..: Střet pendolina s kamionem ve Studénce :..

Poškození čelního vozu jednotky 680.003, foto: Hitrádio ORION Studénka – (aktualizováno 23. 7. v 13:15) Dne 22. července 2015 v 7.43 se ve Studénce střetl vlak SuperCity 512 jedoucí z Bohumína do Františkových Lázní vedený jednotkou ČD 680 Pendolino (inventární číslo 003) s nákladním automobilem, který zřejmě vjel na přejezd s aktivovaným výstražným zařízením a následně na něm uvízl a jehož padesátiletý polský řidič podle prvotních zpráv seděl v okamžiku nárazu v kabině a s neuvěřitelným štěstím nehodu přežil jen s drobnými zraněnými - policie jej už obvinila. Nehoda se udála na železničním přejezdu zabezpečeném světelnou signalizací se závorami, která v okamžiku střetu fungovala, jak dokládá mj. zatím nezveřejněný kamerový záznam. Dle člena hasičského záchranného sboru ji bohužel nepřežili dva lidé, další zemřel v nemocnici. 17 dalších je zraněno, z toho 2 v přímém ohrožení života a 2 těžce zranění. Podle informací ČTK je v těžkém stavu strojvedoucí, zřejmě přišel o obě nohy. Provoz na trati 270 byl v omezeném rozsahu obnoven téhož dne kolem půl desáté, následujícího dne ráno už se jezdí sníženou rychlostí po obou kolejích. Došlo k rozsáhlému poškození drážní infrastruktury, zejména nástupiště.

Podle prvních odhadů jelo pendolino v okamžiku střetu rychlostí vysoko přes 100 km/h, kamion, do něhož se zaklínilo, a který během nárazu vzplanul, vleklo ještě několik set metrů, přičemž došlo nejen k rozsáhlé destrukci samotného vlaku, ale i železniční infrastruktury. Spojem cestovalo 146 lidí, v nejvíce postiženém prvním voze jich zřejmě bylo 31. Během záchranných prací došlo i na vyprošťování zaklíněných osob z vlaku. Na místě zasahovalo osm jednotek zdravotnické záchranné služby včetně vrtulníku, hasiči zřídili zvláštní informační telefonní linku 950 739 941 pro příbuzné cestujících. Zatímco předběžný odhad škody činil 88 milionů korun, z toho 80 na vlaku, zpřesněné odhady jsou téměř dvojnásobné: 160 milionů, z toho 150 na vlaku. Policie čin šoféra kamionu kvalifikovala jako obecné ohrožení z nedbalosti s trestní sazbou 3-10 let. S největší pravděpodobností jej čeká vazba. Polské velvyslanectví v Česku oficiálně vyjádřilo soustrast rodinám obětí. Z kamerového záznamu (jedná se o jeden z mála přejezdů v ČR vybavený kamerami) je údajně jednoznačně patrné jednání řidiče. Ten ale zatím vyšetřující složky neuvolnily ke zveřejnení.

Nejistý je další osud jednotky 680.003, vzhledem k rozsahu poškození není v tuto chvíli vůbec jisté, zda ji České dráhy budou vůbec opravovat. Dopravci způsobila událost velké problémy, z turnusu, stavěného na šest pendolin, mu totiž vypadlo už druhé - jiná jednotka je na dlouhodobější opravě. Na spoji SC 240/241 Praha - Košice a zpět tak bude minimálně do konce prázdnin řazena náhradní souprava.

Pro dálkové vlaky (SC, EC, IC, EN, Ex, R) zavedly České dráhy náhradní autobusovou přepravu mezi stanicemi Ostrava-Svinov a Hranice na Moravě. Je nutno mít ale na paměti, že vlaky z obou stanic odjíždějí bez čekání na spoje NAD. Cestujícím na Slovensko (ve směru od Olomouce či Přerova je doporučeno použít vlaků trasovaných přes Valašské Meziříčí a Púchov (EC 221, EC 123, EC 124, EC 223, EC 222, EC 122, EC 220 a EC 125).

V úseku Suchdol nad Odrou – Jistebník a zpět je Českými drahami zavedena kyvadlová náhradní autobusová doprava pro vlaky osobní a spěšné.

Pro cestující vlaků RegioJet je zajištěna náhradní autobusová doprava prostřednictvím tzv. autobusového mostu (2 autobusy nyní nahradí RJ 1001 z Hranic do Svinova, 4 autobusy cca v 9.30 z Ostravy Svinova do Hranic. Zde bude přestup na sedmivozovou soupravu od RJ 1001). Spoje budou vedeny náhradními soupravami a z tohoto důvodu nebudou zcela odpovídat rezervace míst. Během dne bude doprava organizována přes tento omezený úsek kyvadlově náhradní autobusovou dopravou o kapacitě cca 100-150 míst v jednom směru. Mezinárodní spoje RegioJet do/z Košic (RJ 1003 a RJ 1010) nepojedou přes stanice Ostrava-Svinov, Ostrava hl.n., Ostrava-Stodolní, Havířov, Český Těšín, Třinec centrum a Čadca; vlaky pojedou odklonem přes Púchov a Horní Lideč.

Vlaky Leo Express pojedou v úseku Praha – Hranice na Moravě. V úsecích Hranice na Moravě a Bystřice/Staré Město u Uh. H. bude pro všechny spoje zavedena náhradní autobusová doprava. Toto opatření platí až do obnovení provozu vlaků.

Studénka se zapsala do černých kronik podruhé během krátké doby. Osmého srpna 2008 najel nedaleko od místa dnešního neštěstí mezinárodní spoj EC 108 Comenius devadesátikilometrovou rychlostí do čerstvě zříceného silničního mostu na špatně zajištěné stavbě. Nehoda, která si vyžádala osm mrtvých a značné materiální škody, dodnes nemá oficiálního viníka, protože soudní procesy nadále probíhají.

Poškození nástupiště, foto: Hitrádio ORION Poškození nástupiště žst. Studénka, foto: Hitrádio ORION Následky nehodové události, foto: Hitrádio ORION Poškození čelního vozu jednotky 680.003, foto: Hitrádio ORION Pendolino 680.003 Studénka 22.7.2015 nehoda s kamionem, foto: Drážní inspekce ČR Pendolino 680.003 Studénka 22.7.2015 nehoda s kamionem, foto: Drážní inspekce ČR 

Zdroje: Drážní inspekce, České dráhy, RegioJet, Leo Express

Redakce ŽelPage vyjadřuje upřímnou soustrast pozůstalým a zraněným přeje brzké uzdravení.


Redakce ŽelPage Poslat mail autorovi | 22.7.2015 (8:39)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 ... 33 34 35 36 37      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel dalik2 
22.07.2015 (11:03)  
Koukám, že ani SŽDC neví, jak se srážka stala. Na jejich webu píšou, že při odjezdu ze Studénky na Jistebník, Pendolino jelo přece opačně - taky tam mají po reorganizaci pořádné trubky. Další kreténský přejezd je ještě blíže směrem na Jistebník - polňačka mezi rybníky. To je fakt síla - úrovňové křížení trati s rychlostí 160 km s polní cestou!
22.07.2015 (10:42)  
Polský řidič měl na tahači nápis "King of the Road". Jasná diagnóza.
registrovaný uživatel ceskolipak  mail  
22.07.2015 (10:37)  
Nejvytíženější trať a jediná použitelná, kde se jezdí pendolinem 160 km/h by měla být zcela bez úrovňových křížení. Vždyť ty šraňky musí být furt dole, není divu že řidičům občas vypění nervy. A to chce Kubera uzákonit chlast za volantem - v zemi kde se chlastá a kultura řidičů je na mizivé úrovni.

Je mi líto, když český šlendrián odskáčou nevinní lidé.
22.07.2015 (10:28)  
Čo sa týka šoféra, tak je irelevantné, či sa ľakol alebo je to proste len debil, za všeobecné ohrozenie by som mu naparil minimálne 10-15 rokov natvrdo. A každému ďalšiemu rovnako. Len takto šoféri pochopia, že nemajú na priecestí čo robiť, keď bliká červená.
ďalej by ma celkom zaujímalo, ako sa polícia venuje ochrane železničných prejazdov. Ale pravdepodobne to funguje v ČR ako na Slovensku, že naháňame ľudí po diaľniciach a na zvyšku ciest nech sa aj pozabíjajú. Veď predsa nie je dôležitá bezpečnosť ale naryžovať pokuty do rozpočtu ...
No, a v neposlednom rade je jednou z príčin nehody to, že koridory na ČD sa budú ako pekný paškvil. Zvyšovanie rýchlostí, za miliardy sekáme tunely, ale mimoúrovňové kríženia a ďalšie bezpečnostné prvky sa vôbec neriešia. A môžeme tu diskutovať koľko chceme, je nepopierateľný fakt ten, že pokiaľ by tam bolo mimoúrovňové kríženie, môže byť šofér kamiónu aj kapitálny debil, žiadna nehoda by sa nestala.
V tomto je zasa pravda, že koridory sa na ŽSR stavajú oveľa rozumnejšie - všetko mimoúrovňové kríženia (dokonca aj s účelovými komunikáciami), prejazdné koľaje v staniciach mimo nástupísť, ECTS, ...
22.07.2015 (10:22)  
Zajímalo by mě, zda kromě záznamu z kamer na PZZ je zálohován i záznam z pendolin, které mají kamerku na čumáku a mmj. přenáší záznam na do palubní sítě pro cestující. Jestli se tam ten řidič kamionu někde motal, či už byl pryč.
22.07.2015 (10:17)  
Zajímalo by mne, jak by jsi se choval Ty, když o řidičovi máš jasno. Zkus si tu situaci jenom popřemýšlet

Ano. Asi sekundu jsem popřemýšlel. Pořád nerozumím tomu, proč by kdokoliv s mozkem zanechal desítky tun těžký kamion s návěsem naloženým železem v cestě vlaku (když už teda tak hrozně spěchá, že musí jet na červenou a nestihne to). Vážně tomu nerozumím. Patrně se bál, že si odře lak?!
22.07.2015 (10:11)  
kliminho - co třeba zvýšení bezpečnosti pracoviště strojvedoucího. Strojvedoucí se má soustředit na řízení vlaku, nikoli se stresovat, zda potká nějakého inteligenta na přejezdu. Podívejte se na fotky ze srážek - povětšinou rozmlácená stanoviště...
registrovaný uživatel BigDye 
22.07.2015 (10:08)  
Dva komenty:
- řidičák bohužel dostane každej.
- nemyslím si, že je Pendolino nějak zvlášť fórové. Náklaďák byl ložený plechy, to je pak velmi špatný...
22.07.2015 (10:05)  
"Řidič nechal stát nákladní vůz na přejezdu a opustil jej."" Zajímalo by mne, jak by jsi se choval Ty, když o řidičovi máš jasno. Zkus si tu situaci jenom vybavit, popřemýšlet. Ano, je to debil, porušil zákon, vjel na přejezd v době, kdy neměl. Většina lidí v autě v prostoru zavřených závor se však chová podobně na nehodách...
  1 ... 33 34 35 36 37      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko