..: Jak levně cestovat na EURO 2008 v Rakousku a Švýcarsku :..

Ilustrační obrázek DB AG - Sedmého června startuje jedna z nejočekávanějších sportovních akcí tohoto roku - EURO 2008, jehož pořádání se letos zhostily železniční mocnosti Rakousko a Švýcarsko. O polepených taurech se na ŽelPage napsalo mnohé, proto se dnes zaměříme na různé slevy, které můžete pro cesty nejen za fotbalem do těchto zemí použít.

Speciální slevy v době konání EURO 2008

BahnCard 25 - Německé dráhy (DB) mají standardní nabídku slevové karty BahnCard 25, které opravňuje k 25% slevě z obyčejného jízdného. V období od 1. dubna do 30. června 2008 lze zakoupit BahnCard 25 za zvýhodněnou cenu 19 EUR pro druhou třídu a 39 EUR pro třídu první. Platnost této karty je od doby nákupu do 31. 7. 2008. Předpokládáme, že karta bude vybavena příslušným motivem EURO2008, takže se možná stane i pěkným suvenýrem. Možná škoda, že za zvýhodněné ceny neprodávají BahnCard 50, poloviční sleva z tarifu by asi byla příjemnější.

InterRail Österreich - Schweiz - Rakouské a švýcarské státní dráhy (ÖBB a SBB) se vzájemně dohodly se společností InterRail a v době od 1. dubna do 31. července lze zakoupit speciální forma jízdenky InterRail One Country Pass pro Rakousko a Švýcarsko zároveň. Cenovou nabídku naleznete v níže uvedeném přehledu. Dlužno dodat, že výhodné to je hlavně v Rakousku, protože na území Švýcarska je platnost této jízdenky silně omezena. Nemusíte se samozřejmně bát na síti SBB, tedy na všech hlavních normálně-rozchodných tratích; pokud by se vám ale zachtělo zhlédnout kromě fotbalu i něco z pěkných horských tratí, které jsou provozovány především soukromými dopravci, budete mít ve většině případů smůlu - buďto budete doplácet, nebo platit celé jízdné (pokud bude zájem, sepíši do zvláštního článku kompletní podmínky pro Švýcarsko.) V Rakousku, s vyjímkou Achensee a Zillertalbahn, neplatíte žádné příplatky. Připomínám standardní podmínky platnosti InterRail One Country Pass: platnost jízdenky jeden měsíc ve 3, 4, 6 a 8 vybraných dnech, které na sebe nemusí navazovat. Lze zakoupit jak první, tak druhou třídu.

počet dnůmládež do 26 let2 třída1 třída
3125 €189 €255 €
4139 €209 €285 €
6175 €269 €363 €
8194 €299 €404 €

CityNightLine a EURO 2008 - Většina z vás asi postřehla, že od nového roku pod značkou CityNightLine vystupují veškeré noční vlaky provozované společností DB AG. Po dobu Eura budou vypravovány zvláštní vlaky na zápasy německé reprezentace. Pojedou z Berlína se zastávkou v Hannoveru a skončí svoji jízdu v Basileji, Vídni, nebo Klagenfurtu podle toho, kde bude německá reprezentace zrovna hrát. Vyjíždět by se mělo kolem páté hodiny večer z Berlína a na místo se bude dojíždět kolem osmé ranní (u Basileje to bude asi trochu jinak). Jízdné je pro tyto spoje zvýhodněné za cenu 49 EUR za osobu a cestu na lehátku a 45 EUR pro zákazníka s BahnCard.

Europa-Spezial - A naposled nabídka DB AG: za zvýhodněnou cenu 39 EUR lze pořídit omezené množství jízdenek z Německa do libovolného cíle v Rakousku a Švýcarsku. S BahnCard 25 získáte navíc slevu 5 EUR. S dětmi do 15 let se cestuje bezplatně.

Společná nabídka SBB a OeBB UEFA EURO2008 Vorteilscard/HalbtaxAbo - Na docela zajímavé nabídce se dohodli SBB s ÖBB - za přijatelnou sumu 26 EUR v předprodeji získáte VorteilsCard50 + HalbTaxAbo na období jednoho měsíce od 1. 6. do 30. 6. 2008. Pokud zmeškáte předprodej a budete nakupovat až po prvním červnu, zaplatíte už 39 EUR. Díky této kartě získáte slevu 50 % z běžného tarifu. Ve Švýcarsku je HalbTaxAbo uznávána v celém systému železnic, takže lze získat za tyto vcelku směšné peníze podstanou slevu i na ty horské atrakce, kterých je v alpské zemi bezpočet. Nabídka navíc přináší ještě bonus navíc: v Rakousku je možné po skončení platností této speciální verze zakoupit klasickou VorteilsCard50 za 50 EUR (50% sleva), pokud to vezmeme ze švýcarské strany, pak za 39 CHF/59 CHF zakoupíte produkt HalbtaxAbo/VorteilsCard50. Švýcaři nabízejí navíc ještě tzv. GeneralAbonementCard, tedy jakousi obdobu BahnCard 100, nebo naší In-Gold. Tahle univerzální síťovka platí celý jeden měsíc (červen) a má zvýhodněnou cenu 299 CHF pro 2. třídu a 459 CHF pro třídu první. Pokud to nestihnete v předprodeji, platíte zvýšenou částku 399 CHF za 2. třídu a za vyšší třídu připlatíte do výsledné ceny 599 CHF. V Rakousku je ale tato nabídka omezena jen na 45% slevu z běžného tarifu.

UEFA EURO 2008 Combiticket - Princip této slevy je prostý: ke každé vstupence na fotbal máte automaticky zaplacenu jízdenku MHD příslušného města v Rakousku a Švýcarsku. Doklad platí v den zápasu a následující den do 24:00. Platnost se navíc vztahuje i na jednu cestu tam a zpět z domova, hotelu či letiště na stadion (Rakousko, Švýcarsko bez omezení); neplatí však v mezinárodní dopravě. Pojedete-li například z Vídně do Basileje přes noc na zápas, bude vám platit vstupenka na zápas jako jízdenka i den před ním od 19:00. Samozřejmně si musíte obstarat příslušné příplatky na lehátka a lůžka. Na sezení je 100% doporučena místenka.

Další možnosti pro výhodnější cestování

Ilustrační obrázekCo dalšího lze pro zajímavé cestování po Rakousku a Švýcarsku použít? Poměrně zajímavé slevy je možné získat i při cestách přímo z území České republiky.

České dráhy již avizovaly, že v případě velkého zájmu jsou připraveny posílit svůj nejprestižnější noční spoj - EN 352/353 Johannes Kepler. Ten odjíždí z Prahy v 20.25 a do Basileje dorazí v 10.37 následujícího dne. Hned po večerním zápase existuje možnost odjet domů vlakem ICE 808 do Frankfurtu a přes Drážďany se dostat do Prahy odpoledne následujícího dne. V případě nočních vlaků lze využít jízdenku SparNight a související nabídky pro noční vlaky. Standardní cena zpáteční jízdenky přitom činí 3614 Kč při rezervaci místa k sezení; v případě rezervace lůžka ještě o dva tisíce více.

InterRail One Country Pass - Ačkoli je celkově výhodnější využít kombinovanou variantu InterRailu, zmiňovanou výše, pokud se chystáte sledovat zápasy pouze v jedné zemi, lze pro cestování v Rakousku nebo Švýcarsku využít jízdenku InterRail jen pro konkrétní zemi. Podmínky jsou obdobné, jako v případě popisované akční nabídky, přičemž ceny začínají na 71 € v případě třídenní varianty pro mládež. Standardní verze pro 2. třídu vás přijde na 109 až 229 €, v závislosti na době platnosti. Kompletní přehled cen lze najít na stránkách společnosti InterRail.

Ve Švýcarsku je velmi zajímavým produktem SwissPass s platností na celé síti SBB a v systémech MHD 37 měst, v průběhu vybraného počtu dní. Karta zajišťuje i množství dalších slev po celé zemi. Další zajímavou slevou by mohla být například 9-Uhr-Tageskarte - za cenu 54 CHF můžete cestovat po celé síti SBB neomezeně od 9 hodin ráno do půlnoci, o víkendech a svátcích dokonce plných 24 hodin. K této slevě existují různé zvýhodněné nabídky - více na www.sbb.ch - vyžaduje ovšem platnou HalbTaxAbo.

CityStar - Máte-li už vytipované zápasy, které chcete určitě vidět, a můžete tedy zakoupit jízdní doklady v předstihu, lze využít zpáteční slevu CityStar. Ta je výhodná zejména pro malé skupiny, přičemž jízdenka může být vydaná až pro pět dospělých osob. V takovém případě získává druhý až pátý cestující slevu ve výši 50 % z jízdného, jež zaplatí první cestující. Omezením nabídky CityStar je nutnost pořídit ji nejpozději tři dny před odjezdem a strávit v zemi cílové železnice noc ze soboty na neděli. Poplatky za rezervace se platí v plné výši.

Wien Spezial/Wien SCspezial - Pro cesty do Vídně od nás lze určitě doporučit slevu Wien Spezial, určenou především pro držitele In-karet. Za zhruba 230-250 Kč {podle kurzu| získáte jízdenku z Brna/Břeclavi do Vídně, platnou čtyři dny ve 2. vozové třídě, pro jednu cestu tam a zpět v jakémkoliv vlaku. V SC je potřeba mít místenku, případně použít zvláštní slevu právě na Pendolino. Existuje i varianta jízdenky s 24-hodinovou platností pro vídeňskou MHD. Jízdenku Wien SCspezial je možné zakoupit pro omezený počet míst v relaci Praha - Vídeň za cenu 531 Kč, resp. Brno - Vídeň za 266 Kč.

EUregio - Chystáte-li se na zápas do Vídně z okolí Znojma, Českých Budějovic nebo Plzně, máte možnost využít zpáteční jízdenku EUregio pro 2. vozovou třídu všech kategorií vlaků kromě SC. Ještě zajímavější je ale skutečnost, že držitelé In-karet takto získají na rakouských železnicích slevu ve výši 77 %.

Znáte-li další zajímavé způsoby cestování na fotbalovou událost roku, podělte se s námi v diskusi pod článkem - text budeme průběžně aktualizovat.

Zdroj: Deutsche Bahn AG, SBB CFF FFS, ÖBB


michawel Poslat mail autorovi | 20.4.2008 (0:14)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby Tarify

Další z regionu Německo Rakousko


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
25.04.2008 (13:36)  
M: to je zajímavé, ale mám pocit, že Wien Special kontroluje inkarty už u prodeje a píše její číslo na jízdenku.
22.04.2008 (18:56)  
michawel : no když připustím, že bude v průběžném potrubí místo pěti atmosfér šest (proč by to ale strojvedoucí dělal ???, navíc tuhle věc musí zjistit vozmistr při úplné zkoušce brzdy prováděné před odjezdem vlaku kontrolním manometrem a ÚZB nesmí provést), tak nechápu, jaký vliv má zvýšený tlak v průběžném potrubí na vyšší účinnost brzdového systému. Kdyby tomu tak skutečně bylo, tak by se takto asi dávno jezdilo, zejména na vysokorychlostních tratích nebo na tratích s velkým spádem.
Brzdění se provádí snižováním tlaku v průběžném potrubí.
A pokud vám něco v Bc smrdělo, tak to byly patrně především kotoučové brzdy.
registrovaný uživatel M 
22.04.2008 (14:54)  
Tak to uz je vylozene spatnost:-)
Druha vec je, ze se vsude pise o tom, ze koupit se to da jen a pouze z Brna nebo Breclavi. O BreclavGR nikde zminka neni
registrovaný uživatel M 
22.04.2008 (9:25)  
Wien Spezial ma dle meho soudu "fixni" cenu v eurech, takze v korunach se to pak muze cas od casu menit. Kdybych chtel byt svine, co snizuje CD trzby, tak napisu, ze kupovat si to z Brna je hloupost, protoze levneji vyjde koupit normalni listek do Breclavi a soucasne Wien Spezial Breclav-Wien.
Taky bych napsal, ze pokud jede "skupina" lidi, z nichz ne vsichni maji In-kartu, tak to nevadi (akorat se musi tech listku koupit vic), protoze v Rakousku se ta karta stejne nekontroluje.
Ale psat to nebudu, protoze svine nejsem, ale v ramci tipu jak usetrit by to zaznit asi melo:-)
21.04.2008 (22:11)  
Tady ten článek považuju za jeden z nejužitečnějších za poslední dobu, přestože na fotbal nepojedu a dost možná ani zápasy neuvidím (Prima bohužel v centru Brna nemá signál). Také bych (stejně jako M) uvítal seriál slevových článků o jednotlivých zemích. Články by se pak neutápěly v aktualitách, ale mohla by vzniknout samostatná sekce na Želpage. I jako člověk se značnými zkušenostmi na železnici si sám na spoustu cestování netroufám a netuším, jak věci chodí. V tuto chvíli bych velmi uvítal nejlevnější možnost, jak se dostat pohodlně vlakem do Londýna a zpátky, někdo to má určitě vyspekulované. Bývalo to drahé, ale třebas za nějakých 6000,- (za zpáteční cestu) by se o tom dalo uvažovat. Sám bych mohl připojit pár nejčerstvějších zkušeností s vlaky do Ruska a po Rusku, ale na samostatný článek si netroufám, je to tam příliš složité.

Začátkem dubna jsem jel tím lůžkovým z Prahy do Zürichu, byl to švýcarský vagón (takže existují), byli jsme v něm sami a byl mimořádně pohodlný, kupé jsou velmi prostorná (ve vagóně je jich jen deset - včetně kupé pro průvodce a servis). Zatím nejlepší zkušenost s lůžkem vůbec. Lehátko bylo rakouské.

A ještě malé upřesnění k Wien Special. Z Brna stojí 760,- a s In-kartou 342,-. Totéž včetně jednodenní vídeňské MHD 847,-/429,-. Z Břeclavi je to pak 612,-/230,- (pouze vlak) a 699,-/317,- (vlak + MHD).
registrovaný uživatel M 
21.04.2008 (21:00)  
Ale jako jeste jinak - takovych clanku by mohlo byt vic - treba jak cestovat do Nemecka vyhodne. Jiste by to take lidi zajimalo a myslim, ze prehled mas i o Nemecku.
Ja proti tomu clanku nic nemam, jen mi prijde, ze to spojeni s Eurem je taknak jen, ze se to tyka stejnych zemi:)
dopisovatel nebo člen ŽP michawel  mail  
21.04.2008 (19:01)  
Miroslav Zikmund: No prostě si celou soupravu přifoukli víc, než našim špalkům svědčilo (6 atmosfér), takže když se brzdilo od podvozků šla mlha a příšerně to páchlo (přes noc v Backách fakt super). A na Arlberg Strecke je brzda celkem důležitá.
registrovaný uživatel pekař 
21.04.2008 (18:24)  
M: ale, tam si dají dostaveníčko naši a švýcaští šotouši a půjdou si začutat:) Ale jinak na Euro se dá docela dobře použít i ten IR.
registrovaný uživatel M 
21.04.2008 (18:07)  
Jungfrau, Zermat, prusmyky - jake zapasy EURA 2008 ve Svycarsku a Rakousku se tam hraji?

Tenhle clanek bych rozdelil na dva (protoze ze stavajiciho mam skoro stejny pocit jako z toho o boxlakrosu:)
1.clanek jak vyhodne cestovat do Svycarska a Rakouska - obsahem by byl tenhle stavajici (jinak vyborny) clanek
2.clanek jak vyhodne cestovat na Euro - obsahem by byl ten jeden odstavec obsahujici informaci, ze vstupenka na utkani je soucasne listkem na vlak...

PS: Neverim, ze nekdo z ctenaru ZelPage pojede do Vidne nebo Klagenfurtu vlakem z Berlina:-)
21.04.2008 (17:58)  
michawel : co míníte těmi špatně nastavenými špalky. Já pamatuji jednoho vozmistra, který nám přišel ve Spišské Nové Vsi sdělit, že se nám kouří na salono od podvozku, že máme něco s brzdou, tak mu bylo vysvětleno, že právě má možnost vidět, jak mají být špalky a brzda předpisově seřízena. Jelikož špalky byly natřeny černou barvou, tak při jízdě z Popradu se barva při intenzivním brzdění začala vypalovat.

Jinak ta cena HALBTAXABO & Vor... na jeden měsíc je vynikající nabídka, vyplatí se hlavně pro procestování atraktivních tratí na JUNGFRAU, do Zermatu nebo až na Gornergrat, RIGI (možnost zakoupení celodenní jízdenky platné i na lanovkách na RIGI), Pilatus, Brienz - Rothorn ... kde třebas Interrail nebo jiné jízdenky neplatí.
Platí pochopitelně i v autobusech a vyplatí se při projetí švývarských průsmyků (Furka, okružní jízda čtyřmi průsmyky, atd. atd.)
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2017 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko