..: Střet pendolina s kamionem ve Studénce :..

Poškození čelního vozu jednotky 680.003, foto: Hitrádio ORION Studénka – (aktualizováno 23. 7. v 13:15) Dne 22. července 2015 v 7.43 se ve Studénce střetl vlak SuperCity 512 jedoucí z Bohumína do Františkových Lázní vedený jednotkou ČD 680 Pendolino (inventární číslo 003) s nákladním automobilem, který zřejmě vjel na přejezd s aktivovaným výstražným zařízením a následně na něm uvízl a jehož padesátiletý polský řidič podle prvotních zpráv seděl v okamžiku nárazu v kabině a s neuvěřitelným štěstím nehodu přežil jen s drobnými zraněnými - policie jej už obvinila. Nehoda se udála na železničním přejezdu zabezpečeném světelnou signalizací se závorami, která v okamžiku střetu fungovala, jak dokládá mj. zatím nezveřejněný kamerový záznam. Dle člena hasičského záchranného sboru ji bohužel nepřežili dva lidé, další zemřel v nemocnici. 17 dalších je zraněno, z toho 2 v přímém ohrožení života a 2 těžce zranění. Podle informací ČTK je v těžkém stavu strojvedoucí, zřejmě přišel o obě nohy. Provoz na trati 270 byl v omezeném rozsahu obnoven téhož dne kolem půl desáté, následujícího dne ráno už se jezdí sníženou rychlostí po obou kolejích. Došlo k rozsáhlému poškození drážní infrastruktury, zejména nástupiště.

Podle prvních odhadů jelo pendolino v okamžiku střetu rychlostí vysoko přes 100 km/h, kamion, do něhož se zaklínilo, a který během nárazu vzplanul, vleklo ještě několik set metrů, přičemž došlo nejen k rozsáhlé destrukci samotného vlaku, ale i železniční infrastruktury. Spojem cestovalo 146 lidí, v nejvíce postiženém prvním voze jich zřejmě bylo 31. Během záchranných prací došlo i na vyprošťování zaklíněných osob z vlaku. Na místě zasahovalo osm jednotek zdravotnické záchranné služby včetně vrtulníku, hasiči zřídili zvláštní informační telefonní linku 950 739 941 pro příbuzné cestujících. Zatímco předběžný odhad škody činil 88 milionů korun, z toho 80 na vlaku, zpřesněné odhady jsou téměř dvojnásobné: 160 milionů, z toho 150 na vlaku. Policie čin šoféra kamionu kvalifikovala jako obecné ohrožení z nedbalosti s trestní sazbou 3-10 let. S největší pravděpodobností jej čeká vazba. Polské velvyslanectví v Česku oficiálně vyjádřilo soustrast rodinám obětí. Z kamerového záznamu (jedná se o jeden z mála přejezdů v ČR vybavený kamerami) je údajně jednoznačně patrné jednání řidiče. Ten ale zatím vyšetřující složky neuvolnily ke zveřejnení.

Nejistý je další osud jednotky 680.003, vzhledem k rozsahu poškození není v tuto chvíli vůbec jisté, zda ji České dráhy budou vůbec opravovat. Dopravci způsobila událost velké problémy, z turnusu, stavěného na šest pendolin, mu totiž vypadlo už druhé - jiná jednotka je na dlouhodobější opravě. Na spoji SC 240/241 Praha - Košice a zpět tak bude minimálně do konce prázdnin řazena náhradní souprava.

Pro dálkové vlaky (SC, EC, IC, EN, Ex, R) zavedly České dráhy náhradní autobusovou přepravu mezi stanicemi Ostrava-Svinov a Hranice na Moravě. Je nutno mít ale na paměti, že vlaky z obou stanic odjíždějí bez čekání na spoje NAD. Cestujícím na Slovensko (ve směru od Olomouce či Přerova je doporučeno použít vlaků trasovaných přes Valašské Meziříčí a Púchov (EC 221, EC 123, EC 124, EC 223, EC 222, EC 122, EC 220 a EC 125).

V úseku Suchdol nad Odrou – Jistebník a zpět je Českými drahami zavedena kyvadlová náhradní autobusová doprava pro vlaky osobní a spěšné.

Pro cestující vlaků RegioJet je zajištěna náhradní autobusová doprava prostřednictvím tzv. autobusového mostu (2 autobusy nyní nahradí RJ 1001 z Hranic do Svinova, 4 autobusy cca v 9.30 z Ostravy Svinova do Hranic. Zde bude přestup na sedmivozovou soupravu od RJ 1001). Spoje budou vedeny náhradními soupravami a z tohoto důvodu nebudou zcela odpovídat rezervace míst. Během dne bude doprava organizována přes tento omezený úsek kyvadlově náhradní autobusovou dopravou o kapacitě cca 100-150 míst v jednom směru. Mezinárodní spoje RegioJet do/z Košic (RJ 1003 a RJ 1010) nepojedou přes stanice Ostrava-Svinov, Ostrava hl.n., Ostrava-Stodolní, Havířov, Český Těšín, Třinec centrum a Čadca; vlaky pojedou odklonem přes Púchov a Horní Lideč.

Vlaky Leo Express pojedou v úseku Praha – Hranice na Moravě. V úsecích Hranice na Moravě a Bystřice/Staré Město u Uh. H. bude pro všechny spoje zavedena náhradní autobusová doprava. Toto opatření platí až do obnovení provozu vlaků.

Studénka se zapsala do černých kronik podruhé během krátké doby. Osmého srpna 2008 najel nedaleko od místa dnešního neštěstí mezinárodní spoj EC 108 Comenius devadesátikilometrovou rychlostí do čerstvě zříceného silničního mostu na špatně zajištěné stavbě. Nehoda, která si vyžádala osm mrtvých a značné materiální škody, dodnes nemá oficiálního viníka, protože soudní procesy nadále probíhají.

Poškození nástupiště, foto: Hitrádio ORION Poškození nástupiště žst. Studénka, foto: Hitrádio ORION Následky nehodové události, foto: Hitrádio ORION Poškození čelního vozu jednotky 680.003, foto: Hitrádio ORION Pendolino 680.003 Studénka 22.7.2015 nehoda s kamionem, foto: Drážní inspekce ČR Pendolino 680.003 Studénka 22.7.2015 nehoda s kamionem, foto: Drážní inspekce ČR 

Zdroje: Drážní inspekce, České dráhy, RegioJet, Leo Express

Redakce ŽelPage vyjadřuje upřímnou soustrast pozůstalým a zraněným přeje brzké uzdravení.


Redakce ŽelPage Poslat mail autorovi | 22.7.2015 (8:39)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 ... 32 33 34 35 36 37      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel IC HUTNIK  mail  
22.07.2015 (12:44)  
Starouš: Vláda na místě nebyla. (Jela do Ostravy, nikoli z Ostravy). Ministr financí A. Babiš spojem RJ (potřeboval tam dorazit dříve). Předseda vlády a zbytek ministrů jeli z Prahy vlakem později. Předseda vlády a ministři vnitra, dopravy a zdravotnictví se z Hranic na Moravě vydali na místo neštěstí.
registrovaný uživatel MV  mail  
22.07.2015 (12:43)  
Na počínání polského dementa pamatuje zákon sazbou 8-15 let za obecné ohrožení (§ 272 odst. 2 písm. c), d) TZ)

Paragraf 272 začíná "Kdo úmyslně způsobí obecné nebezpečí..." Tady se zřejmě jedná o § 273 "Kdo z nedbalosti způsobí obecné nebezpečí" a tedy max. 10 let (písm. d).
22.07.2015 (12:35)  
Ještě trefit druhý vůz a máme možná taky po polovině vlády.
22.07.2015 (12:33)  
My se v autoškole učili, že pokud uvíznu na přejezdu

Asi vám nedostatečně objasnili, co se myslí tím uvíznutím! Tím se rozhodně nemyslí situace, kdy je vozidlo normálně pojízdné a lze s ním z přejezdu odjet! Jinak tedy, než nějaké nesmyslné běhání, bude určitě lepší zavolat na tísňovou linku a nahlásit číslo toho přejezdu.

Co se týče osvěty, určitě by v situaci, kdy překážku nelze z trati z přejezdu se závorami odstranit, bylo prospěšné vtlouct lidem do hlavy, že tu závoru mají prostě zvednout, protože tím dojde k chybovému stavu a zastavení provozu na trati. (Pokud se týče nechráněných přejezdů, pokud se nepletu, tak pokud tam rozmlátím žárovky, tak nastane totéž.)
registrovaný uživatel IC HUTNIK  mail  
22.07.2015 (12:30)  
Spoj SC 512 byl aktuálně v Plzni-hlavním nádraží na odjezdu uveden s předpokladem 10 minut zpoždění. Ve Stříbře je uváděn jako SC 30512 rovněž s předpokladem 10 minut. Pravděpodobně byla tedy v části jeho trasy nasazena náhradní jednotka, (nebo souprava)?
registrovaný uživatel Praha hl. n.  mail  
22.07.2015 (12:29)  
Vít Valečka - To je zajímavé. My se v autoškole učili, že pokud uvíznu na přejezdu, tak na jednu stranu dát výstražný trojúhelník a na druhou stranu běžet a mávat reflexní vestou. Pokud je nás v autě víc, běžet a mávat s vestou každý na jinou stranu. Já teda mám papíry jen na osobák, takže s kamionem fakt nevím. Ale faktem je, že asi záleží na situaci. Na nějaké lokálce asi je šance, že to vlak ubrzdí, na koridoru by podle mě měli ostatní účastníci provozu vystoupit a nadzvednout závoru (popř. odtlačit auto, když je nepojízdné). Prorazit závoru asi když už to jinak nejde.
registrovaný uživatel JK ml. 
22.07.2015 (12:25)  
Je to tragédie....Ale neustát to souprava pendolina na kolejích ............neuvěřitelný štěstí v neštěstí.
22.07.2015 (12:01)  
to arian: No kľudne si hoň čo chceš ak považuješ uvedenie FAKTU !!! za nejaké honenie trička.
A mimochodom, len pre informáciu, už aj v roku 1995 boli technologické možnosti na to, aby sa stavali ponad trať nadjazdy, resp. popod trať podjazdy. Už aj v roku 1995 bola intenzita automobilovej dopravy dosť výrazná a boli známe prognózy jej vývoja. Už aj v roku 1995 mohol niekto uvažovať, že koridory sa nebudujú len na ďalšie dva roky ... A v neposlednom rade, väčšina koridorov bola postavená v rokoch 20xx ....
A tak si rozumny človek povie, že niekde inde to robia lepšie (a to nie len na SVK, ale aj DE, AT, ...) a treba si z toho zobrať ponaučenie.
P.S. A čo ja sledujem železničné weby, tak tieto prejazdy sú kritizované už celé dlhé roky ... a toto zďaleka nie je prvá mimoriadna udalosť ....
22.07.2015 (11:59)  
Sim: Za sebe můžu říct, že o prorážení závor jsem se dozvěděl právě v autoškole. Jedna z prvních věcí, které jsme se učili - nic nesmí zůstat na kolejích.
22.07.2015 (11:57)  
Pro priznivce exemplarniho trestu pro ridice kamionu: Je to naprosty nesmysl.

Tak jistě. Asi by mu měli dát důtku a říct, že se to nedělá. Doporučil bych studený obklad na hlavu, vzhledem k aktuálnímu počasí se zřejmě jedná o vážný případ úžehu?

Na počínání polského dementa pamatuje zákon sazbou 8-15 let za obecné ohrožení (§ 272 odst. 2 písm. c), d) TZ) a vzhledem k okolnostem, kdy dotyčný tupec odstavil vozidlo o hmotnosti desítek tun na přejezdu a zdrhnul) bych se rozhodně přimlouval za horní polovinu trestní sazby a zákaz činnosti na 10 let (zakázat činnost doživotně bohužel zákon neumožňuje.)

jak postupuje CEZ v pripade omylu zamestnancu s nasledkem velkych skod

Tady se ale o žádný omyl nejedná, že. Nehledě na to, že odpovědnost zaměstnance za škodu, kterou zaměstnavateli způsobil z nedbalosti, je omezená zákonem na 4,5násobek průměrného měsíčního výdělku, že.
  1 ... 32 33 34 35 36 37      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko