..: Aktuality a články :..

810 291-5 v Hodoníně, ilustrační fotografie, foto: Roman ŠilinekHodonín - Jen několik dní po zveřejnění výsledků vyšetřování tragické nehody v Moravanech, v nichž Drážní inspekce upozorňuje na některé nedostatky staničního zabezpečovacího zařízení ESA 11 firmy AŽD Praha, došlo k další mimořádné události spojené s tímto systémem. V úterý v Hodoníně "zmizel" z kolejí osobní motorový vlak čekající na jízdu do Zaječí. Stalo se tak hned dvakrát. Problém ihned zaznamenali výpravčí v Hodoníně a dispečer v Přerově, což zabránilo ohrožení cestujících. Jde tak o další z řady komplikací s tímto zabezpečovacím systémem. České dráhy zavedly po tragické nehodě v Moravanech systém mimořádných opatření, podle kterých zaměstanci v těchto případech postupují. "ČD budou chtít od majitele zabezpečovacího zařízení zcela jistě odpověď na otázku, jak je možné, že zabezpečovací zařízení opět vyhodnotilo obsazenou kolej pod jejich vlakem jako volnou," prohlásil mluvčí drah Ondřej Kubala.

Ilustrační obrázekOstrava - Na základě kontraktu z 15. prosince 2006 mezi ČKD VAGONKA a.s. a Lietuvos geležilenkiai (LG) na výrobu dvou třívozových elektrických dvoupodlažních jednotek řady 575 byla na podzim loňského roku zahájena v Ostravě jejich výroba. První z dvojice objednaných vozidel se nyní nachází v pokročilém stádiu stavby, výroba druhého kusu započala v březnu. Do poloviny roku 2008 by se první z nich měla objevit na ŽZO v Cerhenicích a její předání zákazníkovi má proběhnout v září. Druhá jednotka má být dodána do Litvy na počátku roku 2009.

Logo VIA Rail CanadaToronto - Zatím neznámá nemoc propukla ve vlaku č. 2 kanadské národní společnosti VIA Rail Canada, který směřoval z Vancouveru do Toronta (mapa trasy vlaku). Krátce po osmé hodině ranní kanadského času (odpoledne SELČ) byl vlak po ujetí 3871 kilometrů zastaven ve stanici Foleyet, cestující v něm spolu jeli dva a půl dne. V soupravě se cestovalo 264 lidí, z toho 30 zaměstnanců drah. Jedna žena na zatím blíže neurčenou nemoc zemřela, asi dalších deset se nakazilo.

Ilustrační obrázekZábřeh na Moravě - Provozní budovu železniční stanice Zábřeh na Moravě na hlavním železničním tahu z Prahy na Olomouc a Ostravu zasáhl dnes kolem poledne požár. Ten vznikl podle hasičů v dopravní kanceláři. Došlo k poškození zabezpečovacího zařízení stanice a železničáři tak nemohli ovládat návěstidla a výhybky. Vlaky tak zůstaly stát na trati před nádražím. Podle mluvčího Českých drah se jednalo především asi o čtyři vlaky, zpoždění dosáhlo až 130 minut u vlaku EC 108 Comenius. Celkem se výpadek dotkl asi 9 vlaků.

4.8.2007 - 14:02 - Sesunutá zeď pod Větruší zpomalila železniční dopravu

Ilustrační obrázekÚstí nad Labem - Ve čtvrtek 2. srpna odpoledne došlo k sesuvu více než sto let staré opěrné zdi pod výletním zámečkem Větruše v Ústí nad Labem. Zámeček včetně opěrných zdí přitom prošel před dvěma lety nákladnou rekonstrukcí. Při nehodě se nikomu nic nestalo. Sesuvem je však ohrožena železniční trať pod skálou, na které Větruše stojí. Ikdyž na samotnou trať kamení a hlína nespadly, vlaky tudy do odvolání budou jezdit pouze desetikilometrovou rychlostí. Projektant rekonstrukce slíbil, že sesuv co nejrychleji zabezpečí, opatření na železnici by tak neměla mít delšího trvání. Již v pátek odpoledne začali dělníci s odstraňováním zbytků suti a hlíny.

zdroj: Česká televize , České noviny (ČTK)

Ilustrační obrázekMimoň - Ve čtvrtek ráno začala za jízdy u Mimoně hořet lokomotiva osobního vlaku na trati 086 Česká Lípa - Liberec. Ve vlaku v tu chvíli cestovalo 25 cestujících. Strojvedoucí se snažil požár uhasit ručními hasicími přístroji, ale ten se rozšířil na elektroinstalaci a podvozek lokomotivy. Poradili si s ním až přivolaní profesionální hasiči z České Lípy, Jablonného v Podještědí a profesionální hasiči Českých drah. Pravděpodobně se jednalo o lokomotivu 742.342.

Ilustrační obrázekÚvaly - V pondělí 18.6.2007 došlo na trati 011 mezi žst. Praha Běchovice a Úvaly k prověšení troleje a vlaky přestaly na 3 hodiny jezdit kvůli neprůjezdnosti všech 3 traťových kolejí. Železničáři odhadli škodu na půl miliónu korun. Mluvčí drah Ondřej Kubala řekl, že alespoň jedna kolej by měla být v provozu zhruba v půl páté, což se také stalo. Dálkové vlaky České dráhy odklonily na trať 231 přes Nymburk, osobní vlaky byly nahrazeny autobusy. Zpoždění u vlaků, včetně spojů SuperCity, se pohybovalo mezi 40 a 110 minutami.

5.5.2007 - 10:00 - České dráhy slibují Pardubickému kraji nové vlakové soupravy

Ilustrační obrázekPardubice - Cestující, kteří využívají vlakovou dopravu v Pardubickém kraji, se mohou těšit na nové, moderní a klimatizované vagony. České dráhy totiž chtějí nakoupit zbrusu nové soupravy a nasadit je na nejfrekventovanějších tratích v kraji. "V příštích sedmi letech plánujeme postupný nákup nových osobních vlakových souprav. Plánujeme, že budou nasazeny na nejvyužívanějších tratích v Pardubickém kraji," potvrzuje náměstek ředitele ČD Jiří Kolář. Na nákup nových lokomotiv a osobních vagonů má přispět Evropská unie. Krajský úřad to vítá a slibuje drahám podporu. Zatím není jasné, jaké vlaky České dráhy vyberou, ani to, na jakých tratích a od kdy budou nové soupravy nasazeny. Zatím se v Pardubickém kraji můžeme setkat s příměstskými jednotkami řady 471 City Elefant a motorovými vozy 814 Regionova.

zdroj: Mladá fronta Dnes, Pardubický kraj

Železniční stanice Pardubice hlavní nádražíPardubice - Vážení čtenáři, v úterý 1.5.2007 tomu bylo 49 let, co byla v Pardubicích otevřena nová staniční budova. A právě k tomuto jubileu jsme pro vás v rámci projektu "Monografie stanic" připravili jeho další pokračování. Tentokrát se zaměříme právě na uzlovou železniční stanici Pardubice hlavní nádraží.

Ilustrační obrázekPardubice - V sobotu 5.5.2007 se uskuteční slavnostní zahájení již 7. sezóny v muzeu železnice a MHD v Pardubicích - Rosicích nad Labem. Návštěvníky čeká bohatý doprovodný program. V muzeu se můžete těšit na nové exponáty, parní stroje, zahradní železnici v provozu, ale i na historické automobily a autobus RTO. Nejzajímavější však asi budou jízdy historických motorových vlaků. Můžete se těšit na dva motorové vozy řady M131.

Ilustrační obrázek - tunelBrandýs nad Orlicí - Posledním nemodernizovaným úsekem I. železničního koridoru v Pardubickém kraji zůstává trať z Chocně do Ústí nad Orlicí. Aby zde vlaky mohly jezdit 160 kilometrovou rychlostí, musí se trať u Brandýsa nad Orlicí narovnat. Tamější zastupitelé by rádi viděli trať co nejdále od města a pokud možno co nejvíce pod zemí. Pro Správu železniční dopravní cesty se však jedná o nejdražší variantu. "Zastupitelstvo přihlédlo k výsledkům ankety mezi obyvateli Brandýsa. Sedmdesát dva procent se přiklonilo k realizaci "zelené" varianty trati za městem, zatímco osm procent bylo pro variantu vedoucí přes město," vysvětluje starosta Petr Tomášek.

Ilustrační obrázek Pardubice - Opravy trati na hlavní železniční trati mezi Brandýsem nad Orlicí a Ústím nad Orlicí si vyžádají pětidenní výluku. Daný úsek je v Pardubickém kraji posledním místem, kde vlaky na trati 010 dosud nevyužívají modernizovaného koridoru a rychlost je zde omezena na 80 km/h. Běžné opravy provádědí SŽDC jednou za rok. Do čtvrtku 26.4.2007 bude probíhat nepřetržitá výluka vždy jedné traťové koleje, v pátek cestující čeká pouze výluka denní.

20.4.2007 - 23:00 - Opilec zaparkoval svoje auto na koridoru

Ilustrační obrázekTuklaty - Jen náhodou nedošlo na hlavní trati 011 spojující Prahu s Kolínem k nehodě. Opilý devětačtyřicetiletý muž "zaparkoval" svůj osobní automobil Škoda Favorit v kolejišti nedaleko vlakové zastávky Tuklaty. Pouze díky velkému štěstí po velmi frekventované trati zrovna neprojížděl žádný vlak a incident se obešel bez zranění. Na automobil stojící v kolejích upozornil policii telefonát na linku 158. Na místě našli strážci zákona muže, který měl podle orientační dechové zkoušky 3,18 promile alkoholu. Teď je podezřelý z trestného činu ohrožení pod vlivem návykové látky. Jaké důsledky může mít srážka vlaku s automobilem netřeba přípomínat, stačí jen vzpomenout na nedávnou nehodu u Vraňan, kde po podobném incidentu vykolejil rychlík.

zdroj: Automix.cz

Ilustrační obrázekTroubsko - Včera večer se u obce Troubsko na Brněnsku srazil na železničním přejezdu motorový vlak vedený vozem řady 842 s osobním automobilem Opel. Vlak před sebou tlačil auto ještě 600 metrů, než se mu podařilo zastavit. Dva členové posádky automobilu byli se zraněními převezeni do brněnské nemocnice.

Pardubice - Zajímá Vás, jaké modernizace elektrických lokomotiv a jednotek České dráhy v nejbližší době chystají? Přinášíme vám následující přehled připravovaných modernizací.

   
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 06:02
zapadá v 20:01