Frýdek-Místek - Ve Stříteži a okolí přibývá podpisů pod peticí proti chystanému zvýšení kapacity na železniční trati mezi Frýdkem-Místkem a Českým Těšínem. Lidé se obávají, že nákladní vlaky přinesou trvalou hlučnost a zhorší podmínky pro život místních obyvatel i rekreaci turistů v Beskydech. Petici podepsalo do úterý 513 lidí, většina je jich přímo ze Stříteže. Zvýšení kapacity se plánuje zejména kvůli výstavbě automobilky Hyundai v Nošovicích.
Správa železniční a dopravní cesty (SŽDC) nakonec kvůli postoji občanů zřejmě odstoupí od svého návrhu na vybudování tříkolejné dopravy ve Stříteži, SŽDC projekt přepracuje a obcí povedou jen dvě koleje. Půjde o minimální dopady v co nejšetrnějším režimu. Lidé v petici navrhují, aby nákladní vlaky jezdily do Českého Těšína přes Ostravu-Kunčice, což by prý bylo ekonomičtější a zároveň šetrnější k životnímu prostředí.
Obcí má denně projíždět 22 půlkilometrových souprav nákladních vagonů, podle jiných odhadů jich může být až čtyřikrát tolik. Zastupitelé se podle prohlášení místostarosty Stříteže s peticí ztotožňují, nesouhlasili ani s vybudováním výhybny. Velké možnosti ale radnice obcí nemají, jelikož ovlivnit zkapacitnění tratě jako takové nemohou, jde o usnesení vlády. Obce mohou ovlivnit jen její dopad tak, aby byl pro jejich občany co nejšetrnější.
zdroj: denik.cz
2.)Kdyby jste jen trochu logicky myslel tak vám dojde ze váš zájem nezmůže nic oproti zájmu lidí s větším postavením kteří se na výstavbě této tratě budou podílet, nebo ji financovat...
3.)Chci jen říci že máte malé postavení na to aby jste s touto věcí cokoli udělal. Obec Střítež by se podle mého názoru měla dohodnout a ujasnit si co vlastně chce, až se tak stane teprve tehdy muže tento projekt přinést obci nějaké ovoce.
Budeme-li počítat s tím, že to po 5 letech zavřou, tak to bude návrat do středověku tady s tou republikou... Nebudujme nic, stěně všechno do 5 let zavřeme...
Mužete mi uvest jediny případ, co mají obce např. z okolí JE Temelín??? Zavřít? Ups, zavřeme vše.
Jak psal Adam, netvrďte, že nikdo z těchto dvou obci nebude pracovat v zminěné fabrice, připadně jakkoliv nevyužije budovani či samotný provoz??!! A pokud tam znáte 100% lidi a víte to jistě, tak se Vám přijedu osobně omluvit.
Přechodně bydlim tak, že mi jezdi trolejbusy pod oknem (Souhlasim, že se to nedá srovnat s nákladním vlakem!!!), první dva dny mě budily potvory hlučne (opět souhlasim, že nákladní vlak je hlučnější, ovšem nedokáži posoudit, jak to bude za odhlučňovací stěnou... ), pak sem si zvykl. Po roce a půl už ani nevím že po te ulici něco jezdí... Svým způsobem je to zvyk... Ono i blbej sousedovic pes je hlučnej, tak co takhle jedna petice proti nočnímu štěkotu?
1) Co treba takovy neprimy financni prinos? Pokud by zamestnala i jenom blbych tisic lidi, kteri jsou dneska podpore, kolik penez se statu usetri?
2) Vy tam mate stoprocentni zamestnanost? Chcete mi tvrdit, ze ani jeden obcan z techto obci tam nenajde zamestnani?
3) Kdyby chteli Polaky nebo Slovaky, postavi to na Slovensku / v Polsku. Rozhodne tam budou mit lidi prachy, ze kterych se da zit lip nez z podpory.
4) Pokud nasetrim z ucitelskeho platu dost penez, mozna bych o tom i uvazoval, ale predstava sousedu jako jste vy... no nevim. :-D
A vy bydlíte u tratě s nákladním provozem, že víte jaké je to hlučné, když tam je protihluková stěna??A jakto, že se proti nákladním vlakům nepodepisují petice v jiných obcích???Myslíte že nikde už nejsou tratě s vyšší intenzitou provozu??
1. Nebudte naivni a trochu kriticky se divejte na oficialni propagandu, kterou nas masiruje statni TV a rozhlas. Proc berete jako dogma, ze Hyundayi prinese do rozpoctu nemale prachy? A co kdyz z "objektivnich duvodu" (viz LG Hranice) ukonci cinnost po 5-6 letech a presune se za levnejsi pracovni silou np. na Ukrajinu do Kazachstanu nebo certvikam? Rika vam neco pojem "danove prazdniny po dobu 10 let"?
2. Muzete mi uvest alespon jeden konkretni pripad, kdy np. Hnojnik nebo Stritez bude mit nejaky prospech z Hundayie?
3. Jakou asi mate predstavu o platech v nove fabrice v Nosovicich? 10k, 20k 30k? Co kdyz bude treba spolehat na Polaky nebo Slovaky, protoze ti se spokoji s nizsim platem? Poptejte se na platy a pracovni podminky delniku v np. Optimontu v Hnojniku nebo Gardene v Trinci.
4. Chcete koupit barak u trate? Pokud se podari prosadit provoz nakladaku na 322, tak behem nekolika malo mesicu bude k dispozici vetsi mnozstvi baraku v solidnim stavu a za velmi zajimavou cenu, jenze v takovem baraku bude schopen bydlet akorat clovek s vyznamnou vadou sluchu.
Jinak samozřejmě vlak je tisíckrát lepší než kamion, lépe řečeno než nějakých třicet kamionů, které lze nahradit jedním vlakem! A i kolem železnice se dají vybudovat účinné protihlukové stěny, jako jsou na "koridorech".
Vkaz pro p. Zikmunda: ano, obcane Striteze se jiste zajimaji o moznost zamestnani v nove tovarne. Jenze podle nasich informaci z uradu prace firma ma zajem predevsim o mlade (max 30 let) lidi, se strednim nebo vyssim vzdelanim, nejlepe ovladajici anglicky jazyk. Dovoluji si spekulovat, ze vsichni lide v okoli, kteri splnuji vyse uvedene body, bud uz maji solidni zamestnani nebo uz davno sedi v Irsku nebo GB.
Co se tyce udaju o vaze a rychlosti nakladnich vlaku: nevycucal jsem si je z prstu, ale prevzal od projektanta trate, a ten by snad mel vedet, o cem mluvi.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.