Sokolov - Společnost Railtrans se rozhodla své aktivity v dálkové osobní železniční dopravě utlumit a projekt RT-Express Praha - Ostrava ukončit. Jako jeden z důvodů firma uvádí objednání nových vlaků Praha - Brno státem. Její expresy z Prahy-Holešovic do Ostravy se už tak do grafikonu nevešly a musely by jezdit z Prahy-Smíchova přes Malešice, vzhledem ke zmenšené kapacitě úseku Libeň - Běchovice kvůli zahajované rekonstrukci této části koridoru. Podle společnosti Railtrans ze vzájemného jednání Českých drah a státu vyplynulo, že stát bude napříště u ČD objednávat (tedy i dotovat) i výkony vlaků kategorie IC/EC, což představuje na relaci Praha - Ostrava přímou konkurenci jejím expresům. Zároveň by tak prý stát mohl projekt RT-Express zablokovat z důvodu "ohrožení dopravy ve veřejném zájmu". Celou tiskovou zprávu lze nalézt na stránkách Railtrans.
zdroj: Railtrans
Můžete mi ještě jednou vysvětlit, proč mám dotovat železnici na trase, kde jezdí bus bez dotací? A je mi úplně jedno, jaké má poplatky za co, já taky nenakupuju pečivo podle toho kolik platí jednotliví pekaři nájem za pekárnu.
A platí státu za DC 100 Kč a stát ho dotuje 120 Kč. Pokud zlevním DC o 80 Kč, prodělá stát? Ne! Protože může snížit dotaci o 90 Kč (snížení nákladů + průtokoví ohřívači).
Ano, SŽDC dostane dotace a přímo, což je normální, nic diskriminačního. Nebo snad máte pocit, že dneska SŽDC příspěvky nedostává a živí všechno z poplatků DC? Vy, který tvrdíte že rozhodně i autobusy Praha-Brno dostávají dotace? :)
A to nemluvim o tom, ze jeden urad bude kontrolovat vyber mytneho a druhy urad bude kontrolovat rozdavani dotaci, takze z toho "uzavreneho systemu zaplatim poplatky a hned pozadat stat o jejich proplaceni" budou unikat penize na jeho spravu...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.