..: KTX-II: 300 km/h na jihokorejský způsob :..

KTX-II rollout, foto: webChangwon - 25. listopadu byl oficiálně představen první prototyp jihokorejské elektrické, 10vozové jednotky KTX-II, která je výsledkem více než desetiletého vývoje. Jde o evoluci dřívějšího prototypu HSR-350(X), přičemž projekt zaštítilo Ministerstvo znalostí a ekonomiky, stejně jako Ministerstvo vzdělání, vědy a technologie. Výzkum přišel na téměř 256 bilionů jihokorejských wonů, podílelo se na něm na sedm tisíc pracovníků z celkem 129 organizací. Největším z nich byl koncern Hyundai Rotem, který zároveň poskytnul vhodné zázemí. První jednotka v následujícím půlroce absolvuje sérii testů, po jejichž úspěšném absolvování bude nasazena na rychlodráhu Gyeongbu, spojující města Soul a Daegu, ale i na klasické tratě. Korejský železniční operátor Korail si v roce 2006 objednal celkem 19 souprav. Prvních šest by měl obdržet v červnu 2009, čtyři o rok později, zbylých devět do konce roku 2010. Počítá s nasazením na trasy Honam, Kyeongjeon a po dokončení také Jeolla.

Díky hliníkové, aerodynamicky tvarované karoserii a trakčních motorech o souhrnném výkonu 8,8 MW, může KTX-II dosáhnout rychlosti až 330 km/h. Trakční výzbroj a brzdové systémy byly vyvinuty v Jižní Korei. Na rozdíl od francouzských KTX, jezdících na rychlodráze Gyeongbu v pevné, 20vozové konfiguraci, má KTX-II poloviční počet vozů, avšak může být provozována v párech, což umožní větší pružnost v rámci řešení kapacity. Otočná sedadla v interiéru, oddíly pro rodiny, bezbariérové toalety a palubní Wi-Fi - to jsou jen některé z dalších deviz jednotky. Pro národní ekonomiku je přínosem i fakt, že poměr "domácího" podílu v Korei montovaných, leč francouzských KTX, versus de facto generické KTX-II, je 58 ku 87%.

kxt2_01, foto: katalog ktx2_04, foto: katalog ktx2_05, foto: katalog ktx2_06, foto: katalog ktx2_07, foto: katalog ktx2_08, foto: katalog

Zdroj: Railway Gazette


Martin Grill Poslat mail autorovi | 28.11.2008 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Svět


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 9      Zpráv na stránku:   
29.11.2008 (15:26)  
M: VRT by se dala využívat i pro jiný rychlý vlaky pro vmax=200km/h třeba v relaci Praha - Jihlava nebo "zastávkovej" spoj Praha - Brno. Jde jenom o to nějak rozumně "pospojovat" vysokorychlostní a konvenční síť. Třeba v Itálii to tak jezdí, po stejný trase ES a za nim IC+.
Jinak modernizace koridorů je prioritou, dokud nebudou hotový koryta tak se do VRTky nekopne, čili dřív než v roce 2016 se nic stejně dělat nebude (když nepočítam izolovaný úseky)
29.11.2008 (14:55)  
VRT jsou z delšího časového hlediska nutné. Zajisté však nesmí skončit u izolované sítě v rámci ČR. Nutné bude napojení na Vídeň, Bratislavu (Budapest), Regensburg (Mnichov) a pokud jde o severní směr, tak na Draďany (Berlin). Zajisté, že VRT by se zde neměly stavě aby to měli školáci z Jihlavy do Brna kratší. Navíc by VRT měly být řadou spojek napojeny na současnou síť koridorů. A to by zejmena vyřešilo blížící se katastrofu v pražské aglomeraci, kde za pár let nebudou stávající tratě zvládat dopravu. Proto by měly být spojky VRT a 221 u Benešova, VRT a 171 u Berouna a VRT a 091 a 090 u Kralup respektive Roudnice a právě v těchto úsecích by vlaky vyšších kategorií tažené výkonnými lokomotivami mohly sjíždět z VRT na stávající koridory a dál pokračovat po stávajích koridorech. Takže VRT by vyřešily i problém pražské aglomerace, kde za čas budou jezdit osobní vlaky v 7,5 respektive 15 minutových taktech, do toho náklady, rychlíky a máme tu kolaps... A navíc, dříve než za 15 let stejně nebudou VRT v provozu, takže, to co se nám nyní může jevit jako velké ekonomické sousto, může být za 15 let naprostou nutností a ničím, co by se nemohlo zvládnout...
registrovaný uživatel M 
29.11.2008 (14:14)  
junkrs - jakoze by se postavila VRT a jezdily po ni i konvencni vlaky Zdar-HB?
To bysme byly asi jedina zeme na svete (mozna to ostatni delaji spatne), ktera by to takhle vyuziva. V Koreji maji VRT, ktera propojuje milionova mesta, u nas bysme postavili VRT z miionoveho mesta do ani ne pulmilionoveho a protoze by to bylo asi malo, aby bysme to "zachranili" tim, ze by tam mohly jezdit i osobaky mezi 20K mestama...

Tohle je jako setirt na barak a v okamziku, kdy mi chybi asi milion, tak to zkusim zachranit tim, ze pujdu vratit prazdny flasky. Podle meho nazoru to ten rozpoct nezachrani...

Stejne jako nesmyslnost velkeho mezinarodniho letiste (myslim fakt veliky, neco jako Londyn, Chicago atd.) u Jeseniku nevylepsime "argumentem", ze pokud nebude dostatek jumb, ktere by tam pristavaly, tak se to letadlo muze vyuzivt i pro vyhlidkove a praskovaci lety...
registrovaný uživatel milos  mail  
29.11.2008 (13:36)  
hele, odpornici na vsechno, mam dotaz:
koukam na tu posledni fotku - pracoviste strojvedouciho - a zajimalo by me, jestli tam jako bude za jizdy stat s nohama v tech klipsnach? nebo tam neni videt jeho sedacka, ze ktere ale (pokud ji bude mit) uvidi asi jen na obrazovky a budiky a tudiz je u tohoto stroje celni sklo jen k tomu, aby mel fira prehled, jestli je venku svetlo nebo tma?
anebo je ten kokpit tak malej, ze fira bude mit hlavu az u stropu...?
29.11.2008 (13:31)  
http://en.wikipedia.org/wiki/HSR-350x (originálně Han-gukhyung Gosok Cheoldo :-) )
29.11.2008 (13:28)  
Zajímavé názory, podle mě má přednost modernizace stávající infastruktur a voz. parku, sekundárně VRT v rámci mezinárodní úrovně, mohlo by se uvažovat o napojení na Jihlavu, a některé spoje by mohli zastavovat v Jihlavě. Zvýší se její potenciál, mnohem kratší cesta dojíždění za prací , do školy do Prahy/Brna, rozvoj města. Mimochodem, provoz VRT, minimálně VRvlaků je při plné obsazenosti zdaleka nejlevnější. Zdá se to přehnané, ale.. vysoké objemy přepravy, vysoký denní průběh vozidel, aerodynamičnost VR vlaků, vysoký výkon, možnost stavět velké skolny, až 40 PROMILE viz SRN, Kolín - Frankfurt.
registrovaný uživatel waszyn 
29.11.2008 (12:34)  
junkrs: myslis ze kdyby se stavely ty VRT, tak by nebyly predrazene? a ze koridory nejsou predrazene? a co tech 12mld? v dalnicich ten problem fakt neni... cisla kolik procent jde na dalnice a kolik na zeleznici tady nedavno nekde probehla, nechte uz ty dalnice napokoji, jsou potreba stejne jako koridory a rozhodne vice nez VRT.
navic kdo ti v tech VRT za tisice bude jezdit(pha brno za 200 urcite nebude, spis za 2000...), kdyz tady lidi kafraji kdyz jim zdrazi pendolino(ktere neni dotovany produkt) o 100 i kdyz bude mnohem vetsi sance se do nej dostat..
registrovaný uživatel junkrs 
29.11.2008 (12:04)  
Jak vidím, opět se tu pletou pojmy s dojmy. Ano, VRT může být vybudována v úseku Praha-Brno (stejně jako D1), ale nikde není psáno ani se nikde neuvažuje o tom, že i všechny vlaky po ní jedoucí pojedou jenom Praha-Brno(stejně jako tak nejezdí auta po D1).
Ale vše je, jak už tu bylo řečeno, politicky řízeno. O peníze nejde. Těch by byl dostatek, kdyby se s nima jenom tolik neplýtvalo (viz např. předražené dálnice, pochybné státní zakázky atd, atd). Ale to by bylo spíš na debatu do jiné diskuze, než ke článku týkajícího se korejských rychlovlaků :-)
registrovaný uživatel M 
29.11.2008 (11:34)  
Chikatetsujin

Jako napojeni na evropskou sit urcite ano - jenze to by o tom musely jednat v Bruselu (tam ale resi zemedelstvi) a ne v jednotlivych statech:-(

Pokud jde o provoz na D1, tak castecne je to jiste pravda, ale nesmi se zapomenout, ze na te D1 to probiha v autech, tj. ne kazdej musi mit stejnou trasu, zatimco ve vlaku je to 400 lidi soucasne. K tomu vsichni by museli zaplatit to vyssi jizdne. Abych tak rekl - je to neco jako s tema nakladnima - pokud budou exitovat terminaly atd., tak je to podminka nutna, ale nikoliv postacujici (porad totiz bude treba resit, ze vlak vyjede az v momente, kdy bude plny atd.)
registrovaný uživatel M 
29.11.2008 (11:28)  
Pro ty investice je asi potreba nejen ekonomicka uroven, ale i ekonomicka sila.
Taky to asi zada spise spojovani velkych mest - tech je v Koreji hodne, u nas mame jedno.
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko