..: Zrušení zakázky na odstavné nádraží v Brně :..

infoBrno - Miliardový přesun nádraží v Brně a přestavbu železničních tratí ve městě provází první komplikace. Antimonopolní úřad zrušil jednu z veřejných zakázek v hodnotě 45 mil. korun týkající se projektu výstavby odstavného nádraží, které mělo sloužit jako technické zázemí pro novou stavbu. Bylo první částí celého projektu, kde se mělo začít stavět. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže nyní výběrové řízení (na projekt a stavební dozor) odstavných prostor zrušil a SŽDC, která řízení vypsala, nařídil výběr firmy zopakovat.

Správa podle antimonopolního úřadu nestanovila správně podmínky při výběru vítězné firmy. Původní termín veřejného projednání projektu hovořil o polovině května, nový termín je stanoven na konec července.

Podle harmonogramu stavebních prací - zveřejněných na stránkách města Brna - má začít výstavba první části odstavného nádraží letos v listopadu a má být dokončena v roce 2008. Na stavbu odstavného nádraží s rozpočtem přes osm set milionů korun mají pak navazovat další práce. Celkem má stěhování nádraží a přestavba železničních tratí stát více jak 24 miliard korun.

Projekt ale stále vyvolává spory a není jasné, jak bude celý financovaný. Z městského rozpočtu by na něj mělo jít přes tři miliardy korun, z nichž se zaplatí za stavbu městské infrastruktury. Miliardu dá kraj. Téměř o polovinu peněz budou politici žádat Evropskou unii, zbytek by měl doplatit státní Fond dopravní infrastruktury. Zastánci přesunu nádraží tvrdí, že jde o nutnost. Staré nádraží v centru už nestačí stále se zvyšujícímu provozu. Odpůrci celý projekt označují za megalomanský, podle nich jde výrazně levněji rekonstruovat stávající nádraží.

Zdroj : Aktuálně.cz (celý článek a anketa)


Jiří Hovorka Poslat mail autorovi | 6.4.2006 (7:07)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
09.04.2006 (11:04)  
Varsava?
09.04.2006 (10:37)  
Mám dojem, že v hlavní řadě jde o lukrativní pozemky v místech současného nádraží. Co by se stalo, kdyby se uvažovalo o variantě podzemního nádraží - možnost mít více kolejí, žádné překážky. Možná by to přšlo také na desítky miliard, ale nádraží by zůstalo v centru. Ve evropě znám taková významější nádraží 2 - Barcelona, Monako
08.04.2006 (18:17)  
ad Tenzor : organizace "dopravní práce" v ŽST Brnéo hl.n. není jistě jednoduchá. Jedna věc je ovšem "řízení dopravní práce" druhá věc je organizace vlakové práce daná sestavou GVD.
V záasadě nevidím jediný důvod, proč by měly vlaky – pochopitelně s výjimkou posledních nočních a prvních ranních vlaků – v žst. Brno hl.n. končit. Čili všechny vlaky budou vedeny jako průjezdné a budou končit minimálně v Modřicích nebo Brně Kr. Poli či Kuřimi (trať 250), vlaky od / do České Třebové budou pokračovat směr Vyškov na Moravě (260 / 300). V rámci "rozvoje" IDS JMK se podobným způsobem prodlouží vlaky od Blažovic nebo Střelic. Je pouze věcí strategického rozhodnutí, zda kterým směrem budou vlaky pokračovat (Tišnov, Blansko).
Rychlíky od Havl. Brodu / České Třebové budou rovněž projíždět, pro vlaky směru Jihlava / Přerov se použijí "kusé" koleje u nástupišť 5 a 6, které budou rovněž určeny pro rychlíky od Přerova a Olomouce končící v Brně, resp. z Brna vycházející …
Vlaky směr Česká Třebová a Havlíčkův Brod budou mít přestupní uzel v Židenících, týká se i rychlíků. Vlaky směr Vranovice / Břeclav budou mít přestupní vazbu na vlaky směr Střelice v Horních Heršpicích.
Tohle by samozřejmě vyžadovalo elektrifikaci tratí 340, 240, 244, nasazení elektrických jednotek (na bázi 471), které by se spojovaly / dělily v Moravských Bránicích / Střelicích.
registrovaný uživatel M 
07.04.2006 (18:56)  
Michal Janko: ja bohuzel fabulovat musim, protoze ackoliv jsem se ptal, co konkretne si mam predstavit pod nevzhledne a nebezpecne prostredi, tak se mi odpovedi nedostalo (a proto jsem si doplnil ten ohorely barak a bezdomovce, coz bylo to prvni, co jsem si pod tim predstavil)...
Takze jeste jednou - co si mam predstavit pod nevzhledne a nebezpecne prostredi? Prosim nejlepe odrazkami, at se mi to lepe chape (a ohorely dum a bezdomovce tedy neuvadejte, protoze ty jsem vam podsunul ja). Velice dekuji za odpoved

Jako vedlejsi odpoved muze byt vycet 4/5 vasich argumentu, na ktere jsem neodpovedel (omlouvam se, ale pokud uvadite vycet toho, co snazite a co nesnasite - napr. prespavani na periferii - tak to ani nemam snahu komentovat...).

A jako reakci - takze momentalne nedustojnost prostredi stavajiciho nadrazi (ackoliv stale nevime, co je tim mysleno) resit nelze (z duvodu, ktery rovnez nezname), ale az se nadrazi odsune pryc, tak prostredi stavajiciho nadrazi bude dustojnejsi (z duvodu, ktery nezname) a soucasne i prostredi nadrazi noveho bude nalezite dustojne. Tzn., ze ona zahadna nedustojnost patrna sama od sebe zmizi a uz se nikdy nikde neobjevi. Chapu to spravne? Nechci vam totiz podsouvat neco, co jste nikdy nerekl... Vim o jednom cloveku, ktery take nechava mizet ruzne veci. Zle jazyky ale tvrdi, ze jde pouze o fikci...

Pokud je tim nedustojnym (mozna ano) a nebezpecnym (to by mne zajimalo jak) prostredi trojuhelnik mezi ulicemi Uhelna, Opustena a Trnita, pripadne prostranstvi od Opustene na jih, tak netusim, proc jde o tak nedustojnou oblast. Nebylo by ale nezajimave zjistit majitele techto pozemku a zeptat se jich, proc vlastni pozemky v blizkosti centra mesta (nikoliv v centru) a jejich mnohalete vyuziti je krizeni lebedy. Kazdopadne se sam sebe tazi, proc by tam za nekolik let - v pripade odsunuti nadrazi - mohly vyrust nadherne nove domy plne zivota a tato lokalita by byla diky blizkosti k obema nadrazim a centru oznacovana za strategickou (a najmy by byly rovnez nalezite strategicke), zatimco nyni tam roste (a v pripade neodsunuti nadrazi i nadale poroste) ta lebeda. Pokud jste se ptal na toto, tak to opravdu netusim, ja ty pozemky nevlastnim a rovnez tak netusim, proc o to nema zadny zajem magistrat. Proste se ptate spatnych lidi. Kdybych byl zavistivy, podeziravy, prekrucoval fakta a fabuloval, tak bych napsal, ze si myslim, ze ty pozemky jsou v rukach, ktere si velice rady tresou s rukama z magistratu (pripadne jde o pravou a levou ruku teze osoby) a rozvoj teto oblasti (a realizaci onech planu) uzce spojuji s presunem nadrazi, protoze to bude znamenat jeste vice spokojenych rukou. Ja ale zavistivy a podeziravy nejsem, fakta neprekrucuji a nefabuluji a proto pisi, ze netusim, proc majitele techto pozemku pestuji lebedu. Stejne jako netusim, proc mnoho a mnoho tzv. podnikatelu zamerne privadi sve firmy k bankrotu a tim si paradoxne chytre a znacne vylepsuji svoji zivotni uroven...
07.04.2006 (18:10)  
Já bych odstavné nádraží rozdělil na 2 části - severní a jižní s využitím současných pozemku, mezi těmito odstavnými nádražími by se nacházelo hl. n. Končící vlaky přijíždějící od jihu by byly deponovány na severním, vlaky od severu na jižním. Hlavní nádraží by bylo pouze průjezdné. Posun na hlavním by se tím odstranil a bylo by po problému. Navíc by se uvolnilo dostatek pozemků nyní blokovaných odstavnými kolejemi. Domnívám se, že tato varianta by byla jedna z levnějších, cestující by si nemuseli zvykat na nové podmínky.
registrovaný uživatel tenzor 
07.04.2006 (17:46)  
Oprava: ... o podobné velikosti v Evropě ...
Jdu si užívat víkend, mějte se :)
registrovaný uživatel tenzor 
07.04.2006 (17:44)  
Docela mě fascinuje srovnávání nádraží v Berlíně a v Brně. Ano, brno má 6 průjezdných kolejí, ale zkusili jste se někdy podívat, kam vlastně ústí, kde jsou odstavné koleje, jaký problém je tam posílat soupravy aniž by se blokovaly odjezdy/příjezdy vlaků? Neznám jiné nádraží o podobné velikosti v Brně, které by bylo limitováno tolika faktory. Názor, že řízení železniční dopravy v Brně je špatné, je sice módní, ale poněkud povrchní. Zkuste si třeba nějaký simulátor řízení dopravy hlavního nádraží, bude to sice poněkud zjednodušené, ale možná aspoň pochopíte, že narozdíl od naprosté většiny nádraží je tady řešení nestandartních situací mnohdy podobné hlavolamu...
registrovaný uživatel Racek 
07.04.2006 (15:36)  
to Michal Janko: "okolí stávajícího nádraží je nedůstojné a nebezpečné" .. ano, ale proč to chcete řešit přesunem nádraží na ještě méně důstojné a mémě bezpečné místo?
"... stavbou na zelené louce, která by navíc konečně uvolnila rozvoj té okolní pustiny" .. rozvoj té pustiny blokuje stavební uzávěra vyhlášená městem, které donedávna nevědělo, kde chce odsunuté nádraží mít, tak raději brání čemukoliv v tom území. Když uvolnilo prostor Vaňkovky, rozvoj na sebe nenechal dlouho čekat.
07.04.2006 (15:31)  
Ještě chyba ve třetí větě: "Mimoto, poprvé jsem do Brna přijel autobusem,..."
Jasné znamení, abych této diskuse zanechal a věnoval se něčemu užitečnějšímu ;-)
07.04.2006 (15:29)  
oprava 1. věty: "Reagujete na to, co jsem ve skutečnosti vůbec NEnapsal,..."
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko