..: Střet pendolina s kamionem ve Studénce :..

Poškození čelního vozu jednotky 680.003, foto: Hitrádio ORION Studénka – (aktualizováno 23. 7. v 13:15) Dne 22. července 2015 v 7.43 se ve Studénce střetl vlak SuperCity 512 jedoucí z Bohumína do Františkových Lázní vedený jednotkou ČD 680 Pendolino (inventární číslo 003) s nákladním automobilem, který zřejmě vjel na přejezd s aktivovaným výstražným zařízením a následně na něm uvízl a jehož padesátiletý polský řidič podle prvotních zpráv seděl v okamžiku nárazu v kabině a s neuvěřitelným štěstím nehodu přežil jen s drobnými zraněnými - policie jej už obvinila. Nehoda se udála na železničním přejezdu zabezpečeném světelnou signalizací se závorami, která v okamžiku střetu fungovala, jak dokládá mj. zatím nezveřejněný kamerový záznam. Dle člena hasičského záchranného sboru ji bohužel nepřežili dva lidé, další zemřel v nemocnici. 17 dalších je zraněno, z toho 2 v přímém ohrožení života a 2 těžce zranění. Podle informací ČTK je v těžkém stavu strojvedoucí, zřejmě přišel o obě nohy. Provoz na trati 270 byl v omezeném rozsahu obnoven téhož dne kolem půl desáté, následujícího dne ráno už se jezdí sníženou rychlostí po obou kolejích. Došlo k rozsáhlému poškození drážní infrastruktury, zejména nástupiště.

Podle prvních odhadů jelo pendolino v okamžiku střetu rychlostí vysoko přes 100 km/h, kamion, do něhož se zaklínilo, a který během nárazu vzplanul, vleklo ještě několik set metrů, přičemž došlo nejen k rozsáhlé destrukci samotného vlaku, ale i železniční infrastruktury. Spojem cestovalo 146 lidí, v nejvíce postiženém prvním voze jich zřejmě bylo 31. Během záchranných prací došlo i na vyprošťování zaklíněných osob z vlaku. Na místě zasahovalo osm jednotek zdravotnické záchranné služby včetně vrtulníku, hasiči zřídili zvláštní informační telefonní linku 950 739 941 pro příbuzné cestujících. Zatímco předběžný odhad škody činil 88 milionů korun, z toho 80 na vlaku, zpřesněné odhady jsou téměř dvojnásobné: 160 milionů, z toho 150 na vlaku. Policie čin šoféra kamionu kvalifikovala jako obecné ohrožení z nedbalosti s trestní sazbou 3-10 let. S největší pravděpodobností jej čeká vazba. Polské velvyslanectví v Česku oficiálně vyjádřilo soustrast rodinám obětí. Z kamerového záznamu (jedná se o jeden z mála přejezdů v ČR vybavený kamerami) je údajně jednoznačně patrné jednání řidiče. Ten ale zatím vyšetřující složky neuvolnily ke zveřejnení.

Nejistý je další osud jednotky 680.003, vzhledem k rozsahu poškození není v tuto chvíli vůbec jisté, zda ji České dráhy budou vůbec opravovat. Dopravci způsobila událost velké problémy, z turnusu, stavěného na šest pendolin, mu totiž vypadlo už druhé - jiná jednotka je na dlouhodobější opravě. Na spoji SC 240/241 Praha - Košice a zpět tak bude minimálně do konce prázdnin řazena náhradní souprava.

Pro dálkové vlaky (SC, EC, IC, EN, Ex, R) zavedly České dráhy náhradní autobusovou přepravu mezi stanicemi Ostrava-Svinov a Hranice na Moravě. Je nutno mít ale na paměti, že vlaky z obou stanic odjíždějí bez čekání na spoje NAD. Cestujícím na Slovensko (ve směru od Olomouce či Přerova je doporučeno použít vlaků trasovaných přes Valašské Meziříčí a Púchov (EC 221, EC 123, EC 124, EC 223, EC 222, EC 122, EC 220 a EC 125).

V úseku Suchdol nad Odrou – Jistebník a zpět je Českými drahami zavedena kyvadlová náhradní autobusová doprava pro vlaky osobní a spěšné.

Pro cestující vlaků RegioJet je zajištěna náhradní autobusová doprava prostřednictvím tzv. autobusového mostu (2 autobusy nyní nahradí RJ 1001 z Hranic do Svinova, 4 autobusy cca v 9.30 z Ostravy Svinova do Hranic. Zde bude přestup na sedmivozovou soupravu od RJ 1001). Spoje budou vedeny náhradními soupravami a z tohoto důvodu nebudou zcela odpovídat rezervace míst. Během dne bude doprava organizována přes tento omezený úsek kyvadlově náhradní autobusovou dopravou o kapacitě cca 100-150 míst v jednom směru. Mezinárodní spoje RegioJet do/z Košic (RJ 1003 a RJ 1010) nepojedou přes stanice Ostrava-Svinov, Ostrava hl.n., Ostrava-Stodolní, Havířov, Český Těšín, Třinec centrum a Čadca; vlaky pojedou odklonem přes Púchov a Horní Lideč.

Vlaky Leo Express pojedou v úseku Praha – Hranice na Moravě. V úsecích Hranice na Moravě a Bystřice/Staré Město u Uh. H. bude pro všechny spoje zavedena náhradní autobusová doprava. Toto opatření platí až do obnovení provozu vlaků.

Studénka se zapsala do černých kronik podruhé během krátké doby. Osmého srpna 2008 najel nedaleko od místa dnešního neštěstí mezinárodní spoj EC 108 Comenius devadesátikilometrovou rychlostí do čerstvě zříceného silničního mostu na špatně zajištěné stavbě. Nehoda, která si vyžádala osm mrtvých a značné materiální škody, dodnes nemá oficiálního viníka, protože soudní procesy nadále probíhají.

Poškození nástupiště, foto: Hitrádio ORION Poškození nástupiště žst. Studénka, foto: Hitrádio ORION Následky nehodové události, foto: Hitrádio ORION Poškození čelního vozu jednotky 680.003, foto: Hitrádio ORION Pendolino 680.003 Studénka 22.7.2015 nehoda s kamionem, foto: Drážní inspekce ČR Pendolino 680.003 Studénka 22.7.2015 nehoda s kamionem, foto: Drážní inspekce ČR 

Zdroje: Drážní inspekce, České dráhy, RegioJet, Leo Express

Redakce ŽelPage vyjadřuje upřímnou soustrast pozůstalým a zraněným přeje brzké uzdravení.


Redakce ŽelPage Poslat mail autorovi | 22.7.2015 (8:39)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 ... 30 31 32 33 34 ... 37      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Focus1976  mail  
22.07.2015 (15:09)  
No, hlavně že pomahači a chrániči hrdinně zabukaří za cedulí obce a pokutují za rychlost.

Takže podle vás měli pomahači a chrániči stát u tohoto přejezdu? Co je asi tak častější a pravděpodobnější? Že řidiči vletí do obce sedmdesátkou a nezpomalí, nebo že kamion pojede na červenou přes přejezd a zůstane tam?
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
22.07.2015 (15:06)  
To je opravdu špatné, co se stalo. Ale je třeba se zamyslet nad tím, jak tomuto předcházet. Samozřejmě nejlepší by bylo vybudovat na všech tratích, kde se jezdí více než 100 km/h mimoúrovňová křížení se silničními komunikacemi.

Ale protože to není vždy technicky možné, tak co se takhle inspirovat v Rusku? Mrkněte na tato videa.
http://www.autoforum.cz/bleskovky/v-rusku-brani-vjezdu-na-zeleznicni-prejezd-nejen-zavory-ale-i-bariery-v-silnici-videa/

V našem případě bych neváhal udělat bariéry ještě o něco robusnější, aby spolehlivě zastavily i kamion.
22.07.2015 (14:29)  
Jinak, pohled na předmětný úsek z Pendolina: https://youtu.be/HgiZ72tsyoE?t=13m58s

Reálná doba od chvíle, kdy tam fíra může něco vidět, až do srážky je tak 6-7 sekund. Zcela bez šance.
registrovaný uživatel JK ml. 
22.07.2015 (14:26)  
prastravak: Přesně tak, sjet z polska an exitu Bílovec-Klimkovice jet prdelkama a přes obytnou čtvrť s kamionem je o jednu bránu levnější objet nádraží a dojet na hlavní silnici a pokračovat na cargo mošnovského letiště, než sjet na exitu studénka a jako normální lidi jet přes most, který byl aktérem smutných událostí nedávno, na čas to skamoinem vyjde assik šul nul bohužel......
22.07.2015 (13:50)  
dovolím si také jednu poznámu mimo téma:

Podle nákladu se nejedná o auto co jelo ze Studénky do Butovic,,
Mám zkušenost z polskými kamiony. Aby se vyhli placení mýtného, jezdí podle GPS vedlejšími cestami a vůbec jim nevadí, že se na té cestě akorát vyhnou 2 osobní auta. A protože těmi zkratkami to nejde tak rychle, tak vjižději na koleje, už když to padá. Tady v tomto případě řidič vůbec nevěděl, že existuje nějaký koridor. Kdyby jel motorák tak v klidu zastaví.
Jo a že by věděl, že pojede zrovna česká vláda... Polská by ho mohla zajímala více...
22.07.2015 (13:42)  
K právní klasifikaci: Není to ublížení na zdraví, bohužel jsou mrtví. Asi těžko vjel na přejezd s úmyslem někomu ublížit na zdraví, takže ani úmyslné ublížení na zdraví.

§ 143
Usmrcení z nedbalosti

(1) Kdo jinému z nedbalosti způsobí smrt, bude potrestán odnětím svobody až na tři léta nebo zákazem činnosti.

(2) Odnětím svobody na jeden rok až šest let bude pachatel potrestán, spáchá-li čin uvedený v odstavci 1 proto, že porušil důležitou povinnost vyplývající z jeho zaměstnání, povolání, postavení nebo funkce nebo uloženou mu podle zákona.

(3) Odnětím svobody na dvě léta až osm let bude pachatel potrestán, spáchá-li čin uvedený v odstavci 1 proto, že hrubě porušil zákony o ochraně životního prostředí nebo zákony o bezpečnosti práce nebo dopravy anebo hygienické zákony.

(4) Odnětím svobody na tři léta až deset let bude pachatel potrestán, způsobí-li činem uvedeným v odstavci 3 smrt nejméně dvou osob.
22.07.2015 (13:38)  
Nepředpokládám, že tam vjel s úmyslem způsobit nehodu.

Tak jistě. Nicméně zcela nepochybně věděl, že takový následek může nastat, a z jeho počínání usuzuji, že s tím následkem byl pro případ, že jej způsobí, také srozuměn. (Viz nepřímý úmysl.)

Mimochodem, teď říkají na ČT24, že ještě před tím dementem (!!!) rovněž na červenou projel další kamion a ještě jedno osobní auto!!! No, hlavně že pomahači a chrániči hrdinně zabukaří za cedulí obce a pokutují za rychlost.
registrovaný uživatel SYN 
22.07.2015 (13:35)  
Ale teda že se to stane přesně v den kdy po letech zase jednou jede vlakem málem celá vláda je neuvěřitelná náhoda, ani bych se nedivil kdyby někdo začal uvažovat o nějakém spiknutí...
registrovaný uživatel MV  mail  
22.07.2015 (13:33)  
Podle vašeho názoru tam na červenou vjel neúmyslně?

Nepředpokládám, že tam vjel s úmyslem způsobit nehodu.
registrovaný uživatel SYN 
22.07.2015 (13:30)  
všechno se dá vyřešit

To sice jo, ale zadarmo ani kuře nehrabe. Pak se nedivte že stojí kilometr dálnice (etc.) miliardu když se má řešit "všechno" (samozřejmě že druhá věc je že se na tom napakuje kdekdo, ale to je jedno k druhému)
  1 ... 30 31 32 33 34 ... 37      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko