..: Články - Německo :..

railjet 63 München - Budapest, foto: Tomáš Kubovec Budapest, Győr - Rakouský národní železniční dopravce ÖBB historicky dlouho odolával snahám o zavádění vysokorychlostní dopravy. Na konci minulého tisíciletí si začal dlouhodobě půjčovat od Deutsche Bahn soupravy ICE 1. Později došlo k výraznému rozšíření provozu ICE vlaků v Rakousku, v rámci čehož ÖBB rovněž zakoupily 3 vlastní jednotky ICE-T. Navzdory tomu si však kategorie ICE zachovala až doposud spíše doplňkový charakter. Geomorfologické podmínky Rakouska spolu s konfigurací rakouské železniční sítě totiž zavádění klasických vysokorychlostních jednotek příliš nenahrávaly.

Nabízela se sice možnost pořízení pendolin z Itálie, které by byly pro řadu rakouských tratí ideální, ovšem realizaci takové myšlenky bránily obavy z masivního průniku naklápěcích jednotek stejné koncepce v barvách italských dopravců. Tento aspekt zřejmě stál i v pozadí těžkostí při schvalování řady ČD 680 v Rakousku. Navíc určitou roli hrála i vrozená rakouská konzervativnost. Nicméně, po celou dobu byla patrná potřeba zvýšit kvalitativní úroveň rakouské dálkové železniční dopravy. Proto byl krátce po roce 2000 zahájen vývoj jednotek railjet.

Railjet ÖBB, InnoTrans 2008, foto: GeorgoBerlin - Po několika dnech a protřídění skoro dvou tisícovek záběru se opět vracíme na letošní InnoTrans do Berlína. Po prvním dílu, který se soustředil na hlavní české a slovenské produkty a experimentálně přinesl 3D pohled do interiéru vybraných vozidel, se teď podíváme na neméně zajímavé zahraniční novinky, včetně komfortního Railjetu, působivého AGV, nové identity slavného Desira nebo celé plejády jednotek od polských výrobců.

Ilustrační obrázekBerlin - Od rána do večera, příjezd před otevřením bran výstaviště a odjezd půl hodiny po oficiálním uzavření dne - ani to nestačilo, aby trojice redaktorů ŽelPage byla ušetřena problematického rozhodování: využít výhod akreditace a strávit čas v press centru nahráváním materiálu na web, nebo navštívit maximum exponátů a co nejdůkladněji je zdokumentovat, i za cenu zdržení? Jak jistě víte, vyhrála druhá možnost - a tak jsme se alespoň pokusili vzít všechny novinky a zajímavosti co nejdůkladněji. Jako drobnou kompenzaci za čekání pak tady máme technologický bonus, který jste zatím ještě v českém internetovém médiu neviděli: pojďte se podívat do kabiny a strojovny lokomotivy 380.001, jednotky Velaro RUS nebo do interiéru vozu Ampeer ZSSK v 3D!

Vlajka německého císařstvíBerlín - Asi před rokem vyšel na ŽelPage vynikající článek s pera Ing. Jiřího Kříže o působení německých železnic na východní frontě během druhé světové války. Nedávno se mi podařilo získat materiály sestavené těsně po válce první, které mi umožnily jít v tomto tématu ještě dále do minulosti až k úplným začátkům. Dovolím si citovat polního maršála Helmuta von Moltke staršího. Jeho slova charakterizují přístup, jaký byl v Německu k železniční dopravě uplatňován: "Mít o jednu železnici více znamená náskok dvou dnů v nástupu armád. Výstavbě železnic je nutné dát přednost před výstavbou pevností."

Ilustrační obrázek DB AG - Sedmého června startuje jedna z nejočekávanějších sportovních akcí tohoto roku - EURO 2008, jehož pořádání se letos zhostily železniční mocnosti Rakousko a Švýcarsko. O polepených taurech se na ŽelPage napsalo mnohé, proto se dnes zaměříme na různé slevy, které můžete pro cesty nejen za fotbalem do těchto zemí použít.

302 km/h v ICEPorýní, 11.11. 2007 - Předpověď na neděli hlásí počasí pod psa – zataženo s deštěm, riziko anonymních bombových telefonátů a enormně zvýšený výskyt osob v podivných kostýmech, zejména pirátů, jeptišek a všemožné zvěřeny, proto nedoporučujeme žádné aktivity spojené s fotografování vlaků a cestováním.

Panzerkampfwagen I ausf. F, foto Bedřich ŠkraňkaVe válečném období se Deutsche Reichsbahn (Německé říšské dráhy - dále jen DR) musely podřídit vojenským předpisům a podléhaly oddělení pro dopravu při německém generálním štábu. Přesto dál plnily úlohu zásobování civilního průmyslu, zajišťování osobní dopravy v týlu a provozovaly jiné obvyklé mírové aktivity. Nepatřily tedy přímo do ranku německé vojenské železniční dopravy. Tento článek v původním znění vyšel jako obsáhlá odpověď na jednom z předních webů věnovaných druhé světové válce a přidruženým tématům www.fronta.cz a poté byl se souhlasem autora Ing. Jiřího Kříže mírně upraven pro ŽelPage. Věnuje se působení DR v zápolí východní fronty, převážně na území SSSR.

ilustrační obrázekŽelPage v reakci na jízdní řád 2004, ve kterém u mezinárodních vlaků na trase Praha - Drážďany zmizely názvy vlaků, vyvolala protestní petici za zachování tohoto jména. Akce vzbudila bouřlivý ohlas, elektronickou petici podepsalo během třičtvrtě roku 972 respondentů. Její předávání nakonec ani nebylo potřeba, snad i díky ní se název "do roka a do dne" opět vrátil.

Ilustrační obrázekBavorsko - Během minulého týdne jsme se rozhodli , že si o víkendu uděláme výlet do Německého příhraničí na jízdenku SONE+. Dali jsme si sraz v pátek. Petr mně počkal večer na nástupišti před vlakem 3431 z Opavy východu. Potom, abychom v Ostravě zabili čas, jsme se jeli projet tramvajkami na konečnou „Zátiší“.

Ilustrační obrázek Harz - Začátkem března jsem si říkal, jak naložit s třemi dny volna během velikonočních svátků, abych si je užil já i rodina, tedy mimo manželky hlavně synové ve věku 3 a 6 let. Už delší dobu uvažuji o návštěvě metrových úzkorozchodek v pohoří Harz, takže volba je jasná: Pojedeme na tři dny do Německa, cestou tam se zastavíme na Museumsbahn Schönheide, druhý den věnujeme metrovým úzkorozchodkám a turistice v Harzu, na Velikonoční pondělí se cestou domů stavíme ve vesnici Wiehe, kde je několik velkých hal s modelovými železnicemi.

City-Tunnel LeipzigLipsko - Čtyři kilometry dlouhý podzemní železniční tunel v budoucnu spojí Hlavní a Bavorské nádraží v saském Lipsku. Po rozsáhlých přípravných pracích bude v pondělí, 15.1.2007, zahájena ražba tunelu v rámci projektu „City-Tunnel Leipzig".

CNLPraha - Jak již víte, tak s přelomem grafikonu vyjíždí na naše koleje (byť jen na nějakých 140 km) jeden nový typ vlaků (správně se však jedná o dva nezávislé typy). Z Prahy vše odjíždí jako vlak Euronight, ve stanici Leipzig Hbf však dojde k jeho rozdělení. Kmenová souprava směřuje na Wiesbaden a druhá část vlaku pokračuje jako vlak CityNightLine Orion do Mnichova. Jelikož ve fórech zaznělo přání znát ceny pro obě větve vlaku, pokusím se tedy tuto záležitost objasnit trochu komplexněji.

Lathen - Od středy 15. března do čtvrtka 13. dubna 2006 pořádala společnost Transrapid International již po několikáté prezentační jízdy pro veřejnost na zkušebním okruhu TVE u Lathenu v oblasti Emsland (spolková země Niedersachsen) na německo-holandské hranici. V sobotu 8. dubna 2006 se prezentační jízdy Transrapidem 08 zúčastnili i dva redaktoři ŽelPage (CSPSV). Dojmy z návštěvy TVE přinášíme v následujícím článku.

Pokud se chystáte vyjet do zahraničí, budou se Vám možná hodit některé z následujících odkazů.

Rozhodně doporučuji se naučit aspoň několik frází v daném jazyce, kam se chystáte, např. podle stránek nonbabylon.revolucni.com.

V první fázi jsem vybral sousední země a Maďarsko a pro srovnání jsem stejným způsobem zpracoval i naši domovinu.

Pokud znáte nějaký další odkaz, o kterém si myslíte, že by tu měl být, nebo dokonce zpracujete nějakou další zemi, pošlete mi ho i s popiskem a po prověření ho rád zařadím.

Hodně štěstí na cestách!

Berlín, Vídeň - Od června nabízí DB a ÖBB různé slevy a síťové jízdenky pro jízdy v Německu a Rakousku, i do různých evropských metropolí.

« Novější zprávy | 1 2 3 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2017 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Nabídka eShopuopen/close
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
» Přidat odkaz
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 07:50
zapadá v 16:00

meteo meteo
:. Novinky na VLAKY.NET
Poslední příspěvek Mimořádná návštěva ve Vysokém Mýtě
Každý rok kolem Mikuláše zavítá na trať Choceň – Litomyšl Mikulášský vlak vedený parní lokomotivou. V minulých letech to nejčastěji byla letohradská Líza (423.009) vyrobená v roce 1922. I letos byla na ...

Poslední příspěvek Naše téma: Zabezpečený úrovňový přechod na nástupiště
Nové zabezpečovací zařízení má upozornit cestující světelnou i zvukovou signalizací u přechodu přes koleje od staniční budovy k nástupišti, že se blíží vlak a že nemají přecházet. Funguje v podstatě jako ...

Poslední příspěvek RegioJet v Humennom
Od začiatku platnosti nového grafikonu vlakovej dopravy 2017/2018 začal RegioJet jazdiť z Prahy až do Humenného. Hneď v prvý deň, 10. decembra 2017, som sa vybral zdokumentovať túto novinku. Moje povodné ...