..: Přestavba železničního uzlu Brno začne za rok :..
infoBrno - Přestavba Železničního uzlu Brno začne v červnu příštího roku a větší část z dvacetimiliardové investice zřejmě zaplatí Evropská unie. Počítá s tím model financování projektu, který v pátek veřejně představil ministr dopravy Milan Šimonovský a zástupci brněnské radnice a Jihomoravského kraje. Stát již připravuje prezentaci projektu v Evropské komisi. Uzel se má stavět deset let, dokončení se plánuje na prosince 2015.

Cílem projektu je podle Šimonovského využít strategické polohy Brna a učinit z města evropskou železniční křižovatku. Jihomoravská metropole se má dočkat zcela nové a přesunuté budovy hlavního nádraží, nového železničního průjezdu Brnem a dalších železničních staveb. Má-li Brno být dopravním uzlem na budoucím koridoru spojujícím sever a jih Evropy, musí tomu přizpůsobit i dopravní infrastrukturu, míní ministr.

Zdroj : České noviny (ČTK)

JRtrain Poslat mail autorovi | 10.10.2005 (13:01)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
Skaličák
12.10.2005 (15:05)  
Hodně se obávám, že se po proinvestování těch miliard zjistí, že pro napojení na VRT se budou muset dělat další úpravy za další miliardy...
Jinak (v každém případě) s přesunem nádraží nesouhlasím - důvodů tu bylo zmíněno už dost.
12.10.2005 (9:55)  
J. Kalčík:
Možná úplně nejpraktičtější je stránka Brněnského dopravního kruhu k problému přesunu nádraží na http://nadrazibrno.ecn.cz/ . Jsou tam perfektně a zhuštěně zpracovány i dějiny brněnského uzlu a snah o jeho přestavbu. Vše přitom seriózně, i se seznamem použité literatury.

Informace o vyřazení projektu přisunutého nádraží se soutěže jsou třebas tady:
http://www.nadrazivcentru.cz/041213-i-zahranicni-architekt-si-je-vedom-jakou-hodnotu-ma-nadrazi-v-centru.html
http://www.nadrazivcentru.cz/050115-mf-dnes-lce-navrhy-architektu-jsou-k-videni-na-nove-radnici.html
12.10.2005 (9:43)  
fT a Turbo:
Následující informace jsem našel na internetu (http://www.nadrazivcentru.cz/050816-.html):
O poloze nádraží bylo zodpovědnými orgány či regulačními plány rozhodnuto popř. expertními komisemi doporučeno takto:
* Stávající poloha – 1902 (regulační plán), 1939 (dtto)
* Na dolním nádraží (nyní prosazovaná poloha) – 1967, 2000 (město Brno)
* Podél Opuštěné – 1924 (výsledek regulační soutěže), 1927 (dtto), 1946 (město Brno), 1947 (posudek ČVUT), 1992 (zastupitelstvo města Brna)
* Podél Uhelné (na její východní straně) – 1934 (výsledek regulační soutěže)
Nelze tedy v žádném případě hovořit o tom, že byla vždy konstatována největší výhodnost osobního nádraží v poloze rosického nádraží (tedy "odsunutého"). Verdikty a doporučení různých instancí se naopak velice lišily.
12.10.2005 (9:38)  
mike:
Celá ta věc se jmenuje "Přestavba železničního uzlu Brno" a je adekvátně velikosti města srovnatelná s pražským Novým spojením. Komplikovanější to bude v tom, že ve městě jsou tratě vedeny dosti chaoticky, takže bude každopádně nutné některé zrušit, přemístit atd. O renovaci koridorových kolejí ani nemluvím. Poloha nového nádraží je jen jednou z věcí z rekonstrukcí spojených. Takže všechny ty prachy rozhodně nepůjdou jenom do novýho baráku, utratit se každopádně musí. Nicméně náklady na nové nádraží a souvosející infrastruktur jsou vyhozené z okna.
registrovaný uživatel mike
12.10.2005 (4:39)  
soude dle intensity diskusi by si jeden myslel, ze Brno je nejdulezitejsi nadrazi v cesku.
co se tam proboha deje? nevejdou se tam vlaky? nestihaji se odbavovat ? nebo kyho dasa se v tom Brne deje, vzdyt to neni zas tak velke mesto...
za zlomek te ceny by se TREBA daly nakoupit desira, opravit zakaznicka infrastruktura a udelat draham nejaky marketing na regionalnich tratich = diky cemuz by ty lepe postavene trate (priznive vzdalene od sidel) mozna i dlouhobe prezily...
12.10.2005 (0:45)  
Jejda, vůbec mně nedošlo, že za povodně se na nádraží nikdo nedostane. To je fakt skvělé. Asi někomu leží mimo jiné v žaludku, že za velkých povodní dráha jako jediná jezdila...

ad Stará paní: je možné získat nějaké informace o podrobnosti zpracované varianty kvůli níž došlo k vyřazení zmíněné nejmenované firmy?
registrovaný uživatel Turbo
11.10.2005 (22:53)  
Zcela souhlasím s přispěvatelem "fT" . O přesunu nádraží se mluví už od začátku minulého století. Není to jen nějaký nápad z poslední doby. Současné nádraží je už zcela nevyhovující a je potřeba postavit nové na jiném místě. Pro zastánce rekonstrukce v současné poloze - Nedokážu si vůbec představit, jak by probíhala přestavba současného nádraží za plného provozu. Já osobně jsem pro nové nádraží.
registrovaný uživatel fT
11.10.2005 (21:11)  
zaprve, uz davno, dokonce v dobach, kdy vase matky ani nenapadlo, ze by vas kdy zpodily, meli nasi predci jasno, ze se to musi presunout. Jeste ze stejne blbe postavenych nadrazi neni u nas mnoho. A jestli se to nekomu nelibi, tak je to jeho blbost. Nemyslete si, ja byl v Brne X-krat a tohle je hruza. Doufam, ze rozum zvitezi, jinak mi je vas lito, protoze vam jednou deti a vnoucata budu muset rict, co jste to byli za voli.
registrovaný uživatel Lenny
11.10.2005 (9:55)  
To Railway Kárl
ty jsi se nechal nachytat na jeden z předvolebních slibů vlády. D1 nemá šanci být rozšířená do roku 2010, protože celá příprava stojí na začátku a za do roku 2007 hotová nebude, protože potřebuješ minimálně 3 roky na výstavbu. Příprava bude trvat tak 3-8 let, záleží jaké budou komplikace. A i kdyby byla připravená v roce 2007, tak firmy nemají volnou kapacitu.
V Brně se už rozšíření připravuje5 let a stav po prohlášení ministra se nezměnil, ani nedostaly více peněz na rychlejší výstavbu, takže to ber jako plácnutí do vody. Možná kolem roku 2020 bude dálnice šestipruhová.

Já vlakem jezdim každý týden 300 km tam a 300 km zpátky.
registrovaný uživatel Railway Kárl
11.10.2005 (1:40)  
To Lenny:
Zbytku to může být jedno - Ti co jezdí autem, tak těm to je jedno!
Brněnští radní by si měli uvědomit, že nádraží se staví pro ty, kteří jezdí vlakem, nikoli pro ty, kteří jezdí autem.
Pro ten "zbytek", jak jim říkáš se bude dělat mnohem větší investice a stavba proběhne rychleji!
Dálnice D1 se bude do roku 2010 rozšiřovat na 3 jízdní pruhy v každém směru a to za "pouhých" cca 40 mld.Kč.
A tento plán byl schválen jen několik týdnů poté, co si EXPERT LANGR (MP) (MP = ModroPtáčník) něchal vyvěsit billboard "děkuji vládě za stav Dé Jedničky "

Asi si taky někde pověsím svůj billboard a pak se uvidí … ;-)
S pozdravem Železniční Karel

" Všichni pořád na dráhy jen nadávají, na místo toho, aby byli rádi, že VLAKY JEZDÍ :- ) "
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko