Přerov — Zdá se, že problémy čerstvě modernizovaných vozů řady ABpee347, přestavěných v polské firmě PESA Bydgoszcz, konečně pominuly. Od včerejška je totiž v pravidelném provozu třetí vagon tohoto typu, zachycen naším redaktorem na vlaku R 811, ze kterého dále přecházel na R 804 do Brna. Dále by se měl vůz držet oběhu na lince Olomouc - Přerov - Staré Město u Uherského Hradiště - Břeclav - Brno. Řada ABpee347 tak moravským rychlíkům konečně poskytne 1. třídu adekvátního standardu. Zpočátku přitom polské přestavby provázely problémy se schvalovacím procesem, vycházející z nevhodné úpravy podvozků GP200.
Otázkou na závěr tak už jen zůstává, proč se jeden z těchto vagonů (v Brně se nachází minimálně dva další) neobjevil na letošní výstavě Czech Raildays v Ostravě, kde České dráhy nevystavují žádný rekonstruovaný vůz, nýbrž pouze „vůz určený k modernizaci“ v podání Bmz235 s interiérem v původním stavu od rakouských ÖBB. Zde si můžete prohlédnout některé z fotografií dokumentujících druhý den provozu nové vozové řady.
Zdroj: ŽelPage, autor fotografií: Michal Šimek
Výška linky pod oknem se prý řídí výškou dolní hrany oken, nikoli výškou nad kolejnicí. Takže různá výška u různých vozů vypadá na jako vedlejší efekt záměru ČD.
Guty: I v 1. třídě cestují lidé s koly a ti to mají doposud ve vlacích bez úschovy hodně složité. Proto jsem rád, že i na ně ČD začaly myslet a upřímně doufám, že vozů 1. třídy s místy pro kola začne přibývat, protože je evidentní, že začíná ubývat vlaků s úschovou během přepravy. A o místa pro kola ve dvojce bych se u vlaků s ABpee nebál, protože mají jezdit s Bdtee a tam má být míst pro kola dostatek.
Josef Petrák > az se doma dostanu ke kompu, kouknu na tu verzi normy, ktera se mi dostala do sparu a ze ktere vychazi me uvahy. Z hlavy si ted presne zneni nepamatuju, ale pokud by tam bylo to same, co ve tve pracovni, nelze udelat pruh navazujici na sousedni vozy, pokud se vyska (mereno od TK) spodni hrany oken techto vozu lisi o vice jak 100mm. Udaj cca metr osmdesat od TK je jen informativni .... a ja osobne bych se jim (v pripade, ze bych to mel lakovat a nedostal k tomu presnejsi info) ridil pouze u vozidel, kde neni ceho se jinak chytit, bo okna nejsou, nebo jsou v ruznych vyskach (lokomotivy, patrove vozy, pripadne vozidla castecne nizkopodlazni) ...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.