..: Brandýs nad Orlicí chce vlaky v tunelu :..

Ilustrační obrázek - tunelBrandýs nad Orlicí - Posledním nemodernizovaným úsekem I. železničního koridoru v Pardubickém kraji zůstává trať z Chocně do Ústí nad Orlicí. Aby zde vlaky mohly jezdit 160 kilometrovou rychlostí, musí se trať u Brandýsa nad Orlicí narovnat. Tamější zastupitelé by rádi viděli trať co nejdále od města a pokud možno co nejvíce pod zemí. Pro Správu železniční dopravní cesty se však jedná o nejdražší variantu. "Zastupitelstvo přihlédlo k výsledkům ankety mezi obyvateli Brandýsa. Sedmdesát dva procent se přiklonilo k realizaci "zelené" varianty trati za městem, zatímco osm procent bylo pro variantu vedoucí přes město," vysvětluje starosta Petr Tomášek.

Ankety se zúčastnilo 52 procent oprávněných voličů. Rozhodnutí zastupitelů však nemusí znamenat, že tuto trasu investor skutečně postaví. "Obec má určitě právo do procesu posuzování mluvit, ale takových subjektů je více, my musíme vybrat průchozí variantu," uvedl Miroslav Konečný z ředitelství SŽDC. Zastupitelstvem zvolená trasa by obyvatelům Brandýsa přinesla velkou zátěž, především při odvážení vytěžené zeminy při stavbě tunelů. Ty budou do Brandýsa ústit ze dvou stran.

Rekonstrukci trati plánuje SŽDC uskutečnit v letech 2012 až 2015. Náklady na její realizaci včetně přestavby nádraží v Ústí nad Orlicí se mají vyšplhat na sedm miliard korun.

Přehledná mapa navrhovaných tras zveřejněná na K-Reportu.

zdroj: Mladá fronta DNES


Ninja Poslat mail autorovi | 30.4.2007 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Pardubický


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Vampir  mail  
08.05.2007 (19:56)  
Možná že Pendolína dají Praha-Ostrava pod 3-hodiny
02.05.2007 (13:55)  
Navíc je zde třeba počítat i s regionální dopravou, a pokud byste všechny koridory narovnal na 160 km/h, pak povedou tolika tunely, že osobní vlak nebude mít smysl. Proto jsem zastáncem odděleného budování dálkových tras od rekonstrukce "koridorů", a ne jejich směšování do kompromisu.
02.05.2007 (13:52)  
Rail-2005: Ono se hezky poslouchá, jak koridor je alternativou dálnici a VRT letadlům - jenže koridor nikdy nemůže být alternativou dálnici, ale skutečně jen silnici I. třídy. Sice můžete mít na kousku 160 nebo i 200, ale ve zblých úsecích máte třeba jen 90. To dohromady určitě nedá vyšší rychlost než plynulých 130 na dálnici, pokud započteme ještě zastavování vlaků ve stanicích. Navíc vlak většinou musí ujet mezi dvěma místy po rekonstruované trati mnohem větší vzdálenost než auto po nové dálnici. Takže bude-li v daném směru dálnice (jakože se kupodivu souběžně stýále budují), zůstanou ve vlaku tak akorát lidé, co jím jezdili doteď, pokud si nově nepořídí auto. Aby vlak mohl konkurovat, musí nabídnout ne stejně, ale více. A to při srovnání koridor - dálnice není splněno.
Také je třeba vzít v úvahu, že VRT nemusí pojíždět pouze vlaky jedoucí maximální rychlostí (tedy ty mezistátní, konkurující letadlům), ale že síť může být navázána na stávající modernizované tratě tak, aby byla zajištěna vzájemná přechodnost. Pak bude možné zavést vlaky jedoucí třeba Praha-Brno, Praha-Ostrava ale třeba i Praha-Jihlava celou cestu (mimo rozjezd a brzdění) 200 km/h, a to teprv bude alternativa dálnici. Jízda vlakem musí být časově kratší a vzdálenostně přibližně stejná jako autem.
registrovaný uživatel waszyn 
02.05.2007 (11:22)  
Mozna by stalo za to uvest kolik lidi zije v Brandyse - 1434. Taky by stalo za to se zamyslet pro kolik z nich bude ten klid dulezitejsi nez o 10 minut dal na zastavku?
Za zachovani souc.trate je jich tusim 175. A na druhou stranu kolik tisicu/milionu lidi oceni tech par minut, ktere pri pravidelnych jizdach muzou za rok udelat klidne i nekolik hodin ze..

Takze tady mame :
+ klid pro 1434 osob
+ usetrenych nekolik hodin casu/rok pro obrovske mnozstvi osob a treba i nakladnich prepravcu (urcite by slo nejakym zpusobem porovnat ty 2 giga za tunel a prinos pro dotcene osoby/subjekty)
- o 10 minut dal na vlak (resp.nahrazeni cest autobusem) pro 175 osob

cili opravdu nerozumim co vyvolava na tomto serveru tak ostre reakce. Spokojenych bude pri tunelovem reseni 99,9% obcanu, coz mi prijde jako docela solidni vetsina :)
registrovaný uživatel DJ 
02.05.2007 (11:19)  
A tak jo, anketa (dobře že to autor stránek zdůraznil, že jde o anketu, nikoli o referendum) hovoří jasně: vytunelovat okolí Brandýsa. Ti lidi, kterých se ptali, budou mít klid a to, že (pokud se to takto zrealizuje) se vyhodí o pár miliard víc, to je jedno. Akorát že by to zaplatili nejen brandýsští, ale všichni obyvatelé.
Ale v této zemi je to miliarda sem, miliarda tam, takže to tolik nevadí.
01.05.2007 (18:12)  
Jak jsem říkal na začátku, většinu lidí netrápí, že ztratí kvalitní spojení a že o víkendu se k nim nikdo nedostane. Aspoň v našem kraji autobusy o víkendu nejezdí. Fascinuje mně, že tyhle stránky navštěvují taky gumáci, kteří lobují za 160 na dálnicích a za 80 na železnici. Ať se přestěhují do Adamova, tam si mohou vychutnat i sedmdesátku.
Jinak díky za odkaz na pořádnou mapu.

Z ankety je zřejmé, že projektanti a SŽDC stále ještě neumí prodat to správné řešení. Nedivil bych se tomu, kdyby vnucovali někomu pod okna novou trať (což bude problém VRT), ale když jim tady odpadne rachtání na výhybkách, skřípění v malých poloměrech nesoucí se celým údolím, tak by měli být spokojeni. Jestli jim někdo podal rekonstrukci jako dálniční stavbu, tak bych ji taky nechtěl. Zřejmě byli proti i sportovci a zahrádkáři, kterým fialová varianta leze do zelí. Investor by se měl zamyslet zda je lepší nějaká kompenzace pro obec, nebo narvat o dvě miliardy víc do tunelů.

Druhá věc - máme tady partu dvoustovkařů a těm chci připomenout, že mnohem efektivnější je zvednout rychlost ze 120 na 160 než ze 160 na 200. Ovšem při pohledu na tuto akci se kloním ke dvoustovce, protože ta by mohla být z Pardubic až do Ústí n O. Tím by už měla smysl. Na kratší vzdálenosti než 40km bych ji ani nedělal.
01.05.2007 (21:00)  


Souhlasím na 100 procent...
dopisovatel nebo člen ŽP Railfort  mail  
01.05.2007 (13:15)  
Adam: Na jednu stranu mne to také trochu mrzí, ale na druhou stranu vznikne krásné, dlouhé a tiché údolí bez silnice i železnice. Takové, jakých asi mnoho v republice není.
dopisovatel nebo člen ŽP Adam  mail  
01.05.2007 (12:42)  
Railfort: A šotiči budou páchat hromadné sebevraždy, neb jim bude vyhozen do vzduchu jejich svatý chrám... :-D
dopisovatel nebo člen ŽP Railfort  mail  
01.05.2007 (12:31)  
240.025: Bude s největší pravděpodobností opuštěna, zastávka Bezpráví zrušena. V současnosti se rychlost na ní pohybuje okolo 80 km/h.
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
01.05.2007 (11:10)  
10 minut - je poměrně dost. Ono možná někoho, kdo jede 50 km, tak je mu to jedno, jenže jsou lidé, kteří cestují stovky km. A ono každých 10 min ušetřených třeba na 150 km, je po průjezdu třeba 600 km sakra znát.

Koridor na 160 (200) je rovnocená alternativa dálnici, kde se jezdí 130. VRT kde se jezdí 300 (350) je konkurence letecké dopravě při vzdálenostech do 1000 km.

Takže aby se tu nesměšovaly 2 pojmy.

Navíc je třeba stavět obě dvě železniční dopravní cesty. V současných podmínkách ČR má smysl začít budovat VRT okamžitě, avšak pouze jako spojení Prahy se západoevropskou sítí VRT. Bohužel na to zatím nejsou peníze. Ale bylo by to využito už nyní, pokud by to existovalo.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko