Sokolov - Společnost Railtrans se rozhodla své aktivity v dálkové osobní železniční dopravě utlumit a projekt RT-Express Praha - Ostrava ukončit. Jako jeden z důvodů firma uvádí objednání nových vlaků Praha - Brno státem. Její expresy z Prahy-Holešovic do Ostravy se už tak do grafikonu nevešly a musely by jezdit z Prahy-Smíchova přes Malešice, vzhledem ke zmenšené kapacitě úseku Libeň - Běchovice kvůli zahajované rekonstrukci této části koridoru. Podle společnosti Railtrans ze vzájemného jednání Českých drah a státu vyplynulo, že stát bude napříště u ČD objednávat (tedy i dotovat) i výkony vlaků kategorie IC/EC, což představuje na relaci Praha - Ostrava přímou konkurenci jejím expresům. Zároveň by tak prý stát mohl projekt RT-Express zablokovat z důvodu "ohrožení dopravy ve veřejném zájmu". Celou tiskovou zprávu lze nalézt na stránkách Railtrans.
zdroj: Railtrans
PS: To slovo na konci ma byt howgh...
Pokud nekdo jede v ramci Prahy, Brna nebo Ostravy z predmesti do centra, tak sice porad ma vyssi komfort v aute, ale urcte v nem nema tu rychlost. Pri porovnavani auta (IAD) nebo vlaku (MHD) pak uprednosti (muze uprednostnit) rychlost (a nekomfort) pred komfortem (a dlouhou jizdou s nejistym parkovanim).
Pokud MHD bude poskytovat stejny komfort jako IAD (a to napriklad zabotlamy urcite neposkytuji!), tak se pocet cestujicich zvysi jeste razantneji, protoze vyjma luxusnich aut nebo slozite prepravy (s MHD se dobre jede "sem-tam", ale dost blbe se dela multitrip, o zavazadlech ani nemluve) nebude duvodu nepouzit MHD.
Zatim je ta "radost" z rustu poctu cestujicich na urovni radosti ze zvyseni urokove sazby na svem beznem ucte z 0.1% na 0.2% a pritom prechodem do jine banky by mohl mit 0.5%. Ale to tenhle "chytrak" neresi a ma ukrutnou radost z toho, ze ma 0.2%...
Venca a CD4ever jsou alespon vtipny (vetsinou), tohle jsou ale jenom blby kecy, pekari...
Nakup jakehokoliv prostredku k preprave osob zatizit 100% DPH, ktera se odvede statu. Na nakup dopravnich prostredku by ale poskytovala bezurocna jednorazova dotace ze statniho rozpoctu a to ve vysi cenu tohoto vozidla. Kazde vozidlo by si muselo koupit rocni povoleni k provozu a to ve vysi desetiny porizovaci ceny. Na toto povoleni by se poskytovala (pro jistotu jinym uradem) dotace (1/10 porizovaci ceny za rok). Za kilometr jizdy by se platilo mytne 10 korun a provozovatel by mel podle tachometru narok na dotaci 10 korun za kilometr (tretim uradem).
Krome tohoto vseho by se samozrejme jeste vybirali "normalni" dane, ktere by se pouzivali na vystavbu a udrzbu infrastruktury.
Ano, s porizovacima cenama by se dalo ruzne carovat, ano, s tachometrama by se dalo carovat jeste vic, ano, mozna by vznikla "neexstujici" vozidla, ano, osmkrat presunout penize je 4x drazsi nez je presunout jen dvakrat...
Ale co uz, zamestnanost by klesla na nulu (system samozrejme pocita s uzakonenim povinnosti pracovat), protoze sprava tehle systemu by nasala veskere nezamestnane, statni rozpocet by sel jeste vic do sracek a pozitiv by bylo jiste mnohem vice! Akorat mne ted zrovna zadana nenapadaji...
2. kde je sakra to bezprostredni pojitko mezi cistotou vlaku a poctem cestujicich? Ono, asi je potreba vzit v potaz, ze na ten pocet cestujicich ma vliv o neco vic faktoru, ne? Kdyz se nekdo rozstreli na motorce a doktori ho davaji 8 hodin dohromady, tak ho zachranilo zarikavani jeho sousedky behem operace nebo samotna operace?
Kdyz bude v dedine jedinej obchod (zmena nebo vznik jineho nebude mozny), v tomhle obchode budou mit zvadlou zeleninu, tak vyssi letni poptavku po OZ lze interpretovat tak, ze jde o vyborny obchod nabizejici skvelou zeleninu, protoze poptavka roste?
Rust poctu zakazniku je dany mnoha faktory, patrne i zlepseni casti sluzeb CD. Nicmene mnohe sluzby se na poctu zakazniku projevuji zcela nepochybne negativne a spinavost, pomalost a hnus vlaku je bezesporu jednim z techto faktoru. Ale jestli jsou 50 roku stare vagony tim, co zvysuje pocet zakazniku, tak dobre. Predpokladam, ze v dalsi etape prijde centralni planovani, rizene vysvetlovani lidem, co je dobre a co je spatne a uspechy zapadu budou prezentovany jakou imperialisticke vykoristovani...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.