Břeclav - V pondělí 16.6. skončila první etapa rekonstrukce uzlové železniční stanice Břeclav. „Poslední vlak ze starého perónu vyjel v 11:55 na Valtice. Kolem poledne byly odstraněny dřevěné přechody a po 12. hodině už vyjel první vlak z nového nástupiště,“ upřesňuje přednosta stanice Libor Semorád. Cestujícím tak začly sloužit 2 nová nástupiště, podchod i výtahy. „Přístup na ně je novým podchodem a jezdí i výtahy pro handicapované cestující i kočárky a kola,“ popisuje Semorád a dodává, že pro lidi, kteří využívají břeclavské nádraží, už největší omezení končí.
Ve skutečnosti se první fáze oprav o 15 dní protáhla. „Břeclavští na to reagovali dobře. Říkali, hlavně, když to bude dobré. Stěžovali si hlavně přespolní a cizinci,“ tlumočí přednosta nálady cestujících.
V další etapě čeká oprava 3. a 4. nástupiště, ale také nákladní část nádraží. To už ale nebude mít dopad na cestující. “Cestujícím se uleví, pro výpravčí naopak začne nejobtížnější část prací, protože bude k dispozici pro veškerou dopravu jen málo kolejí,” upozorňuje přednosta. Stavební práce, spojené přímo s rekonstrukcí osobního nádraží, mají skončit 26.11. 2008. O pár dnů později má být Břeclav začleněna do IDS JMK.
Rozsáhlá rekonstrukce stanice potrvá až do roku 2010 a bude stát 2,7 miliardy korun. Po dokončení rekonstrukce budou moci vlaky projíždět uzlem rychlostí až 130 km/h. Příští rok projde rekonstrukcí pětikolejný most přes řeku Dyji. Toho chce využít Jihomoravský kraj společně s břeclavskou radnicí. „Chceme, aby se s opravou nádraží spojila stavba nového podchodu pod mostem. Současný podchod je příliš úzký. Lidé si tam těžce vyhýbají,“ uvádí břeclavská místostarostka Dagmar Adámková.
ilustrační foto: Šari a Rail2005
zdroj: Břeclavský deník a VLAKY.NET
1 2 | Zpráv na stránku: |
O výměně releovky v Kolíně se před lety uvažovalo už 2x, jednou měl zájem Ericcson, ale ten podle dostupné informace nebyl schopen dosáhnout stávající počet jízdních cest. Další nabídka byla od Siemensu, který byl schopen jízdní cesty zajistit, ale za podmínky, že bude zařízení i udržovat (samozřejmě ne zadarmo), což bylo zase nepřijatelné pro českou stranu.
Nick:
Stratila sa dokumentácia? MOZAS existuje ... staré oceľové vlašťovky, ak sa im spraví určitá údržba vydržia ešte aj 100-200 rokov ... mňa skôr fascinujú betónové zastrešenia nástupíšť na slovenskom koridore ... vydržali pol roka ...
Pokud nejsou vlaštovky vyloženě uhnilé, nevidím důvod k jejich výměně. Docela mě překvapilo, v jakém množství betonu je každá vlaštovka ukotvena. To by se muselo vykopat, zlikvidovat a nalít kvanta nového betonu.
Ještě v dobách, kdy se teprve zpracovával projekt, jsem někde zaslechl, že se od kolínské releovky ztratila veškerá dokumentace a tak vlastně nikdo nevěděl, kde co je a kam který kabel vede. Proto byl kolínský uzel považován za hodně tvrdý oříšek, jak to vlastně udělat, aby nezkolabovala doprava na východ od Prahy.
Já bych se moc nedivil, že u 4. a 5. nástupiště v Kolíně se toho moc nezmění, protože to není součást koridoru, pročež se tam nic moc měnit nemůže (to je pochopitelně postavené na hlavu, ale při inteligenci našich parlamentních zástupců bez ohledu na jejich politickou orientaci se tomu nelze divit).
Bývalý dopravní náměstek z Kolína, tedy pán nepochybně fundovaný (exkomunikován do předčasné penze, nyní je u Strabagu jako styčný pracovník pro "kolejové" problémy), mi před časem vyprávěl "story" o tom, jak si moudří plánovači mysleli, že předělají jenom zabezpečovací zařízení u koridorových kolejí a zbytek se nechá tak jak je a moc se divili, že to jaksi nejde. Kombinovat ESA 11 se sovětskou relevkou starou kolem 50 let, jejíž životnost byla 2x prodloužena je technicky nemožné, tím spíše, že žádný zabezpečovák nenajde dostatek odvahy dotknout se čehokoli, co by nějak měnilo jízdní cesty. Takže plánovačí museli vzít na vědomí, že celý Kolín musí dostat nové ZZ a cena je kolem 1,5 miliardy, mimo jiné proto, že bylo zjevné, že nikdo nenajde odvahu podepsat se pod další prodloužení releovky (především izolace kabeláže).
V době, kdy byl odcházen, tak i podchod měl být modernizován jen ke 3. (koridorovému) nástupišti.
No a celkem rozumný nápad, aby se postavila nová traťová kolej směr Kutná Hora (já tomu říkam Libenická spojka), takže vlaky jedoucí od Velimi směr Kutná Hora by nemuseli křížem na "pražském zhlaví" čtyřicítkou (kdybych byl strojvedoucí a chtěl stávkovat, tak to je ideální místo, jak zablokovat celou trať až do Ostravy), ale jezdilo by se na 2. nástupiště a pak rovnou na Kutnou Horu (v opačném směru není ta jízda ze 4/5. nástupiště směr Velim dopracvně tak brutální) bylo prohlášeno za projev nebezpečného šílenství s možnou internací v příslušném psychiatrickém zařízení a odpovídajícím léčením.
Nelze vyloučit, že se něco změnilo a Kolín se zvládne celý ...
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.