..: V neděli začíná elektrifikace trati Šumperk - Bludov :..

Ilustrační obrázek Šumperk - V neděli 15.6. 2008 zahájí státní organizace SŽDC první etapu modernizace trati č. 291 Šumperk - Zábřeh na Moravě. Elektrifikace tak umožní zavést přímé vlaky z Olomouce do Šumperka bez nutnosti přesedat v Zábřehu na Moravě. Jako první bude modernizován úsek Šumperk – Bludov. V tomto úseku budou cestující až do 3.10. 2008 přepravování autobusy.

„Tady bych rád upozornil cestující, že ze Šumperka budou náhradní autobusy odjíždět od vlakového nádraží vždy o několik minut dříve, abychom nenarušili další jízdu vlaků z Bludova na Zábřeh a do Hanušovic,“ upozorňuje Petr Holánek, ředitel Krajského centra osobní dopravy v Olomouci. Dodává, že zpátky do Šumperka naopak přijedou o chvíli později. Přece jen je třeba počítat s tím, že autobus jede pomaleji než vlak, protože je závislý na aktuální dopravní situaci na silnicích.

Po dobu výluky budou také omezeny některé služby, jako je úschova během přepravy. „Po dokončení elektrizace celé trati bychom rádi nabídli Olomouckému kraji, jako objednateli regionální dopravy, zavedení přímých osobních vlaků z Olomouce až do Šumperka, případně i spěšných vlaků, které by tuto vzdálenost urazily za méně než jednu hodinu,“ uzavírá Holánek.

zdroj: České dráhy


Adys Poslat mail autorovi | 12.6.2008 (17:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Olomoucký


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
10.11.2008 (16:49)  
vždyť přímý spojení oc-su je přes uničov a šternberk!
registrovaný uživatel saperpoker  mail  
15.06.2008 (12:19)  
Už bylo na čase. Ještě tam poslat ešusy z Olomouce.
14.06.2008 (21:54)  
No,popravdě říct,na tu elektriku se velmi těším,ale velice by mě zajímalo až pojedou nějakou zvláštní jízdu s ,,Věžákem",tak až jim to zdechne pod drátama,tak který odvážlivec vyleze na střechu k nádrži???!!!
14.06.2008 (8:41)  
to: JnR
Na tuhle elektrizaci se čeká zž od roku 1985! Už tehdy se o ni hovořilo. Jsem rád, že se ji konečně Šumperk dočká.
na trati Zábřeh na Moravě - Šumperk je vysoká frekvence cestujících...
Ad "pod hodinu do Olomouce". Dokud jezdily spěšné vlaky po trati č. 290, a stavěly Šternberk - Uničov - Šumperk, byla jízdní doba 57 minut. Bohužel se vždy jednalo o jeden pár vlaků. Myslím, že vyjádření " které by tuto vzdálenost urazily za méně než jednu hodinu" je velmi nepřesné a jedná se o špatnou interpretaci v tisku. Vzdálenost Šumperk - Olomouc je 13 Km po vedlejší trati, která by po rekonstrukci měla umožnit rychlost 80 - 100 Km/h, zbyvajících 48 Km se jede po koridoru, kde bude možné jet až 160 Km/h. Jenže ty osobáky se tam budou courat maximálně 120 Km/h. Netroufám si odhadnout, jak dlouho by jel spěšný vlak zastavující Šumperk - Bludov - Zábřeh - Mohelnice - Červenka - Olomouc, ale domnívám se že čas pod 50 minut by byl reálný...
registrovaný uživatel JnR 
13.06.2008 (22:56)  
„Po dokončení elektrizace celé trati bychom rádi nabídli Olomouckému kraji, jako objednateli regionální dopravy, zavedení přímých osobních vlaků z Olomouce až do Šumperka, případně i spěšných vlaků, které by tuto vzdálenost urazily za méně než jednu hodinu,“ uzavírá Holánek.

Takže se za nemalé peníze udělá elektrifikace a teprve potom ČD nabídnou Kraji provozování přímých vlaků Olomouc - Šumperk. A já jsem se naivně domníval, že důvodem pro to drátování je právě provoz těch přímých vlaků a zároveň že veřejné peníze nebudou investovány dřív, než bude jistá jejich smysluplnost.
13.06.2008 (20:24)  
No nevím zda to není překombinované, ten hybrid klasika (do Šumperka) a motorová jednotka (do Jeseníku)... Podle mě by byla nejlepší klasika, řekněme pět šest vozů. První dva tři vozy z Bludova s Esem do Šumperka, poslední tři vozy s brejlovcem/zamračenou do Jeseníku.
registrovaný uživatel karosa  mail  
13.06.2008 (20:07)  
xanri05: Nechápeš, Milda píše "v Bludově by se motor odstavil", což se mi také nezamlouvá. Jak by se potom motor dostával zpět do OL, případně až do Brna? Jako Lv nebo jako R, Sp, Os v sestavě motor sólo? A pod dráty k tomu, nebo přes Uničov-OL-Kostelec n.H.-Prostějov-Vyškov, příp. Chornice- Skalice n.Sv.? Děkuju pěkně... , neberu.
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
13.06.2008 (17:34)  
Milda: pokud spravne chapu, byly by v Bludove obe soupravy cely k sobe, tj. motor a eso. Nelze.
13.06.2008 (16:05)  
xAnri: A co řídící vůz ? Z Jeseníku by jel vlak s motorem v předu a řídícím vozem vzadu. V Bludově by se motor odstavil a najel místo něj vlak s Esem od Šumperka. Dál by se to řídilo z řídícího vozu. Ten řídící vůz by pak jel vzadu i pří jízdě z Olomouce do Bludova. Akorát nevím jestli by takhle šlo propojit Eso s řídícím vozem.
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
13.06.2008 (13:54)  
On ten preprah v Bludove by nebyl zadny zazrak, nicmene sturc by nemel byt potreba vubec.
Plan je, pokud vim, takovy, ze rychlik Brno - Sumperk nebo Sp vlak Olomouc - Sumperk, bude mit na postrku motorovou soupravu, napr. 843*2x043, ktera se jen v Bludove odpoji a bude pokracovat ve smeru Hanusovice - Jesenik.
Horsi to bude ve smeru Jesenik - Olomouc. Nepredpokladam, ze by se jelo z Bludova motorovym dilem napred, takze se kuplovani bude provadet v Zabrehu, popr. uz v Polstrelmove, coz by asi bylo zbytecne.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko