..: Foto: Vozy ABpee konečně v provozu :..

Osobní vůz 1. a 2. třídy ř. ABpee347 ČD, foto: Michal ŠimekPřerov — Zdá se, že problémy čerstvě modernizovaných vozů řady ABpee347, přestavěných v polské firmě PESA Bydgoszcz, konečně pominuly. Od včerejška je totiž v pravidelném provozu třetí vagon tohoto typu, zachycen naším redaktorem na vlaku R 811, ze kterého dále přecházel na R 804 do Brna. Dále by se měl vůz držet oběhu na lince Olomouc - Přerov - Staré Město u Uherského Hradiště - Břeclav - Brno. Řada ABpee347 tak moravským rychlíkům konečně poskytne 1. třídu adekvátního standardu. Zpočátku přitom polské přestavby provázely problémy se schvalovacím procesem, vycházející z nevhodné úpravy podvozků GP200.

Otázkou na závěr tak už jen zůstává, proč se jeden z těchto vagonů (v Brně se nachází minimálně dva další) neobjevil na letošní výstavě Czech Raildays v Ostravě, kde České dráhy nevystavují žádný rekonstruovaný vůz, nýbrž pouze „vůz určený k modernizaci“ v podání Bmz235 s interiérem v původním stavu od rakouských ÖBB. Zde si můžete prohlédnout některé z fotografií dokumentujících druhý den provozu nové vozové řady.

Bočnice vozu ABpee347 ČD, foto: Michal Šimek Oddíl 1. třídy vozu ABpee347 ČD, foto: Michal Šimek Oddíl 2. třídy vozu ABpee347 ČD, foto: Michal Šimek Představek a prostor pro jízdní kola ve voze ABpee ČD, foto: Michal Šimek

Zdroj: ŽelPage, autor fotografií: Michal Šimek


Adam Vanting Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 18.6.2014 (22:21)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Jihomoravský ČR Olomoucký


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
19.06.2014 (11:06)  
Už aby všechny vozy v rychlíkové dopravě měly alespoň takovou kvalitu (no, s trochou štěstí za 15 let, i když s humanizacemi to bude možná ještě déle). Trochu mě mrzí, že jsou tam jen čtyřky. Osobně preferuji letecké uspořádání, kde je více soukromí a navíc na protějším sedadle může být umístěny celkem vhodný stolek :)
19.06.2014 (11:01)  
Chápe někdo důvod a účel předvádět na výstavě "vůz určený k modernizaci"? Co tím chtějí ČD říci? Nemáme nic, čím se pochlubit a někde jsme slyšeli, že jsou rakouské vozy oblíbené, tak tady je máte i bez modernizace? Nějak mi uniká smysl tohoto kroku ČD.
registrovaný uživatel Sim 
19.06.2014 (9:31)  
Týnec > ad vyska pruhu ... placete na spatnem hrobe, tohle není vina lakyrniku, ale toho, kdo u modrych aplikoval pravidla balkánského schématu z dilny Najbrtu.
Konkretne se jedna o pravidlo, ze umisteni pruhu se meri od spodního okraje oken a nijak neresi navaznost pruhu sousedních vozu ... a protože okna ma každý vuz jinak vysoko, vypada to tak, jak to vypada ...
registrovaný uživatel Petr Mareš  mail  
19.06.2014 (9:13)  
Tépichář 2: německá akce je ziskový podnik, který se zaplatí sám a ty peníze se drahám sakra hodí. Těžko by se Jančura o to tolik pral... A konečně ne všechny vozy Bmz půjdou po reko do Němec, není jich zdaleka tolik potřeba.
19.06.2014 (8:55)  
To: Jan Šlezingr.....jako bych to napsal já, nevím co má stále tato země a její "národní" dopravce se sezením naproti sobě, či naháněním lidí do stísněných kupátek, většinou zatažených záclonkami, kde odér odpovídá kvalitě přepravovaného "materiálu" a očutávání nohou je běžné. O ostatních neduzích (rozcapování se, odkládání zavazadel, či pejsků na sousední sedaldla a tichému přihlížení dopravce tomuto ani nemluvím....) Připadám si poté, jak v dobách reálného socialismu. Letecké uspořádání, volný výběr místa, zrušení záclonek (raději zatónování oken), přepravní řád uzpůsobený tak, aby každý nastupující si mohl svobodně vybrat místo a hlavně DOSTATEČNÁ kapacita (né to co dopravce předvádí dnes - dvou či třívozové soupravy...) by mělo být motto moderního dopravce. Poté nemusíme pomlouvat RegioJet atd..... Nabídnou li ČD kvalitu a hlavně kapacitu, nemusí mít o zákazníky starost... Budou li vydávat jen barevné bulletiny a vozit lidi "B" humusem namačkané jak sardinky (dojíždím denně Pha-Ko) nikdy to lepší nebude. Ale co lidé s nimi jezdit musí + dotace od státu....lehký BYZNYS že? Apropó kdy se dočkáme kvality na rychlících Pha - Vsetín Pha - Brno /přes ČT, Pha - S.Město atd, atd.....? Nebo budeme vozit jen Němce.....kolikrát jsme již slyšeli sliby a stále jen "B" kupátka ala koženka. S reko Honneckerů souhlasím, parádní vozy na regionální rychlíky, jen je trošku zrekonstruovat....ale na to asi nebudou, že je potřeba nacpat prachy do vozů pro provoz v Německu (nejbohatší to zemi Evropy....)to "vydělá" na platy managerů.....pár blbců jezdících deně do práce né. Toť tak vše.
registrovaný uživatel Týnec 
19.06.2014 (8:43)  
to Bóřa: stačí se podívat na řazení zmiňovaných rychlíků http://www.zelpage.cz/razeni/14/vlaky/cd-804

A nedá mi to, v Polsku používají jinou metrickou soustavu SI? Pokud ne, tak proč proboha není na voze ten barevný předěl s pruhem stejně vysoko jako u toho Bd či B?
registrovaný uživatel Bóřa 
19.06.2014 (8:30)  
A teď ještě s čím to bude jezdit v soupravách. S Honeckerovou pomstou a syslem na konci/začátku? Jestli ano, tak to bude zase Kocourkov a komfort se bude v rámci jedné soupravy rapidně lišit vůz od vozu. Nevíte někdo, jestli se nechystá nějaká za řeč stojící modernizace Honeckerů? Ty vozy by si to podle mě zasloužily. Kdyby byly zbaveny toho stupidně stísněného interiéru a byla v nich klima a vakuové WC, mohly by to být slušné vozy.
registrovaný uživatel Komín  mail  
19.06.2014 (7:59)  
Jan Šlezingr: pořád budu raději někomu koukat do ksichtu (a třeba si s ním i povídat), než abych koukal do sedačky. Osobně "čtyřkové" uspořádání upřednostňuji, a to ještě více v regionální dopravě. Přesto si myslím, že by tu alespoň pár sedaček v leteckém uspořádání být mohlo, aby si jednoduše každý mohl vybrat dle libosti.
19.06.2014 (6:29)  
To vypadá pěkně, i ta dvojka. Nebude se v tom sedět jak v autobusu.

To vypadá špatně ta dvojka. Není tam jediné místo, kde bych mohl sedět v soukromí, aniž bych musel celou dobu někomu koukat do ksichtu a okopávat si s ním nohy.... :)
registrovaný uživatel Komín  mail  
18.06.2014 (22:53)  
Bóřa: typ sedaček je v 1. a 2. třídě stejný. Rozdíl zpočívá v tom, že sedačky ve dvojce nemaj opěrky na hlavu a v jedničce jsou větší stolky. Sedačky Borcad regio+ ve dvojce chválím, protože borcad regio na rychlíky opravdu nic moc. Je ale škoda, že tato nová řada není na Raildays. Jsem se s ní moh konečně seznámit a navíc by byl veletrh o něco barvitější.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko