..: Projekt RT-Express Praha - Ostrava končí :..

Ilustrační obrázekSokolov - Společnost Railtrans se rozhodla své aktivity v dálkové osobní železniční dopravě utlumit a projekt RT-Express Praha - Ostrava ukončit. Jako jeden z důvodů firma uvádí objednání nových vlaků Praha - Brno státem. Její expresy z Prahy-Holešovic do Ostravy se už tak do grafikonu nevešly a musely by jezdit z Prahy-Smíchova přes Malešice, vzhledem ke zmenšené kapacitě úseku Libeň - Běchovice kvůli zahajované rekonstrukci této části koridoru. Podle společnosti Railtrans ze vzájemného jednání Českých drah a státu vyplynulo, že stát bude napříště u ČD objednávat (tedy i dotovat) i výkony vlaků kategorie IC/EC, což představuje na relaci Praha - Ostrava přímou konkurenci jejím expresům. Zároveň by tak prý stát mohl projekt RT-Express zablokovat z důvodu "ohrožení dopravy ve veřejném zájmu". Celou tiskovou zprávu lze nalézt na stránkách Railtrans.

zdroj: Railtrans


M@ra | 19.9.2007 (14:30)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu ČR Moravskoslezský ČR Olomoucký ČR Pardubický ČR Praha ČR Středočeský


  1 ... 23 24 25 26 27      Zpráv na stránku:   
19.09.2007 (16:08)  
Georgo: předběhl jsi mě, právě jsem si říkal, že dotaci EC/IC končí jakékoliv riziko ztráty pro ČD.

TOHLE je největší mess jakej mohl nastat. Odepřít někomu přístup na trh a navíc dotovat i meziregionální spoje... to se opravdu můžou přejmenovat zpátky na ČSD.
19.09.2007 (15:36)  
SC je ale interne vedené tiež ako IC/EC, takže ak to ČD podajú tak, potom hurá späť k socialistickej štátnej železnici...
19.09.2007 (15:33)  
twix: pravda je taková že si tvůj článek rád přečtu. Ještě ale nemám ani ŽM 8 nicméně od 9 bych to měl mít předplacené.

Vím že HV není a proto se nejede, ale takhle postavené zdůvodnění se hodí do krámu, protože je ve stylu "To já ne, to oni". Ale rozhodně nechci nějak do RT rýpat nebo tak, jen mě zarazil tón jak to z informace tu vyznělo...

Počkat, takže něco jako transparentní vyúčtování pro kraje za Os a Sp a za R a Ex pro MD není? To se prostě ten bordel sečte dohromady a rozhodí se to dle objednavatele spoje? včetně IC/EC/SC? tak jak se může ČD dostat do ztráty? A jak může hospodařit se ziskem? vždyť až se bude tohle vše dotovat tak musí vykazovat jen 0 ne? Ledaže by si nechávali zist z neztrátových spojů jako raní SC, pokuď je neztrátové.
19.09.2007 (15:27)  
Twix: Dotovat státem komerční produkt SC? Banana republika, tramtadá, tram...
19.09.2007 (15:22)  
Jindřich Březina: Vlaky SC budou dotovány také. Pod "podnikatelským rizikem" se neskrývá podle vlastního vyjádření ČD nic jiného než krytí ztrát v osobní dopravě zisky z dopravy nákladní, které teď oddělením ČD Cargo odpadnou. Jen si vzpomeňme, jaké dotace ČD požadovaly ve "výběrových" řízeních na rychlíky Plzeň - Most a Pardubice - Liberec, a jak se oháněly synergickými efekty, ze kterých "překvapivě" vůbec nic nebylo. Nelíbí se mi, že tento článek vyznívá, jako by se Petr Šimral vymlouval pouze na to, že by jezdil na Smíchov - severní nástupiště :-)
19.09.2007 (15:16)  
K danému tématu doporučuji přečíst Železniční magazín, kde jsem spoluautorem vznikajícího článku. V zářijovém čísle vyjde krátké sdělení a v říjnovém pak rozsáhlejší článek.

Zde bych opravil jednu drobnost - spoje RT by nemohlo zablokovat ministerstvo dopravy, ale Drážní úřad. Ten je oním "nezávislým" regulačním subjektem podle odstavců 129 a 130 nového věcného zákona o železniční dopravě, který může odepřít přístup k trhu "ohrožujícímu" dopravci. Také bych podotkl, že nové expresy Praha - Brno objednané do stávajících poloh RT objednalo ministerstvo dopravy samozřejmě u ČD bez výběrového řízení. Dále bych doplnil, že neméně závažnou příčinou nespuštění provozu je jen (záměrný) nepatrný pokrok v procesu schvalování moderních lokomotiv Siemens pro naše tratě. Řekl bych, že v tomto článku jsou důvody k ukončení projektu RT-Express seřazeny podle závažnosti vzestupně. Závěrem celé peripetie RT-Expressu je docela slušný obrázek o "otevřenosti" našeho železničního trhu a úzkých vztazích mezi státem a ČD.
19.09.2007 (15:09)  
Hmm, tak na téhle zprávě jsou zajímavé dvě věci. Jak jsem přál RT úspěch tak zdůvodnění nevyjetí kvůli stavbě u Běchovic mi příjde jako spásný důvod na který RT čekalo.

A druhá věc co mě zaujala je to, že budou vlaky IC/EC dotované a objednávané státem to je teda husté, to poslední podnikatelské ryziko u ČD bude SC?
19.09.2007 (14:46)  
JardaPce - Když to mohou dělat kraje u autobusů, proč by to nemohlo dělat MD u vlaků?
19.09.2007 (14:41)  
To je zajímavý, "ohrožení dopravy ve veřejném zájmu"
  1 ... 23 24 25 26 27      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko