..: Výlet na SONE+ do německého příhraničí :..

Ilustrační obrázekBavorsko - Během minulého týdne jsme se rozhodli , že si o víkendu uděláme výlet do Německého příhraničí na jízdenku SONE+. Dali jsme si sraz v pátek. Petr mně počkal večer na nástupišti před vlakem 3431 z Opavy východu. Potom, abychom v Ostravě zabili čas, jsme se jeli projet tramvajkami na konečnou „Zátiší“.

Ze zastávky Svinov mosty h.z. jsme vyrazili linkou číslo 3 na zastávku Poruba vozovna. Za chvilku jsme byli u cíle. Museli jsme přestoupit na linku číslo 17. Mezitím do tramvajky z nápisem Služební jízda stihli nastoupit dva borci, kteří si mysleli, že tramvajka jede na Vřesinskou, jenže se místo toho projeli do vozovny J. Za několik minut už nám přijíždí 17 na Vřesinskou, kde rychle přesedáme na 5. Po asi 20 minutách přijíždíme na Zátiší, odkud jedeme hned zpátky. Za chvilku jsme na Vřesinské, kde přesedáme na 17 jedoucí směr Dubina Interspar, a vystupujeme na zastávce Poruba vozovna. Bestovi stihly mezitím dveře v tramvaji přicvaknout botu. Pak jsme se přemístili z mostů na Svinov. Na Svinově pozorujeme přijíždějící a odjíždějící vlaky, zaznamenáváme zpoždění - největší sekeru měl Manažer, 45 minut - a využili jsme čas na koupení SONE+ a taky skupinové jízdenky pro dva do Polomi.

Na Svinově se potkávám s mými třemi spolužáky, kteří jedou v Béčku směrem na Plzeň. Na Rožmberku jely 3 služební vozy. Po asi třičtvrtěhodinovém čekání přijíždí náš R 420 Excelsior. Přemisťujeme se na konec vlaku, kde chceme využít lehátkový vůz (oddíl T6), který tu však jaksi není zařazen. Tak kupujeme lůžka. Průvodce nás ubytuje v kabince číslo 3. Ubytujeme se a zhruba někde u Přerova usínáme. Probouzí nás pak až ráno průvodce někde u Berouna. V Plzni musíme nuceně přestoupit do Béček a pokračujeme R 760 do Chebu, kam přijíždíme zhruba v 8 ráno.

Best dokumentuje plecháče v čele našeho R. Jdeme se trochu rozkoukat po okolí nádraží. V 8:10 nastupujeme do našeho Os směr Marktredwitz. Os je vedený jednotkou Desiro. Chvilku za odjezdem ze zastávky Cheb-Skalka probíhá celní a pasová kontrola. Protože se v Německu koná summit G7, jsou po celém Německu přísnější pohraniční kontroly. Dokonce si celníci zapisují naše jména do bločku. Asi za dvacet minut přijíždíme do Marktredwitz. Náš RE na Hof nám jede asi za 10 minut - tak si jdeme prohlédnout nádražní vestibul. Každý z nás si bere domů kartičkové JŘ + odjezdy vlaků z Marktredwitz a z automatu na prodej jízdenek, který umí taky vytisknout spojení, si necháváme tisknout náš itinerář. Za několik minut přijíždí k nástupišti číslo 2 náš RE 3445 z Norimberku do Hofu . Vlak je veden dvěma spřaženými jednotkami řady 612. V 9:27 přijíždíme na 2. nástupiště na nádraží Hof. Vedle stojí IRE vedené jednotkou 612 do Drážďan. My rychle sprintujeme na 4. nástupiště, kde stojí náš RE 4001 do Mnichova. Vlak je veden lokomotivou řady 218 a asi 5 vozy, něco jako naše velkoprostorové vozy řady Bpeer. A uprostřed vlaku je i oddíl první třídy. Mezi Marktredwitz a Wiesau jsem si na chvilku schrupnul. Vlakem prošla policejní kontrola, kontrolují snad všechno, i nám se dívají do batohu, při pohledu do moji složky se SJŘ se na to dívají jako na nějaký teroristický plán. Ale my jim vysvětlujeme, že je to „Kursbuch“. Taky se nás ptají na důvod návštěvy Německa a my říkáme, že jsme turisti. Cesta dále probíhá pohodě. V 11:34 přijíždíme do Regensburgu. Vlak se přepřahá z dieselů na elektriku. Když jsme vystoupili, na posledním nástupišti stál EC 25 z Dortmundu do Budapešti. Vlak je veden Taurusem, jeden je i na přípřeži na konci vlaku, a rakouskou soupravou. Pokusili jsme se EC 25 vyfotit, ale než jsme doběhli na nadchod, už odjel.

Už nás trápil hlad tak si každý z nás koupil dvě pizzy. Jedna nás stála 2€. Po nasycení jsem koupili ve stánku pohled, který musí Best poslat domů. Jeden pohled stojí 0,80€. Při placení se ptáme paní pokladní, jestli nemá náhodou známku do ČR. Nemá a posílá nás na poštu. Před poštou vidíme automat na známky, který je samozřejmě nefunkční. Tak jdu dovnitř, kde nacházím jiný a ten je funkční. Známka stojí 0,45€. Omylem jsem hodil do automatu 0,90€, takže dostáváme známky dvě. Na pohled nalepujeme dvě známky a házíme do schránky. Pak jsme se rozdělili. Petr jede do města ještě koupit nějaké minerálky a já jdu přímo na nádraží. Chtěl jsem okouknout IC 1986 do Hamburku. Ten je samozřejmě 10 minut zpožděný - takže zase nic. Rychle sprintuji na nástupiště, kde stojí náš RE 32090 do Schwandorfu. Vede ho jednotka VT 612 a v určitých úsecích trasy si to valí až 150 km/h, průměrně jede asi 120 km/h. Ve 12:39 jsme ve Schwandorfu. Tady přestupujeme a jdeme na nástupiště, kam má přijet náš RE 453 do Prahy. Vlak je veden lokomotivou řady 218 a 3xBimz + Aimz a je nehorázně plný. Ve vlaku s námi cestuje zájezd podnapilých Němců, kteří každou chvilku vylévají pivo z okna.

Vlak je samozřejmě 10 minut seklý. Ve 13:43 jsme ve Furth im Wald, kde se vlak přepřahá na našeho čtyřkového brejláka s evidenčním číslem 060. Asi za hodinu jsme v Plzni, kde se vlak přepřahá na eso a na začátek vlaku se přidávají tři vozy Bmee. Ve vlaku jsme se před Prahou ptali průvodčího, jestli si můžeme nechat rezervační štítky a ten nám povolil vybrat si je přímo z přihrádek. Při tomto nás seřval jeden spolucestující. Vysvětlili jsme mu, že pro dráhu je to odpad a že si to můžeme vzít. V 16:45 dojíždíme asi o deset minut zpožděni do Prahy. V Praze se jdeme podívat na Masnu a pak jsme čekali na hlavním. Asi v 18:20 byl přistaven Kopernikus. Zeptali jsme se stewarda JLV, jestli se můžeme jít podívat na naše WLABmz dovnitř, a on nás tam pustil. Pak jsme mluvili o WLABmz a o tom, jestli lze použít oddíl Deluxe ze slevou Sparnight. Čas rychle uběhl. V Praze potkávám opět spolužáky, kteří jedou taky R 705. Ale my dva si bereme svoje kupé, protože jsme se chtěli trochu prospat. V Kolíně jsme čekali asi 20 minut z důvodu zaseknutí veksle. Best pak vystoupil v Pardubicích a pokračoval směr Dobruška, já jsem jel dál do Olomouce, kde se začíná blýskat. Když jsme přijeli kousek před Olomouc, strhla se bouřka. V Olomouci už byla připravená hydra, která jede jako poslední vlak do Krnova (Os 3509).

Použité vlaky a najeté km

stanicepříj.odj.vlakkm
Krnov19:06R 82729
Opava východ19:3720:32Os 343128
Ostrava-Svinov21:0523:37R 420 Excelsior351
Praha hl.n.03:5304:16R 760220
Cheb07:4508:22VBG 1299327
Marktredwitz08:5109:05RE 344542
Hof Hbf09:2709:31RE 4001179
Regensburg Hbf11:3412:16RE 3209042
Schwandorf12:3912:45RE/R 453262
Praha hl.n.16:4518:55R 705250
Olomouc hl.n.22:0222:26Os 350987
Krnov00:27
Celkem km1517

Fotogalerie

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Omluvte prosím kvalitu fotek jsou foceny z Bestova mobilu.


Aleš Drobný Poslat mail autorovi | 24.6.2007 (9:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Reportáže

Další z regionu Německo


  1 2      Zpráv na stránku:   
27.06.2007 (14:16)  
Ad Aleš Drobný:

Přesně tak, jedná se sice o druhou změnu JŘ, ale lehátko není řazeno pravidelně.

Mimochodem až zase někdy ve Vítkovicích potkáš Ludvu, pozdravuj ho ode mě.
27.06.2007 (12:29)  
čistě hypoteticky - v případě 30 min sekery excela na svinově , myslím že je tarifně korektní použít sone+ i když vlak měl přijet v pátek bez nějakých doplatků apod... Nebo je to jen jen dojem a nějaký z tarifních paragrafů na tuto "vychytávku" pamatuje?

Ano, pamatuje. §37 SPPO: Jízda musí být nastoupena vlakem, který odjíždí dle platného jízdního řádu z nástupní stanice v první den platnosti jízdenky.

Co se týče platnosti SONE+, nikde to úplně jasně napsané není, ale domnívám se, že platí až ze stanice, ze které vlak odjíždí (nikoliv projíždí) první den platnosti jízdenky. Konec platnosti je jasně vymezen (§39,40 SPPO) stanicí, ve které vlak dle platného jízdního řádu naposledy zastavuje před 24:00 hod. SJŘ rozhodně není platným jízdním řádem.
registrovaný uživatel Frava  mail  
26.06.2007 (18:16)  
Na tomto přechody si pohraničníci zapisují jména vždycky i když není žádný samit, asi je to místní zvyk.
registrovaný uživatel Best  mail  
26.06.2007 (15:23)  
Jiří Kareš: neukecávali jsme ji.Po jejím dotazu proč do Polomi jsme jí předložili list ze SJŘ a ona neřekla nic proti. Do minuty od příchodu jsme měli skupinovku i SONE+.
26.06.2007 (10:23)  
Jestlipak už chrabří účastníci zájezdu do Německa přišli na to, proč nebyl v pátek/sobotu na rychlíku Excelsior řazen lehátkový vůz?
26.06.2007 (12:08)  


Ano, pak v noci mi to docvaklo , že od 1.změny GVD jezdí ten vůz jen určité dny v týdnu....
registrovaný uživatel Olda_K  mail  
26.06.2007 (7:59)  
...který je samozřejmě nefunkční, ...je samozřejmě 10 minut zpožděný. Vlak je samozřejmě 10 minut seklý.
Nejsem žádný spisovatel, ale tohle už mě vadí, kor když se to vše vejde do jednoho odstavce a první věty následujícího.
Jinak reportáž dobrá. :)
registrovaný uživatel JK ml. 
25.06.2007 (22:09)  
Best: Jak může být pro pokladní v osobní dopravě relevantní sešitový JŘ? :-))) Že vy ste ji hoši kapánek prachsprostě ukecali? Jo a sprievodcom je čudné opravdu máloco. Jsou to tak chápaví a perspektivní zaměstnanci velmi dobře se orientující v v prvobytně pospolném kapitalistickém systému této republiky, takže s jejich podporou praha - Ostrava v lehátku lze uskutečnit třeba za pouhých 200 Kč. Bohužel to není případ víkendových nocí. Jde o to aby byl všední den typicky z úterý na středu. To lehátka vozí vítr není-li někde nějaké delší volno na obzoru. Přijdete na hln ke sprievodcovi 15 min před odchodom zo stanice a uskutočníte potávku prázdného ležadla. On na to že za 100Kč celkom ozajstně. Potom vytasíte KMB že nemáte zapísanou trasu a on vám sdělí že za další 100Kč do ní ani nemusíte nic písat :-)))Spokojeny maximálně jsou obě strany. A o tom je neviditená ruka trhu.
Beste ale vážně. O víkendech můžu a rád vyrazím na železniční víkend kamkoliv. Nejen na sone+. Přestěhoval jsem se z Prahy k Ostravě a železničně a to v okolí nemám zhlédnuté vůbec. A vím že je to obrovská škoda.
registrovaný uživatel Best  mail  
25.06.2007 (18:42)  
Jiří Kareš:Polom pokladní na Svinově schválila(po předložení SJŘ). a sprievodcu to nezajímalo.V noci nás nikdo nebudil, takže asi bez problému. S tou sekerou to nejde, protože se prý bere čas podle KJŘ(z důvodu IDS,kde platí jízdenka x minut)
registrovaný uživatel JK ml. 
25.06.2007 (14:24)  
best: čistě hypoteticky - v případě 30 min sekery excela na svinově , myslím že je tarifně korektní použít sone+ i když vlak měl přijet v pátek bez nějakých doplatků apod... Nebo je to jen jen dojem a nějaký z tarifních paragrafů na tuto "vychytávku" pamatuje? Proti té vaší grupojízdence do polomi nikdo neprotestoval? Jak se na to tvářil sprievodca ležadlového vozňa? On věděl, která je první stanice kterou excel projede po půlnoci? (zvlášť když to nelze zjistit z běžného KJŘ)
registrovaný uživatel Best  mail  
24.06.2007 (21:07)  
Jiří Kareš: našli jsme si podle SJŘ první stanici po půlnoci(Polom) a koupili skupinovou do Polomi
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko