..: Aktuality a články - ČR Jihomoravský :..

774.701 CHZ Sokolov, 24.03.2006 - foto Jaroslav NovotnýSokolov - Pokud jezdíte po trati č.140 mezi Novým Sedlem a Sokolovem, možná že jste již zahlédli nápadně červenou lokomotivu. Jedná se dieselelektrickou lokomotivu ř.774.701, patřící Sokolovské uhelné.
Nová lokomotiva byla vyrobena v JLS Jihlava (holding ČMKS) modernizací původního stroje SU, Čmeláka ř.770.512, který byl dodán do Jihlavy počátkem roku 2005. Počátkem tohoto roku se již objevila na zkušebním okruhu v Cerhenicích a nyní zkušebně jezdí po vlečkách SU.
Jedná se o prvního úplně modernizovaného Čmeláka v ČR. Podobně modernizované lokomotivy ř.770 jezdí na Slovensku v US Steel v Košicích (774.502, 503), které modernizovaly ŽOS Zvolen.
Vzhledově lokomotiva připomíná známé modernizované lokomotivy řad 724 / 744. Pro lepší viditelnost má snížené kapoty, na delší straně má navíc instalovanou kameru. Pod kapotou má instalovaný motor Caterpillar 3512B (1455kW), který pohání trakční alternátor. Ten napájí původní trakční mototory TE006 umístěných v šesti nápravách.

Foto : Jaroslav Novotný, Jan Wigh

774.701 Sokolovská uhelná - foto Jan Wigh 774.701 ovládací panel - foto Jan Wigh

infoBrno - Miliardový přesun nádraží v Brně a přestavbu železničních tratí ve městě provází první komplikace. Antimonopolní úřad zrušil jednu z veřejných zakázek v hodnotě 45 mil. korun týkající se projektu výstavby odstavného nádraží, které mělo sloužit jako technické zázemí pro novou stavbu. Bylo první částí celého projektu, kde se mělo začít stavět. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže nyní výběrové řízení (na projekt a stavební dozor) odstavných prostor zrušil a SŽDC, která řízení vypsala, nařídil výběr firmy zopakovat.

NehodaZnojmo - Ve středu 29.3. ve 14.35 hodin v tunelu mezi Znojmem a zastávkou Citonice nákladní vlak společnosti TSS Hulín srazil dva muže, kteří se s největší pravděpodobností pokoušeli společně spáchat sebevraždu. Muži leželi na kolejích, drželi se za ruce a na houkání strojedoucího, který je uviděl ze vzdálenosti 60 metrů, nereagovali. Jednoho z nich vlak přejel, ten zranění na místě podlehl, druhého vlak odhodil a těžce zranil. Totožnost mužů se dosud nepodařilo zjistit. Provoz na trati byl obnoven v 17.02 hodin.

Zdroj : Drážní inspekce

přejezdRakovník - Včera 15.3. došlo ve 14.35 hodin mezi zastávkami Příčina a Zavidov na Rakovnicku ke střetu osobního vlaku jedoucího z Rakovníka do Kralovic u Rakovníka s nákladním autem. Motorový vlak do kamionu narazil na železničním přejezdu se světly bez závor.
Podle předběžného šetření uvázl německý kamion na přejezdu v době, kdy výstraha ještě nebyla v činnosti. Před blížícím se motorovým vlakem řidič stihl vyskočit. Strojvedoucí střetu bohužel už nemohl zabránit.
Při nehodě bylo lehce zraněno celkem 9 cestujících, z toho 4 byli převezeni do nemocnice. Předběžná škoda byla vyčíslana 1 milion korun na kamionu a 450 tisíc na vlaku.

Znojmo - Včera došlo ještě k jedné nehodě na přejezdu a to ve 13.10 hod. na železničním přejezdu se světly bez závor mezi stanicemi Jaroměřice nad Rokytnou a Kojetice na Moravě, kde se střetl osobní vlak jedoucí ze Znojma do Okříšek s osobním autem. Při nehodě nebyl nikdo zraněn

Podle Drážní inspekce letos došlo již k 77 nehodám na železničních přejezdech, tzn. více jak jeden střet na přejezdu denně !

Zdroj : Drážní inspekce

infoPraha - Anonym ohlásil bombu na brněnském hlavním nádraží a v pražském metru. Bomby měly vybuchnout v 18 hod. Policie obě místa prohledala, ale nic nenašla. Bomba je prý nahlášena i na úterní ráno. Bomba na brněnském nádraží byla nahlášena před 15 hod. a explodovat měly 3 bomby najednou v 17 hod. Anonym také nahlásil 5 bomb v pražském metru. Ani v Praze policisté nic nenašli. Metro nejezdilo zhruba od 16 do 16:30 na lince C. Uvažovalo se i o uzavření magistrály a vlakového nádraží, k tomu nakonec nedošlo. České dráhy zatím nemají představu o tom, kolika spojů se zastavení provozu v Praze a Brně dotklo.

Zdroj: ČTK

SAPraha - Od 2.1.2006 začne Student Agency provozovat denně pravidelnou linku mezi Prahou, Brnem a Vídní (Praterstern a letiště Schwechat). Kapacita autobusů bude 30 míst a trasu mezi Brnem a Vídní urazí za 2 hodiny.
Luxusními autobusy Student Agency se spojí cestování kvality a konkurence vůči ČD, a.s. z Prahy do Vídně. Když České dráhy slibovaly, že se bude cestovat novými soupravami pendolino od nového jízdního řádu, tak Student Agency již plánovala protiútok. Ten se následně podařil jako velký trumf díky nemožnosti vjezdu pendolin do zahraničí.
Základní cena autobusové jízdenky z Brna do Vídně je 150 Kč, cestující do 26ti let a senioři mají nárok na slevu ve výši 10%, 15%ní slevu získají držitelé ISIC karty a 50%ní slevu děti do 15 let. SA bude poskytovat i tzv. rodinnou slevu.
Autobusy společnosti StudentAgency jezdí do Velké Británie, Belgie, Lucemburska, Švédska, Dánska, Holandska, Německa a Švýcarska. Kromě těchto destinací jezdí i na Slovensko do Košic a provozují dálkové autobusové spoje v ČR mezi Prahou a dalšími krajskými městy (Plzeň, Liberec).
Zdroj: Tisková zpráva Student Agency
Foto: Student Agency

ČD - České dráhy, a.s. nabízejí možnost dopravy na závod Světového poháru E.ON ZLATÁ LYŽE přímými vlaky z Brna až k běžeckým tratím v okolí Nového Města na Moravě.
Mezi nádražím ČD v Novém Městě na Moravě a areálem SKI je zajištěna kyvadlová doprava autobusy v intervalu 15 minut.

Odjezdy z Brna (v závorce příjezdy do Nového Města na Moravě):
Pátek 30.12. - 8:57 (11:01), 10:57 (13:01)
Sobota 31.12. - 7:08 (9:01), 8:17 (9:59), 8:57 (11:01)

Odjezdy z Nového Města na Moravě (v závorce příjezdy do Brna):
Pátek 30.12. - 16:07 (18:18), 17:07 (19:18), 18:07 (20:18), 19:07 (21:18
Sobota 31.12. - 15:07 (17:18), 16:08 (17:51), 17:07 (19:18)

Tučně vyznačené spoje jsou přímé, u ostatních nutný přestup v Tišnově.

Zdroj a foto : Tisková zpráva ČD, a.s.

M240.0113Brno - Je neděle 27.11.2005, kolem půl páté ráno. Začíná chumelit, a v ulicích rozespalého Brněnského "štatlu" zůstává ležet první sníh. V tomto počasí, které sice není zcela dle našich přání, avšak mohlo by být i výrazně horší, se začínají v depu Brno-dolní scházet první lidé, kteří neváhali vykonat dlouhou cestu nočními vlaky, aby se zúčastnili jedné zvláštní jízdy po jižní a střední Moravě. V přítmí jedné z hal depa pro ně stojí připravený motorový vůz M240.0113 Klubu přátel kolejových vozidel, se kterým je tato jízda podniknuta. Zatímco pro první cestující je připraven a předtopen "malý" oddíl na dospání, v hale personál vykonává poslední přípravy na motoráku. Za stále intenzivnějšího sněžení se rozední, lidé se postupně scházejí, a kolem osmé hodiny ranní, kdy dorazí poslední z asi padesátky cestovatelů a fotografů ze čtyř evropských zemí, se může vyrazit na trať.

680.001 I když České dráhy ve své tiskové zprávě ze dne 27.11. tvrdí, že pendolina vyjedou na obou trasách - tj. Praha - Ostrava a Praha - Brno, na druhé jmenované trase se pendolin od nového jízdního řádu nedočkáte.
Zastánci jednotek jsou zřejmě zklamáni, jejich odpůrci jsou potěšeni, ale zklamu i je, protože náhradní soupravy budou mít nemalá zpoždění.
Vlaky EC 70/71, 74/75 mají velmi krátkou jízdní dobu a v Břeclavi mají pobyt jen dvě minuty. Jenže od 11.12.2005 budou na tyto spoje (toto se týká i vlaku 135/134, 571/570) nasazeny místo pendolin klasické soupravy, jejichž lokomotivy budou v Břeclavi přepřahat. Vlaky 71 a 74 budou vedeny řadou 350 ZSSK a tak nebude zpoždění tak velké (jen přepřah je zdrží), ale vlaky 75/70 budou vedeny řadou 362 ČD a tak se dá očekávat ještě větší zpoždění, protože řada 362 má maximální rychlost 140km/h a kvůli tomu nebude stíhat jízdní doby. Ostatní vlaky - 135/134, 571/570 budou vedeny též řadou 362 ČD, zpoždění proto čeká zřejmě i je. Jaká bude realita uvidíme od příští neděle.

Jako malou "náplast" za tuto dodatečnou změnu ČD připravily zvláštní nabídku a sice, že 11.12.2005 - 8.1.2006 nebude nutné platit příplatek EC/IC 60 Kč ve vlacích 70/71, 74/75. Stejně ale klesne počet cestujících mezi Prahou a Brnem, protože je rozdíl platit cca 140 Kč v autobuse nebo 294/182 Kč (obyč.j./zák.j.) ve vlaku. Relační sleva je totiž od 11.12.2005 zrušená.

Cestující R 876/877 jezdí od 29.11.2005 pendolinem 680.004, ale moc radost nemají, protože ve vlaku je běžně 318 míst ve druhé třídě, ale pendolino jich má jen 228 míst. Pak se není čemu divit, že lidé stáli a také nadávali.
Uvidíme, zda podobné překvapení nečeká i na cestující na ostravské trase.

bcmhBratislava - Nedávno ŽelPage informovala o jízdě salónního vlaku z Bratislavy do Slavkova u Brna a zpět v pátek 2.12.2005, kde se konají oslavy 200. výročí bitvy 3 císařů. Vlak bude složen z těchto vozů: lokomotiva řady 240 + SR ÖBB 51 81 09-40 00-3 + MÁV Pullman 51 55 88-81 004-1 + SRmz ÖBB 51 81 89-80 503-0 + Salon Istropolitan 51 56 09-40 041-8 + Bcmh ZSSK 51 56 05-70 503-4 (celkem 5 vozů, hmotnost 245 t, maximální rychlost 140 km/h).
Z Bratislavy Dvora (před Muzeem dopravy u hl. st.) odjede vlak R 32646 ve 13:55 hod. V Česku pojede pod označením R 11006 (Břeclav 14:50 - 15:05, Ponětovice 16:20, Slavkov u Brna 16:40). Zpět pojede R 11081 ze Slavkova u Brna ve 21:30 (Brno 21:57 - 22:07, Břeclav 22:45 - 22:55). Do Bratislavy přijede R 32645 ve 23:48.

Zdroj: www.vlaky.net

Pendolino Aktualizováno : 28.11. 12:15 a 22.30
Praha - První dvě soupravy Pendolin by měly být s předstihem nasazeny na vybrané rychlíky na tratích Praha - Děčín a Praha - Brno.

Konkrétně - jedno pendolino vyjede již zítra v 6.00 na R 876 z Brna do Prahy, v opačném směru pojede na R 877 s odjezdem v 14.57 z Prahy-Smíchova do Brna.
Druhé pendolino bude se vrátí na rychlíky 772/777, kdy konkrétně není ještě zcela jasné. Bude to ale někdy tento týden.
Jednotky nejsou na spojích garantovány, protože se ještě mohou účastnit prezentací nebo příprav na ostrý provoz od 11.12.2005.

Dle tiskové zprávy Českých drah Drážní úřad České republiky jako nezávislá oprávněná státní instituce vydal potřebná schválení pro provoz soupravy pendolino s cestujícími pod stejnosměrnou i střídavou trakcí. Souprava pendolino tak v pondělí 28. listopadu absolvuje v rámci prezentace veřejnosti svou premiérovou jízdu s cestujícími na trase Brno – Břeclav – Brno.
Díky obrovskému zájmu veřejnosti o tento vlak hodlají České dráhy nasadit dvě soupravy pendolino (680.002 a 004) do pravidelného provozu s cestujícími již v tomto týdnu – ještě před zahájením platnosti nového jízdního řádu. Ty budou jezdit v následujících dnech na rychlíkových spojích z Prahy do Děčína a do Brna. České dráhy tak chtějí umožnit co nejširší veřejnosti, aby měla možnost seznámit se a svézt se novým rychlovlakem pendolino.

ČVUT jako akreditovaná nezávislá autorita provedlo v rámci schvalovacího procesu příslušná měření a analýzy. Jejich výsledky poskytují garanci bezpečného provozu jednotky pendolino na koridorových tratích a umožnily Drážnímu úřadu povolit provoz vlaku s cestujícími pod stejnosměrnou i střídavou trakcí.

Problémy se schvalováním Pendolina do provozu
Se schvalováním Pendolin do pravidelného provozu souvisí i různé technické problémy, kvůli kterým bylo schválení opožděno. Jak již bylo několikrát napsáno, jedná se zejména o problémy s rušením zabezpečovacího zařízení a to na tratích se střídavou trakcí (25kV/50Hz).
V souvislosti s tím se také na internetu objevily otevřené dopisy některých pracovníků VÚŽ, kde nesouhlasí s postupem schvalování Pendolin do provozu. Zajímavý článek o této problematice je na spřáteleném webu www.VLAKY.net. V článku jsou zveřejněny otevřené dopisy zmíněných pracovníků VÚŽ a též i vyjádření Českých drah.

Odkazy :
Vlaky.net :
24.11. - Rušno kolem Pendolin
tisková zpráva ČD (DOC 85kB) :
27.11.2005 - Jednotka pendolino získala potřebná povolení pro provoz s cestujícími v ČR pod stejnosměrnou i střídavou trakcí

zdroj : České dráhy, a.s. , VLAKY.net , Novinky.cz

nehodaLuhačovice - Dnes ráno došlo ke střetu osobního vlaku s automobilem na přejezdu stanicemi Polichno a Biskupice u Luhačovic. Nikdo nebyl zraněn. Na trati č.346 Újezdec u Luhačovic - Luhačovice byla zavedena NAD.

Zdroj : iDnes.cz

Slavkov u Brna - Letos 2. prosince uplyne 200 let od bitvy 3 císařů u Slavkova. Při této příležitosti vypraví slovenská společnost Wagon Service travel salónní vlak z Bratislavy do Ponětovic a zpět.
Celá akce se uskuteční v pátek 2.12.2005 a začne ve 13:30 hod. u bratislavského Muzea dopravy nedaleko nádraží Bratislava hlavná stanica. Z nádraží vyjede salónní vlak ve 14:00 hod. a po dvouhodinové jízdě dorazí do Ponětovic. V 16:00 hod. budou cestující přepraveni autobusy k Mohyle míru a o hodinu později zavítají do Slavkova u Brna, kde je připravena prohlídka zámku a společenská akce Napoleonův guláš a Grog maršála Soulta. Ve 20:00 hod. projde městem průvod v dobových kostýmech C.K. pěšího pluku Kaunitz-Rietberg. Po 21:30 hod. vyrazí salónní vlak zpět do Bratislavy, kam dorazí zhruba o půlnoci.
Vlaková souprava bude tvořena salónními vozy s kapacitou 20 - 36 míst a pohodlnými osobními vozy Bcmh-Lux, jejichž kapacita je maximálně 54 míst k sezení.
Cena palubního lístku v salónním voze pro celou akci činí 4.990 Sk, ve voze Bcmh-Lux pak 1.990 Sk. Pronájem celého vozu v závislosti na typu začíná od 93.890 Sk.

Zdroj: www.wagonservice.sk
Foto: Interiér vozu Bcmh
(v provozu od podzimu 2004)

SC PENDOLINO SC PENDOLINO - V neděli 11.prosince vyjede poprvé z Ostravy do Prahy spoj Super City Pendolino. Vlaky této kategorie jsou vedeny novými jednotkami řady 680 ČD známými pod názvem Pendolino. Rychlovlaky přinášejí cestujícím nejrychlejší vlakové spojení mezi Ostravou a Prahou. Nabídka spojů pod značkou SC Pendolino bude poskytována celkem 6x denně (během víkendů 5x denně) s možností nástupu a výstupu ve stanicích: Praha–Holešovice, Pardubice hlavní nádraží, Olomouc hlavní nádraží, Ostrava–Svinov a Ostrava hlavní nádraží.

M240.0113Vysočina - Trať, kterou najdete v jízdním řádu pod číslem 903, tedy muzejní trať Přibyslav, SaZ. - Sázava, SaZ, po které několik posledních let jezdily výletní vlaky Klubu přátel kolejových vozidel Brno, nyní prochází krizí. Majitel této vlečky, společnost SaZ Invest, nemá pro údajnou přílišnou finanční náročnost zájem na jejím dalším provozování, a pravděpodobně se chystá vlečku zrušit. Bohužel je jen málo možností, jak tomuto smutnému vývoji zabránit, neboť dostatečně finančně schopný subjekt, který by vlečku odkoupil a dále provozoval, se hledá velice těžko.

Rád bych proto všechny zájemce pozval na "Jízdu po železničních zajímavostech na českomoravské Vysočině," která může být na této trati jedna z posledních...

Tato jízda se koná v neděli 27.11.2005 historickým motorovým vozem M240.0113 (820 113-9) v trase: Brno dolní nádraží – odbočka Státní silnice – Náměšť nad Oslavou – Vojenská vlečka Sedlec – Náměšť nad Oslavou – Studenec – Oslavice - Velké Meziříčí horní nádraží – Oslavice – Křižanov – Přibyslav – Sázava vlečka SaZ (délka projeté trasy 154 km, fotozastávky dle časových možností a vzájemné domluvy) s odjezdem ze žst. Brno dolní n. (za Zvonařkou) v 8:00 a příjezdem do Sázavy, SaZ po 16. hod. Pro účast na akci je nutné přihlášení (nejpozději do 13.11.), kontakt na organizátory viz podrobnosti.

Pozvánka na akci - podrobnosti
« Novější zprávy | 1 ... 16 17 18 19 20 21 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:22
zapadá v 20:35