Brandýs nad Orlicí - Posledním nemodernizovaným úsekem I. železničního koridoru v Pardubickém kraji zůstává trať z Chocně do Ústí nad Orlicí. Aby zde vlaky mohly jezdit 160 kilometrovou rychlostí, musí se trať u Brandýsa nad Orlicí narovnat. Tamější zastupitelé by rádi viděli trať co nejdále od města a pokud možno co nejvíce pod zemí. Pro Správu železniční dopravní cesty se však jedná o nejdražší variantu. "Zastupitelstvo přihlédlo k výsledkům ankety mezi obyvateli Brandýsa. Sedmdesát dva procent se přiklonilo k realizaci "zelené" varianty trati za městem, zatímco osm procent bylo pro variantu vedoucí přes město," vysvětluje starosta Petr Tomášek.
Ankety se zúčastnilo 52 procent oprávněných voličů. Rozhodnutí zastupitelů však nemusí znamenat, že tuto trasu investor skutečně postaví. "Obec má určitě právo do procesu posuzování mluvit, ale takových subjektů je více, my musíme vybrat průchozí variantu," uvedl Miroslav Konečný z ředitelství SŽDC. Zastupitelstvem zvolená trasa by obyvatelům Brandýsa přinesla velkou zátěž, především při odvážení vytěžené zeminy při stavbě tunelů. Ty budou do Brandýsa ústit ze dvou stran.
Rekonstrukci trati plánuje SŽDC uskutečnit v letech 2012 až 2015. Náklady na její realizaci včetně přestavby nádraží v Ústí nad Orlicí se mají vyšplhat na sedm miliard korun.
Přehledná mapa navrhovaných tras zveřejněná na K-Reportu.
zdroj: Mladá fronta DNES
Také je třeba vzít v úvahu, že VRT nemusí pojíždět pouze vlaky jedoucí maximální rychlostí (tedy ty mezistátní, konkurující letadlům), ale že síť může být navázána na stávající modernizované tratě tak, aby byla zajištěna vzájemná přechodnost. Pak bude možné zavést vlaky jedoucí třeba Praha-Brno, Praha-Ostrava ale třeba i Praha-Jihlava celou cestu (mimo rozjezd a brzdění) 200 km/h, a to teprv bude alternativa dálnici. Jízda vlakem musí být časově kratší a vzdálenostně přibližně stejná jako autem.
Za zachovani souc.trate je jich tusim 175. A na druhou stranu kolik tisicu/milionu lidi oceni tech par minut, ktere pri pravidelnych jizdach muzou za rok udelat klidne i nekolik hodin ze..
Takze tady mame :
+ klid pro 1434 osob
+ usetrenych nekolik hodin casu/rok pro obrovske mnozstvi osob a treba i nakladnich prepravcu (urcite by slo nejakym zpusobem porovnat ty 2 giga za tunel a prinos pro dotcene osoby/subjekty)
- o 10 minut dal na vlak (resp.nahrazeni cest autobusem) pro 175 osob
cili opravdu nerozumim co vyvolava na tomto serveru tak ostre reakce. Spokojenych bude pri tunelovem reseni 99,9% obcanu, coz mi prijde jako docela solidni vetsina :)
Ale v této zemi je to miliarda sem, miliarda tam, takže to tolik nevadí.
Jinak díky za odkaz na pořádnou mapu.
Z ankety je zřejmé, že projektanti a SŽDC stále ještě neumí prodat to správné řešení. Nedivil bych se tomu, kdyby vnucovali někomu pod okna novou trať (což bude problém VRT), ale když jim tady odpadne rachtání na výhybkách, skřípění v malých poloměrech nesoucí se celým údolím, tak by měli být spokojeni. Jestli jim někdo podal rekonstrukci jako dálniční stavbu, tak bych ji taky nechtěl. Zřejmě byli proti i sportovci a zahrádkáři, kterým fialová varianta leze do zelí. Investor by se měl zamyslet zda je lepší nějaká kompenzace pro obec, nebo narvat o dvě miliardy víc do tunelů.
Druhá věc - máme tady partu dvoustovkařů a těm chci připomenout, že mnohem efektivnější je zvednout rychlost ze 120 na 160 než ze 160 na 200. Ovšem při pohledu na tuto akci se kloním ke dvoustovce, protože ta by mohla být z Pardubic až do Ústí n O. Tím by už měla smysl. Na kratší vzdálenosti než 40km bych ji ani nedělal.
Koridor na 160 (200) je rovnocená alternativa dálnici, kde se jezdí 130. VRT kde se jezdí 300 (350) je konkurence letecké dopravě při vzdálenostech do 1000 km.
Takže aby se tu nesměšovaly 2 pojmy.
Navíc je třeba stavět obě dvě železniční dopravní cesty. V současných podmínkách ČR má smysl začít budovat VRT okamžitě, avšak pouze jako spojení Prahy se západoevropskou sítí VRT. Bohužel na to zatím nejsou peníze. Ale bylo by to využito už nyní, pokud by to existovalo.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.