..: Foto: Vozy ABpee konečně v provozu :..

Osobní vůz 1. a 2. třídy ř. ABpee347 ČD, foto: Michal ŠimekPřerov — Zdá se, že problémy čerstvě modernizovaných vozů řady ABpee347, přestavěných v polské firmě PESA Bydgoszcz, konečně pominuly. Od včerejška je totiž v pravidelném provozu třetí vagon tohoto typu, zachycen naším redaktorem na vlaku R 811, ze kterého dále přecházel na R 804 do Brna. Dále by se měl vůz držet oběhu na lince Olomouc - Přerov - Staré Město u Uherského Hradiště - Břeclav - Brno. Řada ABpee347 tak moravským rychlíkům konečně poskytne 1. třídu adekvátního standardu. Zpočátku přitom polské přestavby provázely problémy se schvalovacím procesem, vycházející z nevhodné úpravy podvozků GP200.

Otázkou na závěr tak už jen zůstává, proč se jeden z těchto vagonů (v Brně se nachází minimálně dva další) neobjevil na letošní výstavě Czech Raildays v Ostravě, kde České dráhy nevystavují žádný rekonstruovaný vůz, nýbrž pouze „vůz určený k modernizaci“ v podání Bmz235 s interiérem v původním stavu od rakouských ÖBB. Zde si můžete prohlédnout některé z fotografií dokumentujících druhý den provozu nové vozové řady.

Bočnice vozu ABpee347 ČD, foto: Michal Šimek Oddíl 1. třídy vozu ABpee347 ČD, foto: Michal Šimek Oddíl 2. třídy vozu ABpee347 ČD, foto: Michal Šimek Představek a prostor pro jízdní kola ve voze ABpee ČD, foto: Michal Šimek

Zdroj: ŽelPage, autor fotografií: Michal Šimek


Adam Vanting Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 18.6.2014 (22:21)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Jihomoravský ČR Olomoucký


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
20.06.2014 (23:41)  
tarten: "prý" :) já bych se držel té citace z oficiální normy, co jsem dal níže v diskusi, kde se jako první míra bere výška od temene kolejnice a jako druhá pak výška od okna.
dopisovatel nebo člen ŽP Zlámalík  mail  
20.06.2014 (23:33)  
PN: ad zásuvka a dráty k ní - tady (http://goo.gl/R1qekY) se Poláci rozčilují nad zfušovanými Pendoliny - Ptakopysky (Pendolino se tam zove Dziobak) a pak sami produkují zmetky? No to snad ne... ;-)))
registrovaný uživatel Bóřa 
20.06.2014 (22:34)  
tarten: To se mi snad jenom zdá. Docela by mě zajímalo, který diletant je za to zodpovědný. Přece taková hovadina nemohla napadnout profesionální renomované designérské studio...
registrovaný uživatel tarten 
20.06.2014 (21:59)  
franta omáčka: ad nater. Oni ho mohli v PESE udelat spravne a spatne je to na tom cancouru vozu, co leze do zaberu.

Výška linky pod oknem se prý řídí výškou dolní hrany oken, nikoli výškou nad kolejnicí. Takže různá výška u různých vozů vypadá na jako vedlejší efekt záměru ČD.
registrovaný uživatel PN  mail  
20.06.2014 (16:05)  
Sim: Pod sedadly zrovna moc místa není. Z jedné strany je tam pod sedadly zásuvka (mimochodem nejhloupější umístění zásuvky, které jsem zatím ve vlaku viděl) a z druhé strany jsou zase nějaké odkryté kabely. Ty doufám, že ještě nějak zakrytují, že to není finální stav, protože toto vypadá hodně fušerácky a nedodělaně. A to se mi jinak ABpee líbí.

Guty: I v 1. třídě cestují lidé s koly a ti to mají doposud ve vlacích bez úschovy hodně složité. Proto jsem rád, že i na ně ČD začaly myslet a upřímně doufám, že vozů 1. třídy s místy pro kola začne přibývat, protože je evidentní, že začíná ubývat vlaků s úschovou během přepravy. A o místa pro kola ve dvojce bych se u vlaků s ABpee nebál, protože mají jezdit s Bdtee a tam má být míst pro kola dostatek.
20.06.2014 (14:23)  
Sim: Jsem zvědavý na porovnání. Jinak bavíme se o osobních vozech klasické stavby. Další typy a řady mají vlastní schémata. (Pořád se těším, až někdo použije kapitu 680. :D )
registrovaný uživatel Sim 
20.06.2014 (14:05)  
janick > s baglama zas takovy problem nevidim, podle vseho to vypada, ze pod sedackami je mista relativne dost ... a typicky tezke koleckove tasky a kufry, co s sebou tahaji dalkovi cestujici, mi prijde mnohem rozumejsi mit dole, nez se s nima modrovat nahoru na regal nad sedackou. Ano, ma to svoje nevyhody, treba v zimnim obdobi muze byt na zemi docela humus, ale to uz je veci dopravce, jak se s tim vyporada.

Josef Petrák > az se doma dostanu ke kompu, kouknu na tu verzi normy, ktera se mi dostala do sparu a ze ktere vychazi me uvahy. Z hlavy si ted presne zneni nepamatuju, ale pokud by tam bylo to same, co ve tve pracovni, nelze udelat pruh navazujici na sousedni vozy, pokud se vyska (mereno od TK) spodni hrany oken techto vozu lisi o vice jak 100mm. Udaj cca metr osmdesat od TK je jen informativni .... a ja osobne bych se jim (v pripade, ze bych to mel lakovat a nedostal k tomu presnejsi info) ridil pouze u vozidel, kde neni ceho se jinak chytit, bo okna nejsou, nebo jsou v ruznych vyskach (lokomotivy, patrove vozy, pripadne vozidla castecne nizkopodlazni) ...
20.06.2014 (12:59)  
ad nater. Oni ho mohli v PESE udelat spravne a spatne je to na tom cancouru vozu, co leze do zaberu. Neni to sice nijak kvalitne videt, ale rekl bych, ze na lokomotive je hranice mezi bilou a motrou ve stejne vysce jako na tom reku.
registrovaný uživatel janick 
20.06.2014 (11:38)  
Tak na vizálně je to pěkné, ale ze svého pohledu vidím jeden docela podstatný nedostatek. Představte si, že každý cestující bude mít objemnější zavazadlo (batoh, kufr a podobně). Uplně stačí, každý jedno. Nechci vidět to peklo, když se tam budou muset v neděli cestou z víkendu nebo z dovolené nasoukat. Prostě problém všech velkoprostorů je, že mají nedostatečně velké police na zavazadla nad sedačkami, o dalším prostoru ani nemluvím. Přitom v dálkovém vlaku je přece jasné, že si s sebou cestující bere větší zavazadlo. A to mluvím z vlastní zkušenosti především z Košičanu. Lidé využívající tento vlak určitě potvrdí.
20.06.2014 (10:37)  
Guty: Vedle druhé třídy jsou zase záchody. Pokud by byly u jedničky, tak se z ní stane průchoďák. Takto tudy projdou jen cyklisté, kterých bude řádově méně.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko