..: Foto: Vozy ABpee konečně v provozu :..

Osobní vůz 1. a 2. třídy ř. ABpee347 ČD, foto: Michal ŠimekPřerov — Zdá se, že problémy čerstvě modernizovaných vozů řady ABpee347, přestavěných v polské firmě PESA Bydgoszcz, konečně pominuly. Od včerejška je totiž v pravidelném provozu třetí vagon tohoto typu, zachycen naším redaktorem na vlaku R 811, ze kterého dále přecházel na R 804 do Brna. Dále by se měl vůz držet oběhu na lince Olomouc - Přerov - Staré Město u Uherského Hradiště - Břeclav - Brno. Řada ABpee347 tak moravským rychlíkům konečně poskytne 1. třídu adekvátního standardu. Zpočátku přitom polské přestavby provázely problémy se schvalovacím procesem, vycházející z nevhodné úpravy podvozků GP200.

Otázkou na závěr tak už jen zůstává, proč se jeden z těchto vagonů (v Brně se nachází minimálně dva další) neobjevil na letošní výstavě Czech Raildays v Ostravě, kde České dráhy nevystavují žádný rekonstruovaný vůz, nýbrž pouze „vůz určený k modernizaci“ v podání Bmz235 s interiérem v původním stavu od rakouských ÖBB. Zde si můžete prohlédnout některé z fotografií dokumentujících druhý den provozu nové vozové řady.

Bočnice vozu ABpee347 ČD, foto: Michal Šimek Oddíl 1. třídy vozu ABpee347 ČD, foto: Michal Šimek Oddíl 2. třídy vozu ABpee347 ČD, foto: Michal Šimek Představek a prostor pro jízdní kola ve voze ABpee ČD, foto: Michal Šimek

Zdroj: ŽelPage, autor fotografií: Michal Šimek


Adam Vanting Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 18.6.2014 (22:21)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Jihomoravský ČR Olomoucký


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Dusanh 
20.06.2014 (8:21)  
kde České dráhy nevystavují žádný rekonstruovaný vůz, nýbrž pouze „vůz určený k modernizaci“ v podání Bmz235 s interiérem v původním stavu od rakouských ÖBB

K tomu podotýkám s neumytým interiérem!!!
Byl jsem na CzRd podruhé. Poprvé v r. 2009, kdy tam shodou okolností byl taky Railjet a vedle něj štětcem přetřené (opravdu!) Áčko od Janozy.
V úterý tam stojí Railjet (tentokrát již v Najbrtu) a vedle něj vůz, který se nikdo ani vevnitř nenamáhal umýt. Poodlepovaná těsnění, povolené vruty u podlahových lišt, provozní patina nebývalého rozsahu na představku.
Vzhledem k tomu, že vůz byl nově natřen, vyvolával dojem, že je po modernizaci. Výsledek tedy tristní, a to zejména u zahraničních návštěvníků, kteří jsou zvyklí, že na výstavy se dává "to nejlepší".
registrovaný uživatel Guty 
20.06.2014 (6:09)  
Tak by mne zajímalo, která "chytrá hlavinka" přišla na to, že oddíl s háky pro kola je vedle 1.vozové třídy. Většina cyklistů jezdí třídou druhou, a tady jaksi "opravdu mají své kolo pod dohledem"... :-O
registrovaný uživatel Jugy  mail  
19.06.2014 (23:28)  
zesp: při čtení podobných příspěvků si vždycky vzpomenu na Žaludu a jeho jízlivé poznámky směrem k RJ ve smyslu "cirkus na kolejích". Kdo že tady vlastně provozuje ten pojízdný cirkus? Kdo není schopen dodržet deklarované řazení? Kdo už dvacet let vymýšlí vlaky vyšší, ještě vyšší a nejvyšší kvality bez toho, že by cestujícím cokoliv z nabízeného garantoval? Komu staví EC ("EuroCity – vlaky pro pohodlné cestování na dlouhé vzdálenosti především do zahraničí zastavující pouze v nejvýznamnějších stanicích...") v Července a Přelouči? Tohle je panečku teprve cirkus!
19.06.2014 (22:46)  
bartik09: Studio Najbrt zpracovalo korporátní identitu - fonty, piktogramy, tiskové materiály, ... a návrh, jak by šlo lakovat VAGON a LOKOMOTIVu. Rozhodně nedodali citovanou TNŽ. Tu si zpracovalo GŘ ČD samo a je tam rozepsaný lak pro každou řadu/typ vozidla z flotily.

Tak jako tak, netuším, z jakých informací vychází Sim, ale pokud by platilo citované pravidlo, nemůže se stát, že ten pruh takto ulítne. Kola se snad nesjedou o 15-20 cm a temeno kolejnice v pravidle je. :) Takže to asi Pesa odflákla a stejně tak odflákly ČD při přejímce.
19.06.2014 (21:58)  
Josef Petrak: No a pokud PESA tu TNZ dodrzela, tak by za to byl zodpovednej ten, kdo ji napsal. A logicky lze predpokladat, ze bude vychazet z najbrtiho navrhu, ne?
registrovaný uživatel Ešus 
19.06.2014 (21:56)  
Ještě tu nebyl zmíněn ani další najbrt-paskvil. Bdmpee má výrazné bílé rámy oken, co tohle???
registrovaný uživatel Bóřa 
19.06.2014 (21:08)  
Petr Borženský: Jenže tyhle vozy nejsou určeny na EC, ale na obyč rychlíky nebo na osobáky. Důvody, proč byla rychlost zvýšena ze 120 pouze na 140 už jsou ze zdejších stránek známy a byly tu hojně probírány - v kostce jde o konstrukci podvozků, které prostě nejsou schopné vydržet 160, ani kdyby se v opravárenské dílně rozkrájeli (i když to možná jo), a o nízkou pevnost skříně původních vozů. Zkrátka konstruktéři a výrobce Bdtéček nepočítali s tím, že by se s těmi vozy měly někdy v budoucnu provádět takové nepředloženosti jako je prohánět stošedesátkou.
19.06.2014 (21:06)  
Zná někdo důvod, proč vůz na dálkovou přepravu s podvozky GP200 po rekonstrukci má Vmax 140km/h namísto 160 km/h? Jedná se o formulaci "nevhodná úprava podvozků"?
19.06.2014 (20:46)  
Podvozky pro 140kmh jsou docela bida, na to ze by tyto vozy mohly byt klidne nasazeny na EC, kde by se mohlo jezdit 160...
registrovaný uživatel zesp 
19.06.2014 (19:26)  
Myslím, že v rámci možností zdařilá rekonstrukce... Tak tyto vozy bych viděl jako ideální na chebské R, když už musí nutně být v super kvalitě oproti R ve zbytku ČR... Teď je to vlastně soudě podle složení R VIP trasa - kde jinde jsou obyčejné R obsluhovány Pendoliny a soupravami kvality EC/IC??? Vrhnutí těchto vozů na západ se už projevilo i na vlacích, kde by měly těmito vozy vybaveny prioritně, tedy právě v kategorii EC a IC. Osobní zkušenost - o víkendu na Šohajovi zase brzdily soupravu 2xB, na Hukvaldech v neděli do Žiliny sice žádné B nebyly, zato byly ty celkem 3 kusy vozů 2. třídy našlapány až po střechu. Ve voze Apee, který byl asi již ze zoufalství řazen jako 2. třída netekla voda, tlaková vlna po míjení s prvním vlakem po výjezdu z každé stanice pootevřela dveře - paradoxně proti směru běžného otevření, no a protože zavřít ručně nešly ,silný průvan byl pro nás 6 cestujících, co byli vmáčlkí na představku, po chvíli značně nepříjemný... Ve stanicích se zase nedalo dýchat, protože po každém brzdění se silně kouřilo od brzd. Vyřadit ho vlaková četa nemohla, protože by se "substrát" už nikam nevešel... Ve velkoprostorových vozech byly narvané chodbičky,audiovozuální systém nikde nefungoval... Prostě hnus. A to bylo EC!!! Jestli se sebraly vozy vlakům "vyšší kvality" na východ proto, aby se na chebské větvi získali noví cestující, tak na větvi ostravské budou zřejmě valem ubývat... Prostě Kocourkov na kolejích... No a jak v některé z minulých diskusí kdosi psal, že ty nově nakoupené rakouské Bmz pro rychlost 200 km/h budou reko na velkoprostory pro linku do D, minulý týden jsem viděl 4 z nich v Přerovském depu s novým logem ČD na původním nátěru a partou uklízeček uvnitř, jak vozy piglovaly, doplňovaly záclonky a zjevně je tak chystaly do provozu i bez rekonstrukce . Dalších cca 8 tam ještě stojí. Hádám, že půjdou asi na Cheb, kam jinam...
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko