Sokolov - Společnost Railtrans se rozhodla své aktivity v dálkové osobní železniční dopravě utlumit a projekt RT-Express Praha - Ostrava ukončit. Jako jeden z důvodů firma uvádí objednání nových vlaků Praha - Brno státem. Její expresy z Prahy-Holešovic do Ostravy se už tak do grafikonu nevešly a musely by jezdit z Prahy-Smíchova přes Malešice, vzhledem ke zmenšené kapacitě úseku Libeň - Běchovice kvůli zahajované rekonstrukci této části koridoru. Podle společnosti Railtrans ze vzájemného jednání Českých drah a státu vyplynulo, že stát bude napříště u ČD objednávat (tedy i dotovat) i výkony vlaků kategorie IC/EC, což představuje na relaci Praha - Ostrava přímou konkurenci jejím expresům. Zároveň by tak prý stát mohl projekt RT-Express zablokovat z důvodu "ohrožení dopravy ve veřejném zájmu". Celou tiskovou zprávu lze nalézt na stránkách Railtrans.
zdroj: Railtrans
Co to zas píšete? Vy opravdu nedokážete pochopit, že pokud peníze potečou z A do C přímo, je to levnější než je ohřívat ještě cestou v B? Jestli tohle nechápete, tak s Váma diskuse opravdu ztrácí smysl...
George_Couser: Když zpoplatníte dopravní cesty všem motorovým vozidlům, pak lidé do aut zas tak rychle nesednou.
Kdyz lidem dame koule na nohy a pouta na rue, tak take do aut nesednou...
Bohajeho, co je to zas za zhovadilej system? Co treba nechat na lidech, at si svobodne vyberou a nediktovat jim co maji delat a nedelat z nich otroky? Pokud jezdi autem, tak asi proto, ze vlak je hnusnej, spinavej a pomalej, ne?
Fakt vybornej system - jakejkoliv zpusob dopravy zatizime dostatecne prohibitivnim fee, hlavne aby se jezdilo hnusnyma vlakama. Web (ja ostatne taky) to tady uz celkem blbuvzdorne rozepsal. Cim vyssi poplatky, tim vyssi dotace, tim vyssi naklady na spravu, tim mensi efekt. Je to jak zavest poplatek za vodu z kohoutku koruna/litr a soucasne zavest dotaci koruna/litr. A jako k cemu to ma byt?
A nevim, ceho a s kym vysi resite, ale nekolikrat jsi napsal, cosi o zvysovani fee za silnicni DC - pry ze to pomuze vlakum... Ano, pomuze. Zakon zakazuji rizeni aut lidem pod 130 let by vlakum pomohl take... A mimo to jsem uz jednou napsal, ze investice do DC (silnicni i zeleznicni) i dotace na zajisteni dopravni obsluznosti s nejakym fee za DC nemaji co delat. Urcite ne, pokud je vzdy na jedne strane strane transakce stat...
Web:odkdy autobusoví dopravci nepobírají dotace ? A odkdy autobusoví dopravci platí poplatky za použití dopravní cesty srovnatelné s železničními dopravci?To se pak tvoří zisk...
nebo:
Hmm,vydělávají i s ním..Vy jste snad jejich účetní nebo co?:)))A jestli mi chcete namluvit , že si nové autobusy platí výhradně ze své kapsy,tak to je fakt hloupost...
Je mi to celkem jedno, jenom že jste se tomu nařčení začal tak bránit, tolik vykřičníků... :)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.