..: ÖBB odstartovaly s vlastními ICE :..
ÖBB-ICE, ÖBBVídeň – Rakouské dráhy uvedly do provozu své vlastní vlaky ÖBB-ICE. Vlaky jezdí od 10.12.2006 jedenkrát denně mezi Vídní a Mnichovem a Vídní a Bregenzem. Jednotka ICE-T byla při slavnosti pokřtěna na pojmenování „Salzburg“ ve stejnojmenném městě. ÖBB odkoupily 3 jednotky za necelých 50 milionů €. Od změny jízdního řádu v roce 2008 plánují DB a ÖBB zavedení vlaků ICE mezi Vídní a Frankfurtem s výrazně kratšími jízdními dobami ve dvouhodinovém taktu.

Spoje jsou provozovány společně DB a ÖBB. Jedná se o podobný typ spolupráce, který funguje mezi ČD a ZSSK u vlaku SC Slovenská strela. V sobotu byly vypraveny 2 mimořádné vlaky - jeden jel z Mnichova a druhý z Vídně. Oba se společně setkaly v rakouském Salcburku. Na palubě ICE z Vídně cestoval Martin Huber, z Německa cestoval na palubě vlaku Hartmut Mehdorn. Jednotky ICE jsou řazeny na vlacích 116/117 Vídeň - Mnichov a 562/661 Vídeň - Bregenz.

ICE, DB Od neděle zajíždí do Vídně také jednotky ČD řady 680 pendolino, které jedou na území ČR jako vlaky SC Smetana a SC Johann Gregor Mendel, v Rakousku pak pokračují jako spoje EuroCity.

zdroj: Bahnnews, Tiskové zprávy DB a ÖBB


CSPSV | 12.12.2006 (9:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu Německo Rakousko


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
05.01.2007 (22:14)  
Ano, pro ČD je nasazení na tratích DB ekonomicky velice lukrativní, protože tak vyrovnávají kilometrické proběhy zahraničních vozů na českých tratích (německých, rakouských, polských, maďarských, rumunských). Pokud by to vozy nejezdily, tak by ČD musely za proběhy platit "v hotovosti v EURECH".
Vícesystémová ICE řady 406 stojí cca o 100 milionů méně než EJ 680 ČD( ICE 406 = 18,9 mil. EURO [± 550 mil Kč] EJ 680 cca 670 mil Kč), má kapacitu o 100 míst vyšší, konstrukční rychlost o 100 km vyšší (330 km/h).
registrovaný uživatel comar 
12.12.2006 (19:29)  
ICE: Wien Europa Mitte = Wien Hauptbahnhof = Wien Zentralbahnhof
zatim se totiz nedohodli na tom, jak se to vlastne bude jmenovat. Nazev "Wien Europa Mitte" povozuji za velice nesikovny, protoze by se pletl s "Wien Mitte".
12.12.2006 (17:55)  
Space: Pardon, já myslel že jsi psal z Berlína do Hamburgu ICE a ono to bylo IC. Tak to jsem se rozepsal na špatné téma.
12.12.2006 (17:53)  
Space: Třeba to je lukrativní job. Na ty EC které končí na Gesundbrunnen skutečně ICE do HH navazuje, přestup na Hbf na stejném nástupišti (analogicky v protisměru). Možná se do HH jezdí aby byly přímé vlaky DD - HH (resp. i do stanic mezi B a HH), protože jak známo trať DD - B je pro ICE nezpůsobilá, je zanedbaná, a v té rovinaté krajině má vlak nižší cestovní rychlost než Praha - Ústí.
registrovaný uživatel Martin Grill  mail  
12.12.2006 (15:02)  
in-gold-holder: Díky za info, já ta jména vidím poprvé v životě a žily mi to netrhá ;o)
12.12.2006 (14:05)  
84 - je to rakouský a německý Bazala... Přecejen jsou na svých generál-ředitelských postech déle a v povědomí.
registrovaný uživatel ICE  mail  
12.12.2006 (12:55)  
To M-Paul-O: Před nějakým časem se zde psalo, že ÖBB peníze na Wien Hauptbahnhof mají tak snad bude co nejdříve. Mohu se zeptat co je za název Wien Europa-Mitte? Další Vídeňské nádraží?
registrovaný uživatel Martin Grill  mail  
12.12.2006 (12:44)  
Space: Martin Huber a Hartmut Mehdorn. Nechci se Martina ani Hartmuta dotknout, ale vážně nevím co jsou zač...a když už jsou zmínění v textu, mohly být uvedeny i jejich funkce/tituly/já nevím co.
registrovaný uživatel Petryk 
12.12.2006 (12:33)  
Pro neznalé, jako jsem byl do této chvíle já: http://cs.wikipedia.org/wiki/InterCityExpress
registrovaný uživatel Space 
12.12.2006 (12:25)  
Twix: Já to nemyslel zle, jako nějakou narážku :-) Pochopil jsem to tak, jak to bylo myšleno, jen jsem přidal vlastní "postřeh".
Zorganizované to je taky pěkně (a taky se mi to líbí :-)), avšak nejsem si zcela jistý, že je to tak strašně nutné. Klidně by mohly české soupravy zajíždět na Gesundbrunnen a dál na HH by jezdilo nějaké IC (německé). Neušetřily by se tak nějaké vozy (třeba ne, nevím..)? Mohly by jezdit někde, kde to využije víc zákazníků ČD. Nebo - je to tak strašně lukrativní job pro ČD, že suplujeme dopravu B-HH?
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2017 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko