Tábor - Do konce letních prázdnin bude první polovina rekonstrukce táborského nádraží již téměř hotová. Cestující budou moci již v půli srpna využívat nové 350 metrů dlouhé moderní nástupiště. Podle přednosty stanice Tábor Milana Vodáka dojde právě v půli srpna k ukončení prací na sudé skupině kolejí. V těchto dnech stavbaři zpevňují podloží pro nové pražce.
„Sudé koleje jsou ty dále od stanice. S jejich dokončením se zprovozní třetí nástupiště, bývalé druhé, a jeho podoba bude definitivní. Práce se přesunou na liché koleje, tedy blíže ke stanici,“ vysvětluje Vodák. Rekonstrukce plná paradoxů, tak by se daly nazvat práce na táborském nádraží. Nové nástupiště bude sice přístupné, avšak komplikovaně. Dle přednosty budou lidé muset obcházet nádraží, budovu pošty a Bechyňské dráhy, aby se na nástupiště vůbec dostali.
Ondřej Göpfert za SŽDC říká, že podchod, který spojí nádraží, nová nástupiště a Blanické předměstí, bude také částečně hotový v polovině srpna. Opět však s tím detailem, že cestujícím nebude přístupný, neboť plánovaný termín ukončení prací na celém podchodu, tedy konec srpna, investor nestihne. Další stavbou, která vzniká nedaleko nádraží, avšak týká se ho nepřímo, je jeho přemostění. Silniční most by však měl zhotovitel stavby stihnout dokončit a zprovoznit do konce září příštího roku, to znamená v termínu.
Na rozdíl od podchodu vypadá slibně stavba nové vlakové zastávky, která by měla vzniknout ke konci letních prázdnin na trati Veselí n. Lužnicí - Doňov. Téměř po roce se tak obyvatelé Řípce dočkají slibované železniční zastávky, která nahradí tu dosavadní. „Ta je od obce vzdálena hrozné 2 km a stojí na trati Veselí – Soběslav. Stávající zastávka Řípec dostane název Dráchov, a my tak získáme novou, na trati Veselí – Doňov, s názvem Řípec, vzdálenou od obce jen 300 metrů,“ říká její starosta Jindřich Jedlinský.
Ilustrační foto: Koudy
Zdroj: Táborský deník
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.