..: Projekt RT-Express Praha - Ostrava končí :..

Ilustrační obrázekSokolov - Společnost Railtrans se rozhodla své aktivity v dálkové osobní železniční dopravě utlumit a projekt RT-Express Praha - Ostrava ukončit. Jako jeden z důvodů firma uvádí objednání nových vlaků Praha - Brno státem. Její expresy z Prahy-Holešovic do Ostravy se už tak do grafikonu nevešly a musely by jezdit z Prahy-Smíchova přes Malešice, vzhledem ke zmenšené kapacitě úseku Libeň - Běchovice kvůli zahajované rekonstrukci této části koridoru. Podle společnosti Railtrans ze vzájemného jednání Českých drah a státu vyplynulo, že stát bude napříště u ČD objednávat (tedy i dotovat) i výkony vlaků kategorie IC/EC, což představuje na relaci Praha - Ostrava přímou konkurenci jejím expresům. Zároveň by tak prý stát mohl projekt RT-Express zablokovat z důvodu "ohrožení dopravy ve veřejném zájmu". Celou tiskovou zprávu lze nalézt na stránkách Railtrans.

zdroj: Railtrans


M@ra | 19.9.2007 (14:30)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu ČR Moravskoslezský ČR Olomoucký ČR Pardubický ČR Praha ČR Středočeský


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 27      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel tgw 
21.09.2007 (19:08)  
František 21.9 18:40. Naprosto s vámi souhlasím.
21.09.2007 (18:57)  
Miroslav Zikmund: A kraje také radši investují do svých silnic a objednávají dopravu na nich (za provoz nevybírají, protože jde o "stejný rozpočet"), než by platili za spoje vedené po státních drahách, navíc při jejich kvalitě a ceně za užití (nehledě na stále patrné zvýhodnění monopolního státního dopravce oproti ostatním), kterou hradí do "jiného rozpočtu" (i když jde v podstatě o jedny peníze).
21.09.2007 (18:53)  
Web: Jenže bus jezdí bez dotací z mnoha důvodů, z nichž dost je způsobeno tím, že si to předplácíte na daních. Můžete si koupit levnější rohlík, ale jednak zbytek ceny vám vezmou z příjmu, a za druhé vám možná také nebude tak chutnat a třeba i utrpíte újmu na zdraví. Ano, nové poplatky znamenají nové přerozdělování. V tom případě buď oboje nechť je zadarmo a udržované z našich daní, nebo oboje zpoplatněno tak, abychom to z daní už platit nemuseli (a spravovat to může stejný úředník, beztak na to má počítač).

George_Couser: Když zpoplatníte dopravní cesty všem motorovým vozidlům, pak lidé do aut zas tak rychle nesednou.
21.09.2007 (18:44)  
Kraje dotují (= objednávají si) krajskou dopravu, které slouží pro cesty z / do zaměstnání (základní dopravní obslužnost) v rámci jednoho kraje.
Jenže lidé také jezdí za zaměstnáním do "sousedního" nebo "přes sousedního" kraje, což už ovšem žádného krajského úředníka nezajímá.

Doba je zlá a zkrátka dojíždění vlakem EC/IC do zaměstnání není nic zvláštního – když mají vládní činitelé ústa plná teorie o mobilitě pracovních sil = za prací se musí jezdit, tak holt musí zajistit, aby se ti lidé dostali smysluplně do zaměstnání do jiného kraje a zase zpátky k rodině …
Ostatně u jižních sousedů v Rakousku tomu tak je a EC / IC/ ICE / EN / SC vlaky slouží k dojíždění do/z zaměstnání a platí v nich jízdenky dopravních svazů.
21.09.2007 (18:40)  
Aleš Franc: Jak rozsáhlou rekonstrukcí? Zvýšení traťové rychlosti, propustnosti (zabezpečením), nebo i zvýšením počtu kolejí? I obyčejná dvoupruhová silnice je z čistě dopravního hlediska výhodnější než jednokolejná trať... U nás se nabízí zajímavé srovnání: Praha - Liberec: čtyři pruhy dálkové silnice/jedna kolej rychlíkové tratě, Praha - Hradec Králové: čtyři pruhy dálkové silnice/jedna kolej rychlíkové tratě, Praha - České Budějovice: dva pruhy silnice I. třídy/jedna kolej rychlíkové tratě. Pokud se chtějí vyhnout dva protijedoucí dálkové autobusy, nemají s tím problém, neboť se míjejí a nevzniká zdržení. V prvních dvou případech dokonce nemají problém ani s předjetím místního autobusu. Pokud totéž chtějí provést dva rychlíky, musí nejméně jeden z nich čekat v jednom z mála bodů tratě, kde je to možné, než druhý projede, a vzniká i několikaminutové zpoždění, nehledě na energetické ztráty. Míjení místních vlaků představuje obdobný problém, jeden ze spojů je vždy zdržen. Takto se kapacita výrazně snižuje. Přitom investovat do dálnic je jakási samozřejmost, zatímco zvyšování kapacity železničních tratí aspoň na úroveň souběžných silnic je věc takřka neprosaditelná. A prosadí-li se už, hledí se zvýšit kapacita i u souběžných silnic. Tak nevím, zda náhodou podobný problém nemají i ve Velké Británii.
21.09.2007 (18:21)  
Web: Já také nic o privatizaci nepíšu a nejsem jejím zastáncem. Soukromí dopravci jistě nebudou obecně špatní, ale vyčerpaná kapacita dopravní cesty ještě nemusí znamenat kdovíjak obrovský zájem ve srovnání s ostatními druhy dopravy, které mají (většinou bohužel) k dispozici mnohem větší kapacitu. Při drahém jízdném potom není problém tuto menší kapacitu zaplnit, ovšem také by nebylo od věci srovnání, kolik lidí jezdí souběžně jinými druhy dopravy při dané nabídce spojů a cen (která je způsobena mnoha z hlediska dopravce vnitřními i vnějšími faktory).
dopisovatel nebo člen ŽP Andrew33  mail  
21.09.2007 (17:51)  
Podklad této zprávy můžete nechat.Za tři roky se může hodit,až se to samé stane SA v čele s panem Jančurou;-)
registrovaný uživatel M 
21.09.2007 (17:09)  
pekari, promin, ale na vedeni si asi sedis ty. Rekni mi, ceho dosahnes tim, ze zavedes poplatky a soucasne i dotace na pokryti tech poplatku!! Jedine to, ze budes potrebovat uredniky, kteri to budou spravovat. S tim, ze jsou potreba penize nikdo nepolemizuje, ale od toho mame nejruznejsi dane, statni rozpocet a SFDI. O tom, ze vyse poplatku je vyrazne pozitivne elasticka ve vztahu k mnozstvi dopravy nikdo nic nepise, ani to nijak zvlast netvrdi.
Je to proste presne jak psal Web. V tech jeho vypoctech navic jeste chybi "uniky" spojene s nutnou spravou systemu.
Proste tam jsou tri toky penez - fee za DC, dotace pro dopravce, investice do DC. Pokud to druhe pokryva to prvni, tak proste posli mi ucet stovku, ja ti poslu stovku, oba budeme bohati (ve skutecnosti oba prodelaji 5 kacek za poplatek bance a stejny princip predstavuje ten unik na spravu). Treti financni tok je nezavisly na prvnich dvou a proste musi (mel by!) byt tak jako tak...

G_C - ano, mel jsem neco podobneho uz napsane, ale nakonec sem to smazal:)

http://zpravy.idnes.cz/ceske-drahy-provozuji-az-padesat-let-stare-vlaky-f6t-/domaci.asp?c=A070918_143720_domaci_adb
:-)
registrovaný uživatel Web 
21.09.2007 (16:29)  
pekař: Už je to o pár stránek dál, tvrdil jste, že jsem naiva, já vám to tak nějak věcně vyvrátil :) A jsem na to hrdý, o těhle věcech se fakt hledají většinou dost špatně...
registrovaný uživatel pekař 
21.09.2007 (16:16)  
Pokud SZDC dostance kompenzace ve formě větších dotací , proč ne...Já netvrdil , že je dostávají rozhodně i dálkové busy , ale že mají výrazně levnější DC...
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 27      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko