..: Střet pendolina s kamionem ve Studénce :..

Poškození čelního vozu jednotky 680.003, foto: Hitrádio ORION Studénka – (aktualizováno 23. 7. v 13:15) Dne 22. července 2015 v 7.43 se ve Studénce střetl vlak SuperCity 512 jedoucí z Bohumína do Františkových Lázní vedený jednotkou ČD 680 Pendolino (inventární číslo 003) s nákladním automobilem, který zřejmě vjel na přejezd s aktivovaným výstražným zařízením a následně na něm uvízl a jehož padesátiletý polský řidič podle prvotních zpráv seděl v okamžiku nárazu v kabině a s neuvěřitelným štěstím nehodu přežil jen s drobnými zraněnými - policie jej už obvinila. Nehoda se udála na železničním přejezdu zabezpečeném světelnou signalizací se závorami, která v okamžiku střetu fungovala, jak dokládá mj. zatím nezveřejněný kamerový záznam. Dle člena hasičského záchranného sboru ji bohužel nepřežili dva lidé, další zemřel v nemocnici. 17 dalších je zraněno, z toho 2 v přímém ohrožení života a 2 těžce zranění. Podle informací ČTK je v těžkém stavu strojvedoucí, zřejmě přišel o obě nohy. Provoz na trati 270 byl v omezeném rozsahu obnoven téhož dne kolem půl desáté, následujícího dne ráno už se jezdí sníženou rychlostí po obou kolejích. Došlo k rozsáhlému poškození drážní infrastruktury, zejména nástupiště.

Podle prvních odhadů jelo pendolino v okamžiku střetu rychlostí vysoko přes 100 km/h, kamion, do něhož se zaklínilo, a který během nárazu vzplanul, vleklo ještě několik set metrů, přičemž došlo nejen k rozsáhlé destrukci samotného vlaku, ale i železniční infrastruktury. Spojem cestovalo 146 lidí, v nejvíce postiženém prvním voze jich zřejmě bylo 31. Během záchranných prací došlo i na vyprošťování zaklíněných osob z vlaku. Na místě zasahovalo osm jednotek zdravotnické záchranné služby včetně vrtulníku, hasiči zřídili zvláštní informační telefonní linku 950 739 941 pro příbuzné cestujících. Zatímco předběžný odhad škody činil 88 milionů korun, z toho 80 na vlaku, zpřesněné odhady jsou téměř dvojnásobné: 160 milionů, z toho 150 na vlaku. Policie čin šoféra kamionu kvalifikovala jako obecné ohrožení z nedbalosti s trestní sazbou 3-10 let. S největší pravděpodobností jej čeká vazba. Polské velvyslanectví v Česku oficiálně vyjádřilo soustrast rodinám obětí. Z kamerového záznamu (jedná se o jeden z mála přejezdů v ČR vybavený kamerami) je údajně jednoznačně patrné jednání řidiče. Ten ale zatím vyšetřující složky neuvolnily ke zveřejnení.

Nejistý je další osud jednotky 680.003, vzhledem k rozsahu poškození není v tuto chvíli vůbec jisté, zda ji České dráhy budou vůbec opravovat. Dopravci způsobila událost velké problémy, z turnusu, stavěného na šest pendolin, mu totiž vypadlo už druhé - jiná jednotka je na dlouhodobější opravě. Na spoji SC 240/241 Praha - Košice a zpět tak bude minimálně do konce prázdnin řazena náhradní souprava.

Pro dálkové vlaky (SC, EC, IC, EN, Ex, R) zavedly České dráhy náhradní autobusovou přepravu mezi stanicemi Ostrava-Svinov a Hranice na Moravě. Je nutno mít ale na paměti, že vlaky z obou stanic odjíždějí bez čekání na spoje NAD. Cestujícím na Slovensko (ve směru od Olomouce či Přerova je doporučeno použít vlaků trasovaných přes Valašské Meziříčí a Púchov (EC 221, EC 123, EC 124, EC 223, EC 222, EC 122, EC 220 a EC 125).

V úseku Suchdol nad Odrou – Jistebník a zpět je Českými drahami zavedena kyvadlová náhradní autobusová doprava pro vlaky osobní a spěšné.

Pro cestující vlaků RegioJet je zajištěna náhradní autobusová doprava prostřednictvím tzv. autobusového mostu (2 autobusy nyní nahradí RJ 1001 z Hranic do Svinova, 4 autobusy cca v 9.30 z Ostravy Svinova do Hranic. Zde bude přestup na sedmivozovou soupravu od RJ 1001). Spoje budou vedeny náhradními soupravami a z tohoto důvodu nebudou zcela odpovídat rezervace míst. Během dne bude doprava organizována přes tento omezený úsek kyvadlově náhradní autobusovou dopravou o kapacitě cca 100-150 míst v jednom směru. Mezinárodní spoje RegioJet do/z Košic (RJ 1003 a RJ 1010) nepojedou přes stanice Ostrava-Svinov, Ostrava hl.n., Ostrava-Stodolní, Havířov, Český Těšín, Třinec centrum a Čadca; vlaky pojedou odklonem přes Púchov a Horní Lideč.

Vlaky Leo Express pojedou v úseku Praha – Hranice na Moravě. V úsecích Hranice na Moravě a Bystřice/Staré Město u Uh. H. bude pro všechny spoje zavedena náhradní autobusová doprava. Toto opatření platí až do obnovení provozu vlaků.

Studénka se zapsala do černých kronik podruhé během krátké doby. Osmého srpna 2008 najel nedaleko od místa dnešního neštěstí mezinárodní spoj EC 108 Comenius devadesátikilometrovou rychlostí do čerstvě zříceného silničního mostu na špatně zajištěné stavbě. Nehoda, která si vyžádala osm mrtvých a značné materiální škody, dodnes nemá oficiálního viníka, protože soudní procesy nadále probíhají.

Poškození nástupiště, foto: Hitrádio ORION Poškození nástupiště žst. Studénka, foto: Hitrádio ORION Následky nehodové události, foto: Hitrádio ORION Poškození čelního vozu jednotky 680.003, foto: Hitrádio ORION Pendolino 680.003 Studénka 22.7.2015 nehoda s kamionem, foto: Drážní inspekce ČR Pendolino 680.003 Studénka 22.7.2015 nehoda s kamionem, foto: Drážní inspekce ČR 

Zdroje: Drážní inspekce, České dráhy, RegioJet, Leo Express

Redakce ŽelPage vyjadřuje upřímnou soustrast pozůstalým a zraněným přeje brzké uzdravení.


Redakce ŽelPage Poslat mail autorovi | 22.7.2015 (8:39)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Nehody a mimořádnosti

More from ČR Moravskoslezský


  1 ... 33 34 35 36 37      Zpráv na stránku:   
22.07.2015 (10:04)  
Jiří Hovorka: Stávkovat proti čemu? Proti demenci řidičů?
22.07.2015 (10:01)  
Samozřejmě jsou to ryzí spekulace, ale jestli ta osoba skutečně vjela na červenou na přejezd, po spuštění závor se lekla, nechala tam auto stát a utekla, tak bude myslím nutné vystavět Muzeum lidské hlouposti, které se po tomhle individuu bude jmenovat:-(
Jsem zvědav, zda jednotku ještě dají dohromady nebo skončí jako zdroj náhradních dílů. Hrozná škoda to je (tragédie lidské myslím netřeba zmiňovat).
22.07.2015 (9:53)  
Pokud se nyní strojvedoucí rozhodnou stávkovat (proti umístění přejezdů na hlavních tratí), tak to bude poprvé, co bych nenadával, ale i jejich stávku podporoval. Vždyť to je hrůza, co ti řidiči vyvádějí. A stávkovat nejlépe na železničních přejezdech, ať z toho ti motoristé mají!
22.07.2015 (9:52)  
Při výstavbě koridorů se ušetřilo za mimoúrovňové přejezdy

Tak určitě. Viz Facebook SŽDC: "Podle prvních zkoumání kamerového záznamu vjel řidič na přejezd již na červenou, když šly závory dolů. Řidič nechal stát nákladní vůz na přejezdu a opustil jej."

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.700495080080666.1073741867.221819764614869&type=3

Počínání toho debila v kamionu je zbytečné komentovat.

zatím jsem neviděl výraznější kampaň, která zlepší povědomí řidičů o tom, že při zavření na přejezdu se závorami je většinou nejrychlejší a nejbezpečnější jet dál a zlomit závoru

No, patrně mylně předpokládají, že řidič má mozek.
Registered user pepa25 
22.07.2015 (9:52)  
Tajně doufám, že ve večerních zprávách bude vysvětlení, co je to předzváněcí doba, jak funguje a proč je důležitá a co udělat, aby člověk neuvízl na přejezdu. Ale to bych asi po našich médiích chtěl moc ...
22.07.2015 (9:50)  
dalik2: Trvalá lobby AŽD při tvorbách projektových dokumentací koridorů, kdy přes požadavky na návrhy nadjezdů a podjezdů se vrcholově trvalo na zachování žel. přejezdů.
Dále pochybení DI, MD, sŽDC - zatím jsem neviděl výraznější kampaň, která zlepší povědomí řidičů o tom, že při zavření na přejezdu se závorami je většinou nejrychlejší a nejbezpečnější jet dál a zlomit závoru, která je na zlomení dimenzovaná. Závoru je schopen příčně přelomit i rozjetý cyklista.
Registered user JB 
22.07.2015 (9:47)  
Tatáž jednotka 003 vykolejila 1.12.2007 na lomu kolejnice mezi Kyjemi a Dolními Počernicemi.
Registered user dalik2 
22.07.2015 (9:40)  
Při výstavbě koridorů se ušetřilo za mimoúrovňové přejezdy a teď se za to platí (bohužel nevinní cestující) mnohem vyšší ceny (životy, zdraví, škody na majetku, ušlé zisky a přídatné náklady. Místo, abychom předešli nebezpečným situacím, budeme raději odsuzovat řidiče náklaďáků. Takových přejezdů je na koridorech mnoho, na to by se měla SŽDC zaměřit a sehnat prachy (např. z EU, pořád se nám připomíná, kolik jsme mohli proinvestovat, ale neudělali jsme to).
Jinak upřímnou soustrast obětem.
Registered user Indi  mail  
22.07.2015 (9:39)  
Jak se taková situace bude řešit dál? ČD jedno Pendolino odepíší a nechají na náhradní díly nebo si nechají udělat nový vůz? I tak to nějakou dobu potrvá a souprava bude chybět...
22.07.2015 (9:23)  
Koukám, že piloti pendolín jsou trochu kaskadéři :-( Myslel jsem si, že kabina vydrží víc. To fírové v mašinách jsou alespoň trochu za vodou, pokud mají bleskovou reakci.
  1 ... 33 34 35 36 37      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko