..: Foto: Vozy ABpee konečně v provozu :..

Osobní vůz 1. a 2. třídy ř. ABpee347 ČD, foto: Michal ŠimekPřerov — Zdá se, že problémy čerstvě modernizovaných vozů řady ABpee347, přestavěných v polské firmě PESA Bydgoszcz, konečně pominuly. Od včerejška je totiž v pravidelném provozu třetí vagon tohoto typu, zachycen naším redaktorem na vlaku R 811, ze kterého dále přecházel na R 804 do Brna. Dále by se měl vůz držet oběhu na lince Olomouc - Přerov - Staré Město u Uherského Hradiště - Břeclav - Brno. Řada ABpee347 tak moravským rychlíkům konečně poskytne 1. třídu adekvátního standardu. Zpočátku přitom polské přestavby provázely problémy se schvalovacím procesem, vycházející z nevhodné úpravy podvozků GP200.

Otázkou na závěr tak už jen zůstává, proč se jeden z těchto vagonů (v Brně se nachází minimálně dva další) neobjevil na letošní výstavě Czech Raildays v Ostravě, kde České dráhy nevystavují žádný rekonstruovaný vůz, nýbrž pouze „vůz určený k modernizaci“ v podání Bmz235 s interiérem v původním stavu od rakouských ÖBB. Zde si můžete prohlédnout některé z fotografií dokumentujících druhý den provozu nové vozové řady.

Bočnice vozu ABpee347 ČD, foto: Michal Šimek Oddíl 1. třídy vozu ABpee347 ČD, foto: Michal Šimek Oddíl 2. třídy vozu ABpee347 ČD, foto: Michal Šimek Představek a prostor pro jízdní kola ve voze ABpee ČD, foto: Michal Šimek

Zdroj: ŽelPage, autor fotografií: Michal Šimek


Adam Vanting Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 18.6.2014 (22:21)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
Registered user Baal  mail  
01.08.2016 (18:02)  
Tyhle vozy nám nasadili na trať Praha - Hradec - Trutnov a jelikož jezdím první třídou tak musím říct, že je to krám mizernej.
Polohovat to jde sotva o 5cm, zhasnout si nemůžete, furt vám tam někdo cajdá, protože za jedničkou jsou kola, pokud si někdo sedne na sedadlo ke kterému jste zády cítíte každý jeho pohyb, pokud s vámi jede jedno uřvané děcko máte po klidu a to je jako první třída?! Kde je pohodlí? Vždyť je to tvrdý a když v tom sedíte více jak 2 hodiny tak to je horší než být ve dvojce...
Kde je soukromí, když vám tam furt někdo cajdá?
Nač klimatizace ve vlaku, který staví každých 5 minut, v teplotách 30+ stejně nestíhá...
Prostě hnus.
Mě to donutilo jezdit Trutnov-Hradec dvojkou a od Hradce jezdím do Prahy radši přes Pardubice...
Registered user Martin Michl  mail  
29.06.2014 (11:52)  
myslím že je zcela jedno kde WC bude. vzhledem k tomu ze neni povinosti posunovace vagon otocit tak aby byly tridy ucelene, tak ta jednicka bude casto pruchozi tak jako to byva doposud... casto se setkavam s razenim loko + 2/1 + 2 + 2 NIKOLI loko 1/2 + 2 + 2 je to videt i u sluzebnich vozu kde se take nezaobiraji tim zdali jede sluzebni casti k loko nebo smerem do soupravy.
23.06.2014 (13:11)  
Zlámalík:

On ten pruh je +/- stejně, jako na panterech z první série, akorát dojem kazí ta tmavě modrá dole.

No, zdá se, že unifik pro nízkopodlažní a vysokopodlažní vozy musí být přeci jen trošku odlišný.
23.06.2014 (12:12)  
V pátek 20.6. jsem ho viděl na R 802. Tak jsem se těšil, že se svezu do Moravského Písku, ale ne. Vagón byl uzamčen a na moji otázku, zda je ve vlaku řazen jiný vůz 1. třídy mně průvodčí řekl, že ne, že tomuto po cestě do Olomouce vyhořel centrální systém. Zatím to nevypadá moc růžově.
Correspondent or Member of ŽelPage Zlámalík  mail  
23.06.2014 (0:15)  
Co se týká designu a pruhů, mrkněte na vlaky.net na brněnské Pantery. Hnus, velebnosti, zejména od oken dolů. Co to je za kombinaci (výško/šířkovou), navíc na čele před předním podvozkem nenavazující? A proč má railjet spodek skříně světlý a Panter zas ne, když by se zrovna tady tato "výjimka" užila mnohem víc, nechápu.
Ale ani to ode mne nikdo nepožaduje...
Registered user Lesan 
22.06.2014 (18:30)  
Provozních zhruba 2000-3000.
Registered user Pjetro 
22.06.2014 (17:31)  
Nevím, jak v reálu, ale z fotek na mě působí interiér přesně tak, jak vypadal na vizualizacích a to nemocničním dojmem, kdy je všechno striktně bílé. Příkladem, jak tu bílou aspoň trochu rozbít je jídelňák http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/foto/201202/IMG_3498.jpg
Registered user Bóřa 
22.06.2014 (12:40)  
Lukáš Hradecký: České dráhy mají celkem přibližně 4000 osobních vozů. Je to sice údaj pár let starý, ale asi to bude víceméně odpovídat - něco se nakoupilo, nějaké vozy se zase zrušily... Kolik z nich je ale běžně používaných a kolik je tzv. kopřiváků, to těžko říct.
21.06.2014 (23:38)  
Ví někdo z místních kolik mají dráhy používaných osobních vozů?

Nemyslím vyřazené, historické nebo nějaké zvláštní, prostě kolik mají osobních vagonů ...
Registered user PN  mail  
21.06.2014 (2:10)  
Zlámalík: Ty dráty na sedačkách naproti těm se zásuvkou nejsou k zásuvkám. Nevím k čemu jsou, ale kdyby byly k zásuvkám, tak by to bylo hodně nebezpečné a věřím, že to už by přebírkou neprošlo.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko