..: Projekt RT-Express Praha - Ostrava končí :..

Ilustrační obrázekSokolov - Společnost Railtrans se rozhodla své aktivity v dálkové osobní železniční dopravě utlumit a projekt RT-Express Praha - Ostrava ukončit. Jako jeden z důvodů firma uvádí objednání nových vlaků Praha - Brno státem. Její expresy z Prahy-Holešovic do Ostravy se už tak do grafikonu nevešly a musely by jezdit z Prahy-Smíchova přes Malešice, vzhledem ke zmenšené kapacitě úseku Libeň - Běchovice kvůli zahajované rekonstrukci této části koridoru. Podle společnosti Railtrans ze vzájemného jednání Českých drah a státu vyplynulo, že stát bude napříště u ČD objednávat (tedy i dotovat) i výkony vlaků kategorie IC/EC, což představuje na relaci Praha - Ostrava přímou konkurenci jejím expresům. Zároveň by tak prý stát mohl projekt RT-Express zablokovat z důvodu "ohrožení dopravy ve veřejném zájmu". Celou tiskovou zprávu lze nalézt na stránkách Railtrans.

zdroj: Railtrans


M@ra | 19.9.2007 (14:30)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu ČR Moravskoslezský ČR Olomoucký ČR Pardubický ČR Praha ČR Středočeský


  1 2 3 4 5 ... 27      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel pekař 
22.09.2007 (15:40)  
M.už jste trapný , já Vás také neupozorňoval , že jsou blbé kecy a ne blbý kecy .
registrovaný uživatel M 
22.09.2007 (15:37)  
Njn, clovek, ktery ma radost z 0.2% a na 0.5% u mne opravdu je "chytrak"...
PS: To slovo na konci ma byt howgh...
registrovaný uživatel pekař 
22.09.2007 (15:33)  
Podle blbých keců a chytráků to vypadá , že z Vás momentálně kape zlost..Ale , no tak..:))To víte , že máte pravdu a ve všem :)Howg.
registrovaný uživatel M 
22.09.2007 (15:30)  
Asi by bylo dobry zjistit si, kde to vzniklo. A bylo to "navrhu" probihitivne zpoplatnit jizdu autem a tak pomoci "MHD". Na to bylo zodpovezeno, ze kdo jezdi autem, tak tak cini ze svobodne vule, protoze jeho vlastni auto mu poskytuje vyssi komfort nez vlak a navrhy menit jeho postoj silou je navrhy spatne.
Pokud nekdo jede v ramci Prahy, Brna nebo Ostravy z predmesti do centra, tak sice porad ma vyssi komfort v aute, ale urcte v nem nema tu rychlost. Pri porovnavani auta (IAD) nebo vlaku (MHD) pak uprednosti (muze uprednostnit) rychlost (a nekomfort) pred komfortem (a dlouhou jizdou s nejistym parkovanim).
Pokud MHD bude poskytovat stejny komfort jako IAD (a to napriklad zabotlamy urcite neposkytuji!), tak se pocet cestujicich zvysi jeste razantneji, protoze vyjma luxusnich aut nebo slozite prepravy (s MHD se dobre jede "sem-tam", ale dost blbe se dela multitrip, o zavazadlech ani nemluve) nebude duvodu nepouzit MHD.
Zatim je ta "radost" z rustu poctu cestujicich na urovni radosti ze zvyseni urokove sazby na svem beznem ucte z 0.1% na 0.2% a pritom prechodem do jine banky by mohl mit 0.5%. Ale to tenhle "chytrak" neresi a ma ukrutnou radost z toho, ze ma 0.2%...
registrovaný uživatel pekař 
22.09.2007 (15:09)  
Tak proč přibývá cestujících?
registrovaný uživatel M 
22.09.2007 (15:07)  
Jo a druha pohadka je, ze Berdych je tedka nejlepsi borec na kurte...

Venca a CD4ever jsou alespon vtipny (vetsinou), tohle jsou ale jenom blby kecy, pekari...
registrovaný uživatel M 
22.09.2007 (15:05)  
Ja si myslim, ze idealni by to teda bylo asi takhle...
Nakup jakehokoliv prostredku k preprave osob zatizit 100% DPH, ktera se odvede statu. Na nakup dopravnich prostredku by ale poskytovala bezurocna jednorazova dotace ze statniho rozpoctu a to ve vysi cenu tohoto vozidla. Kazde vozidlo by si muselo koupit rocni povoleni k provozu a to ve vysi desetiny porizovaci ceny. Na toto povoleni by se poskytovala (pro jistotu jinym uradem) dotace (1/10 porizovaci ceny za rok). Za kilometr jizdy by se platilo mytne 10 korun a provozovatel by mel podle tachometru narok na dotaci 10 korun za kilometr (tretim uradem).
Krome tohoto vseho by se samozrejme jeste vybirali "normalni" dane, ktere by se pouzivali na vystavbu a udrzbu infrastruktury.
Ano, s porizovacima cenama by se dalo ruzne carovat, ano, s tachometrama by se dalo carovat jeste vic, ano, mozna by vznikla "neexstujici" vozidla, ano, osmkrat presunout penize je 4x drazsi nez je presunout jen dvakrat...
Ale co uz, zamestnanost by klesla na nulu (system samozrejme pocita s uzakonenim povinnosti pracovat), protoze sprava tehle systemu by nasala veskere nezamestnane, statni rozpocet by sel jeste vic do sracek a pozitiv by bylo jiste mnohem vice! Akorat mne ted zrovna zadana nenapadaji...
registrovaný uživatel pekař 
22.09.2007 (15:00)  
M:vlak určitě není jediným způsobem přepravy , takže jak jste správně podotknul , nárust cestujících je způsoben především zlepšením služeb ČD , vlaky jsou čistší , rychlejší , přibývá nových souprav , existují slušné obchodní nabídky ... Jsem rád , že jsme se nakonec shodli:)
registrovaný uživatel M 
22.09.2007 (14:54)  
1. na otazku ale nefunguje to i opačně?Čím nižší poplatky , tím vyšší dotace... davam citaci Weba - Vy opravdu nedokážete pochopit, že pokud peníze potečou z A do C přímo, je to levnější než je ohřívat ještě cestou v B? Jestli tohle nechápete, tak s Váma diskuse opravdu ztrácí smysl... Ja dodam jen: precist pomalu a vickrat...

2. kde je sakra to bezprostredni pojitko mezi cistotou vlaku a poctem cestujicich? Ono, asi je potreba vzit v potaz, ze na ten pocet cestujicich ma vliv o neco vic faktoru, ne? Kdyz se nekdo rozstreli na motorce a doktori ho davaji 8 hodin dohromady, tak ho zachranilo zarikavani jeho sousedky behem operace nebo samotna operace?
Kdyz bude v dedine jedinej obchod (zmena nebo vznik jineho nebude mozny), v tomhle obchode budou mit zvadlou zeleninu, tak vyssi letni poptavku po OZ lze interpretovat tak, ze jde o vyborny obchod nabizejici skvelou zeleninu, protoze poptavka roste?
Rust poctu zakazniku je dany mnoha faktory, patrne i zlepseni casti sluzeb CD. Nicmene mnohe sluzby se na poctu zakazniku projevuji zcela nepochybne negativne a spinavost, pomalost a hnus vlaku je bezesporu jednim z techto faktoru. Ale jestli jsou 50 roku stare vagony tim, co zvysuje pocet zakazniku, tak dobre. Predpokladam, ze v dalsi etape prijde centralni planovani, rizene vysvetlovani lidem, co je dobre a co je spatne a uspechy zapadu budou prezentovany jakou imperialisticke vykoristovani...
registrovaný uživatel pekař 
22.09.2007 (14:17)  
Jinak tahle debata už opravdu nemá smysl . Já se docela slušně pobavil u podobných plků některých pisatelů jako privatizace snad všeho i nádraží se zaměstnanci nebo toho , že české vlaky jsou špinavé , pomalé a hnusné ( asi proto již delší dobu přibývá cestujících ) :)))
  1 2 3 4 5 ... 27      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko