..: Ve stanici Praha hlavní nádraží začala sloužit nová nástupiště :..

Ilustrační obrázek Praha - Od úterý 17.6. zastavují ve stanici Praha hlavní nádraží vlaky u dvou nově zrekonstruovaných nástupišť. Současně byl také právě na zrekonstruovaných nástupištích zprovozněn nový informační systém o odjezdech a příjezdech vlaků. Elektronické panely zobrazují kromě odjezdů a příjezdů vlaků také řazení dálkových vlaků. Další prvky informačního systému se na nádraží objeví v následujících fázích přestavby nádraží

„Na konci letošního roku budou cestujícím v této nejfrekventovanější železniční stanici u nás sloužit širší a tím i bezpečnější a komfortnější perony a také 3 moderní podchody,“ sděluje mluvčí SŽDC Anna Kodysová. Náklady celé stavby dosáhnou 1,6 miliardy korun, část chce SŽDC získat z fondů Evropské unie. Obě etapy zahrnují rekonstrukci kolejí, výhybek, trolejového vedení a zabezpečovacího zařízení, moderní nástupiště a podchody. Nástupní hrany budou ve výšce 0,55 metru, což umožní pohodlnější výměnu cestujících.

„Součástí modernizace hlavního nádraží je i nový informační systém včetně kvalitního rozhlasového ozvučení, samozřejmostí jsou bezbariérové přístupy na všechna nástupiště,“ dodává Kodysová. Kromě schodišť povedou z nových podchodů také eskalátory a výtahy. Až do konce roku zůstane v provozu pouze jediný ze tří podchodů, a to nejnovější severní. Další procházejí rekonstrukcí, včetně rozšíření úzkých částí přiléhajících k historické budově nádraží. Její rekonstrukce bude pokračovat i v příštích letech.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

fotografie: Metrostav a.s. (www.hlavninadrazi.eu)

zdroj: České dráhy a Deník


Adys Poslat mail autorovi | 20.6.2008 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
29.06.2008 (21:32)  
Rad Komarek : těchto skvostů je plné celé Rakousko i v horách;

jinak by mne zajímalo, kdo a hlavně jak bude umývat ty skleněné tabule tvořící zastřešení peronů. Už nyní jsou zaprasené, pro práci ve výškách je předepsáno ochranné zábradlí (to tam není a také se jedná o práci v blízkosti elektrického zařízení s vysokým napětím).
registrovaný uživatel sames1 
23.06.2008 (19:38)  
Co porad vytahujete Italy? Navrhoval to Ing.arch. Patrik Kotas nemilim-li se. V ceskem vedeni G.S. je Cechu az az a CD to objednavali ne aby se tu delala Kopie Kenskeho nadrazi ze slamy ale aby se normativne podobalo nove rekonstruovanym nadrazim. Krom toho Idea je od zacatku smerovana smerem tip odbavovaci hala podobne tem na letisti. Kde se samozdrejmne sedi. A G.S. pokud ja vim bude mit vlasni ochranku ...v Tescu se taku bezdomovci moc neohreji.
Vidim ze tam jsou i protiptaci jehly. Zase tolik toho zas....neho nebude. A co se tice urovne uklidu no oni si preci budou delat reklamu kdyz bude nadrazi poeee ... ;)

PS: Ale je pravda ze na Hlavak by mohla byt trochu noblesneji udelana dlazba ... nejakej mramor. A ty sloupy vysokeho vedeni ..ach jo ... kdyby to raci uchytili do konstrukce zastreseni peronu (asi problem s pamatkari) no taky se tesim na vysledek.

Asi znate? http://www.ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnicedalnice/vlak/hlavak/
registrovaný uživatel CART 
23.06.2008 (8:44)  
Čekárnu jako takovou nečekejte, je to součást obrany proti houmlesům - cestující, co čeká delší dobu, si může sednout do kterékoliv kavárny a dát si za pár korun něco k pití, zatímco houmles nemá kam a tudíž odtáhne jinam.
Je to sporný systém, ale je takový...
23.06.2008 (8:05)  
Líbí se mi, že informační panely na nástupištích zobrazují i číslo vlaků.
22.06.2008 (22:16)  
Smlouvu jsem necetl, vychazim z toho, jak to vypada v Lipsku...
Happy: je fakt, ze clovek nechodi na nadrazi cekat hodiny, ale ja kdyz jedu treba pres dva staty pryc, tak radeji prijdu o hodinu drive, o mimoradnostech v doprave ani nemluve, kdy se lavicky hodi...a stari lide si radi sednou i na tech 15 minut...
Tajne doufam, ze nejakych par mist k sezeni bude, ale.....ubude prostoru pro komercni vyuziti
registrovaný uživatel happy 
22.06.2008 (21:36)  
Navíc od čekáren se začalo upouštět už před 1 sv.válkou,kdy se začalo razit to,že člověk nepřišel na nádraží čekat hodiny,ale začal být důraz kladen na vestibuly.Proto si na starých výpravních budovách,které neprodělaly od dob CK rakouska rozsáhlé úpravy,všimněte,že nemají vestibul ,ale za to mají čekárnu,ze které se jde přímo na peron.Nádraží mladší mají centrální vestibul,který vede od přednádraží až k nástupištím a čekárny mají stranou
registrovaný uživatel happy 
22.06.2008 (21:31)  
Vše tam bude pod drobnohledem kamer,takže bych se sprejerů nebál
22.06.2008 (13:52)  
ty kovový lavičky je určitě krok napřed v boji proji sprejerům
kteří na plně vyplněné lavičky rádi ryjí čmářou apod

viz třeba dřevěné na bus zastávkách
registrovaný uživatel Randy 
22.06.2008 (11:55)  
R 1463 ÚPA: Vy jste tu smlouvu četl? Myslím, že na lavičky se v horní hale nějaké místo jistě najde... Nebudeme si tu vykládat, jak jsou ti Italové zlí, majetničtí a bezohlední. I když jsim jde v první řadě o byznys, stále je to nádraží...
22.06.2008 (10:05)  
Ad čekací prostory: obávám se, že je to spíš zbožné přání než realita...všude budou nasr..obchody..Nevím, proč by měl brát Ital ohledy na cestující, když to nemá ve smlouvě
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko