně taví do běla....Pak by tedy měl být někdo ze SŽDC trestně odpovědný, když blokovou podmínku má metro, které jezdí stále stejně a nemá jí koridor, kde to jezdí páté přes sedmnácté, pak je fakt něco zle nedobře...
A co používat "více vodivý" písek (nebo i úplně jiný materiál) než je ten křemičitý, pomohlo by to něčemu??? Nebo by vznikly jiné problémy? Dělaly se nějaké pokusy na toto téma někdy v minulosti ???
  1 2 3 4 5 ... 41      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko