..: KTX-II: 300 km/h na jihokorejský způsob :..

KTX-II rollout, foto: webChangwon - 25. listopadu byl oficiálně představen první prototyp jihokorejské elektrické, 10vozové jednotky KTX-II, která je výsledkem více než desetiletého vývoje. Jde o evoluci dřívějšího prototypu HSR-350(X), přičemž projekt zaštítilo Ministerstvo znalostí a ekonomiky, stejně jako Ministerstvo vzdělání, vědy a technologie. Výzkum přišel na téměř 256 bilionů jihokorejských wonů, podílelo se na něm na sedm tisíc pracovníků z celkem 129 organizací. Největším z nich byl koncern Hyundai Rotem, který zároveň poskytnul vhodné zázemí. První jednotka v následujícím půlroce absolvuje sérii testů, po jejichž úspěšném absolvování bude nasazena na rychlodráhu Gyeongbu, spojující města Soul a Daegu, ale i na klasické tratě. Korejský železniční operátor Korail si v roce 2006 objednal celkem 19 souprav. Prvních šest by měl obdržet v červnu 2009, čtyři o rok později, zbylých devět do konce roku 2010. Počítá s nasazením na trasy Honam, Kyeongjeon a po dokončení také Jeolla.

Díky hliníkové, aerodynamicky tvarované karoserii a trakčních motorech o souhrnném výkonu 8,8 MW, může KTX-II dosáhnout rychlosti až 330 km/h. Trakční výzbroj a brzdové systémy byly vyvinuty v Jižní Korei. Na rozdíl od francouzských KTX, jezdících na rychlodráze Gyeongbu v pevné, 20vozové konfiguraci, má KTX-II poloviční počet vozů, avšak může být provozována v párech, což umožní větší pružnost v rámci řešení kapacity. Otočná sedadla v interiéru, oddíly pro rodiny, bezbariérové toalety a palubní Wi-Fi - to jsou jen některé z dalších deviz jednotky. Pro národní ekonomiku je přínosem i fakt, že poměr "domácího" podílu v Korei montovaných, leč francouzských KTX, versus de facto generické KTX-II, je 58 ku 87%.

kxt2_01, foto: katalog ktx2_04, foto: katalog ktx2_05, foto: katalog ktx2_06, foto: katalog ktx2_07, foto: katalog ktx2_08, foto: katalog

Zdroj: Railway Gazette


Martin Grill Poslat mail autorovi | 28.11.2008 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Svět


  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel milan 
28.11.2008 (17:36)  
Tady na želpage se může napsat jakákoliv newska a vždycky to skončí u toho, že na EC jezdí B-čka, a že se na železnici kašle. Neříkám, že to není pravda, ale je nutné to pořád omílat dokola a pokaždé jinde?
registrovaný uživatel M 
28.11.2008 (17:26)  
Abych tak rekl klasicky narek - na neco nadavam a svuj narek opru o "argument"...
28.11.2008 (17:10)  
no.. je pravda, že bychom se mohli od států východní Asie kdeco přiučit.. ale třeba se i Česká republika jednou dočká.. byl bych v tom optimistický.. když tak vlastně nad tím přemýšlím, ony i 810 či B mají své kouzlo, stejně jako vysokorychlostní jednotky.. je to je o úhlu pohledu
registrovaný uživatel rk_kn.  mail  
28.11.2008 (16:39)  
Zaujímavé, že nemá tá súprava tie klasické veľké brzdiče, ako u nás. Ale zasa jednonohého rušňovodiča nezamestnajú. Lebo musí obidvomi nohami tlačiť pedále živáka .
28.11.2008 (16:37)  
ad Jackub :asi už si EC dlouho nejel.Už rok se neplatí nic...
registrovaný uživatel Jackub 
28.11.2008 (16:08)  
to M
Nemůžu si pomoct, ale mám za to, že jako cestujícího mě vůbec nezajímá, jaké (ne)mají ČD k dispozici vozy. Za EC se platí příplatek za použití vlaku vyšší kvality, tak tu kvalitu jako cestující mám také plné právo očekávat a vyžadovat. Ne? ;-)
registrovaný uživatel M 
28.11.2008 (15:46)  
LamRis - jak to tve postezovani souvisi s tim, co jsem napsal ja?
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
28.11.2008 (15:19)  
Musím říci, že KTX-2 se mi moc líbí. Vypadá trochu elegantněji než původní TGV/KTX. Nicméně pochybuji, že je jednalo o nějaký VÝVOJ. To slovo jistě není na místě. Je to prostě 10 let průmyslové špionáže. Ale výsledek stojí opravdu za to!

To je také důvod, proč Alstom velmi spěchá na zavedení AGV do provozu, protože to je o několik tříd lepší a zase bude chvíli trvat než to asiati okopírují.
registrovaný uživatel LamRis 
28.11.2008 (14:54)  
M: Nevím jak vy, ale já takovým vlakem IC jezdím každý patek a dokonce minule jelo B ještě snad starší než já, prostě B v zelené kožence jsem už dlouho neviděl a sedět více jak tři hodiny s hlavou mezi koleny není vůbec pohodlné.
28.11.2008 (14:48)  
Martin Grill: To nebyla realkce na článek, jistě veskrze přínosný, ale na překvapené reakce na začátku diskuse. :-) Korejská TGV jsou jistě pozoruhodná a teď mají i svou jednotku.
  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko